Skocz do zawartości
Barth

Mocny zapach spalin i dymienie 1.9 (AVF)

Rekomendowane odpowiedzi

Jak słyszałeś tarcie to faktycznie słabo. W moim pasku słychać turbo od 3 lat z tym że jest to ewidentny świst jak karetka. Ale moc jest, z logów dmucha dobrze, a wycie pewnie na uszczelkach gdzieś ;)

Koniu na przyszłość jak już zrobią i będzie git przegoń go raz w miesiącu :))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak słyszałeś tarcie to faktycznie słabo. W moim pasku słychać turbo od 3 lat z tym że jest to ewidentny świst jak karetka. Ale moc jest, z logów dmucha dobrze, a wycie pewnie na uszczelkach gdzieś ;)

Koniu na przyszłość jak już zrobią i będzie git przegoń go raz w miesiącu :))

 

No to pocieszyłeś mnie że "jak słyszałem tarcie to faktycznie słabo" - wierzę, że dobrze robię :-)

sam mechanik powiedział mi jakiś czas temu, ze powoli muszę szykowac się na regenerację turbo bo jest już dosyć głośne - od tego czasu faktycznie zwracałem na to uwage i zacząłem się martwić..

Wolałem to zrobić teraz niż za późno - jakby miało się rozsypać lub co gorsza "samozapłon" - brrr !

 

Jak zregenerują to będę wiedział o przegonieniu - auto mam dopiero pół roku także kupując go wiedziałem, że co nie co będzie mnie czekać...

 

PS. Mi tak świst turbo nie przeszkadza, chętnie słuchałbym go cały czas :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale z turbo chyba i tak było coś nie tak - bo było mocno słyszalne, szczególnie jak zdejmowałem nogę z gazu to słyszałem taki jakby dźwięk tarcia - cięzko to opisać..

 

To akurat objaw zapieczonej geometrii, miałem to samo - po samym czyszczeniu błoga cisza :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy chodzi Ci o taki odłosc ? BO ja miałem coś w tym stylu ale znacznie mniej słyszalne i to nei za każdym razem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mam jak teraz odsłuchać, ale chodzi mi o takie charakterystyczne "szuranie" po odpuszczeniu gazu. Z biegiem czasu miałem to coraz częściej, co zmotywowało mnie wreszcie do czyszczenia turbiny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie o takie szuranie mi chodzi... a nie myślałem, że to łopatki tak robią.. niemniej mam nadzieje, ze zregeneruja mi turbo i będzie si :-)

Bede pameitać zeby przeganiać auto co jakiś czas ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Więc drodzy koledzy, mam nie lada problem. Turbo po regeneracji, wszystko przeczyszczone! A Passat puszcza brzydkiego "bąka" jak zaczyna się rozgrzewać.

 

Zacznę od początku

Passat 1.9 TDI AVF rok 2002

Zimny silnik, odpalam autko... wszystko jest w jak najlepszym porządku. Samochód stoi i się grzeje na wolnych obrotach. Mija około 10min i Passat zaczyna puszczać kłęby śmierdzącego spalinami niebieskawego dymu (jak się przygazuje to jest ich jeszcze więcej). Mija chwila, auto się nagrzeje i objawy znikają! O co mu chodzi i z czym ma problem? nie mam pojęcia... Proszę o pomoc!

 

 

W temacie o spalinach i dymieniu rozwinął się temat o problemie z turbo... Ponawiam prośbę o odpowiedź na moje pytanie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@up - generalnie turbo ma wiele do rzeczy odnośnie dymieniu i śmierdzących spalinach...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że nikt nie jest w stanie pomóc, podpowiedzieć, doradzić?!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odma, turbo , uszczelniacze ja bym tutaj szukał problemu ... dużo oleju ubywa ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rozumiem, że nikt nie jest w stanie pomóc, podpowiedzieć, doradzić?!

Czesc. U mnie i kumpla pomogla wymiana uszczelniaczy na pompkach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja jeszcze wróce do turbinki. Ogolnie przy przyspieszaniu mi swiszczy, jak osiągne żądaną prędkość i jade ze stała temperaturą, świst cichnie.jak stoje na parkingu i przygazuje to swiszczy puszcze pedal gazu powoli przestaje swiszczec. Turbo nie przeladowuje , moc jest, tryb awaryjny nigdy sie nie włączał. Czy szukac nieszczelności na gumowych przewodach? jeżeli tak to gdzie najszybciej może być jaikas dziurka, jakies inne pomysly?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A ja jeszcze wróce do turbinki. Ogolnie przy przyspieszaniu mi swiszczy, jak osiągne żądaną prędkość i jade ze stała temperaturą, świst cichnie.jak stoje na parkingu i przygazuje to swiszczy puszcze pedal gazu powoli przestaje swiszczec. Turbo nie przeladowuje , moc jest, tryb awaryjny nigdy sie nie włączał. Czy szukac nieszczelności na gumowych przewodach? jeżeli tak to gdzie najszybciej może być jaikas dziurka, jakies inne pomysly?

 

Szukaj nieszczelności w wydechu, a najpewniej plecionka do wymiany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

plecionka juz wymieniana na nową, też myslalem ze to od niej :P Gdzie jeszcze czesto występują nieszczelnosci?? Bez kanalu da sie je znalezc czy najlepiej kanal/ podnosnik??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obadaj rurę tkzw. S-kę idącą od turbiny do poprzecznej rury pod chłodnicą. Bardzo często ona lubi być dziurawa, tylko należy ją zdemontować o dokładnie oglądnąć na stole szczególnie miejsce przy metalowym kołnierzu od strony turbiny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Mam pytanie, czy EGR ma wpływ na mocny zapach spalin ?

Sprawdzalem VAG-iem i generalnie EGR otwiera się i zamyka - pytanie czy wystarczająco?

Tutaj logi: http://vaglog.rtnet.pl/log_182801.html

Auto mi nie dymi tylko MOCNO czuć spaliny...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pytanie czy wystarczająco?

Nie.

 

Auto mi nie dymi tylko MOCNO czuć spaliny...

Zaślep EGR i będziesz miał z nim spokój. :ok

Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aha, myslałem, że wystarczająco.

Pytanie czy powinien się bardziej domykać czy zamykać ?

 

Czy jak zaslepię, to nie będzie czuć spalin ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie to chcę zrobić u siebie - zaślepić EGR. Silnik AVF 2002. Macie może namiar gdzie kupić zaślepkę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Właśnie to chcę zrobić u siebie - zaślepić EGR. Silnik AVF 2002. Macie może namiar gdzie kupić zaślepkę?

 

Ja na allegro obadałem taki zestaw: http://allegro.pl/55-zestaw-zaslepek-egr-tdi-vw-audi-skoda-seat-i4426671911.html

Powinien pasować ? :)

 

Jakie są NAJ-lepsze korzyści z zaślepienia EGR ? Rozumiem, że auto jest żwawsze, co jeszcze ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności