Skocz do zawartości
adamq

4motion - wibracje podczas gwałtownego przyspieszania / informacje od VW

Rekomendowane odpowiedzi

Niestety tę operację należy wpisać do czynności serwisowych i praktycznie co 30 tys. km powtarzać. Dotyczy to tych 4motion, które dużo jeżdżą w zimie po zasolonych drogach (do licha przecież po to ten samochód kupowałem....)

 

Mój pasek jest z tego samego roku co Twój.Ma przejechane 67tys km.Przez pierwszy rok jeździł w szwecji gdzie drogi są posypywane solą połączoną z chlorem.przez ostatnie 2 lata caly czas polska.Ten felerny tłumik drgań skrętnych nie był wymieniany ani razu.Moje zdanie jest podobne do kolegi Poldeczka.Tyle już było na forum problemów z Passatami kupionymi w polsce, że tylko taka opcja zostaje.Polak jak zwykle poszkodowany, bo jak nie kupi używki w niemcowni, która zaliczyła dzwona giganta albo ma przekręcony licznik, to kupi samochód z POLSKIEGO salonu, który i tak sie posypie zaraz po zakończeniu gwarancji :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Kolego atvw czy możesz napisać coś więcej na temat tego czyszczenia i smarowania. Mianowicie dokładniej opisać co i jak zrobić? Czy były przy tej naprawie wymieniane jakieś elementy tego tłumika drgań? I co w tej naprawie kosztowało 20% ceny nowej części? Czy chodzi tylko o pracę mechanika? Proszę o wskazówki jak wykonać tę regenerację.

No i oczywiście jeśli to możliwe to na podstawie jakich objawów stwierdzono problem z tłumikiem drgań? Wcześniej w wątku jest napisane że zewnętrzny pierścień tłumika powinien się odchylać w jedną i drugą stronę ręką a potem powinien sam wracać. Ale jak duże powinno być to wychylenie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zastanawia mnie jeszcze jedno kto temu panu ktory zaczą temat kazał wymieniać kolo dwumasowe i sprzeglo i jak sie tlumaczyl jak objawy nie ustąpily

 

Koło dwumasowe to całkiem inny temat (założyłem go zresztą na tym forum). Słyszalne były stuki z okolic sprzęgła, gdy silnik nie był dogrzany. Wymieniłem tylko działania jakie wykonałem odkąd mam ten samochód.

 

Wracając do tematu - po rozruszaniu tłumika drgań w aucie zapanowała cisza. Po prostu tłumik był całkowicie zapieczony i nie dało się nim poruszyć w żadnym kierunku. Po zdemontowaniu tłumika, walce z rdzą i solidnym przesmarowaniu, zamontowany tłumik daje się poruszyć ręką w obie strony. Nie trzeba było go wymieniać, ale nie był on w najlepszym stanie. Zapewne wymienię go, gdy problem powróci (oby nie powrócił).

 

Tak więc problem, który towarzyszył mi od zakupu auta uważam za ROZWIĄZANY :)

Edytowane przez adamq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie. Jestem już po "reanimacji" mojego tłumika drgań skrętnych SEAT ALTEA FREETRACK. ( ten problem dotyczy również SKODY OCTAVII 2 4X4). Sukces naprawy określam na 90%. O tyle mniejszy jest efekt dźwiękowy. Praktycznie w 100% zanikły wibracje. Rozsądny mechanik w SKODA Wieliczka oraz 10% wartości nowego tłumika drgań i mam problem z głowy!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ta wada dotyczy wszystkich generacji sprzęgła Haldex?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

troche dlugo nie bylem na forum wiec przepraszam za brak odpowiedzi na temat tego tlumika; z tego co zeznal moj mechanik to po prostu wymontowal ten element a nastepnie odrdzewił go jakimś srodkiem a pozniej przesmarowal smarem, ktory nie jest wrazliwy na zmiany temperatury (moze grafitowy..); i tyle....i to naprawde dziala i to calkiem przyzwoicie; sadze ze wymiana tego elementu na nowy, jesli to bedzie ta sama konstrukcja jest kompletnie bez sensu po co wydawac ponad 1000 zl skoro problem powroci ? ten koszt ktory podalem to byl koszt samej naprawy;

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam podobny problem w audi a3.Czy możecie mi dać namiary na mechanika,który wam to już robił?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rowniez jak bolek80 mam podobny problem w A3 2008 (przedlift).

Moglby moze ktos na jakims rysunku w ETCE pokazac co to konkretnie jest? Zakladam ze jest to cos w laczeniu na srodku walu kardana - zgadza sie?

 

Prosze wybaczyc glupie pytanie ale nie bylem w stanie tego znalezc ani w ETCE ani w ELSIE.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I ja posiadałem ten sam problem wibracji podczas przyśpieszania na 4-5 biegu. Po przeczytaniu tego wątku wziąłem się do roboty. Wykręciłem tłumik drgań który znajduje się tuz przed Haldexem przy tylnej osi. Niestety wyciągniecie tego elementy jest dość kłopotliwe i wymaga nieco wprawy. Wskazane jest poluzowanie układu wydechowego aby można nieco opuścić wał kardana. Sam tłumik drgań z z zewnątrz wyglądał prawie jak nowy ale niestety są tam takie trzy elementy plastikowo-gumowe stykające się ze stalowym pierścieniem zewnętrznym. Jest to miejsce newralgiczne w którym występuje korozja która powoduje zapieczenie tych plastikowo-gumowych profili do pierścienia stalowego.

Na fotografii widać zaznaczone zielona strzałką miejsca gdzie korozja blokuje sprzęgło.

[ATTACH=CONFIG]67747[/ATTACH]

To nie jest moje sprzęgło to tylko przykład :)

 

Niestety jest jeszcze jeden ważny problem sprzęgło nie jest rozbieralne w taki sposób w który mogli byśmy rozłożyć ten element na poszczególne części i usunąć korozje :( Da się jedynie nieco wybić cześć wewnętrzna raz w jedna raz w druga stronę co daje nam możliwość częściowego oczyszczenia skorodowanej powierzchni.

Mi udało się miarę dokładnie oczyścić skorodowane powierzchnie i nasmarować sprayem teflonowym oraz stałym smarem silikonowym.

Puki co efekt wibracji zniknął :)

Oczywiście nie było by żadnego problemu z tym elementem gdyby firma VW nie wypuściła kolejnej części która okazała się bublem :)

A wystarczyło tylko wykonać zewnętrzny element stalowy ze stali nierdzewnej i sprzęgło było by wieczne !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje, zastanawiam sie tylko czy w A3 uda sie to jakos wal odkrecic od haldexa bez calkowitego go sciagania.

No nic bede probowal w przyszlym tygodniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No nie ukrywam że żeby wyciągnąć interesujący tłumik drgań należy maksymalnie wał przesunąć w kierunku silnika. Jest naprawdę małe pole manewru i i tłumik wychodzi z wielkim oporem. Zapewne łatwiej by mi było gdybym opuścił lub całkiem zdemontował wydech , wówczas można niżej opuścić wał i zapewne łatwiej wyjdzie tłumik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozmawialem z kolega bolek80, wizyta u mechanika celem naprawy w wyzej opisany sposob nie przyniosla spodziewanego skutku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rozmawialem z kolega bolek80, wizyta u mechanika celem naprawy w wyzej opisany sposob nie przyniosla spodziewanego skutku.

Ważne jak skutecznie udało się mechanikowi przeczyścić wspomniany tłumik drgań ?

A druga dość istotna sprawa to czy po skręceniu wszystkiego do kupy poszczególne elementy były wstawione w to samo miejsce ?

Ja osobiście zrobiłem punktakiem znaki jak są ustawione poszczególne elementy względem siebie wał-tłumik-wałek haldexa a następnie tak samo je skręciłem. Jeżeli występowały by drgania to należy obrócić wał względem sprzęgła o 120* jeśli to nie pomoże to obrót o kolejne 120* ponoć czasem pomaga. Zapewne ma to związek z wyważeniem całego systemu przeniesienia napędu wał-tłumik-haldex.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jednak pomogło.Po prostu zaprowadziłem samochód do innego mechanika,który zrozumiał co ma zrobić.Poprzedni raczej nie.Puki co problem mam z głowy.Zapłaciłem mechanikowi 50zł.Jak sobie przypomnę historie od początku: dwumas potem przeguby wewnętrzne a może dyfer rozebrać-masakra,a tu takie gó....,dzieki wszystkim za podpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzis u siebie wykonalem naprawe, wyciagnalem tlumik drgan i faktycznie wskazane miejsca byly zapieczone do metalowej obudowy.

Podwazalem i zalewalem WD40 i tak po kilka razy, na sam koniec zalalem smarem miedzianym.

 

Rezultaty sa calkiem, calkiem. Powiedzialbym ze wibracje i buczenei prawie zniklo bo daje sie odczuc tylko na 6 biegu (na 5 jest delikatnie wyczuwalne).

 

Zastanawiam sie teraz czy nie do konco oczyscilem tlumik, nie wiem za bardzo jak Ty to DoktorPio wybijales na boki, moglbys to moze jakos bardziej opisac? Czy tez cos zle poskladalem do kupy.

Przy najblizszej okazji sprobuje odkrecic tlumik drgan od haldexa i obrocic haldexa o 120*.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak ja to wybijałem pytasz.

Ja mianowicie kładłem płasko tłumik na stole i opierałem zewnętrzny pierścień na dwóch listwach drewnianych a następnie pobijałem drewnianą listwą w trzech miejscach gdzie znajdują się te plastikowe elementy które się zapiekają z zewnętrznym stalowym pierścieniem. W ten oto sposób wysuwała sie wewnętrzna cześć tłumika. Następnie czyściłem smarowałem skorodowane /zapieczone miejsca i obracałem na drugą stronę i powtarzałem tą czynność z drugiej strony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ja tak jak napisalem podwazalem troche srubokretem i wlewalem najpierw pare razy WD40 a potem smar miedziany.

Jednak widze ze Ty to zrobiles calkiem inaczej. No nic rozkrece jeszcze raz i sprobuje faktycznie tak jak Ty, wezme cos drewnianego i sprobuje bic w te plastikowe elementy no i potem czyscic.

 

Po calym zabiegu bardzo duzy luz miales? Bo u mnie to strasznie bylo zapieczone przed zabiegiem a po zabiegu faktycznie mam luz ale okreslilbym go delikatnym.

 

A co masz na mysli piszac z drugiej strony?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak to dobrze zapisac sie do forum. Witam przy okazji wszystkich. Calkiem przypadkiem trafilem na ten watek i dzieki Bogu, bo mam wrazenie ze tez mam taki problem z wibracjami. Jest to moj nowy nabytek - B6 Kombi 4motion - jestem cholernie zadowolny, aczkolwiek troche przejety awaryjnosia o ktorej czytalem. Tak czy inaczej w tej cenie nie kupilbym nic lepszego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co masz na mysli piszac z drugiej strony?

 

 

Chodziło mi o to że najpierw wybijasz delikatnie cały środek w jedną stronę tu mnie było tak o koło 10mm a następnie jak oczyścisz i nasmarujesz to wbijasz tą środkową część i przebijasz ją w drugą stronę. Tak wiec masz to oczyszczone jakieś 10mm z każdej strony , niestety całość jest szeroka na jakieś 30-35mm a my możemy oczyścić jakieś 20mm:taksobie

 

Przed zabiegiem czyszczenie rozruszanie tłumika / sprzęgła było niemożliwe a po czyszczeniu i smarowaniu dało się przepychać wewnętrzny element tłumika za pomocą palców bez większych problemów ale pewnej siły było trzeba użyć :dobrze

 

 

Jak to dobrze zapisac sie do forum. Witam przy okazji wszystkich. Calkiem przypadkiem trafilem na ten watek i dzieki Bogu, bo mam wrazenie ze tez mam taki problem z wibracjami. Jest to moj nowy nabytek - B6 Kombi 4motion - jestem cholernie zadowolny, aczkolwiek troche przejety awaryjnosia o ktorej czytalem. Tak czy inaczej w tej cenie nie kupilbym nic lepszego.

 

Cieszymy się że możemy pomóc :mlask

Edytowane przez DoktorPio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piszac srodkowa czesc masz na mysli ta gume pomiedzy tymi 2 plastikami?

Wybacz ze tak dopytuje ale jakos nie potrafie sobie tego konkretnego przypadku wyobrazic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności