fievral Zgłoś #81 Napisano 19 Maja 2011 U mnie jest taka sytuacja, ze czujnik tez mam walniety bo jak tylko cieplo sie zrobi to swiruje, ale niestety olej bierze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz8402 Zgłoś #82 Napisano 5 Lipca 2011 u mnie dymi na niebiesko jak jest zimny, jak się nagrzeje wszystko jest ok. Dymu naprawdę jest dużo. Po przejechaniu 6tysięcy kilometrów stan oleju jest w normie. Pompowtryski siadają? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michał VW Zgłoś #83 Napisano 6 Lipca 2011 podepnij vaga umnie jak juz napisałem wyzej padł czujnik temp po wymianie wszystko wrocilo do normy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RoooooBcio Zgłoś #84 Napisano 6 Lipca 2011 sprawdź uszczelniacze, pierścienie, a moze silnik jest na wykończeniu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz8402 Zgłoś #85 Napisano 8 Lipca 2011 chodzi o czujnik temperatury płynu chłodzącego? jeśli tak to czy błędnie podawana była temperatura na zegarach? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #86 Napisano 8 Lipca 2011 chodzi o czujnik temperatury płynu chłodzącego?jeśli tak to czy błędnie podawana była temperatura na zegarach? jeśli czujnik jest uszkodzony to może auto się przegrzewać lub nie dogrzewać lub mieć problem z uruchamianiem jak zimny i oczywiście może przekłamywać wskazania na zegarach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomery Zgłoś #87 Napisano 9 Lipca 2011 jeśli czujnik jest uszkodzony to może auto się przegrzewać lub nie dogrzewać No Mielke teraz to pojechałeś Jeśli chodzi o przegrzewanie to częściowo masz rację - jeśli masz na myśli czujnik który odpowiada za załączanie wentylatora na chłodnicy , ale jak miałby wpływać na niedogrzewanie ?????????? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GODZIL Zgłoś #88 Napisano 2 Października 2011 witam.Kolega poprosił mnie abym zamiescił tu ten watek. Ma on passata z 2004r silnik avf 130 kucy 6 biegów. Problem polega na tym opisze jak tylko bede mógł.A wiec do rzeczy zapala auto wszystko ok nie przerywa nie kopci nio jak nówka autka rusza na samym sprzegle pusci do konca bez gazu auto sie buja powoli tez nic a gdy tylko doda gazu tak do 1.5 tys to pusci błekitny dymek tylko na pierwszym biegu i tylko przy pierwszym rozruchu, kolejne odpalenie juz tych objawów nie ma. dzieje sie tak tak tylko po nocy. pierwszy rozruch. podkreslam oleju nie bierze. nie dolewa nic kompletnie nic od wymiany do wymiany. co moze byc powodem tego dymka? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiek50408 Zgłoś #89 Napisano 4 Października 2011 Witam , ja mam dokładnie tak samo.. odpalenie i nic żadnego dymka,,,1 ruszam 2 bieg wyzsze obroty i puszcza niebieskawą chmurke i później już nie ma dymienia... co to może być ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Romi Zgłoś #90 Napisano 5 Października 2011 Witam , ja mam dokładnie tak samo.. odpalenie i nic żadnego dymka,,,1 ruszam 2 bieg wyzsze obroty i puszcza niebieskawą chmurke i później już nie ma dymienia... co to może być ? może uszczelniacze trzonków zaworów popuszczają :hmm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiek50408 Zgłoś #91 Napisano 6 Października 2011 stawiałem na turbo... auto ma przebieg 315 tys... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ronuch Zgłoś #92 Napisano 8 Października 2011 gdyby to bylo turbo to dymilby caly czas a nie tylko przy pierwszym dodaniu gazu. zobacz ile masz oleju w dolocie i w ic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GODZIL Zgłoś #93 Napisano 26 Października 2011 problem chyba rozwiązany kolega zakupił srodek firmy STP do czyszczenia wstryskiwaczy diesla i uwaga dymienie ustało zero dymu jak i przy odpaleniu czy mocniejszym przygazowaniu. Silnik jak by ciszej pracował jest lepsza kultura pracy.Twierdzi ze zrobił juz 2000 km i zero problemu. Srodek koszt 17 zł. Co o tym myslicie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maciek91 Zgłoś #94 Napisano 21 Marca 2012 no to ja sie dopisze do tej całej zadymy, pojechałem z kumplem po samochód w trasę, autko było zalane pod korek i dolany był płyn stp do wtryskiwaczy, wracajac juz na 2 samochody po 150 km kolega powiedział ze autko przy ruszaniu na 1 lub na 2 puszcza takiego siwo niebieskiego bąka, jedak doszedłem do tego ze tylko gdy z chodzi z obrotów, tzn ze po wcisnieciu sprzegla. Dodam ze i ciagałem go pod 4,5 tyś i dymu nie ma, katalizatora nie mam, turbina swiergoli, dodam że bardziej niż zwykle a egr puszcza olej, w drodze powrotnej było znowu tankowanie pod koreczek czysta ropka, problem jest nadal, przy odpalaniu dymu nie ma dopiero jak rusze i nie pojawia sie on za kazdym razem raczej zadko ale jest.. I chciałbym zapytać co to może być, przede wszystkim czy to coś poważnego? Mam sie bać i pędzić do mechanika ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ironderek Zgłoś #95 Napisano 28 Marca 2012 Witam, przymierzam sie do wymiany uszczelniaczy bo z rana dopuki nie zalapie temperatury troche dymi na niebiesko i teraz moje pytanie jesli zdejme glowice to czy musze za kazdym zdjeciem glowicy dawac ja do planowania czy wystarczy jak zaloze nowa uszczelke? Dodam ze z glowica nie mam zadnych problemow,zadnych przedmuchow czy wyciekow, po prostu chce ja sciagnac do wymiany uszczelniaczy zaworowych i przy okazji zerkanc co sie dzieje pod nia bo autko ma juz troche najechane 500kkm. Myslalem tez zeby przy okazji wymienic uszczelniacze na pompowtryskach bo przy takim przebiegu i w momencie jak silnik bedzie juz tak rozkrecony bedzie do tego odpowiedni dostep, ale zastanawiam sie czy to robic bo jak na razie pompki dzialaja poprawnie i nic nie cieknie? Czy je wymieniac czy zostawic w spokoju na razie? Obawiam sie ze po wymianie uszczelniaczy na pompkach moge ich nie ustawic poprawnie i autko zacznie jakos inaczej chodzic(do naprawy jestem w zasadzie przygotowany bo mam dluga suwmiarke, ale strach jest ze cos moge ustawic nie tak). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jakubo05 Zgłoś #96 Napisano 22 Kwietnia 2012 Witam! Ja również dołączę się do tematu dymienia! Otóż ja mam również problem ze swoim Passatem, z tym że jest to silnik 1,8 T AEB. Rano odpalam jest wszystko ok, pali nie puści dymka, stoi około 2-3 min na wolnych obrotach i zaczyna się koszmar, z tłumika zaczyna się wydobywać dym, początkowo siwy a po chwili niebieski jest tego dymu jakby coś się paliło!!! Przygazuję go dwa razy lub przejadę 500 m i wszystko wraca do normy, żadnego dymka. Dzieje się to tylko rano. Dodam jeszcze, że mam problem z temperaturą, jak samochód stoi to temperatura silnika dochodzi do 90 stopni, a gdy jadę spada w granicach 70-75 stopni. Nie zauważyłem, żeby ubywało oleju w silniku, płyn chłodzenia w normie. Czyżby to były uszczelniacze zaworów? Jeżeli tak, to jaki to może być koszt naprawy? Pomóżcie!!! ---------- Dodano o 08:01 ---------- Poprzednia wiadomość o 07:59 ---------- Dodam jeszcze, że nie odczuwam żadnych spadków mocy, auto przyspiesza tak jak wcześniej! Pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #97 Napisano 22 Kwietnia 2012 Uszczelniacze dymią na rozruchu, później już nie. Jak bym miał strzelać to obstawiałbym turbinę, ale zaznaczam od razu że nie jestem tu fachowcem i nawet nie mam autka z turbinką. Próbuję sobie tylko wyobrazić skąd się ten olej bierze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuczek727 Zgłoś #98 Napisano 22 Kwietnia 2012 Uszczelniacze dymią na rozruchu, później już nie. Nie tak do konca.Zalezy od tego,jak bardzo zrobily sie "plastikowe".Ogolnie typowy objaw uszczelniaczy to niebieska chmurka po dluzszej pracy na wolnych i gwaltownym wkreceniu na obroty.Im uszczelniacze bardziej twarde i rzadszy czyli rozgrzany olej,tym wieksza chmura. Najbardziej ciagnie olej przez uszczelniacz zaw. ssacego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #99 Napisano 22 Kwietnia 2012 OK, nie polemizuję . Michał, ile masz na zegarku i jak z braniem oleju? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuczek727 Zgłoś #100 Napisano 22 Kwietnia 2012 (edytowane) 217 tys i po wymianie uszczelniaczy przy 210 tys wychodzi ok 1 litra na 15 tys(na oko,zrobilem 8 tys i ubylo niecale pol litra)Przed wymiana ciagnal 1 litr na 2-3 tys.http://forum.vw-passat.pl/threads/118916-Moje-szare-znalezisko Edytowane 22 Kwietnia 2012 przez zuczek727 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach