Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Zgodnie z instrukcją obsługi i użytkowania benzynowy silnik może zużyć do 1l/1000km, ale nie zdarzyło mi się zaobserwować takiego zużycia. Jedynie w długich trasach, obciążony może zużyć do 250 ml - po dolaniu takiej ilości stan oleju wraca do normy.

Jeżdżąc tylko po mieście lub w cyklu mieszanym nie zużywa jakiś zauważalnych ilości - stan oleju zawsze na zakratkowanym polu bagnetu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jaa zapitalam swoim PAZDZIOCHEM az milo !! silnik nie ma lekko i spala mi 1 LITR oleju na 15000km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jaa zapitalam swoim PAZDZIOCHEM az milo !! silnik nie ma lekko i spala mi 1 LITR oleju na 15000km

 

Jaki przebieg i olej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego wynika, że nasze dieselki i benzyki lubią trochę popić. A może znajdzie się jakiś użytkownik z nowym TSI ,albo TDI CR ciekawe, czy również "biorą" olej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moje TDI bierze sobie 1l na 15000 km czyli jak kupuje 5 to 4 do silnika i literek starczy do nastepnej wymianay :) pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

listopad 2008 roku wymieniłem olej na mobil diesel 10W40 a dzisiaj 23.08.2009 zapaliła mi się znowu żółta kontrolka niskiego stanu oleju. Na bagnecie poziom oleju wskazywał dolną krawędź wytłoczenia czyli minimum dolałem 0.5 litra tego samego oleju i stan na bagnecie wskazuje górną krawędź wytłoczenia. Dziennie robię 45 kilometrów czyli miesięcznie 900 kilometrów Oznacza to że po 9 miesiącach ( ok. 8100 kilometrów ) silnik spalił mi 0,5 litra oleju. Jeżdzę raczej spokojnie po mieście przepisowo do 50-60 km poza miastem 90-110 km biegi zmieniam przy 2tyś obrotów no czasami wieczorem podciągnę do 140 km Czy spalił mi wiele oleju ? Wydawało mi się że tak bo poprzednio miałem benzyniaki i nic nie spalały... wychodzi na to że diesle tak mają... Za to wnerwia mnie co innego... owa cholerna żółta kontrolka jak już się zapali to nie gaśnie... i żadnym normalnym sposobem nie idzie jej wykasować... poprzednio elektryk wykasował mi ją w dosłownie 10 sekund... tam gdzie jest zbiornik na płyn od wspomagania pod obudową znajdują się jakieś złącza musiał coś wypiąć i podpiąć ale nie wiem co bo musiałem siedzieć w aucie i kręcić kluczykiem ;) wtedy za owe wykasowanie nie chciał ani grosza... tym razem postawię mu whisky by mnie nauczył jak to się robi ;) A i jeszcze coś... żarówki H7 przepalają się parami warto o tym pamiętać... ;) i mieć dwie w zapasie ;) Pozdrawiam wszystkich ciepło i życzę bezawaryjnej pracy auta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie i panie wszystko zależy od stanu i kondycji silnika (tzn. jak był i jest używany). Owszem norma do PD mówi że do 1 litra może spalić między wymianą, ale czy chodzi o wymianę w systemie co 15kkm czy tzw. Long Life. Bo jeśli Long Life to norma przy tzw. normalnej zmianie wyniesie 0.5 l. Mówicie że PD ma taką normę zgoda ale oprócz danych jakie forumowicze podają tzn. szybkości z jakimi jeżdżą autem, ilości przejechanych km. nie podajecie jakie są faktyczne przebiegi waszych aut. I wówczas wasze gdybanie i spalanie tegoż oleju idzie w komin i babcia Felcia może sobie to zapisać na chusteczce do nosa a potem się w nią wysmarkać albo jeszcze coś innego z nią zrobić.

Mój PD przy jeździe mieszanej co 15 kkm z szybkościami różnymi tzn. spokojna jazda, trasa 680 km (jazda z szybkością do 130 km/h). auto umnie 2 lata, poprzednio serwisowane w Niemczech, potem przez pracownika Nato (historia auta w moim podpisie). Przebieg (autentyczny) 188kkm. Oleju bierze niezauważalnie tzn. nie dolewam między wymianą (wymiana co 10-15 kkm), olej Motul specyfic z normą 505.01. Poprzedni właściciel sprzedając auto przepraszał mnie że nie mógł dostać oleju który używał w Holandii i będąc w Polsce wlał Castrola. Oczywiście po kupnie i przyjeździe do Polski autem zmieniłem na Motula i autko śmiga nie łykając oleju w widocznych ilościach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam Passata od 4miesięcy (240tyś przebiegu) i przejechałem nim 3000km.

Po wymianie ubyło ok. 1mm na bagnecie ale... odma tak się poci

że i tak uważam że ten 1mm to mało, dlatego najpierw szukałbym

wszelkich wycieków, a potem zastanawiał się czy dużo silnik bierze

czy mało.

 

(olej Castrol EDGE 505.01)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciężko jest mi stwierdzić faktyczny stan ilości przejechanych kilometrów... Auto sprowadzał mi znajomy i zapewniał o originalnym przebiegu więc dziś mam na liczniku 166249 kilometrów zrobionych... jak dla mnie to dziwnie mało... ;) więc tym bardziej spalanie 0,5 litra mobil 10W40 po 8100 kilometrach w miarę spokojnej jazdy wydawało mi się zbyt wielkie... W niemczech właściciel stosował olej 10W60 ( nie pamiętam nazwy ) a w polsce kontrolka ( niskiego stanu oleju ) zapaliła się dopiero po przekroczeniu 2500 kilometrów od wymaganej wymiany oleju sygnalizowanej przez komputer. Być może warto wrócić do tego oleju o symbolu 10W60 i nie będę musiał dolewać... hm... cena jest wysoka ;)... mamy dziś niedzielę po sobocie zostały jedynie kapselki na moim biurku... więc czas odpalić mojego " tupoliewa " jechać do sklepu po piffffko i zrobić głośne pssssssssssyt U> Swoją drogą polubiłem ten dzwięk... przypomina mi on odgłos Ursusa C-330 z młodych lat... Pozdawiam wszystkich.

J@ceq od dziś smarkam w papier toaletowy a chusteczki zostawię na bagnet ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam dylemat przejechałem 4tys km od wymiany i juz musiałem dolać litr oleju mam zalany Castrolem z normą 505.01 gdzie szukać problemu ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

byry007,

 

intercooler masz suchy? przewody dolotowe suche?

 

Może jak wrzucisz tą rurę od odmy do butelki i zatkasz przewód przy turbo (było gdzieś opisane na forum) to konsumpcja oleju się zmniejszy? Jest jeszcze oil catch tank.

 

Problem ubywania oleju w tdi pd jest często związany z nie działająca odmą co powoduje pojawienie się oleju z silnika w dolocie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Juz tak mam zrobione .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Za to wnerwia mnie co innego... owa cholerna żółta kontrolka jak już się zapali to nie gaśnie... i żadnym normalnym sposobem nie idzie jej wykasować... poprzednio elektryk wykasował mi ją w dosłownie 10 sekund...

Kontrolka poziomu oleju gaśnie automatycznie po otworzeniu maski. Zapali się dopiero po przejechaniu ~100km od otwarcia maski. Nie da się jej skasować na stałe, dopóki poziom oleju nie będzie prawidłowy, no chyba że wywalisz czujnik oleju ;). Dostanę butelkę whisky? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Ja w passacie nie dolewam :) przebieg 170 tys km ale za to w sprinterze leje 0.5 ltr co 1500 km przebieg 95 tys km :( nie wiem jakie normy ma mercedes ale porazka jak dla mnie przy takim aucie raz na dwa tygodnie musze dolewac ,wycieków nie ma. Mechanik polecil wlać uszczelniacz do oleju :/

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pytanie:

 

czy zapchany filtr powietrza-brudny może powodować zasysanie oleju rurką od odmy? tak mi przyszło na myśl bo kumpel czyścił dolot i okazało się ze mu nie wymienili filtra powietrza przy ostatnim serwisie (filtr był prawie czarny) i miał trochę oleju w chłodnicy powietrza no i ubyło mu trochę na bagnecie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hehe no nie dostaniesz butelki whisky bo klapą silnika to mogę machać aż zdmuchnę wszystkie drzewa w okolicy a i tak nie zgaśnie czujnik też jest ok olej też ok a pali się ciągle... tak jak mówiłem obok zbiorniczka na płyn od wspomagania jest taka plastykowa obudowa pod nią kilka złączy trzeba jakiś wypiąć i wpiąć jednocześnie włączając i wyłączając zapłon ;) ale jaka złączka ? i w jakiej kolejności to zrobić .... ? ;) za tą wiedzę daje butelkę whisky ;) he he

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
trzeba jakiś wypiąć i wpiąć jednocześnie włączając i wyłączając zapłon

Odłącz aku na chwile, oczywiście jak masz kod do radia, i zgaśnie Ci kontrolka oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja mam dziwną sprawę najpierw przed wymianą oleju castrol edge brał jakieś 0,2 na 1000 czyli dość dużo przejechałem tak z 5000 km a po wymianie oleju na ten sam ruszyłem w trase do holandii z beczką 5 litrową w razie czego ...w sumie zrobiłem już od tego czasu jakieś 6000 km i ubyło może 0,2 0,3 3/4 od max tego zakropkowanego....przed intercoolerem mam syf jak zawsze nie wiem czy od turbo czy odmy ale może tamten olej był trefny...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pytanie:

 

czy zapchany filtr powietrza-brudny może powodować zasysanie oleju rurką od odmy?

Brudny filtr powietrza może powodować zwiększone zużycie oleju. Ale czy rurką odmy tego nie wiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności