Gość uki145 Zgłoś #101 Napisano 20 Września 2007 Witam! generalnie Marewel ,jak to w b5 , ciezko dojsc do tego co dokałdnie stuka zanim nie wydasz 4000 zł na remont całego zawieszenia , ja w opisanym przypadku obstawiam na amortyzatory(u mnie po wymianie całego zawieszenia :wszytskie wahacze koncówki drazków i łaczniki stabilizatorra stukały własnei amorki, pomimo trzymania parametrów fabrycznych :ponad 75 % ) ,poduszki silnika/skrzyni biegów(jesli stuka przy zmianie biegu), silentbloki niewymienionych wahaczy . zalezy jaki to stuk ,bez słyszenia odgłosu ciezko ocenic na odległosc .Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #102 Napisano 21 Września 2007 Jako ze mialem wszecniej do czynienia z takim zawiasem(a4) i tam byly o wiele wieksze luzy ale takich stukow nie bylo wiec tez od jakiegos czasu chodza mi po glowie amory wlasnie.To by sie nawet pokrywalo z tym ze lewy odstaje 5 czy 7% od prawego,gdzie cos mi stuka. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/cde93338e3331b85.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #103 Napisano 21 Września 2007 zanim nie wydasz 4000zł na remont całego zawieszenia Zlitujcie się skąd te ceny bierzecie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #104 Napisano 21 Września 2007 zanim nie wydasz 4000zł na remont całego zawieszenia Zlitujcie się skąd te ceny bierzecie Marek, no takie jest pojęcie wielu ludzi i nie przegadasz w wielu sprawach. Wg. mnie chwilami szkoda podejmować temat tylko pisać zainteresowanym na Priv HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość uki145 Zgłoś #105 Napisano 21 Września 2007 Witam! tu nawet nie trzeba nikogo przegadywac .zgadza sie ,wiecej w tych 4000 zł sarkazmu ,ale z drugiej strony jak policzysz elemety które generuja stuk : komplet wahaczy, amortyzatory ,koncówki drazków kierowniczych ,łaczniki stabilizatora,regeneracje maglownicy,poduszki pod silnikiem i skrzynia to kwota przekroczy 3000 zł i to lekko!!! ,nawet na dosyc tanich zamiennikach Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość john-mh Zgłoś #106 Napisano 22 Września 2007 moj Passat ma juz przejechane 195 tys. km, nie wiem czy zawieszenie bylo juz robione, ale pewnie nie. Ostatnio zauwazylem stuki z przodu, sa one slyszalne, tylko gdy jade po kocich lbach/wolno/ a wzmagaja sie gdy delikatnie hamuje.Na rownej drodze jest cichutko. Co moze byc przyczyna, prosze o wskazowki. Z gory dziekuje. I jeszcze jedno, jezeli to zawieszenie, to czy musze to juz teraz wymienac, czy moge jeszcze troche/ile?/ pojezdzic ? oczywiscie chodzi o koszty, tu w Niemczech zedra ze mnie mase kasy a gdy pojade do Polski mozna by to troche taniej zrobic. Czy ma juz troche zuzyte zawieszenie/stuki jw/ wplyw na bezpieczenstwo jazdy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość uki145 Zgłoś #107 Napisano 22 Września 2007 Witam!oczywiscie ,ze nie powinno sie jezdzic ze stukajaym zawieszeniem wszelkie luzy maja wpływ po pierwsze na prowadzenie auta, ale niebezpieczna dla zycia i zdrowia jest tylko jazda z bardzo zuzytymi sworzniami wahaczy . tzn kiedy jezdzilismy długo na zuzytych sworzniach (co w b5 objawia sie niemiłosiernym skrzypieniem ) i nagle wahacze przycichły :oznacza to ,ze jest juz bardzo niebezpieczny luz i jak najszybciej trezba wymienic. z reszta bym sie nie spieszył ,bo z praktyki warsztatowej wynika, ze nic sie nie urwie (chyba ze masz centymetrowy luz na silentbloku ). w Twoim(po objawach ,które opisałes) wydaje mi sie ,ze nie musisz tego robic na juz ,obstawiam amortyzatory ,silentbloki wahaczy .ale tutaj znowu trudno na odległosc ocenic na 100 % .Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marios Zgłoś #108 Napisano 22 Września 2007 moj Passat ma juz przejechane 195 tys. km, nie wiem czy zawieszenie bylo juz robione, ale pewnie nie. Ostatnio zauwazylem stuki z przodu, sa one slyszalne, tylko gdy jade po kocich lbach/wolno/ a wzmagaja sie gdy delikatnie hamuje.Na rownej drodze jest cichutko.Co moze byc przyczyna, prosze o wskazowki. Z gory dziekuje. I jeszcze jedno, jezeli to zawieszenie, to czy musze to juz teraz wymienac, czy moge jeszcze troche/ile?/ pojezdzic ? oczywiscie chodzi o koszty, tu w Niemczech zedra ze mnie mase kasy a gdy pojade do Polski mozna by to troche taniej zrobic. Czy ma juz troche zuzyte zawieszenie/stuki jw/ wplyw na bezpieczenstwo jazdy. Witam Mam te same objawy, jak byłem na diagnozie w dwóch różnych stacjach diagnostycznych to wyszło że do wymiany w przednim zawieszeniu są dolne tylne wachacze (tzw banany) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość simon.b Zgłoś #109 Napisano 22 Września 2007 Witam. Do wczoraj również miałem takie objawy.Strasznie stukało na kocich łbach, garbach, przy jeździe przez torowisko.Wcześniejsze diagnozy ( górne wachacze, końcówki drążków do wymiany ) okazały się błędne.Wczoraj wymieniłem dolne "banany".Sworznie zupełnie luźne, tuleje zużyte. Teraz nic nie stuka, nie puka a i auto prowadzi sie znacznie lepiej.Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość john-mh Zgłoś #110 Napisano 22 Września 2007 moglbym spytac, ile kosztuja te 2 "banany" i ile zaplaciliscie w warsztacie za robocizne? Jeszcze lepiej z numerem jakim opatrzone sa te "bananki", no i jakis sklepik, gdzie moglbym to zamowic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość simon.b Zgłoś #111 Napisano 22 Września 2007 Zapłaciłem 212 zł za sztukę. wymiana obydwu 120 zł.To są jakieś zamienniki ( mam nadzieje że pojeżdże jakiś czas ) numeru nie znam.W polsce mówiąc " wachacz banan" każdy sprzedawca, mechanik doskonale wie o co chodzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość john-mh Zgłoś #112 Napisano 22 Września 2007 na podstawie waszych informacji dotarlem do tych elementow zawieszenia w niemieckich sklepach i np. ten "banan" kosztuje 42,00 Euro/Numer 101024/, tak , ze mysle, nie trzeba bedzie jechac autkiem do Polski zeby je naprawic, bo na miejscu chyba drozej nie bedzie to kosztowalo. Zreszta popatrzcie i napiszcie co o tym sadzicie/Firma....Herzog/ http://www.car-bock.de/shop/artikel.php?artikel=23 http://www.car-bock.de/shop/produkte.php?kategorie=174&eSId=8d1be15f3b452f878871a91a0440f5b1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość uki145 Zgłoś #113 Napisano 23 Września 2007 Witam! a na wszelki wypadek sprawdz dokładnei co stuka,szkoda wydawac na zapas kase ,bo nawet jesli trafne ,to tylko sugestie . Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość macle Zgłoś #114 Napisano 12 Listopada 2007 I jak zadowolony z Herzoga? Ja dzisaj kupiłem na allegro lewego banana http://www.allegro.pl/show_item.php?item=263264690 i mam nadzieję że posłuży mi długo w przeciwieństwie do HERZOG-a niby Germany a pojeździłem niecałe 20 kkm. Skusiłem się na TRW, ponieważ w gratach w garażu znalazłem poprzednio wymontowany wahacz (orginał albo poprzednik wymieniał, a jeśli to napewno w ASO)(wszystko robił w ASO nawet klocki, wycieraczki i wywaniki) i to przekonało mie do TRW. Jak będzie lipa to napewno dam znać. Ale Panowie omijajcie wielkim łukiem HERZOG-a. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #115 Napisano 13 Listopada 2007 macle dał być 55zł więcej i miał byś LEMFORDERA http://www.allegro.pl/item266328266_wahacz_audi_a4_a6_passat_b5_lemforder_orginal_ss_.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kincior Zgłoś #116 Napisano 10 Stycznia 2008 Podłączę się, bo mam podobny problem chyba z elementami zawieszenia. Stuka raczej z przodu (prawa strona - czyli ta, która łapie pobocza). Do niedawna stuki pojawiały się przy zmianie biegów (dokładnie puszczaniu sprzęgła). Od wczoraj pojawiają się przy przyspieszaniu, a najbardziej słychać jak się bujam np. 80km/h i nagle puszczam gaz (wtedy najpiękniej słychać te stuki). Wahacz? Jeżeli tak, to który najprędzej może to być? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaro73 Zgłoś #117 Napisano 10 Stycznia 2008 Ja miałem podobne stuki i wyszło po wizycie u mechanika i wymianie tego"banana", który okazał się też padnięty na maglownice ( niestety.. ) . reszta była porozpinana, posprawdzana i teraz ( oprócz maglownicy ) wszystko ok... ( jesli można tak to nazwać ). Ze wględu na wysoki koszt remontu - nie robie nic, aż tak bardzo nie stuka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krembul Zgłoś #118 Napisano 15 Lutego 2008 Witam! Ostatnio w moim passacie (sedan) zaczęło mi coś z tyłu stukać. Stuka przy przejeżdżaniu przez poprzeczne nierówności przy prędkości powyżej 40km/h. Szlag mnie na to trafia bo w passacie nie powinno zawieszenie stukać. Ostatnio wymieniałem w samochodzie amortyzatory z tyłu. Wydaje mi się, że wcześniej tak nie było. Piszę, że mi się wydaje bo przed wymianą nie jeżdziłem tym samochodem. Jeździli nim moi rodzice a ja tylko sporadycznie. Próbowałem już różnych rzeczy. Myślałem, że może to coś w bagażniku puka. Ale wyjąłem wszystko i puka nadal. Tylna półka raczej nie stuka. Co to może być? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kac222 Zgłoś #119 Napisano 15 Lutego 2008 sprawdź czy amorki są dokręcone Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krembul Zgłoś #120 Napisano 15 Lutego 2008 No właśnie nad tym się zastanawiałem. Czy mam to sprawdzić od strony bagażnika? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach