Skocz do zawartości
Gość konchio

stuki w zawieszeniu ??

Rekomendowane odpowiedzi

Gość sx1100
I znaznaczylem na czerwono!

To może Ty miałeś źle założone zaciski hamulcowe? Wg mnie te "druciki" nie powinny mieć żadnych luzów, bo chyba mógłby wtedy wypaść cały zacisk.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gilbas

U mnie problemem są też stuki na nierównościach (kocie łby) ale nie mogę zdjagnozować co jest tego przeczyną. Wczoraj wymieniłem dolny wahacz (ten z przymocowanym łącznikiem stabilizatora ) ale nic to nie dało,sprawdzałem w ASO i nigdzie nie ma luzu a jednak coś stuka. Zawieszenie stoi twardo, jest mały wyciek smaru z przegubu bo jest nadpęknięta osłonka ale czy to mogło by być przyczyną stuku, przegób? prosze o rade.pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przegób raczej nie będzie ci stukał na nierównościach tylko przy skręcaniu, a jak masz walniętą osłonę to wymień ją jak najprędzej :cisza: chyba że chcesz mieć przegób do wymiany (kasssa) :mur:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gilbas

Witam znowu,chyba zdjagnozowałem te stuki w przednim zawieszeniu, mogą one pochodzić z przekładni kierowniczej,nie mam jeszcze pewności ale to chyba to.Mam pytanie czy może ktoś z Was wymieniał przekładnie lub może podpowiedzieć jaki jest koszt regeneracji i naprawy?pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniałem przekładnie 5 dni temu :hurra: - Powiem ci, że to zaaaaajebi...a robota. Niemcy jednak maja zje...ane łby, zeby tak to wymyslić. Sporo się nagimnastykować trzeba, zeby ją wyjać,bo trzeba zwalic koła, porozkrecać deko zawieszenie iw umiejętny sposób wyciągać i jeszcze to w trakcie wyciagania obracać odpowiednio. Kolumnę powinieneś dostać za około 400 zeta. Lepiej kup używaną, bo z kilkoma mechanikami znajomymi gadałem i te regenerowane są do d.....

Pozdro.... :vw:;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Damian
U mnie problemem są też stuki na nierównościach (kocie łby) ale nie mogę zdjagnozować co jest tego przeczyną. Wczoraj wymieniłem dolny wahacz (ten z przymocowanym łącznikiem stabilizatora ) ale nic to nie dało,sprawdzałem w ASO i nigdzie nie ma luzu a jednak coś stuka. Zawieszenie stoi twardo, jest mały wyciek smaru z przegubu bo jest nadpęknięta osłonka ale czy to mogło by być przyczyną stuku, przegób? prosze o rade.pozdr.

 

A jak łączniki stabilizatora ? U mnie był tylko minimalny luz, a stukało (tylko na nierównościach-na prostej drodze wszystko ok) jakby było całkiem wyrobione..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja bym postawil na laczniki drazka stabilizatora-wjedz na kanal(nie podnos auta)jedna osoba niech buja autkiem na boki,a Ty zejdz na dol i posluchaj-podotykaj,popatrz.........czy to aby nie to o czym pisze-ja tak mialem,ale juz po klopocie,pukalo tylko jak jechalem na wprost i to po takich wlasnie nierownosciach.

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gilbas

Dzięki za podpowiedzi, zrobiłem tak jak mi poradził "passek" i wyszło że to następny wahacz tylko tym razem prawy dolny tył. Wymieniłem go i wszystko ucichło. Ale rada dla użytkowników, kupujcie wahacze tylko dobrej firmy ,ja na tym felernym pojeżdziłem tylko pół roku i dlatego nie mogłem zdjagnozować przyczyny stuku ponieważ myślałem że nie dawno wymieniony nie ma prawa się tłuc.Pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bols
Dzięki za podpowiedzi, zrobiłem tak jak mi poradził "passek" i wyszło że to następny wahacz tylko tym razem prawy dolny tył. Wymieniłem go i wszystko ucichło. Ale rada dla użytkowników, kupujcie wahacze tylko dobrej firmy ,ja na tym felernym pojeżdziłem tylko pół roku i dlatego nie mogłem zdjagnozować przyczyny stuku ponieważ myślałem że nie dawno wymieniony nie ma prawa się tłuc.Pozdr.

Słuchajcie chłopy wymieniłem kpl wachaczy febi amorki bilstein poskrecałem wszystko, po 5 tys zaczeło mi u góry stukac co to moze byc :mur: sruby amort.dokreciłem mocno końcówki drąz.wymieniałem tez co to mi moze stukac??? :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gilbas

jeśli wymieniłeś wszystko to nie powinno ci się nic tłuc przy zawieszeniu,ja bym przyglądnął się kolumnie kierowniczej,możliwe że to własnie jest przyczyna tych stuków.

no może jeszcze wyrobiła się guma któregoś wahacza i po prostu tuleja dobija do niego powodując hałas.

pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bols
jeśli wymieniłeś wszystko to nie powinno ci się nic tłuc przy zawieszeniu,ja bym przyglądnął się kolumnie kierowniczej,możliwe że to własnie jest przyczyna tych stuków.

no może jeszcze wyrobiła się guma któregoś wahacza i po prostu tuleja dobija do niego powodując hałas.

pozdr.

wachacze są wszystki nowe 3mies. a co do kolumny podkrecałem koncówki drązków i wyciagłem z kolumny skrętnej, zruszałem mocno i niema zadnych luzów na kolumnie kierowniczej ,koncówki tez są nówki 3mie-5tys, tylko. :mur: wiesz jak sprawdzic kolumne nie odkrecajac jej :kwasny:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość eliott231

ja mam stuki,ale było sprawdzane wahacze,wymieniłem końcówkę drążka,jak się pózniej okazało,niepotrzebnie.Ponoć nie którzy mówią,że to może jakieś luzy na kolumnie kieroniczej.Dziwne bo stuki są po prawej stronie przedniego koła,i to tylko wówczas,gdy jadę po ostrych wybojach ,takich jak np.kocie łby,czy przejazd przez tory.Ale dałem sobie już spokój,bo byłem już u tylu "specjalistów",że każdy mówi już to samo:"nie wiem co to"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bols

Koledzy.. powie mi ktos jak sprawdzic kolumne kierowniczą i czy ewentualnie w niej sie jakies czesci wymienia ,bo wszystko mam ok po wymianie kpl zawieszenia i amortyzator.. i puka mi cos u góry.ktos moze spodkał sie z takim przypadkiem?? :mur:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ja miałem wcześniej też stuki z prawej strony po wymianie klocków hamulcowych i też ciężko było zdiagnozować co to. Po wymianie łącznika stabilizatora też nic. Okazało się, że to gumowe tuleje na których jest zamocowany cały zacisk i one były wybite. Ale teraz mam ponownie stuki tylko, że z lewej strony i tylko przy skręconych kołach (najczęściej w prawo) jak przejeżdżam po kocich łbach czy przez tory, przy jeździe na wprost jest super. Jak myślicie jest to sfożeń na wahaczu? Czy co ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość care

ja mam to samo co wojtaws jadąc na wprost jest super cisza lecz jak skręcam w lewo to w prawym kole mi stuka .Napewno to nie jest przegłup bo przegłup stuka mi w lewym kole a to jest inny stuk nie równomierny :przestraszony::przestraszony: coto może być prosze o podpowiedz z góry dziękuje :padam:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
coto może być prosze o podpowiedz z góry dziękuje :padam:

 

np. końcówka drążka kierowniczego ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mi kilka ludzi już sugeruje, że to jednak wahacz dolny prawy ale na tygodniu pojade na diagnostykę i zobaczę co powiedzą jak nic to zacznę wymianę od końcówek drążka kierowniczego i sie okaże

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość care

wotasw to ja poczekam na ciebie jak wymienisz i przestanie tobie stukać to zrobie to samo a pisze dlatego tak bo umnie jest troche drożej niz w polsce za każde zajżenie do auta mechanik bierze na dzieńdobry 50 funtów a już nie mówie o wymianie czego kolwiek tak więc jestem zdany sam na siebie i tylko polegam na ludziach z forum.Ale tak myśle byś zaczoł od tego drążka tak jak mówi SUCHY ten gościu wie co mówi już mi pomógł zaco jeszcze raz dziękuje :padam::padam: zaoszczędziłem około 600funtów :padam:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok. Zacznę wymieniać od tego drążka (chyba, że będzie dobry) bo wszystko mam jeszcze w oryginale a juz mam 170 tys/km zrobione i myślę, że powoli na naszych drogach wszystko poleci. Trochę mi zejdzie bo z czasem będę miał problem (praca do wieczora) ale myślę że do końca przyszłego tygodnia wszystko będzie wyjaśnione

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość care

Ja dzisiaj sprawdzałem i okazało się że mam do wymiany:z prawej strony gorne dwa wachacze jak to można tak nazwać bo niewiem jak to sie nazywa fachowo i dwa drążki kierownicze już są na wykończeniu życze powodzenia jak będe wymieniał to dam znać pierw musze zamówić na allegro i jak ojciec przyśle mi to dopiero się za to wezme.Oglądałem to wymiana tych żeczy to jest banałnie prosta tak mi się wydaje ale jak to zrobie to dam znać a Ty wojtasw jak zrobisz coś to też daj znać do usłyszenia :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności