Skocz do zawartości
maro.12

rano dymi na niebiesko

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj odebrałem samochod od mechanika :).Rozebrał turbine i okazało sie ze kierownice się zawiesiły i turbina cały czas dawała za wysokie cisnienie.Teraz samochod pieknie wchodzi na obroty i stał sie bardziej zrywny.Co do dymienia na niebiesko powiedział ze turbina puszcza juz olej ktory dostaje sie do komory spalania efektem czego auto kopciło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzisiaj odebrałem samochod od mechanika :).Rozebrał turbine i okazało sie ze kierownice się zawiesiły i turbina cały czas dawała za wysokie cisnienie.Teraz samochod pieknie wchodzi na obroty i stał sie bardziej zrywny.Co do dymienia na niebiesko powiedział ze turbina puszcza juz olej ktory dostaje sie do komory spalania efektem czego auto kopciło.

 

No to cieszy że wszystko już :ok jednak przeładowywała,co do dymienia-normalne,bo olej spalał się razem z paliwem ;)

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ogolnie turbina kończy juz swoj zywot,ale czyszczenie bardzo jej pomogło. Przynajmniej wiem na czym stoje;) i moge pomału zbierac na regeneracje suszarki:P.Koszty czyszczenia kierownic 130pln.Oczywiscie u kolegi mechanika;) W Łodzi od 300 do 500 pln Pozdrwiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! ja tez mam problem z dymieniem na niebiesko i lekkim szarpaniem po odpaleniu. Wystepuje to tylko jak dluzej postoi. Ja mam pompowtryski wymienione wiec to odpada. Moim zdaniem musi to byc zapowietrzanie sie. Kiedys w golfie 2 td mialem taki sam objaw jak odpalil to szarpal i strasznie dymil na niebiesko - okazalo sie ze przy dzwigni ssania w pompie padl oring uszczelniajacy itroszke kapalo tam paliwko (wyciek nie do zauwazenia) wymienilem oring napraweilem dzwignie ssania bo tez nie dzialala i od tamtej pory zero szarpania i dymienia. trzeba by w naszych pd zmierzyc cisnienie na pompie tandem bo jak rozumiem ona wytwaza duze cisnienie do zasilenia pompek i napewno po zgaszeniu musi je tez utrzymac - tylko nie wiem jak wyglada manometr do mierzenia i jakie maja byc cisnienia - jesli ktos ma takie informacje to prosze o info

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego Ronuch - wszystko możliwe z tą nieszczelnością ukladu paliwowego tylko problem polega na tym w którym mniejscu może wystąpić. Jedynie to gdzieś w głowicy gdzie dostarczane jest paliwo do PD. Bo ja wyminiłem pompe Vacum na nową i do tego założyłem zawór zwrotny między tą pompą a filtrem paliwa i to nic nie pomogło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

skoro pompe wymieniles to zostaje ci jeszcze wymiana oringow na pd - jak stan oleju u ciebie?? jaki masz filtr paliwa?? tam tez jest oring na ktorym lubi sie zapowietrzac i podkladka metalowa na odpowietrzeniu 9jesli masz filtr z takimi 2 nadstawkami do chlodzenia paliwa) jak masz zwykly to oring na podgrzewaczu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich!!!jestem poczatkujacy wiec z gory przepraszam jesli pisze w nie odpowiednim miejscu. ja mam podobny problem tylko ze w v6 2.5tdi z 2001roku.jak silnik jest zimny przy odpaleniu rzuca nim i strasznie dymi na jasno. po ok 1-2min. przestaje rzucac a dymic az sie zagrzeje do ok 50-60 stopni. prosze o pomoc i z gory dziekuje, a badania komputerowe nic zlego nie wykazaly... pozdrawiam...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Tak się zastanawiam, może VW specjalnie wyposażył nasze autka w funkcje zasłony dymnej w stylu agenta 007 :D

 

A tak na poważnie, moja przygoda z dymieniem - auto odpalam rano, wszystko ładnie, pięknie - jak auto złapie temp. a to kwestia kilku minut i po ruszeniu z tyłu widzę w lusterku kłęby dymu w wiadomym, niebieskim kolorze :/ - zaznaczając, że nie dymi zaraz po odpaleniu silnika.

 

Diagnoza - olej wkrada się przez turbo, które w dalszym etapie zasysa je do silnika a ten w rezultacie przepala (to usłyszałem od mechanika) - skąd inąd wiem, że dużo oleju nie potrzeba żeby taki efekt otrzymać - można przetestować: rozżarzyć kawałek stali i kapnąć krople oleju.

 

Ktoś powiedział, że olej jest na tyle gęsty rano ze względu na temp. że dopiero po odpowiednim rozgrzaniu się daje zassać stąd efekt dymienia po jakiejś chwili.

 

Jeżeli to turbina proszę kolegów o sugestię co zrobić - żaden z cenionych mechaników w mojej okolicy nie zna nikogo z magików od regeneracji, którego mogliby polecić z czystym sumieniem bo wg. nich turbo albo nowe albo używka :/

 

Tak więc czy regenerowaliście i czy turbo działa bez szwanku? Słyszałem o rozszczelnieniach, chlapaniu olejem itp. zjawiskach.

 

A może to gdzie indziej leży problem?

 

Przy okazji w aucie miałem wymienione uszczelniacze PD, uszczelkę pokrywy wałka rozrządu, rozrząd i łącznik elastyczny tłumika.

 

Z góry dziękuję za sugestie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A tak na poważnie, moja przygoda z dymieniem - auto odpalam rano, wszystko ładnie, pięknie - jak auto złapie temp. a to kwestia kilku minut i po ruszeniu z tyłu widzę w lusterku kłęby dymu w wiadomym, niebieskim kolorze :/ - zaznaczając, że nie dymi zaraz po odpaleniu silnika.

 

Witaj,

Miałem dosłownie identyczne objawy... Turbo było po regeneracji i po ok 3 miesiącach tak się zaczęło dziać. Turbina do reklamacji wymieniony pierścień uszczelniający oraz rozrzucający - efekt - już nie ma tego dymienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podłączę się do tematu.W swoim avf mam następujący problem, zawsze przy rozruchu na zimnym puści niezłą niebieską chmurę .Pozatym nic się nie dzieje.Ma ktoś jakieś pomysły co może być powodem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam ten sam silnik i ten sam problem rano puści niebieska chmurke przez pare sekund i tez nie wiem co jest przyczyna , może tak wszystkie avf-y maja

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam ten sam silnik i ten sam problem rano puści niebieska chmurke przez pare sekund i tez nie wiem co jest przyczyna , może tak wszystkie avf-y maja

 

Z tych które udało mi się zaobserwować to wszystkie ;), łacznie z firmowym roomsterem - wówczas po przebiegu kilku kkm (1.9TDI 105KM)

 

pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak być nie może, w przyszłym tygodniu nawiedzę paru mechaników niech się martwią:bleble trochę siara jak odpalam a za mną batory...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam pytanie, bede bardzo wdzieczny za odpowiedzi. Do rzeczy mam paska 1.9tdi avb 101km, turbina jest do regeneracji bo bierze wali olej w intercooler i kopcil na niebiesko po odpaleniu na zimnym silniku (opinia mechanika) ale wczoraj jak go odpalilem wszystko bylo tak samo poza tym, ze nawet dymka nie puscil, pozniej jeszcze palilem go ze 2 razy gdy silnik juz wystygl i zero kopcenia, co to moze oznaczac, bo boje sie ze to moze byc definitywny koniec turbiny. Do tego wczoraj zrobilem z 250 km i zadnego spadku mocy ani innych objawow nie zauwazylem

Edytowane przez fievral

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak bierze olej i wali go w wydech to czekanie tylko pogorszy sprawę. Za.....li kata i tyle pożytku ....., więc wymieniaj na nową/regenerowaną/używaną - najlepiej od AWX'a podjedź potem do dobrego tunera i ciesz się jazdą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gdyby sprezarka plula olejem w dolot to kopcilby ci caly czas podczas jazdy a nie tylko przy odpalaniu - moze mechanik chce cie naciagnac. ubywa ci oleju jesli tak to w jakich ilosciach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oleju bierze i to masakrycznie duzo az wstyd sie przyznac 3 albo 4L na 18 tys. mi poszlo, jedyne co to to ze 80 % z tego to jazda w trasie przy 120- 150 czesto mu sprawdzam stan i widze ze jak jezdze do 110 to bierze 1/3 tego co powyzej tej predkosci, a ta od AWX sie nada?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ztym tunerem to dokladnie o co chodzi jakies przestawienie w kompie na 130 czy jak? Jesli glupie pytania zadaje to sory ale sie nie znam wiec wole zapytac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam umnie tez występował obiaw z tym ze rano podczass pierwszego odpalania auto kopciło strasznie na niebiesko a płynu ani oleju nie ubywało okazało sie ze czujnik temp był zepsuty po wymianie auto nie kopci nic pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności