WLODAR999 Zgłoś #61 Napisano 28 Września 2010 Dzisiaj odebrałem samochod od mechanika .Rozebrał turbine i okazało sie ze kierownice się zawiesiły i turbina cały czas dawała za wysokie cisnienie.Teraz samochod pieknie wchodzi na obroty i stał sie bardziej zrywny.Co do dymienia na niebiesko powiedział ze turbina puszcza juz olej ktory dostaje sie do komory spalania efektem czego auto kopciło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #62 Napisano 28 Września 2010 Dzisiaj odebrałem samochod od mechanika .Rozebrał turbine i okazało sie ze kierownice się zawiesiły i turbina cały czas dawała za wysokie cisnienie.Teraz samochod pieknie wchodzi na obroty i stał sie bardziej zrywny.Co do dymienia na niebiesko powiedział ze turbina puszcza juz olej ktory dostaje sie do komory spalania efektem czego auto kopciło. No to cieszy że wszystko już :ok jednak przeładowywała,co do dymienia-normalne,bo olej spalał się razem z paliwem Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
WLODAR999 Zgłoś #63 Napisano 29 Września 2010 Ogolnie turbina kończy juz swoj zywot,ale czyszczenie bardzo jej pomogło. Przynajmniej wiem na czym stoje;) i moge pomału zbierac na regeneracje suszarki:P.Koszty czyszczenia kierownic 130pln.Oczywiscie u kolegi mechanika;) W Łodzi od 300 do 500 pln Pozdrwiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ronuch Zgłoś #64 Napisano 18 Października 2010 Witam! ja tez mam problem z dymieniem na niebiesko i lekkim szarpaniem po odpaleniu. Wystepuje to tylko jak dluzej postoi. Ja mam pompowtryski wymienione wiec to odpada. Moim zdaniem musi to byc zapowietrzanie sie. Kiedys w golfie 2 td mialem taki sam objaw jak odpalil to szarpal i strasznie dymil na niebiesko - okazalo sie ze przy dzwigni ssania w pompie padl oring uszczelniajacy itroszke kapalo tam paliwko (wyciek nie do zauwazenia) wymienilem oring napraweilem dzwignie ssania bo tez nie dzialala i od tamtej pory zero szarpania i dymienia. trzeba by w naszych pd zmierzyc cisnienie na pompie tandem bo jak rozumiem ona wytwaza duze cisnienie do zasilenia pompek i napewno po zgaszeniu musi je tez utrzymac - tylko nie wiem jak wyglada manometr do mierzenia i jakie maja byc cisnienia - jesli ktos ma takie informacje to prosze o info Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hawerek Zgłoś #65 Napisano 9 Listopada 2010 Kolego Ronuch - wszystko możliwe z tą nieszczelnością ukladu paliwowego tylko problem polega na tym w którym mniejscu może wystąpić. Jedynie to gdzieś w głowicy gdzie dostarczane jest paliwo do PD. Bo ja wyminiłem pompe Vacum na nową i do tego założyłem zawór zwrotny między tą pompą a filtrem paliwa i to nic nie pomogło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ronuch Zgłoś #66 Napisano 9 Listopada 2010 skoro pompe wymieniles to zostaje ci jeszcze wymiana oringow na pd - jak stan oleju u ciebie?? jaki masz filtr paliwa?? tam tez jest oring na ktorym lubi sie zapowietrzac i podkladka metalowa na odpowietrzeniu 9jesli masz filtr z takimi 2 nadstawkami do chlodzenia paliwa) jak masz zwykly to oring na podgrzewaczu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jafst Zgłoś #67 Napisano 16 Listopada 2010 witam wszystkich!!!jestem poczatkujacy wiec z gory przepraszam jesli pisze w nie odpowiednim miejscu. ja mam podobny problem tylko ze w v6 2.5tdi z 2001roku.jak silnik jest zimny przy odpaleniu rzuca nim i strasznie dymi na jasno. po ok 1-2min. przestaje rzucac a dymic az sie zagrzeje do ok 50-60 stopni. prosze o pomoc i z gory dziekuje, a badania komputerowe nic zlego nie wykazaly... pozdrawiam... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
carlos85 Zgłoś #68 Napisano 1 Maja 2011 Witam! Tak się zastanawiam, może VW specjalnie wyposażył nasze autka w funkcje zasłony dymnej w stylu agenta 007 A tak na poważnie, moja przygoda z dymieniem - auto odpalam rano, wszystko ładnie, pięknie - jak auto złapie temp. a to kwestia kilku minut i po ruszeniu z tyłu widzę w lusterku kłęby dymu w wiadomym, niebieskim kolorze - zaznaczając, że nie dymi zaraz po odpaleniu silnika. Diagnoza - olej wkrada się przez turbo, które w dalszym etapie zasysa je do silnika a ten w rezultacie przepala (to usłyszałem od mechanika) - skąd inąd wiem, że dużo oleju nie potrzeba żeby taki efekt otrzymać - można przetestować: rozżarzyć kawałek stali i kapnąć krople oleju. Ktoś powiedział, że olej jest na tyle gęsty rano ze względu na temp. że dopiero po odpowiednim rozgrzaniu się daje zassać stąd efekt dymienia po jakiejś chwili. Jeżeli to turbina proszę kolegów o sugestię co zrobić - żaden z cenionych mechaników w mojej okolicy nie zna nikogo z magików od regeneracji, którego mogliby polecić z czystym sumieniem bo wg. nich turbo albo nowe albo używka Tak więc czy regenerowaliście i czy turbo działa bez szwanku? Słyszałem o rozszczelnieniach, chlapaniu olejem itp. zjawiskach. A może to gdzie indziej leży problem? Przy okazji w aucie miałem wymienione uszczelniacze PD, uszczelkę pokrywy wałka rozrządu, rozrząd i łącznik elastyczny tłumika. Z góry dziękuję za sugestie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vpuchaty Zgłoś #69 Napisano 2 Maja 2011 A tak na poważnie, moja przygoda z dymieniem - auto odpalam rano, wszystko ładnie, pięknie - jak auto złapie temp. a to kwestia kilku minut i po ruszeniu z tyłu widzę w lusterku kłęby dymu w wiadomym, niebieskim kolorze - zaznaczając, że nie dymi zaraz po odpaleniu silnika. Witaj, Miałem dosłownie identyczne objawy... Turbo było po regeneracji i po ok 3 miesiącach tak się zaczęło dziać. Turbina do reklamacji wymieniony pierścień uszczelniający oraz rozrzucający - efekt - już nie ma tego dymienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DanielM Zgłoś #70 Napisano 3 Maja 2011 podłączę się do tematu.W swoim avf mam następujący problem, zawsze przy rozruchu na zimnym puści niezłą niebieską chmurę .Pozatym nic się nie dzieje.Ma ktoś jakieś pomysły co może być powodem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adam 1 Zgłoś #71 Napisano 3 Maja 2011 mam ten sam silnik i ten sam problem rano puści niebieska chmurke przez pare sekund i tez nie wiem co jest przyczyna , może tak wszystkie avf-y maja Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #72 Napisano 3 Maja 2011 mam ten sam silnik i ten sam problem rano puści niebieska chmurke przez pare sekund i tez nie wiem co jest przyczyna , może tak wszystkie avf-y maja Z tych które udało mi się zaobserwować to wszystkie , łacznie z firmowym roomsterem - wówczas po przebiegu kilku kkm (1.9TDI 105KM) pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DanielM Zgłoś #73 Napisano 3 Maja 2011 tak być nie może, w przyszłym tygodniu nawiedzę paru mechaników niech się martwią trochę siara jak odpalam a za mną batory... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fievral Zgłoś #74 Napisano 16 Maja 2011 (edytowane) Witam, mam pytanie, bede bardzo wdzieczny za odpowiedzi. Do rzeczy mam paska 1.9tdi avb 101km, turbina jest do regeneracji bo bierze wali olej w intercooler i kopcil na niebiesko po odpaleniu na zimnym silniku (opinia mechanika) ale wczoraj jak go odpalilem wszystko bylo tak samo poza tym, ze nawet dymka nie puscil, pozniej jeszcze palilem go ze 2 razy gdy silnik juz wystygl i zero kopcenia, co to moze oznaczac, bo boje sie ze to moze byc definitywny koniec turbiny. Do tego wczoraj zrobilem z 250 km i zadnego spadku mocy ani innych objawow nie zauwazylem Edytowane 16 Maja 2011 przez fievral Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bifu Zgłoś #75 Napisano 16 Maja 2011 Jak bierze olej i wali go w wydech to czekanie tylko pogorszy sprawę. Za.....li kata i tyle pożytku ....., więc wymieniaj na nową/regenerowaną/używaną - najlepiej od AWX'a podjedź potem do dobrego tunera i ciesz się jazdą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ronuch Zgłoś #76 Napisano 16 Maja 2011 gdyby sprezarka plula olejem w dolot to kopcilby ci caly czas podczas jazdy a nie tylko przy odpalaniu - moze mechanik chce cie naciagnac. ubywa ci oleju jesli tak to w jakich ilosciach? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fievral Zgłoś #77 Napisano 16 Maja 2011 Oleju bierze i to masakrycznie duzo az wstyd sie przyznac 3 albo 4L na 18 tys. mi poszlo, jedyne co to to ze 80 % z tego to jazda w trasie przy 120- 150 czesto mu sprawdzam stan i widze ze jak jezdze do 110 to bierze 1/3 tego co powyzej tej predkosci, a ta od AWX sie nada? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bifu Zgłoś #78 Napisano 16 Maja 2011 Kup sobie redukcję http://allegro.pl/przejsciowka-redukcja-turbo-awx-asz-afn-inne-tdi-i1607295111.html i się nada. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fievral Zgłoś #79 Napisano 16 Maja 2011 A ztym tunerem to dokladnie o co chodzi jakies przestawienie w kompie na 130 czy jak? Jesli glupie pytania zadaje to sory ale sie nie znam wiec wole zapytac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michał VW Zgłoś #80 Napisano 19 Maja 2011 Witam umnie tez występował obiaw z tym ze rano podczass pierwszego odpalania auto kopciło strasznie na niebiesko a płynu ani oleju nie ubywało okazało sie ze czujnik temp był zepsuty po wymianie auto nie kopci nic pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach