Skocz do zawartości
maro.12

rano dymi na niebiesko

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem posiadaczem passka z 2004 roku 1,9 tdi 130 km AVF.

Problem pojawił mi się 6 miesięcy temu, przy rannym rozruchu silnika, silnik jak by (przerywał, dławił się) po prostu równo nie pracuję, nie ma znaczenia od temperatury otoczenia czy minusowa czy teraz plusowa, do tego kopci-dymi na niebiesko.

Nie równa praca trwa około 5 do 20 sekund na wolnych obrotach i przestaje, a dymi tylko na początku później przestaję.

wymieniłem już w nim :mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad:

2 nowe pompowtryskiwacze, zawór EGR, pompkę poliwową, świece żarowe 4 nowe (beru czy jak tam je zwał), filtr paliwa, no i ostatnio regeneracja turbinki- no ale zato teraz śmiga, sprawdzałem i czyściłem przepływomierz i nic dalej to samo tylko

Jak mechanior wymienił przewody podciśnieniowe na nowe i coś tam poczyścił chyba przy turbinie to przez dwa- trzy dni było ok i później to samo ale troche mniej z przerywaniem i dymieniem i tak samo po regeneracji turbiny przez 2-3 dni rewelacja i znów to samo, sprawdzałem pracę pompek i to nie u jednego mechanika i ok, tak samo ustawienie rozrządu i kątu wtrysku-w granicach błędu, po niedzieli pojadę na sprawdzenie emisji spalin i czy katalizator jest oki?

Ludzie pomurzcie mi bo mie powoli szlak trafi:mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad: tyle kasy juz w niego władowałem i nie wiem ??????????????? czemu tylko dymi mi na niebiesko rano i troszeczkę przerywa mi silnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podpinam się pod temat....chociaż jest ich sporo więc powinien był dołączony do istniejących.

Chociaż dymienie na niebiesko jest związane z przepalaniem oleju, a nie paliwa (wtedy jest czarny dym).

U mnie było / jest podobnie. Dymienie było powodem puszczanego już przez padającą turbine oleju. Ta została wymieniona na ori nową i dalej rano są lekkie chmurki. Myślę, że może to być poprostu jeszcze wypalający się pozostały olej w dolotach (może i katalizatorze). Jeśli po jakimś czasie nie ustąpi będę szukał dalej...może odma, separator oleju, EGR itp?!...oby nie ;)

Edytowane przez Radoslav

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no chociaż nie jestem sam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety dalej dymi. wyciąłem katalizator i wymieniłem czujnik temperatury dalej to samo. Może ktoś mi pomóc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze odma CI wali olej ....albo uszczelniacze na zaworach puszczaja juz ...:638:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odnośnie odmy to odłączyłem na pewien czas przewód od odmy który się łączy z rurą do turbiny i zaślepiłem dziurę. Tak jeździłem jakieś 1000 km i objawy nie ustąpiły. Więc sprawa odmy wyeliminowana. a jak sprawdzić uszczelniacze? a druga sprawa to że jak rano uruchomię silnik, wydaje mi się że jakby czuć było na zewnątrz niespaloną ropą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rano przez pierwsze 20 sek dymi na niebiesko i nierowno pracuje .Pomozcie:confused::confused:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam ten sam problem z1.8t tylko jak stoje 2-3 min to dymi na niebiesko a potem jest ok (co mu dolega)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a moze zalac go srodkiem stp do czyszczenia wtryskow i układu paliwowego koszt jakies 19 zł a kozysci wielkie umojego brata w renualt pomogło a objawy były takie same plus ciezko zapalał zimny, wiec moze sprawdz sam jak to działa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obym się mylił i nie miał racji ale takie "zadymienie" może być też efektem nieszczelności uszczelki pod głowicą. Sprawdźcie czy nie macie innych tego objawów, jak np: dzwięk "przelewania się" w centralce, bądź twarde przewody chłodnicze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niebieski dym= zły dym!!!

ludzie jest peeełno tematów na forum odnośnie dymienia

odma bądź turbo puszcza olej i stąd kolor spalin.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakaś przyczyna musi być tego, najgorsze to że nie ma komu zdiagnozować w 100% że to jest tam usterka tylko gdybanie, a może to a może to. W najgorszej sytuacji jest użytkownik bo tylko kasy ubywa z portfela. Ja jeszcze się nie poddam i popróbuję usunąć to usterkę. W tym tygodniu pojadę jeszcze do innego speca i zobaczę jaką on diagnozuję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Moim zdaniem to uszczelniacze zaworowe..

 

Przy uszczelniaczach kopcilby caly czas. Chociaz nie zaszkodzi i je wymienic, na pewno juz troche popuszczaja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie że nie , miałem tak w swojej starej maździe , dymiła tylko krótko po rozruchu ( np po nocy ,wtedy olej spływa i się przez nie przedostaje!)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co może być jak mówicie ze jak uszczelniacze zaworów to dymi na niebiesko cały czas ja mam taki przypadek ze kopcił mi na niebiesko cały czas ale po wymianie rozrządu przestał kopcić już nie widać w lusterku tak jak przed wymianą patrzyłem VAG-iem i według niego jest rozrząd do synchronizacji w grupie 004 a auto teraz przestało kopcić ale jest druga strona medalu :) auto łyka olej IC suche jest, odma w butelce , od wymiany mam 5500km i juz wlałem około 1,5 litra oleju castrol 505.01 pozostaje albo pierścienie lub uszczelniacze ale jak można stwierdzić to tak na 100% ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Jestem posiadaczem passka z 2004 roku 1,9 tdi 130 km AVF.

Problem pojawił mi się 6 miesięcy temu, przy rannym rozruchu silnika, silnik jak by (przerywał, dławił się) po prostu równo nie pracuję, nie ma znaczenia od temperatury otoczenia czy minusowa czy teraz plusowa, do tego kopci-dymi na niebiesko.

Nie równa praca trwa około 5 do 20 sekund na wolnych obrotach i przestaje, a dymi tylko na początku później przestaję.

wymieniłem już w nim :mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad:

2 nowe pompowtryskiwacze, zawór EGR, pompkę poliwową, świece żarowe 4 nowe (beru czy jak tam je zwał), filtr paliwa, no i ostatnio regeneracja turbinki- no ale zato teraz śmiga, sprawdzałem i czyściłem przepływomierz i nic dalej to samo tylko

Jak mechanior wymienił przewody podciśnieniowe na nowe i coś tam poczyścił chyba przy turbinie to przez dwa- trzy dni było ok i później to samo ale troche mniej z przerywaniem i dymieniem i tak samo po regeneracji turbiny przez 2-3 dni rewelacja i znów to samo, sprawdzałem pracę pompek i to nie u jednego mechanika i ok, tak samo ustawienie rozrządu i kątu wtrysku-w granicach błędu, po niedzieli pojadę na sprawdzenie emisji spalin i czy katalizator jest oki?

Ludzie pomurzcie mi bo mie powoli szlak trafi:mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad: tyle kasy juz w niego władowałem i nie wiem ??????????????? czemu tylko dymi mi na niebiesko rano i troszeczkę przerywa mi silnik

 

a czasem sie maszyna nie zapowietrza? sa to typowe usterki dla zapowietrzania - przy odpaleniu pusci dymka niebieskiego i bedzie kulal przez pare sekund. Pompa Vacum sprawdzana? Przewody paliwowe? Moze zrob tak wepnij sie gruszka do sciagania paliwa w przewody i rano pociagnij paliwo. Zobacz czy bedzie roznica w paleniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Obym się mylił i nie miał racji ale takie "zadymienie" może być też efektem nieszczelności uszczelki pod głowicą. Sprawdźcie czy nie macie innych tego objawów, jak np: dzwięk "przelewania się" w centralce, bądź twarde przewody chłodnicze.

Też mam problem z dymieniem, nierówne obroty przez te 20sekund, dodatkowo z rana jak jest zimny piszczy mi coś z przodu, ponoć jest to sprzęgiełko na alternatorze. Ale popiszczy i przestanie. Druga sprawa to te "przelewanie w centralce", masz na myśli odgłos przelewającej się wody? Bo niekiedy jak podgazuję to słychać odgłos przelewającej się wody gdzieś z przodu pod szybą, płyn w zbiorniczku jest ok. Może tak po prostu pompa wodna przepycha chłodziwo przez przewody. A co do dymienia, gdzieś na forum wyczytałem że pomaga czyszczenie EGR i kolektora spalin. Zbiera się tam nagar z diesla, rano jak silnik zimy to zaczyna się to spalać i przez to te niebieskie dymy. Nie czyściłem u mnie, bo nie mam czasu, to nie powiem że to w 100% pomoże. Jeśli ktoś przeczyści, komentarz mile widziany. Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

U mnie problem polega na tym, że gdy jest ponizej 10 stopni to przy zapalaniu pusci niebieskiego dymka i chwile chodzi nierowno i lekko kopci a obroty faluja 900-920, ale wystarczy ze przegazuje go i juz wszystko wraca do normy. Gdy jest cieplo to pali normalnie. MOze to wina jakiegoss czujnika ?? Dodam ze po tym jak go tylko przgazuje delikatnie nawet nie musze przekroczyc 2 tys obr to auto juz nie puszcza dymka wraca do normy wszystko. Auto nie bieze oleju bo sprawdzam stan. Moze to jakis czujnik??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

SeM@PassatB5 zanim odpalisz wylacz klime i wtedy odpal rano zobacz czy bedzie piszczec.

 

szymondeck

 

u mnie takie objawy byly przyczyna zapowietrzania. Zobaczcie gumowe weze wchodzace do filtra paliwa, oringi w tym filtrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności