Skocz do zawartości
Gość konchio

stuki w zawieszeniu ??

Rekomendowane odpowiedzi

Gość grzegomonia

Witam

 

Posiadam VW Passat 1.8 T, 1998 rok produkcji

 

Ostatnio zauważyłem jakieś stukanie w przednim zawieszeniu. Mam zamiar wymienić całe zawieszenie w moim samochodzie. Mam tu na myśli wszystkie wachacze + końcówka drążka.

 

Znalazłem na allegro dość ciekawe oferty dotyczące sprzedaży właśnie tego czego potrzebuje, tj. komplet wachaczy.

Zastanawia mnie tylko jedna rzecz. Czy sprzedawane na allegro wahacze są dobrej jakości. I właśnie w tej sprawie zwracam się do Was.

 

Poniżej podam kilka linków do aukcji ze sprzedawanymi wahaczami. Proszę o ocenę którą firmę wybrać.

 

Oferta 1: Cena 999 zł

http://moto.allegro.pl/sh...?item=121586984

 

Oferta 2: Cena 1150 zł

http://moto.allegro.pl/sh...?item=119555136

 

Oferta 3: Cena 1275 zł

http://moto.allegro.pl/sh...?item=119995110

 

Oferta 4: Cena 1600 zł

http://moto.allegro.pl/sh...?item=121329085

 

Nie wiem, którą firmę wybrać a przyznam szczerze, że ceny sugerowane na allegro są przystępne.

Czekam na Wasze opinie.

_________________

Forum motoryzacji - http://www.fory.pl/index.php?mforum=moto

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Primera

A sprawdziłeś na szarpakach co stuka? Bo być moze wymienisz te wahacze a okaze sie ze stuki powoduje np zużyta przekładnia kierownicza?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość simo

Wlasnie wrocilm z przegladu okresowego. Sprawdzali cale zawieszenie, amorki, drazki na tych takich rozciagaczach, luzy na kierownicy i co tam jeszcze jest potrzebne do przebadania na takim przegladzie. No i caly czas mi cos stuka w zawieszeniu. Bardzo glosno podczas jazdy np po powierzchni parkingowej (plyty z okraglymi dziurami wypelnionymi trawa). No i na przegladzie amorki dobre, luzow nie ma a dalej cos stuka. Co to moze byc? Laczniki stabilizatorow byly wymienione miesiac temu, zreszta wtedy tez stukalo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ra11

Postaraj się o fachowca który ocenia zawieszenie bez szarpaka. Moze to troche śmieszne co piszę ale miałem ten sam problem. Na szarpaku ok, pojechałem do fachowca mniej wyposarzonego w sprzęt a bardziej we "wprawne ucho" i usłyszałem: "kopnij pan w koło", potem: "kopnij pan w drugie" - gośc siedział w kanale. Zaledwie pół minuty i wyrok: Wachacz dolny tylny do wymiany. I rzeczywiście gość miał racje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość simo

no i sie obawiam ze moze to byc to. a czy cos moze sie stac jesli to jest ten wahacz i tak sobie stuka ?:>

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

będzie stukał aż się rozleci, miełem to samo, zrobiłem "wszytsko" według zaleceń speca, ale niestety na jedej stronie i teraz po 2 m-cach mam drugą stronę do zrobienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Primera

Jaki przebieg? Zrob taki test na drodze z płyt betonowych albo brukowanej sybko "szarpnij" kierownica w obie strony. Pojawiaja sie stuki?

IMHO wyglada mi to na luzy na przekładni kierowniczej, mozesz ich nie wyczuwać jeszcze jako "luz na kierownicy" ale na płytach betonowych juz sie odezwie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość czysio

Ja w tym roku kupiłem dwa paski b5 i w obu było zawieszenie do wymiany. Zawieszenie wielowachaczowe jest wygodne ale trzeba się liczyć z kosztami. W końcu na każdej stronie jest po cztery sztuki. W pierwszym kupiłem używki i wymieniłem chyba po stówce ale już w drugim wyczaiłem na allegro gościa z Wejherowa co ma hurtownię i kupiłem cały zestaw , 8 wachaczy , łączniki , końcówki drążków , wszystkie śruby i podkładki. Całość to koszt 900zł. Wymieniłem trzy a reszta czeka na później. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość simo

Primera wjezdzajac na plyty betonowe od razu zacznie mi stukac i to prawie na kazdym laczeniu plyt.

 

 

Dzisiaj dokladniej sie jeszce temu przysluchalem i nie jest to jeden stuk, tylko tak jakby cos dostawalo wibracji na jakies 0,5sekundy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość biedrona

pewnie padły górne wahacze - wydają bardzo głośne stuki. Najlepiej podnieść auto do góry i sprawdzić luzy na sworzniach gdy koła nie dotykają ziemi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość simo

no ale wlasnie na podnosniku mechanik tez mi sprawdzal zawieszenie i nie widzial nic powybijanego. zauwazyl laczniki ale je wymienilem. Zastanawiam sie jeszcze moze nad ukladem kierowniczym. Moze tam cos jest nie tak ;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość biedrona

ja tez nie byłem pewien co mam uszkodzone w zawieszeniu, gdy auto stało na kołach nie można było niczego wyczuć - żadnych luzów, dopiero gdy auto poszło do góry zobaczyliśmy jak "pracują" sworznie wahaczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość sx1100

Gdy miałem wybite wahacze górne to na przeglądzie facet wyczaił tylko jeden z lewej strony, gdy pojechałem do mechanika to gość zrobił taki test:

ja krótko ale szybko ruszałem kierownicą w lewo/prawo a on przykładał rękę do każdej części i wyczuwał co jest grane. Okazało się, że wszystkie górne są wybite.

Prawdę mówiąc to nie trzeba było nawet niczego dotykać, bo przy ruszaniu kierownicą widać było który wahacz był wywalony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość simo

no ale wlasnie ja bylem teraz na przegladzie i na szarpakach gosc mi kazal tez tak ruszac kierownica a on najpierw z kanalu a pozniej z boku ogladal zawieche i nic nie znalazl luzu. Specjalnie sie go jeszcze pytam czy nie ma nic a nic luzu bo mi cos stuka a on ze wszystko ladnie sie trzyma

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś też sprawdzałem cały przód u mechanika - bo na luzie i sprzęgle klekocze niemiłosiernie. Przód sprawdzałem z 1,5 godziny i nic. Jeździliśmy po dołkach i na luzie stuka niemiłosiernie , więc my znowu na kanał szarpaliśmy , rzucalismy samochodem na wszystkie strony i nic... cisza. Wyjechał i się niczego nie dowiedziałem ;) . Przód robiłem niedawno, więc co to mogło byc... :znudzony: . Pojechałem do znajomego i się przejechaliśmy i okazało się , że facet przerabiał to na innych samochodach - gdzieś walnąłem i się tłumik dobił . Okazało się , że stuki pochodzą od tłumika... jak pręży to cisz, a jak wrzucam na luz to wali - jutro jadę na kanał i odginam tłumik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Sopel

biedrona, Ja miałem motyw z ciągłymi stukami jak jechalem nawet na lekko nierównej powierzchni okazalo sie ze trzeba dogiac te druciki tzw. zaciski i wszystko przestalo pukac teraz jest cisza :) A jzu mysalem ze to zawieszenie wytzrepane!A tu tak pierdola :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość sx1100
Ja miałem motyw z ciągłymi stukami jak jechalem nawet na lekko nierównej powierzchni okazalo sie ze trzeba dogiac te druciki tzw. zaciski i wszystko przestalo pukac teraz jest cisza :) A jzu mysalem ze to zawieszenie wytzrepane!A tu tak pierdola :)

A możesz bliżej określić o jakich drucikach/zaciskach mówisz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Sopel

Innego zdjecia niemialem sciagnelem tu z forum z innego teamtu :) I znaznaczylem na czerwono!Ale jesli ktos ma dokladniejsze zdjecie zacisku to bylo by mile widziane bede mogl pokazac dokladniej :) Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"te druciki tzw. zaciski " - jakie zaciski? gdzie one są?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

o już są - dzięki bo przed napisaniem nie widziałem fotki :wstyd:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności