darchitek Zgłoś #101 Napisano 12 Marca 2014 Jak słyszałeś tarcie to faktycznie słabo. W moim pasku słychać turbo od 3 lat z tym że jest to ewidentny świst jak karetka. Ale moc jest, z logów dmucha dobrze, a wycie pewnie na uszczelkach gdzieś Koniu na przyszłość jak już zrobią i będzie git przegoń go raz w miesiącu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StaryKoniu Zgłoś #102 Napisano 12 Marca 2014 Jak słyszałeś tarcie to faktycznie słabo. W moim pasku słychać turbo od 3 lat z tym że jest to ewidentny świst jak karetka. Ale moc jest, z logów dmucha dobrze, a wycie pewnie na uszczelkach gdzieś Koniu na przyszłość jak już zrobią i będzie git przegoń go raz w miesiącu No to pocieszyłeś mnie że "jak słyszałem tarcie to faktycznie słabo" - wierzę, że dobrze robię :-) sam mechanik powiedział mi jakiś czas temu, ze powoli muszę szykowac się na regenerację turbo bo jest już dosyć głośne - od tego czasu faktycznie zwracałem na to uwage i zacząłem się martwić.. Wolałem to zrobić teraz niż za późno - jakby miało się rozsypać lub co gorsza "samozapłon" - brrr ! Jak zregenerują to będę wiedział o przegonieniu - auto mam dopiero pół roku także kupując go wiedziałem, że co nie co będzie mnie czekać... PS. Mi tak świst turbo nie przeszkadza, chętnie słuchałbym go cały czas :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #103 Napisano 12 Marca 2014 Ale z turbo chyba i tak było coś nie tak - bo było mocno słyszalne, szczególnie jak zdejmowałem nogę z gazu to słyszałem taki jakby dźwięk tarcia - cięzko to opisać.. To akurat objaw zapieczonej geometrii, miałem to samo - po samym czyszczeniu błoga cisza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StaryKoniu Zgłoś #104 Napisano 12 Marca 2014 czy chodzi Ci o taki odłosc ? BO ja miałem coś w tym stylu ale znacznie mniej słyszalne i to nei za każdym razem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #105 Napisano 12 Marca 2014 Nie mam jak teraz odsłuchać, ale chodzi mi o takie charakterystyczne "szuranie" po odpuszczeniu gazu. Z biegiem czasu miałem to coraz częściej, co zmotywowało mnie wreszcie do czyszczenia turbiny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StaryKoniu Zgłoś #106 Napisano 12 Marca 2014 Dokladnie o takie szuranie mi chodzi... a nie myślałem, że to łopatki tak robią.. niemniej mam nadzieje, ze zregeneruja mi turbo i będzie si :-) Bede pameitać zeby przeganiać auto co jakiś czas Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bestialsky Zgłoś #107 Napisano 13 Marca 2014 Więc drodzy koledzy, mam nie lada problem. Turbo po regeneracji, wszystko przeczyszczone! A Passat puszcza brzydkiego "bąka" jak zaczyna się rozgrzewać. Zacznę od początku Passat 1.9 TDI AVF rok 2002 Zimny silnik, odpalam autko... wszystko jest w jak najlepszym porządku. Samochód stoi i się grzeje na wolnych obrotach. Mija około 10min i Passat zaczyna puszczać kłęby śmierdzącego spalinami niebieskawego dymu (jak się przygazuje to jest ich jeszcze więcej). Mija chwila, auto się nagrzeje i objawy znikają! O co mu chodzi i z czym ma problem? nie mam pojęcia... Proszę o pomoc! W temacie o spalinach i dymieniu rozwinął się temat o problemie z turbo... Ponawiam prośbę o odpowiedź na moje pytanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StaryKoniu Zgłoś #108 Napisano 13 Marca 2014 @up - generalnie turbo ma wiele do rzeczy odnośnie dymieniu i śmierdzących spalinach... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bestialsky Zgłoś #109 Napisano 25 Marca 2014 Rozumiem, że nikt nie jest w stanie pomóc, podpowiedzieć, doradzić?! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #110 Napisano 25 Marca 2014 odma, turbo , uszczelniacze ja bym tutaj szukał problemu ... dużo oleju ubywa ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Poochini Zgłoś #111 Napisano 25 Marca 2014 Rozumiem, że nikt nie jest w stanie pomóc, podpowiedzieć, doradzić?! Czesc. U mnie i kumpla pomogla wymiana uszczelniaczy na pompkach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jurenio Zgłoś #112 Napisano 25 Marca 2014 A ja jeszcze wróce do turbinki. Ogolnie przy przyspieszaniu mi swiszczy, jak osiągne żądaną prędkość i jade ze stała temperaturą, świst cichnie.jak stoje na parkingu i przygazuje to swiszczy puszcze pedal gazu powoli przestaje swiszczec. Turbo nie przeladowuje , moc jest, tryb awaryjny nigdy sie nie włączał. Czy szukac nieszczelności na gumowych przewodach? jeżeli tak to gdzie najszybciej może być jaikas dziurka, jakies inne pomysly? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ron113 Zgłoś #113 Napisano 25 Marca 2014 A ja jeszcze wróce do turbinki. Ogolnie przy przyspieszaniu mi swiszczy, jak osiągne żądaną prędkość i jade ze stała temperaturą, świst cichnie.jak stoje na parkingu i przygazuje to swiszczy puszcze pedal gazu powoli przestaje swiszczec. Turbo nie przeladowuje , moc jest, tryb awaryjny nigdy sie nie włączał. Czy szukac nieszczelności na gumowych przewodach? jeżeli tak to gdzie najszybciej może być jaikas dziurka, jakies inne pomysly? Szukaj nieszczelności w wydechu, a najpewniej plecionka do wymiany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jurenio Zgłoś #114 Napisano 25 Marca 2014 plecionka juz wymieniana na nową, też myslalem ze to od niej Gdzie jeszcze czesto występują nieszczelnosci?? Bez kanalu da sie je znalezc czy najlepiej kanal/ podnosnik?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
indyczes Zgłoś #115 Napisano 25 Marca 2014 Obadaj rurę tkzw. S-kę idącą od turbiny do poprzecznej rury pod chłodnicą. Bardzo często ona lubi być dziurawa, tylko należy ją zdemontować o dokładnie oglądnąć na stole szczególnie miejsce przy metalowym kołnierzu od strony turbiny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StaryKoniu Zgłoś #116 Napisano 14 Sierpnia 2014 Witam, Mam pytanie, czy EGR ma wpływ na mocny zapach spalin ? Sprawdzalem VAG-iem i generalnie EGR otwiera się i zamyka - pytanie czy wystarczająco? Tutaj logi: http://vaglog.rtnet.pl/log_182801.html Auto mi nie dymi tylko MOCNO czuć spaliny... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vipereeek Zgłoś #117 Napisano 14 Sierpnia 2014 pytanie czy wystarczająco? Nie. Auto mi nie dymi tylko MOCNO czuć spaliny... Zaślep EGR i będziesz miał z nim spokój. :ok Pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StaryKoniu Zgłoś #118 Napisano 14 Sierpnia 2014 Aha, myslałem, że wystarczająco. Pytanie czy powinien się bardziej domykać czy zamykać ? Czy jak zaslepię, to nie będzie czuć spalin ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Poochini Zgłoś #119 Napisano 14 Sierpnia 2014 Właśnie to chcę zrobić u siebie - zaślepić EGR. Silnik AVF 2002. Macie może namiar gdzie kupić zaślepkę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StaryKoniu Zgłoś #120 Napisano 14 Sierpnia 2014 Właśnie to chcę zrobić u siebie - zaślepić EGR. Silnik AVF 2002. Macie może namiar gdzie kupić zaślepkę? Ja na allegro obadałem taki zestaw: http://allegro.pl/55-zestaw-zaslepek-egr-tdi-vw-audi-skoda-seat-i4426671911.html Powinien pasować ? Jakie są NAJ-lepsze korzyści z zaślepienia EGR ? Rozumiem, że auto jest żwawsze, co jeszcze ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach