goliatek86 Zgłoś #1 Napisano 15 Sierpnia 2009 (edytowane) witam, kupiłem se autko ( Passat B5 FL SEDAN - 1.9 TDI 130 KM AWX ), zawiozlem do mechanika na wymiane rorzadu .. to podrodze wyszlo ze musza turbine wywalic, wywalili turbine oczyscili uklad ( ponoc w interkulerze tez byl syf ) zmontowali wsio spowrotem wmontowali jakis nowy elektrozawor niby wsio zlozone do kupy odaplaja jazda testowa ... i brak mocy ( w całym zakresie obrotów ) tak jakby wogule turbo nie bylo a turbosprzezarka ladnie swiszczy ( to to ujol mechanik) , i mechanik stwierdzil ze po tym czysczeniu itp mogl sie katalizator zapchac ( fakt faktem przed wymiana za turbo w takim wezyku byla dziura i tamtendy pewnie to wsio uciekalo i kat byl zapchany ) tylko 1 kwestia mnie meczy ... ponoc potrzebuje calego dnia zeby dostac sie do katalizatora i go wyczyscic i przy tym musza tez turbo znowu zdejmowac.... do katalizatora nie da sie dosjc od strony ze tak to powiem rury wydechowej ?!? czytalem na forum ze wywalenie kata to koszt 160 zł... ale przy calo dziennym grzebaniu cos mi nie teges pasuje ten koszt... puki co juz cala zabawe u mechanika mam wycenonia na 3800 zł ( rozrzad, turbina, wachacze ( bodajrze 3 ), przeguby, koncowki stabilizatorów, plyny, filtry itp ) i 3 dzien juz w warsztacie stoi, i nie wiem jak na to patrzec Edytowane 4 Czerwca 2019 przez goliatek86 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #2 Napisano 15 Sierpnia 2009 Na początek sugeruję zrobić logi dynamiczne VAGiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fredi1 Zgłoś #3 Napisano 15 Sierpnia 2009 zadnego turba nieczeba wyjmowac ja sam ostatnio wyjmowalem ten caly kawalek wydechu od turba do laczenia na srodku, trzeba wykrecic cala obudowe filtra pozniej odkrecasz 3 sruby wydech turbina i na laczeniu pod spodem i wyciagasz przez komore silnika tylko najlepiej robic to na kanale.ja osobiscie wywalilem kata ,jak masz jakies zdolnosci mechaniczne to powinienes sobie z tym sam poradzic niedaj sie mechanika naciagacza pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarucki Zgłoś #4 Napisano 15 Sierpnia 2009 (edytowane) to podrodze wyszlo ze musza turbine wywalic, wywalili turbine oczyscili uklad ( ponoc w interkulerze tez byl syf ) zmontowali wsio spowrotem wmontowali jakis nowy elektrozawor niby wsio zlozone do kupy odaplaja jazda testowa ... i brak mocy a może sprawdzą błędy ? na VAGu? i mechanik stwierdzil ze po tym czysczeniu itp mogl sie katalizator zapchac To niech stwierdza i zacznie szukać przyczyny przez którą z Twojego auta zrobił Muła! Spiejdolił auto! To teraz niech je za Frajera naprawia! .. ponoc potrzebuje calego dnia zeby dostac sie do katalizatora i go wyczyscic i przy tym musza tez turbo znowu zdejmowac.... To co on będzie do niego wchodził przez tłumik końcowy! Paranoja!!! Turbo wyjęcie włożenie to powiedzmy że 30min roboty ! ale olać to Bo aby wywalić kata nie trzeba wyjmować Turbosprężarki!!! No chyba że ją czyścił i źle złożył, to teraz chce wyciągać i turbo i kasę od Ciebie! Po mojemy niech podepnie VAGa i zobaczy BYKI! puki co juz cala zabawe u mechanika mam wycenonia na 3800 zł Czy ty mu zamierzasz płacić jeszcze jakieś pieniądze? PAMIETAJ! Spiejdolił auto! To teraz niech je za Frajera naprawia! i ani grosza więcej! To jakiś Provident Mechaniczny! Edytowane 15 Sierpnia 2009 przez jarucki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Majcin Zgłoś #5 Napisano 15 Sierpnia 2009 czytalem na forum ze wywalenie kata to koszt 160 zł. coś chyba za dużo .... sam wyjąłem/włożyłem, jak trafisz dobrego kupca to za 100pln może jeszcze sprzedasz go Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luki0271 Zgłoś #6 Napisano 15 Sierpnia 2009 Wita:) kolego ja ostatnio tez tak miałem zupełny brak mocy myślałem ze turbo padło a co się okazało to padł czujnik ciśnienia doładowania. Koszt 150zł nowy Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nowoa Zgłoś #7 Napisano 15 Sierpnia 2009 kolego laptopa(vag-a) na kolana i w droge, dużo sie dowiesz poza tym mozna zawsze odkręcić wydech tuż za turbiną i zobaczyć czy poprawią sie osiągi (w ten sposób weliminujesz cały układ wydechowy i przy okazji zaoszczędzisz czas i nerwy)- jak tego nie potrafi twój mechanik to go lepiej zmień bo vag to podstawa i rozumienie jego podstawowych parametrów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kusiu Zgłoś #8 Napisano 15 Sierpnia 2009 (edytowane) U mnie po wywaleniu kata znalazło się 21 koni (pomiar na hamowni przed i po). Wybebeszenie kata u tłumikarza kosztowało mnie 80zł, wliczając nowe śruby i uszczelki. Przy pomiarze na hamowni wyszła słaba seria (130km to mało, zazwyczaj są duże gifty), po zmianie programu też szału nie było (151km), wykres wyglądał jak od silnika benzynowego (auto ładnie ciągnęło do samego końca, ale nie było charakterystycznej górki przy 2-3k obrotów). Po wywaleniu katalizatora - zupełnie inne auto (172km, super reakcja na gaz itd.) Co ciekawe sam kat wizualnie prezentował się bardzo dobrze. Edytowane 15 Sierpnia 2009 przez Kusiu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
goliatek86 Zgłoś #9 Napisano 15 Sierpnia 2009 (edytowane) kurka wczesniej jezdzielm Hondą Civic 5 gen 1,5 .. tam to sam szperalem czasem, na dieslu sie nie znam to wolalem dac do mechanika a to niby z polecenia znajomego ( ponoc specializuje sie w VW ) ... wymienil wachacze to widac i mi pokazal stare, rorzad tez ... i niby nowe turbo wstawil bo stare to byla padaka, w interkulerze tez widzalem ze cos tam olej ciekl ... ale cos starego mi nie pokazal turbo ... jest ktos z trojmiasto kto sie zna i moglby jutro ze mna podjechac do tego "mechanika" zlukac to auto ?? oczywiscie jak mi laskawie mechanik otworzy warsztat, gosciu podpinał jakiegos kompa tam, a ja nawet sam laptopa nie mam i jakeigos tam kabla by sprawdzic jak by byl ktos z trojmiasta i pomoglby mi na przyslowowe piwo bylbym rad auto w tej chwili stoi w gdyni na dabrowie u tego mechaniora, puki co zaplacilem mu tylko 1800 zeta. w czwartek wyjedzam w dluga trase http://wypoczynek.turystyka.pl/bieszczady.html i mi zalezy zeby auto bylo sprawne. Edytowane 4 Czerwca 2019 przez goliatek86 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarucki Zgłoś #10 Napisano 15 Sierpnia 2009 i niby nowe turbo wstawil bo stare to byla padaka, w interkulerze tez widzalem ze cos tam olej ciekl ... ale cos starego mi nie pokazal turbo ... Ten mechanik, prawdopodobnie nie wymieniał Turbosprężarki na nową, tylko wyjął starą, przeczyścił! Co do intercoolera to praktycznie w każdym Passacie znajdziesz tam olej! Moje zdanie jest takie że Facet wciska KIT i wymyśla co chwile nowe bajki na remontu, auto miało działać nie działa, więc niech nie wymyśla kolejnych bajek... a jak zepsół to niech naprawi a ty mu za jego papraninę i druciarstwo (w złym tego słowa znaczeniu) nie płaci nawet grosza! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #11 Napisano 15 Sierpnia 2009 daj sobie spokoj z tym oslem i jedz do Roberta z tune-up.pl zrobia auto. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
goliatek86 Zgłoś #12 Napisano 15 Sierpnia 2009 zobacze co da sie zrobic, w pon pojade jak uda mi sie zalatwic kogos z lapkiem i vagiem i sprawdze. i zarzadam pokazania wszystkich starych czesci. Oby pasacik smigal Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #13 Napisano 15 Sierpnia 2009 Przy okazji przestroga formalna, weź rachunki lub faktury na wszystkie usługi wykonane w tym warsztacie. Będziesz miał podstawę do przyszłych reklamacji lub odszkodowań, bo na podstawie tego co piszesz, pewnie czekają Cię jeszcze niezłe przygody (nie tylko finansowe). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
goliatek86 Zgłoś #14 Napisano 15 Sierpnia 2009 (edytowane) no kurcze teraz se przypomnialem ... ze ten gosciu niby chcial mi bez faktury wystawic, a to zebym niby jescze za vat zebym nie placil cos tam boknol zeby to taniej wyszlo http://sprzedaz.konsumencka.edu.pl/niezgodny.html ... wienc to smierdzi sporo mi teraz Edytowane 4 Czerwca 2019 przez goliatek86 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #15 Napisano 15 Sierpnia 2009 Moim zdaniem ściemniał, ale gdyby się upierał, że nie chce wystawić rachunku lub faktury, poproś go o podpisanie umowy na usługę, w której dokładnie wypisz czynności naprawcze, jakie miał facet wykonać (lub wykonał). Powiedz, że do książki serwisowej potrzebujesz... :637: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MarekGD Zgłoś #16 Napisano 15 Sierpnia 2009 (edytowane) jedz do Roberta z tune-up.pl zrobia auto Tak jak kolega pisze zkontaktuj sie z nimi. Fachowy warsztat. http://www.tune-up.pl/ P.s. z tego mechaniora to dobry kowal musi byc, wziac dobre auto na warsztat, oddac slabe i jeszcze kombinuje jak tu zarobic, zero profesjonalizmu! Edytowane 15 Sierpnia 2009 przez MarekGD Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mira102 Zgłoś #17 Napisano 16 Sierpnia 2009 Dolącze sie do tematu bo tez mam problem z zalanczeniem turbiny nawet w serwisie nie ma bledu na vagu a wymienilem juz turbine,przeplywomierz,zawor n75,itercooler i dalej to samo to znaczy jak wcisne gaz do dechy to sie zamuli i turbina sie nie wlaczy a jak troche gazu odejme i dodam to odrazu sie zalancza i ciagnie normalnie a jak powoli dodaje gazu to tez wszystko dziala jak powinno.Czytalem na forum ze to moze byc wina katalizatora i mam pytanie czy go mozna wyczyscic jesli tak to jak i czym?I czy jest jakis sprzet zeby go sprawdzic czy to on.Bo mechanicy wszystko by wymieniali a niema rezultatu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarucki Zgłoś #18 Napisano 16 Sierpnia 2009 Bo mechanicy wszystko by wymieniali a niema rezultatu. Bo zamiast Wszystko wymieniać na pałę, to najpierw trzeba zrobić logi Więc zacznij od tego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mira102 Zgłoś #19 Napisano 16 Sierpnia 2009 Ale przeciez pisałem ze nawet w serwisie pokazalo zero bledow to jak mam zrobic logi zeby cos pokazalo?Jak wszystko jest ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Majcin Zgłoś #20 Napisano 16 Sierpnia 2009 Ale przeciez pisałem ze nawet w serwisie pokazalo zero bledow to jak mam zrobic logi zeby cos pokazalo?Jak wszystko jest ok. przeczytaj jak się robi logi albo pojedź do kogoś kto to ogarnia ..... NAWET JAK NIE MA BŁĘDÓW to nie zaszkodzą Ci te logi !!!!!!! Wrzucisz na forum chłopaki zobaczą czy ok jest wszystko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach