ryszard 705 Zgłoś #1 Napisano 13 Sierpnia 2009 Witam wszystkich forumowiczow!!! Mam takie male pytanie mam vw passat B5 z 2002 r. Czy jest jakas norma zuzycia oleju do tego modelu??? Jestem mlodym kierowca a juz mi kontrolka sie zapalila po przejechaniu okolo 3.000 tys. kilometrow. Czy to normalne??? Z gory dziekuje za informacje i prosze bez glupich komentarzy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #2 Napisano 13 Sierpnia 2009 _zlydzial1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
borowa Zgłoś #3 Napisano 14 Sierpnia 2009 ten silnik lubi brać troche oleju:20: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
johnny147 Zgłoś #4 Napisano 14 Sierpnia 2009 a juz mi kontrolka sie zapalila po przejechaniu okolo 3.000 tys. kilometrow. Czy to normalne??? Z gory dziekuje za informacje i prosze bez glupich komentarzy. A sprawdzałeś wcześniej poziom oleju na bagnecie ? Może był przy minimum ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darecki11 Zgłoś #5 Napisano 14 Sierpnia 2009 Witam, Ja mam podobną sytuację jak opisuje "Ryszard 705" przejechałem swoim paskiem 15000 mil, od ostatniej wymiany oleju a już dolałem 3,5 litra. Też mnie zastanawia czy te silniki lubią sobie pobrać dużo więcej jak norma przewiduje?, dodam że nie ma żadnych wycieków. Znajomy mechanik ostatnio miał klienta z takim silnikiem jak mój, i ta sama sytuacja. Po między wymianami dolał aż 4,5 litra oleju. Teraz dolali jakiegoś uszczelniacza i czekam jakie będą tego wyniki. Mam zamiar pojechać na święta nim paskiem do Polski, ale się obawiam tego zużycia oleju żeby nie zatrzeć silnika po drodze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #6 Napisano 14 Sierpnia 2009 Mam zamiar pojechać na święta nim paskiem do Polski, ale się obawiam tego zużycia oleju żeby nie zatrzeć silnika po drodze. Wez ze soba banke oleju. Ja nigdzie dalej nie ruszam sie bez banki oleju w bagazniku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #7 Napisano 14 Sierpnia 2009 norma jest: max LITR na 15tys km Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #8 Napisano 14 Sierpnia 2009 (edytowane) norma jest: max LITR na 15tys km Normą to jest LITR na 1000 ( tysiąc ) km i tak mówi instrukcja, każda instrukcja obsługi VW/Audi/seat/skoda... ---------- Post added at 09:24 ---------- Previous post was at 09:23 ---------- Inaczej, może nie norma bo spalają mniej ale producent tak się zabezpiecza... Edytowane 14 Sierpnia 2009 przez Kuczi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomaszz Zgłoś #9 Napisano 14 Sierpnia 2009 norma jest: max LITR na 15tys km Taa, szczególnie jak się ciśnie po autostradzie... Norma producenta jest dokładnie taka jak pisze Kuczlaw. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ryszard 705 Zgłoś #10 Napisano 14 Sierpnia 2009 Dziekuje za informacje i najlepszym rozwiazniem jest pozbycie sie tego samochodu, jak mam jezdzic z cysterna oleju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sir_kula Zgłoś #11 Napisano 14 Sierpnia 2009 Wszystko zależy od historii samochodu, ile ma przejechane kilometrów, jacy byli poprzedni właściciele, jak był użytkowany itd. Litr na 1000km to jest faktycznie "norma" producenta, ale to jest już trochę za dużo. Silnik zawsze będzie palił olej, ale musi to być w rozsądnych granicach. Jeżeli pomiędzy wymianami oleju dolewasz więcej niż 3-4l, to już należy się zastanowić albo nad zdiagnozowaniem i naprawieniem tego problemu, albo nad sprzedażą. Trzeba pamiętać, że olej po dolewkach nie ma już takiej samej jakości jak olej po wymianie, bo podczas dolewek dużo wartościowych składników zostaje po prostu na dnie butli i nie trafia do silnika. Różne są teorię, ale moim zdaniem 1-2l na 10000km dla auta do 10 lat to jest rozsądna dolewka i wtedy nie trzeba się o nic martwić. ryszard 705 proponuję Ci wymienić teraz olej, jeżeli nie zrobiłeś tego od razu po kupnie, a potem obserwować ile i czy w ogóle ubywa Ci oleju i wtedy będziesz wiedział na czym stoisz. Nie skreślaj od razu samochodu, bo może tak jak mówił johnny147 poprzedni właściciel nie dbał o ten "drobny" szczegół, albo stwierdził, że skoro go sprzedaje, to po co ma się kosztować na olej. Pozdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luk_tor Zgłoś #12 Napisano 14 Sierpnia 2009 Zmień olej na taki o większej gęstości (jeżeli jest taki do twojego silnika). Ja po kupnie swojego poprzedniego auta passat tdi afn i wymianie na lotos 10w40 nie miałem większych ubytków a wcześniej był zalewany pełen syntetyk i musiałem mu dolać raz czy dwa przed wymianą. Teraz mam superb z silnikiem tdi pd i był zły olej 10w40 ale brak ubytków, po zmianie na 5w30 mobil esp auto łyknęło juz 300ml/4500km. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krisek Zgłoś #13 Napisano 14 Sierpnia 2009 Mój też dużo spalał. Wszystko zależało jak bardzo go katowałem (wkręcałem). Przy spokojnej jeździe po mieście prawie nie spalał oleju. Zmieniłem olej na półsyntetyk 10w40, palił już mniej, ale wciąż wg mnie za dużo, wiec dolałem mu uszczelniacz. Po trasie do Polski dolałem tylko jakieś 0,3l na 2000km po autostradach (160km/h przy ponad 4000obrotów). A wcześniej palił 0,5l na 1000km. Teraz mam z tym spokój :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
noname79 Zgłoś #14 Napisano 14 Sierpnia 2009 Witam. Jestem przed wymianą oleju. Ostatnio jak wymieniałem kupiłem filtr Boscha na którym jest napisane 50000km obecnie na nim przejechałem 12k. czy wymieniać go czy zostawić przynajmniej do kolejnej wymiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #15 Napisano 14 Sierpnia 2009 Witam.Jestem przed wymianą oleju. Ostatnio jak wymieniałem kupiłem filtr Boscha na którym jest napisane 50000km obecnie na nim przejechałem 12k. czy wymieniać go czy zostawić przynajmniej do kolejnej wymiany. no nie, cycki opadają... Nie chciałbym kupić sztrucla po Tobie.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sir_kula Zgłoś #16 Napisano 14 Sierpnia 2009 no nie, cycki opadają... Nie chciałbym kupić sztrucla po Tobie.... czytaj: filtr wymieniasz ZAWSZE razem z wymianą oleju Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
morro.cre Zgłoś #17 Napisano 14 Sierpnia 2009 Sprawdź ile rzeczywiście potrzebujesz dolać między kolejnymi przeglądami. Rzeczywiście może się zdarzyć 1 l / 1000 km - w ekstremalnych przypadkach. Z doświadczenia powiem, że trasa 800km tam i 800km z powrotem (4 osoby + bagaż) = 250ml oleju. Ale jeżeli ucieka 3,5 litra to na pewno nie jest spalony olej, tylko gdzieś się leje. Na pewno zauważyłbyś szarą/białą/niebieską chmurę za sobą w czasie jazdy. Dokładnie poszukaj czy gdzieś nie ma nieszczelności, przy takich ilościach musi się gdzieś lać, nie ma szans... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ryszard 705 Zgłoś #18 Napisano 15 Sierpnia 2009 w polowie czerwca byl w naprawie chyba 3 z kolei wymieniali uszczelniacze zaworo i przyjechalem nie cale 2000 i zapalila sie kotrolka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bziup Zgłoś #19 Napisano 15 Sierpnia 2009 Witam. Dziś zaliczyłem trasę Kraków - Plitvicke Jeziora (cro) ogólnie 900 km... Sprawdzam stan oleju i ubyło tak z 3-4 mm z bagnetu, ile to będzie jakbym chciał przeliczyć w ml? Czy to jest dużo? Miałem już turbinę w czyszczeniu, według mechanika może ona brać... Wziąłem litr oleju z normą do pompowtrysków mobila , jeśli by okazało się że będzie mi potrzeba więcej to moge dolać innej firmy ale żeby miał takie same właściwości jak mobil? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mizu Zgłoś #20 Napisano 15 Sierpnia 2009 VW podaje, że nawet nowe auta mogą brać do 1 ltr na 1000 km (silniki TDI PD). Nie jest to norma, gdyż oznaczało by to, że każdy silnik powinien tyle brać, a tak źle aż nie jest. Natomiast jeżeli bierze do 1 ltr na 1000 km to niestety, ale nie można zgłaszać reklamacji -tzn.można ale nie bedzie ona zaakceptowana (tak jest przy silnikach PD, nie wiem czy tak samo z nowymi CR). Odnośnie dolewania oleju to oczywiscie najlepiej by było aby był to ten sam olej co jest w silniku, jeśli natomiast nie mamy takiego, należy dolać olej spełnaiający wymaganą forułę VW. Tak z ciekawości pytam, czy ten sam problem występuje w benzynach VW, mam nadzieję, że nie, bo to by oznaczało, że coś z nimi nie tak.:638: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach