Gość Zgłoś #321 Napisano 9 Maja 2011 (edytowane) 1) co ile wypala sie DPF? Co pewna ilosc kilometrow czy w momencie zapchania go w okreslonym stopniu? Najistotniejsza sprawa to wiedziec kiedy to nastepuje (regeneracja aktywna ,z udzialem strownika silnika ). Masz DSG jak ja ,co ulatwia sprawe lepiej niz w manualach jak mi sie wydaje (bo wydaje mi sie ze w manualach jest trudniej to wylapac ).Wylapuje poczatek akcji nastepujaco ,kiedy jade na 3 to normalnie jak przy 2000 obr/min puscisz pedal gazu ,powinno zmienic bieg na 4 . Kiedy akcja sie zacznie to w takiej sytuacji nie zmieni DSG biegu na 4 tylko bedzie trzymac 3 . Sam sprawdz . Poprostu chodzi o wylapanie wiekszych obrotow ,kiedy to DSG przeciaga niejako biegi .Wtedy bedziesz mial wyrazny poczatek akcji aktywnej . Ja dalej robie tak ,ze jak akcja nastepuje to kasuje maly licznik przyciskiem na desce po prawej (do sprawdzania ile zrobie na calym baku zostaje przy tankowaniu kasowac dane na FIS 2- tym glebiej) .Jak wiesz FIS 1 kasuje sie po 2h postoju ,a FIS 2 dopiero po 99h lub po 999km chyba ,lub jak go sam OK-jem skasujesz . Wtedy tak ,wiesz kiedy akcja sie zaczela ,po wyzerowaniu malego licznika bedziesz wiedzial ile km trwala ,oczywiscie sprawdzajac podobnie jak przy poczatku akcji. Czyli czy po puszczeniu gazu na 3 i 2000obr/min DSG zmieni bieg na 4 (umnie trwa to przez 10-11km przy predkosci 70km/h i 3000obr/min na 3 biegu na +/-,najlepiej bez zwalniania i zatrzymywania sie ). Przy kolejnych akcjach z malego licznika bedziesz wiedzial ile km musisz odpowiednio jechac . Nastepnie z malego licznika bedziesz wiedzial co ile km akcja wystepuje i za ile sie kolejnej spodziewac . Umnie jest tak ,zaczyna sie akcja ,kasuje maly licznik ,wiem ze musze odpowiednio wtedy jechac 10-11km wedle wskazan malego licznika . Nastepnie wiem ze jak na malym juz 10-11 km ,to sprawdzac moge czy akcja sie zakonczyla . Akcja sie zakonczyla i teraz na malym km mi wskazuja ile km jest do kolejnej akcji . Standard scisly juz od listopada lub grudnia 2010 jest taki ,ze akcja wystepuje umnie co 325-326-327km cyklicznie . Czyli jak na malym liczniku blisko 325km to wiem ,ze zaraz wystapi akcja . Ostatnio kolega sprawdzal mi fejsem i tak po akcji przejechalem 36km ,zapelnienie wtedy bylo 10% . Napewno do zera sie nie wypala ,zostaje jakies 5% ,to wychodzi tak ze 36 km daje 5%zapelnienia . 325 km / na 36 km=9.02777778 to * te 5%=45% zapelnienia daje przejechane 325km + te 5% ktore zostaje po akcji = 50 %. A jak poczytasz to zobaczysz ze DPF zaczyna akcje wlasnie przy zapelnieniu 50%. Odpowiadajac na twoje pytanie ,powiem tak DPF wypala sie przy konkretnym zapelnieniu to napewno ,natomiast liczba km w danym przypadku moze byc rozna bo .Wplyw na to ma wiele czynnikow . Olej - mniej czadzacy czy wiecej . Stan techniczny DPF-a. Jego zaolejenie . Styl jazdy (butowanie ,czy nie ). Drogi gdzie jezdzimy (korki ,odleglosci,predkosci ). Czego wiecej czy miasta czy trasy takiej prawdziwej . Jakosc paliwa ,jak czytam tu tez moze miec znaczenie . Istota sprawy jest wiedziec i umiec wylapac ,kiedy akcja sie zaczyna i konczy ,to da nam wiedze co do ilosci km pomiedzy akcjami aktywnymi , w naszym konkretnym przypadku. A wtedy mamy to pod kontrola i jest spokojniej ,bo mozemy przewidziec gdzie bedziemy jak akcja nastapi. Bo nie zakladam ze u wszystkich akcja jest co 325km ,majac w pamieci wczesniej opisane czynniki ,ktore u wszystkich napewno nie beda takie same . Niby w SAM NAPRAWIAM B6 pisze ,ze DPF czysci sie co 500-700km ,ale to pewnie jak DPF jest nowka . Jedyne co mozemy ustalic ,to pewien standard naszego wlasnego przypadu . Ustalimy kiedy zapelnienie siega 50% ,wedle przejechanych km . Co daje nam pewna stalosc ,ze po danej ilosci km bedzie akcja . Od tamtego roku tak robie i powiem ze ilosc km pomiedzy akcjami jest na stalym poziomie ,dokladnie wystepuje co 325km z malym uslizgiem raczej na + siegajace 2-3km . Ta sytuacja moich zachowan idzie w tys.km.od tamtego roku . Ustalajac te czynniki wystepowania akcji ,caly proces staje sie jasny i przewidywalny ,a wiadomo co to daje . Lampki mi sie nie pala, wiecej nie palily sie nigdy i niech tak zostanie .Pomijajac ostatnia usterke czujnika G450. Jedyne co bylo nie tak jak ,opracowywalem system to bylo to ze ON lecialo do oleju i chyba w listopadzie musialem wymienic olej po 7000km. Ale juz wtedy system byl dopracowany i od tamtej pory stan oliwy jest taki sam . ---------- Post added at 00:26 ---------- Previous post was at 00:17 ---------- pytam bo przy 2 tys obrotow to raczej emeryci zmieniaja biegi Raczej to DSG , a ta jak wiadomo dostraja sie do nogi pana ,ale zawsze ma w pamieci ekonmiczne zachowania . ---------- Post added at 00:27 ---------- Previous post was at 00:26 ---------- nie wiem jak mogles zapchac DPFa skoro codziennie robisz 60km autostrady No niby tak ,ale jak sie nie ogarnia tematu to wszystko mozliwe jest. Edytowane 9 Maja 2011 przez Gość Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #322 Napisano 9 Maja 2011 2) czy mozna jakos ustawic, aby bylo info na MFA gdy DPF sie czysci, czy trzeba zawsze zerakc w lusterka czy sie nie dymi albo na podwyzszone spalanie i obroty? Pisalem o tym tu http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=1275936#post1275936, poczytaj . Napisane o tym jest i tu http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=70866. Jest kolega na forum co ma kabelki do rozbudowy FIS-a ,nazywa sie to (VFIZ PREMIUM I LITE ,ale jest tez inny E-MFA) ,dane DPF-a jeszcze w nich nie ma ,pisal ze moga byc w kolejnych wersjach do B6 jak pamietam. Tez bym chcial ,to tak bez myslenia/kalkulacji na MFA i do tego z wykresem zapelnienia i jego spadku przy akcji ,ale w VW istotniejszy byl brak plynu do spryskiwaczy ha ha . Co do dymu to raczej nie bo ja naprzyklad widzialem go tylko raz i to przez chwile (dawno temu ,jak zielony bylem ).Sporadyczne przypadki wystepowania dymu = niewiedzy +zawaleniu DPF-a +odpowiednim warunkom atmosferycznym . Spalanie tez nie ,bo podczas akcji jadac +/- na 3 i 3000obr/min nie widze w chwilowym spalaniu jakis wielkich liczb/roznic . Narazie raczej pozostaje obserwowac obroty ,ktore przy DSG latwiej wylapac jak sadze . ---------- Post added at 01:14 ---------- Previous post was at 00:50 ---------- 3) Wg instrukcji obslugi, nalezy wtedy jechac minimum 60kmh na IV lub V biegu, Wy piszecie (wlasciwie Sipowitz w pierwszym poscie), ze predkosc miedzy 50 - 70kmh i obroty okolo 2500. Ja jednak daje tyle ile fabryka dala - ktory zatem sposob jest najskuteczniejszy, pomijajac kwestie zuzycia paliwa? Wiesz instrukcja jest instrukcja ,a ty musisz ja dostosowac pod siebie i miejsca/drogi gdzie latasz .Pozatym przy DSG jadac 60km/h na IV lub V obroty beda mniejsze niz 2000tys.obr.min . Wiec sam widzisz sens instrukcji ,choc czytalem tu ,ze rowna jazda ,wcale nie z wielkimi obrotami tez potrafi wyczyscic DPF-a . Jak poczytasz lub wiesz to pisze ze DPF czysci sie od obrotow albo 1800, albo od 2000 . Tyle ze to pewnie przy regeneracji pasywnej . Natomiast przy aktywowanej przez sterownik to zamale obroty ,leci tam doatkowe paliwo mgielka by wpasc centralnie do DPF-a i tam sie wypalic . Wymaga to sporej temp ,ktora dadza spore obroty i to paliwo ,bo jak nie to sie nie bedzie ON wypalac i poleci do oliwy . Przyklad ,nie latam jakimis trasami ,ani jedna co dnia, drogi sa tloczne ,wiec nie moge gnac by wypalac DPF-a po 120km . Bo nie znajde takiego odcinka bez spowalniaczy i postoju . Dlatego jade przy akcji +/- na 3 i 70km/h ,olewam ze inni sie zamna wleka ,przynajmniej nic mnie nie spowalnia . Jade rownomiernie predkosciowo/obrotowo bez zatrzyman i to mnie zadowala ,a reszta zamna jak ma moc to niech wyprzedza i gna dalej . Najlepszy sposob ,to nie za male obroty i nie za wielkie , tak by akcja dobrze przebiegla w skutku i by zbytnio nie katowac silnika . Musisz dotrzec do wlasnego sposobu ,fejsa masz to mozesz sprawdzac zapelnienie kiedy chcesz ,a nawet podpiac go i patrzec jaka jazda go najbardziej zawala ,podczas jazdy i postoju. Ja jak kupie fejsa (pewno od kolegi sipowitz) to napewno tak zrobie z czystej ciekawosci i doglebnej checi zrozumienia tego ustrojstwa . Mozesz tez kablem sprawdzac zapelnienie i bedziesz wiedzial kiedy bedzie 50% -akcja -50% kolejna akcja ,ustalisz wtedy ile km je dzieli . ---------- Post added at 01:24 ---------- Previous post was at 01:14 ---------- 4) gdzie sprawdzic w VCDSie jakie jest zapelnienie (w gramach) DPFu i jaka jest gorna granica? Gdzie to w gramach jest to nie wiem . A co do zapelnienia to tak jak na fotce wczesniejszej : 50%-sterownik silnika inicjuje akcje ,czas akcji 10-15 min. 55% -akcja potrwa 30 min . 60%-zapala sie lampka DPF-a ,akcja bedzie trwac 10 min z predkoscia 60km/h. 70%-zapala sie 3 lampki ,filtra ,swiec i check engin ,no i wtedy regeneracja tylko i wylacznie sprzetem diagnostycznym . Tak pisze . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DARECKI84 Zgłoś #323 Napisano 10 Maja 2011 wypalałem dzisiaj i nic przejechałem ponad 100 km i świeci dalej filtr , świece i tryb awaryjny chyba trzeba się dowiedzieć gdzie blisko mnie wywalają i zakończyć zabawę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #324 Napisano 10 Maja 2011 wypalałem dzisiaj i nic przejechałem ponad 100 km i świeci dalej filtr , świece i tryb awaryjny chyba trzeba się dowiedzieć gdzie blisko mnie wywalają i zakończyć zabawę. Wypalales kabelkiem ? Olej odpowiedni ? Paliwo pewne ? Tryb serwisowy ustepowal wtrakcie ? Czy sprawdzales fejsem czy nie ma innych problemow/bledow/niesprawnosci ,ktore mogly by miec wplyw na szybkie zapychanie DPF-a ,zanim robiles wypalanie ? Jesli nie i jesli cos powodowalo taka sytuacje to DPF pelny na max moze byc . W takim przypadku chyba pozostaje jak piszesz rozstac sie z ta zagramaniczna ekologia . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DARECKI84 Zgłoś #325 Napisano 11 Maja 2011 tak kabelkiem , błędów innych nie było ,olej 5w30 , tryb serwisowy po wpisaniu kodu miał normalną moc ale kontrolki dalej były ale po zgaszeniu dalej to samo ,szybkie zapychanie jest przez krótkie trasy . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #326 Napisano 11 Maja 2011 A sprawdzales zapelnienie i mase sadzy ,jak to tam wyglada/wygladalo przed wypalaniem . Olej normy 507 ,paliwo dobre . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafikgt Zgłoś #327 Napisano 13 Maja 2011 Witam Chciałem wypalić Dpf uruchomiłem procedurę ale nie moge osiągnąć temp. spalin przed turbo 700 oC, średnio mam 300 oC. Filtr miałem tak zapchany że auto nie chciało odpalić, wymontowałem, rozciąłem i drucikiem czyściłem kanaliki po tym zabiegu auto odpaliło. Dodam jeszcze że nie pokazuje mi zapełnienia filtra wyświetla się 15%, dopiero jak uruchomie wypalanie to zaczyna rosnąć prawdopodobnie uszkodzony czujnik ciśnienia. O co chodzi z tą temperaturą czemu jest taka niska? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #328 Napisano 13 Maja 2011 Filtr miałem tak zapchany że auto nie chciało odpalić, wymontowałem, rozciąłem i drucikiem czyściłem kanaliki po tym zabiegu auto odpaliło Robiles tak jak http://tu kolega ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kmink Zgłoś #329 Napisano 15 Maja 2011 (edytowane) rafikgt długo jeździsz tym autem? Edytowane 15 Maja 2011 przez kmink Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafikgt Zgłoś #330 Napisano 16 Maja 2011 Auto mam 2 lata, ale mało nim jeżdze. Podmieniłem mu czujnik różnicy ciśnień i na drugim też pokazuje 15%, a po odpięciu go całkowicie nadal pokazuje 15%. Może nie mogę osiągnąć wymaganej temperatury wypalania gdyż sterownik nie widzi zapchanego dpf? Jeśli dobrze spojrzałem to masa cząstek w filtrze wynosi u mnie 63 g, dziwna sprawa. Kupił bym drugi filtr ale obawiam sie że zaraz znowu się zapcha. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal1980 Zgłoś #331 Napisano 17 Maja 2011 rafik, z tego co pamietam to 63g to juz mocno zawalony dpf. co do temperatury - skoro podmieniales czujnik to nie wiem co moze byc nie tak. 300 stopni to spaliny przed turbina maja na biegu jalowym i 900 obrotach... przy depnieciu na obciazonym aucie sa skoki do ponad 800 stopni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafikgt Zgłoś #332 Napisano 17 Maja 2011 Problem polega na tym, że ja mu nawet depnąć mocniej nie mogę bo go od razu zadławia zaczyna dymić na czarno. Zanim doszedłem, że to dpf wymieniłem pompowtryski bo tak mi sugerowano. Dzisiaj kupiłem drugiego dpf-a tylko obawiam się żeby mi go nie zatkało zaraz, bo nie mogę pojąć dlaczego komputer pokazywał 15% zapchania a 63g cząstek, skoro miał tyle cząsteczek w sobie to i różnica ciśnień powinna być zdecydowanie wyższa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kaczorq Zgłoś #333 Napisano 18 Maja 2011 (edytowane) Czytam i szukam i nadal nie kumam gdzie można znaleźć i jak sprawdzić dokładnie w VCDS poziom napełnienia filtra. ( już wiem to blok 75 ) Edytowane 19 Maja 2011 przez Kaczorq Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebastian1979 Zgłoś #334 Napisano 19 Maja 2011 witam jestem posiadaczem b6 2.0tdi 170km rok prod.2006 wiem ze moze i to nie odpowiednie miejsce na posta ale szukam i szukam nieumie nic znalesc a tu kreci sie wszystko wokol dpf i tych zaworkow .... opisze moj problem mam go juz jakis czas a wiec temeratura dochodzi do 75stop. jest szarpniecie auto traci moc <wywnioskowalem czytajac forum ze dpf rozpoczyna oczyszczanie> ale normalnie nawet serwis twierdzi ze jak jako kierowca nieodczuwam tego u mnie jest wrecz odwrotnie auto szarpie przerywa i dusi sie probujac zwiekszyc predkosc i tym samym obroty na wysokosci 2600-3000obr. natrafiam na przedmuch slychac jak turbina zostaja przeladowana auto niewpada w tryb awaryjny i po pewnym czasie <kilku kilometrach> objaw znika w momencie jak zatrzymam w tym czasie samochod auto pracuje nierowno,buczenie z rury silnik sie trzesie ... prosze o pomoc!!!! przeczytalem juz wszystko co moglem nieznalazlem nic dodam ze serwis wymienil egr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #335 Napisano 19 Maja 2011 przeczytalem juz wszystko co moglem nieznalazlem nic A sprawdzal ktos jakie bledy masz fejsem ,czy w ASO . I gdzie ta temp. 75 stop. ,chyba zjadles 0 . Jak DPF sie zaczyna czyscic ,to obroty wzrastaja ,przeciaga biegi . Wrecz odwrotnie auto rwie jak szalone ,nie ma spadku mocy ,chyba ze serwisowy wskakuje . No ale ja mam DSG i tu latwiej to widac i czuc . W serwisach gadaja jak producent do laika ,mozna to wyczuc a nie tylko czekac na lampki na desce . ---------- Post added at 01:22 ---------- Previous post was at 01:17 ---------- nie wiem co moze byc nie tak Kolega ogarnol temat DPF-a ,wedle swoich 4 pytan z poprzedniej strony ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebastian1979 Zgłoś #336 Napisano 19 Maja 2011 sprawdzal ktos jakie bledy masz fejsem ,czy w ASO . I gdzie ta temp. 75 stop. ,chyba zjadles 0 . Jak DPF sie zaczyna czyscic ,to obroty wzrastaja ,przeciaga biegi . Wrecz odwrotnie auto rwie jak szalone ,nie ma spadku mocy ,chyba ze serwisowy wskakuje . No ale ja mam DSG i tu latwiej to widac i czuc . W serwisach gadaja jak producent do laika ,mozna to wyczuc a nie tylko czekac na lampki na desce . .... nawet jak mialem takie buczenie z rury i silnik nierowno pracowal bylem w serwisie to wymienili mi egr i problem wrocil za 2 dni twierdza ze bledow niema i auto dziala a 75st. to temp. na zegarach nie na vagu ---------- Post added at 23:36 ---------- Previous post was at 23:32 ---------- wyglada to tak jakby sie cos zawiesilo i po jakies chwili czy to na postoju czy w czasie jazdy samo wraca do normy a uto sie wycisza i dziala jaki igielka .... powtorze niemialem zadnych informacji w postaci kontrolek lub bledow ze jest cos nietak wiec mam prawo przypuszczac ze filtr czysci sie prawidlowo ale cos warjuje w trakcie czyszczenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #337 Napisano 19 Maja 2011 (edytowane) nawet jak mialem takie buczenie z rury i silnik nierowno pracowal bylem w serwisie to wymienili mi egr i problem wrocil za 2 dni twierdza ze bledow niema i auto dziala a 75st. to temp. na zegarach nie na vagu Buczenie to moze byc DPF ,ciekawe jakie dane masz w swoim DPF ,zapelnienie i inne . Co ile cos takiego sie dzieje i w czasie jakich warunkow :predkosc . Temp. juz kumam plynu .Moze naprawde to papki bo one maja dawac tak ON aby moc na wszystkich cylindrach byla jednakowa (szarpanie ,duszenie sie ,przerywanie) by wtedy nie mialo miejsca . Moze ten dodatkowy dotrysk ON podczas akcji DPF-a takie daje objawy . Az dziwne ze nie ma bledow . Edytowane 19 Maja 2011 przez Gość Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebastian1979 Zgłoś #338 Napisano 19 Maja 2011 przyznaje jezdze krotkie trasy auto sie niezawsze zagrzeje do 90st. raz na 2 tyg mam taka akcje .. kiedys nawet zrobilem 1200km i podjechalem pod dom i auto buczalo i nierowno pracowalo wiec krotkie trasy nierobia tu duzej roznicy jedynie czestotliwosc sie zwieksza boje sie ze wlasnie przez to zjeb.. sie w aucie cos drogie jak np. dpf jesli juz go szlak nie trafil Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #339 Napisano 19 Maja 2011 dpf jesli juz go szlak nie trafil Jedz gdzies niech ci podepna kompa i powiedza zapelnienie ,mase sadzy i co tam bedzie widac odnosnie DPF-a . A oliwy ci nie przybywa ,bo jesli tak to znaczy ze waruny podczas akcji kiepskie . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebastian1979 Zgłoś #340 Napisano 20 Maja 2011 Jedz gdzies niech ci podepna kompa i powiedza zapelnienie ,mase sadzy i co tam bedzie widac odnosnie DPF-a . A oliwy ci nie przybywa ,bo jesli tak to znaczy ze waruny podczas akcji kiepskie . nie oliwy nie przybywa czytalem o tym i zaczalem to kontrolowac i stan mam zawsze taki sam wiec tak jak mowie akcja oczyszczania jest poprawna ... czytalem o G450 moze go mam przedmuchac moze tam cos jest .... czy jesli cos jest z nim nie tak zawsze pojawia sie blad sygnalizowany lampka ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach