Skocz do zawartości
Gość konchio

stuki w zawieszeniu ??

Rekomendowane odpowiedzi

Gość uki145

Witam! generalnie Marewel ,jak to w b5 ;):kwasny: , ciezko dojsc do tego co dokałdnie stuka zanim nie wydasz 4000 zł na remont całego zawieszenia , ja w opisanym przypadku obstawiam na amortyzatory(u mnie po wymianie całego zawieszenia :wszytskie wahacze koncówki drazków i łaczniki stabilizatorra stukały własnei amorki, pomimo trzymania parametrów fabrycznych :ponad 75 % ) ,poduszki silnika/skrzyni biegów(jesli stuka przy zmianie biegu), silentbloki niewymienionych wahaczy . zalezy jaki to stuk ,bez słyszenia odgłosu ciezko ocenic na odległosc .Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel

Jako ze mialem wszecniej do czynienia z takim zawiasem(a4) i tam byly o wiele wieksze luzy ale takich stukow nie bylo wiec tez od jakiegos czasu chodza mi po glowie amory wlasnie.To by sie nawet pokrywalo z tym ze lewy odstaje 5 czy 7% od prawego,gdzie cos mi stuka.

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/cde93338e3331b85.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zanim nie wydasz 4000zł na remont całego zawieszenia

 

Zlitujcie się skąd te ceny bierzecie :rotfl:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha
zanim nie wydasz 4000zł na remont całego zawieszenia

 

Zlitujcie się skąd te ceny bierzecie :rotfl:

 

 

Marek, no takie jest pojęcie wielu ludzi i nie przegadasz w wielu sprawach. Wg. mnie chwilami szkoda podejmować temat tylko pisać zainteresowanym na Priv ;)

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość uki145

Witam! tu nawet nie trzeba nikogo przegadywac .zgadza sie ,wiecej w tych 4000 zł sarkazmu ,ale z drugiej strony jak policzysz elemety które generuja stuk : komplet wahaczy, amortyzatory ,koncówki drazków kierowniczych ,łaczniki stabilizatora,regeneracje maglownicy,poduszki pod silnikiem i skrzynia to kwota przekroczy 3000 zł i to lekko!!! ,nawet na dosyc tanich zamiennikach ;-) Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość john-mh

moj Passat ma juz przejechane 195 tys. km, nie wiem czy zawieszenie bylo juz robione, ale pewnie nie. Ostatnio zauwazylem stuki z przodu, sa one slyszalne, tylko gdy jade po kocich lbach/wolno/ a wzmagaja sie gdy delikatnie hamuje.Na rownej drodze jest cichutko.

Co moze byc przyczyna, prosze o wskazowki.

Z gory dziekuje.

I jeszcze jedno, jezeli to zawieszenie, to czy musze to juz teraz wymienac, czy moge jeszcze troche/ile?/ pojezdzic ? oczywiscie chodzi o koszty, tu w Niemczech zedra ze mnie mase kasy a gdy pojade do Polski mozna by to troche taniej zrobic. Czy ma juz troche zuzyte zawieszenie/stuki jw/ wplyw na bezpieczenstwo jazdy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość uki145

Witam!oczywiscie ,ze nie powinno sie jezdzic ze stukajaym zawieszeniem wszelkie luzy maja wpływ po pierwsze na prowadzenie auta, ale niebezpieczna dla zycia i zdrowia jest tylko jazda z bardzo zuzytymi sworzniami wahaczy . tzn kiedy jezdzilismy długo na zuzytych sworzniach (co w b5 objawia sie niemiłosiernym skrzypieniem ) i nagle wahacze przycichły :oznacza to ,ze jest juz bardzo niebezpieczny luz i jak najszybciej trezba wymienic. z reszta bym sie nie spieszył ,bo z praktyki warsztatowej wynika, ze nic sie nie urwie (chyba ze masz centymetrowy luz na silentbloku ;) ). w Twoim(po objawach ,które opisałes) wydaje mi sie ,ze nie musisz tego robic na juz ,obstawiam amortyzatory ,silentbloki wahaczy .ale tutaj znowu trudno na odległosc ocenic na 100 % .Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
moj Passat ma juz przejechane 195 tys. km, nie wiem czy zawieszenie bylo juz robione, ale pewnie nie. Ostatnio zauwazylem stuki z przodu, sa one slyszalne, tylko gdy jade po kocich lbach/wolno/ a wzmagaja sie gdy delikatnie hamuje.Na rownej drodze jest cichutko.

Co moze byc przyczyna, prosze o wskazowki.

Z gory dziekuje.

I jeszcze jedno, jezeli to zawieszenie, to czy musze to juz teraz wymienac, czy moge jeszcze troche/ile?/ pojezdzic ? oczywiscie chodzi o koszty, tu w Niemczech zedra ze mnie mase kasy a gdy pojade do Polski mozna by to troche taniej zrobic. Czy ma juz troche zuzyte zawieszenie/stuki jw/ wplyw na bezpieczenstwo jazdy.

 

Witam

 

Mam te same objawy, jak byłem na diagnozie w dwóch różnych stacjach diagnostycznych to wyszło że do wymiany w przednim zawieszeniu są dolne tylne wachacze (tzw banany)

 

wahdolnytyllewy01xm5.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość simon.b

Witam. Do wczoraj również miałem takie objawy.Strasznie stukało na kocich łbach, garbach, przy jeździe przez torowisko.Wcześniejsze diagnozy ( górne wachacze, końcówki drążków do wymiany ) okazały się błędne.Wczoraj wymieniłem dolne "banany".Sworznie zupełnie luźne, tuleje zużyte. Teraz nic nie stuka, nie puka a i auto prowadzi sie znacznie lepiej.Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość john-mh

moglbym spytac, ile kosztuja te 2 "banany" i ile zaplaciliscie w warsztacie za robocizne?

Jeszcze lepiej z numerem jakim opatrzone sa te "bananki", no i jakis sklepik, gdzie moglbym to zamowic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość simon.b

Zapłaciłem 212 zł za sztukę. wymiana obydwu 120 zł.To są jakieś zamienniki ( mam nadzieje że pojeżdże jakiś czas ) numeru nie znam.W polsce mówiąc " wachacz banan" każdy sprzedawca, mechanik doskonale wie o co chodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość john-mh

na podstawie waszych informacji dotarlem do tych elementow zawieszenia w niemieckich sklepach i np. ten "banan" kosztuje 42,00 Euro/Numer 101024/, tak , ze mysle, nie trzeba bedzie jechac autkiem do Polski zeby je naprawic, bo na miejscu chyba drozej nie bedzie to kosztowalo.

Zreszta popatrzcie i napiszcie co o tym sadzicie/Firma....Herzog/

 

http://www.car-bock.de/shop/artikel.php?artikel=23

http://www.car-bock.de/shop/produkte.php?kategorie=174&eSId=8d1be15f3b452f878871a91a0440f5b1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość uki145

Witam! a na wszelki wypadek sprawdz dokładnei co stuka,szkoda wydawac na zapas kase ,bo nawet jesli trafne ,to tylko sugestie . Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość macle

I jak zadowolony z Herzoga?

Ja dzisaj kupiłem na allegro lewego banana

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=263264690 i mam nadzieję że posłuży mi długo w przeciwieństwie do HERZOG-a niby Germany a pojeździłem niecałe 20 kkm. Skusiłem się na TRW, ponieważ w gratach w garażu znalazłem poprzednio wymontowany wahacz (orginał albo poprzednik wymieniał, a jeśli to napewno w ASO)(wszystko robił w ASO nawet klocki, wycieraczki i wywaniki) i to przekonało mie do TRW. Jak będzie lipa to napewno dam znać. Ale Panowie omijajcie wielkim łukiem HERZOG-a.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kincior

Podłączę się, bo mam podobny problem chyba z elementami zawieszenia. Stuka raczej z przodu (prawa strona - czyli ta, która łapie pobocza). Do niedawna stuki pojawiały się przy zmianie biegów (dokładnie puszczaniu sprzęgła). Od wczoraj pojawiają się przy przyspieszaniu, a najbardziej słychać jak się bujam np. 80km/h i nagle puszczam gaz (wtedy najpiękniej słychać te stuki). Wahacz? Jeżeli tak, to który najprędzej może to być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobne stuki i wyszło po wizycie u mechanika i wymianie tego"banana", który okazał się też padnięty na maglownice ( niestety..:zly: ) . reszta była porozpinana, posprawdzana i teraz ( oprócz maglownicy ) wszystko ok... ( jesli można tak to nazwać ). Ze wględu na wysoki koszt remontu - nie robie nic, aż tak bardzo nie stuka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Ostatnio w moim passacie (sedan) zaczęło mi coś z tyłu stukać. Stuka przy przejeżdżaniu przez poprzeczne nierówności przy prędkości powyżej 40km/h. Szlag mnie na to trafia bo w passacie nie powinno zawieszenie stukać. Ostatnio wymieniałem w samochodzie amortyzatory z tyłu. Wydaje mi się, że wcześniej tak nie było. Piszę, że mi się wydaje bo przed wymianą nie jeżdziłem tym samochodem. Jeździli nim moi rodzice a ja tylko sporadycznie. Próbowałem już różnych rzeczy. Myślałem, że może to coś w bagażniku puka. Ale wyjąłem wszystko i puka nadal. Tylna półka raczej nie stuka. Co to może być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdź czy amorki są dokręcone

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nad tym się zastanawiałem. Czy mam to sprawdzić od strony bagażnika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności