Skocz do zawartości
sipowitz

Czyszczenie (regeneracja) filtra cząstek stałych DPF / FAP

Rekomendowane odpowiedzi

No i prawidłowe podjeście do tematu. Awaryjne wypalanie u Ciebie jak widać było już konieczne, a błędne odczyty mogły być spowodowane problemami z czujnikiem (niewłaściwe odczyty). Dlatego ważne jest, aby po wymianie czujnika sprawdzić drożność przewodów idących do FAP/DPF, zabite sadzą mają mniejszy "przepust" i przy okazji szybciej "zakleją" nowy czujnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam czy ktos zaglądał do tego filtra od spodu auta? Ja tam zaglądałem ponieważ co jakiś czas smierdziało mi tak jakby spalonymi kablami i szukałem czy tam coś sie nie pali.Koło samego filtra jest taka gumowa rurka na ktorej byla założona osłonka z materiału pokrytego folią aluminiową,czy ktoś wie od czego jest ta rurka? Ja musiałem zdjąć tą osłonke ponieważ sie topiła(dotykała filtra) prawdopodobnie to mogło śmierdzieć. Teraz mam obawy czy nie stopi mi tej gumowej rurki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszelkie aluminiowe elementy służą jako ochrona termiczna. Jej zdjęcie sam wiesz, jak może się skończyć. Zrób zdjęcie tych okolic, będzie myślę łatwiej zrozumieć to o czym piszesz.

 

Strzelam, chodzi o to?

 

fapfilter.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Witam u mnie w pasku b6 2006 r 170 kucy sytuacja miala sie tak,najpierw zapalala sie kontrilka od świec (spreżynka)i na wyświetlaczu napis cos w stylu awaria silnika ,i tak wlaczala sie i wylaczala przez kilka dni ,po czym juz swiecila na stale i doszla jeszcze kontrolka silnika ,ale auto normalnie jezdzilo,po kilku dniach nastepna kontrolka zaczela sie palic ta od filtra czastek stalych od momentu zapalenia 5 dni auto jezdzilo normalnie po czym weszlo w tryb awaryjny max 3000 ob/min i nie wiecej jak 120 km/h tak jak bym jezdził ojca seiczakiem ,Jezdzilem tak w trybie awaryjnym jakis czas ,mechanicy w mojej okolicy nie chcieli sie za to brac ,wiec zakupilem w necie interfeis VSCD 10.6 i zdjagnozowalem paska miał blad 2002 -zapchany filtr czastek stalych ,0546-uszkodzony czujnik temperatury spalin nr 1 oznaczenie czujnika G235 (czujnik kupilem za 50 zł.ale wymiana 3 godz.jest schowany za turbina ,wkrecony do kolektora ciezko bylo ale sie udalo)skasowalem błedy VSCD i pozostal tylko ten od filtra wiec moglem sie zabrac za niego mialem go zapełnionego na 218% .podczaz wypalania to do 100% szlo szybko a pozniej juz powoli ,zeszlo do okolo 40% i kontrolki zgasly i auto wyszlo z trybu awaryjnego a nie wypalilem do konca bo mi bateria w laptoku padala i wolalem sam go wyłonczyc.

 

Niezle ogarnoles temat .

VCDS EN ?

czujnik G235 z ASO ?

Te zapelnienia 218 % zastanawiajace ,zawsze myslalem ze idzie to do 100% jako max zapchania , nie wiecej .

 

Lampki sie swiecily ,a auto normalnie jezdzilo ,bo lampki informowaly ze cos nie tak z osprzetem DPF ,jego zapychaniem/oczyszczaniem . Az DPF zapchal sie do trybu awaryjnego .

 

To czujnik chyba taki jak tu (G507).

 

DPF 4.jpg

 

 

Cytat:

Napisał sipowitz viewpost.gif

Dlatego ważne jest, aby po wymianie czujnika sprawdzić drożność przewodów idących do FAP/DPF, zabite sadzą mają mniejszy "przepust" i przy okazji szybciej "zakleją" nowy czujnik.

 

Masz na mysli te metalowe rurki ?

Sprawdzac droznosc tylko jak , dmuchac tam czyms ,czy wycior i koniec ?

 

Witam czy ktos zaglądał do tego filtra od spodu auta? Ja tam zaglądałem ponieważ co jakiś czas smierdziało mi tak jakby spalonymi kablami i szukałem czy tam coś sie nie pali.Koło samego filtra jest taka gumowa rurka na ktorej byla założona osłonka z materiału pokrytego folią aluminiową,czy ktoś wie od czego jest ta rurka? Ja musiałem zdjąć tą osłonke ponieważ sie topiła(dotykała filtra) prawdopodobnie to mogło śmierdzieć. Teraz mam obawy czy nie stopi mi tej gumowej rurki?

 

Ja tam lukalem nie raz .

 

Moze po wypalaniu DPF ci smierdzialo ,chwile po akcji wypalania bedzie czuc jakby smrodek palonego plastiku . To raczej normalne ,tak smierdzi to co wypala sie w srodku DPF . Tez jak ty na poczatku myslalem ze sie costam topi , ale nic nie widzialem . A ogladalem ze wszystkich stron z udzialem lusterka . Jedno co jest blisko (1-2cm) od DPF ,to taka rurka od zaworu EGR , tylko ze ona gumowa powleczona materialem (bez aluminiowej oslonki).

A moze to normalny zapach goracych kabli instalacji .

 

Najlepiej zrobisz jak kolega sipowitz napisal , wlasne foty .

 

A tu masz ewentualne przyklady do wyboru z mojego zbioru.

 

STA65141.JPG

STA65197.JPG

STA65490.JPG

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Masz na mysli te metalowe rurki ?

Sprawdzac droznosc tylko jak , dmuchac tam czyms ,czy wycior i koniec ?

Tak, właśnie te rurki. Najlepiej zdemontować i przemyć w ON, jak się nie da, kombinować własnej roboty "wyciorexem". Tak czy inaczej udrożnić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Tak, właśnie te rurki. Najlepiej zdemontować i przemyć w ON, jak się nie da, kombinować własnej roboty "wyciorexem". Tak czy inaczej udrożnić.

 

Rozumiem chodzi konkretnie o te od G450 roznicowego czujnika . Jak ten czujnik sie zdejmie z tymi kawalkami gumowych przewodow i z drugiej strony wykreci z DPF-a to mozna i plukac . Wycior chyba na drucie bo rurki pozaginane troche (łuki).

 

Chyba ze z kompresora tam dmuchnac ,nie wykrecajac z DPF-a tylko sam G450 zdjety . Ale czy wiaterek nie zaszkodzi wnetrzu DPF-a, to juz tego nie wiem .

 

Bo reszta to juz tylko czujka wkrecona w DPF, lub kolektor i od tego kabelki ,nie przewody/rurki .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rozumiem chodzi konkretnie o te od G450 roznicowego czujnika .

Oczywiście... :)

Jak ten czujnik sie zdejmie z tymi kawalkami gumowych przewodow i z drugiej strony wykreci z DPF-a to mozna i plukac .

I tak to widzę... :) I wspomóc się kompresorem po długim moczeniu w ON.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak zwykle można na was liczyć i za to bardzo dziękuje. Dzisiaj nie mam dostępu do kanału ,ale na 2 i 3 zdjęciu kolegi SZAREGO jest taka zagięta rurka gumowa i właśnie ja na niej miałem założony taki jakby kaptur z folii aluminiowej.Wy tam nie mieliście takiej osłony w kształcie kaptura? jeszcze zapinana była na zatrzask(może to dorobił poprzedni właściciel) Auto jest przyprowadzone z niemiec.W aucie nie zapalają sie żadne kontrolki które by o czymś ostrzegały,tylko taka żółta po zapłonie ale po zapaleniu silnika gaśnie.

DSC_0500_resize.jpg

DSC_0504_resize.jpg

Edytowane przez artur5b

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie też zapalają się żółta i czerwona kontrolka DPF(ikonka tłumika), ale po uruchomieniu silnika gasną. Więc chyba wszystko OK. Szczerze powiedziawszy od chwili zakupu przejechałem moim cackiem ok. 1200 km i nie zauważyłem żeby coś mi się wypalało, zwiększało obroty silnika czy dymiło z komina, a jeżdżę w większości po mieście. Najdłuższa "trasa" wynosi ok. 20 km, a kilka razy nawet 60 km więc nie sądzę aby mój rodzaj(cykl) jazdy dobrze służył filtrowi DPF. Dlatego czekam na zamówiony VCDS i zaraz przystępuję do sprawdzania. Co do wypalania poczekam aż silnik sam się upomni o to, zależnie co to będzie samoczynne wypalanie czy serwisowe. Z ciekawości zapytam czy stopień zapełnienia DPF ma wpływ na spalanie tj. l/100km? Na chwilę obecną spala mi ok. 6,5-7,3 l/100km i zaznaczam, że wyrosłem już z wieku "mistrz kierownicy ucieka".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Jak zwykle można na was liczyć i za to bardzo dziękuje. Dzisiaj nie mam dostępu do kanału ,ale na 2 i 3 zdjęciu kolegi SZAREGO jest taka zagięta rurka gumowa i właśnie ja na niej miałem założony taki jakby kaptur z folii aluminiowej.Wy tam nie mieliście takiej osłony w kształcie kaptura? jeszcze zapinana była na zatrzask(może to dorobił poprzedni właściciel) Auto jest przyprowadzone z niemiec.W aucie nie zapalają sie żadne kontrolki które by o czymś ostrzegały,tylko taka żółta po zapłonie ale po zapaleniu silnika gaśnie.

 

Kolego sprawa rozwiazana .

 

Jak zobaczysz na fotce umnie to zrozumiesz .

 

STA65456.jpg

 

Brakuje u ciebie jednego elementu, ktory umnie wystepuje . A mianowicie takiego gumowego kolka z dziura , ktore miesci sie na cienkiej rurce podcisnienia . A dalej idzie na zagieciu ta materialowa rurka przy DPF.

 

Fote juz kiedys zamieszczalem TU ,bo pytalem gdzie prawidlowo ma byc to kolko wzgledem tego metalowego pierscienia za nim (kolo to blokuje sie na nim). Foty z boku zrobic sie nie da ,ale wyglada to tak ,jakby dwa kola naszly na siebie do swoich srodkow . Ciekaw bylem jak u innych to tam siedzi po 1 stronie to umnie jest ,a czy po 2 stronie ktos ma i czy to nie zablisko DPF bedzie . No ale w przeciwienstwie do ciebie musze napisac zero odzewu .Ustwiajac u siebie tak i tak 1-2 odstep jest podobny ,ale skoro rurka ma byc chroniona od DPF ,to raczej ta guma po 1 stronie zaczepi sie o pierscien (zielony) i do DPF nie przykleji . Natomiast po 2 stronie to ta guma swobodnie mogla by sie przesuwac w kierunku DPF . Sprawdzajac statycznie jest niby podobna odleglosc ,ale trzeba myslec o wibracjach silnika i wybojach drogowych .

 

 

Wiec raczej prawidlowo ta guma ma siedziec jak na mojej fotce , kiedy tak tam jest nie ma jak ominac pierscienia i podskoczyc liniowo do DPF ,a co zatym idzie przytknac ta materialowa . Ja ta materialowa mam taka rudawego koloru na luku ,od temperatury , sam material a gumowa rurka wsrodku cala i nawet jej nie widac .

 

Powiem ci ze ze wszystkiego co kolo DPF ,chyba to jest bardzo blisko i dotego nie metalowe , widzialem to od poczatku. Zastanawialem sie co bedzie jak ten gumowy klocek przeskoczy pierscien . Zerkalem na to czesto czy po ilus km nie przeskakuje to blisko DPF , ale nie siedzi na miejscu . Nawet robilem male testy wibracyjne ,pyrgalem to reka by zobaczyc czy jakies konkretne drgania moga przewalic gume na druga manke .

 

 

 

Powiem ci tak jak sie DPF wypala czuc sfad plastiku . Ale ja na twoim miejscu dorobil bym taka gume sobie ,bo jak silnik wibruje to istnieje prawdopodobienstwo, ze kladzie sie to na rancie DPF-a i lekko topi .Poprzedni wlasciciel ... stac go bylo tylko na kawalek tej folii aluminiowej ,ty musisz to lepiej rozegrac . Ja bym costam wymyslil ,by sie nie zastanawiac ,topi sie czy nie , a moze pali , tfu tfu tfu .

 

Powinno byc widac slady przypalen ,no i ty chyba ta rurke masz bez materialu oslaniajacego , sama guma . Jesli chodzi o ta rurke jak idzie od tej puszki czarnej i zaznaczonego pierscienia na zielono to tam jest sztywnawo . Natomiast jak ta gumowo-materialowa po zakrecie przechodzi w metalowa i idzie w gore ,to powiem ci ze jest dosyc dluga ta metalowa i pewnie swa masa napiera na ta materialowo-gumowa przy DPF-ie . Stad to zabespieczenie , gumowe kulko osadzone na tej cienkiej metalowej rurce .

 

 

Pozwolilem sobie przerobic twoja fotke ,zobacz sam .

Gdzie czego brakuje , rurke masz sama gumowa a powinna isc gumowa w oslonie z plecionego materialu . Na zielono zaznaczylem jak ta guma mogla by utrzymywac calosc i kierowac to w odwrotna strone niz DPF .

 

DSC_0500_resize[1].jpg

 

Pomysl co tam mozesz wymodzic ,moze masz cos nie wymagajacego przerabiania wielkiego . Oczywiscie ten kapturek dokladany , nic tam takiego nie powinno byc ,a tymbardziej na trwale przytknietego do DPF . Napewno bylo przytkniete bo tam malo miejsca , ze niemiaszka bylo stac na takie dokladanki ,raczej nas by o to posadzili , takie wynalazki/patenty. Smierdzi to jakims komisowym posrednikiem/cwaniaczkiem . Wiesz kontrolki sie ci nie pala ,ale jak ta rurka sie stopi/przedziurawi to raczej zapala sie szybko .

 

Pewnie kiedys to rozbierane bylo ,guma sie potoczyla gdzies pod szafe i olali , a jak wlascicielowi rurki popalilo raz lub dwa to patenta wymyslil i ot masz kapturek .

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
U mnie też zapalają się żółta i czerwona kontrolka DPF(ikonka tłumika), ale po uruchomieniu silnika gasną. Więc chyba wszystko OK

 

Tak.

 

---------- Post added at 17:41 ---------- Previous post was at 17:36 ----------

 

Szczerze powiedziawszy od chwili zakupu przejechałem moim cackiem ok. 1200 km i nie zauważyłem żeby coś mi się wypalało, zwiększało obroty silnika czy dymiło z komina, a jeżdżę w większości po mieście. Najdłuższa "trasa" wynosi ok. 20 km, a kilka razy nawet 60 km więc nie sądzę aby mój rodzaj(cykl) jazdy dobrze służył filtrowi DPF

 

Umnie bylo podobnie ,ale wmiare czasu wylapiesz kiedy to sie dzieje . No ja mam DSG wiec moze mi latwiej wylapac zwiekszone obroty . Dym tylko raz widzialem. Trasy podobne i to miasto tez ,DPF tego nie lubi . Mi sie wypala co 325km zeruje maly licznik i od akcji do akcji .Pisalem o tym wczesniej .

 

---------- Post added at 17:45 ---------- Previous post was at 17:41 ----------

 

Z ciekawości zapytam czy stopień zapełnienia DPF ma wpływ na spalanie tj. l/100km? Na chwilę obecną spala mi ok. 6,5-7,3 l/100km i zaznaczam, że wyrosłem już z wieku "mistrz kierownicy ucieka".

 

Kiedy ostro zapchany to szybko nie pojedziesz i malo spali chyba . Ma wplyw jak akcja sie zacznie bo ON wiecej podaje i jako chmura wpada prosto do DPF ,by tam sie dopalic i temp. podniesc . Pozatym jak przed akcja to raczej nie ma wplywu jakiegokolwiek .

 

Dobre to "mistrz kierownicy ucieka" , podoba mi sie .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Darek,To gumowe koło by nie pozwoliło na zbliżenie się tej gumowej rurki do DPF,ale też chyba trzeba pomyśleć o zabezpieczeniu tej gumowej rurki.

ps.czy wiesz co moze sie stac gdyby tą rurkę przepalilo?do czego jest ta rurka?

Edytowane przez artur5b

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
To gumowe koło by nie pozwoliło na zbliżenie się tej gumowej rurki do DPF,ale też chyba trzeba pomyśleć o zabezpieczeniu tej gumowej rurki.

ps.czy wiesz co moze sie stac gdyby tą rurkę przepalilo?do czego jest ta rurka?

 

Powiem ci tak ,gdzie nie widze to rurka ta nic poza materialem ,na sobie nie ma jako ochrona przed temperatura DPF-a . Jedynie to gumowe kolo ma zazadanie utrzymac dystans ,pozostawiajac ja w ksztalcie luku . Sporawo jest wygieta i dalej od DPF-a isc nie moze ,bo luk jak polkole jest teraz. Mogla by sie wtedy zalamac/zagiac .

 

Pytanie czy rurka u ciebie oryginalna , bo nie dawali jej raczej bez tego materialu oslonowego. Popatrz sam rurka ma numer 9A i spelnia role zasilania olejowego ,czego to moge sie domyslac ,EGR-a . Ale niech sie wypowiedza na ten temat inni ,co wieksza wiedze maja . Jesli by sie przepalila to olej by poszedl ,a co dalej to nie wiem .

 

 

 

http://forum.vw-passat.pl/attachment.php?attachmentid=42340&d=1292798559

 

 

Bez tytu?u.jpg

 

Tu cos widac ,ale co to jest to czarne okragle z metalowym pierscieniem ,o ktory gumowe kulko zachacza to nie napisane .

 

wyglad etka.docx

 

Pozatym jak popatrzysz na moje i twoje fotki (a jest tam moje z identycznej pozycji robione ). To zobaczysz ze u ciebie ta ryrka ,jest ciut do gory bardziej niz umnie (mija krawedz odstajaca DPF-a i jest nad nia ). Natomiast umnie wisi prawie czolowo do tej odstajacej krawedzi plaszcza DPF-a . Wiec u ciebie jest lepiej bo jest nad ta odstajaca krawedzia filtra.

 

Mozesz jeszcze sprawdzic idac do gory po tej metalowej , bo tam prawie na wysokosci poczatku dekla zaworowego jest taka blaszka mocujaca ta rurke w miejscu jej zagiecia o jakies 90 stopni . Na rurce dookola ,w miejscu mocowania w ta blaszke ,jest guma by lepiej sie to trzymalo . Moze zeskoczylo to tam z mocowania w kierunku dpf-a i za posrednictwem tej dlugiej metalowej dopycha ta gumowa na dole do goracego .

Mocowanie to ma numery 14,15,24 i 24A ,jednak chyba to nie to mocowanie ,prawidlowe jest pod turbina .

 

Oczywiscie moge sie w czyms mylic .

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Koledzy czy za pomocą elm 327 i programu PCMSCAN mogę jakoś podejrzeć zapełnienie DPF w Passat b6 1.9

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dobra a czy przy wypalaniu dpf-a jest jakiś objaw oprócz dymu i podwyższonych obrotów.

Ja mam tak że najpierw są gwizdy turbiny potem auto troche zamula tak przy 2500 obrotów jakby była już końcówka świec potem idzie normalnie ale jakby tej mocy troche brakowało.

Po jakmś czasie się uspokaja i wraca wszystko do normy ?

Może to nie DPF tylko turbna mi się kończy ?

Bo gwizd jest czasami a samochód chodzi jak traktor stary wolnossący ropniak a czasem go nie ma. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak sie zastanawiam czy da sie zregenerowac dpf na postoju tzn np kladac cegłę na pedale gazu zeby obroty silnika byly miedzy 1500 a 2500 .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
dobra a czy przy wypalaniu dpf-a jest jakiś objaw oprócz dymu i podwyższonych obrotów.

Ja mam tak że najpierw są gwizdy turbiny potem auto troche zamula tak przy 2500 obrotów jakby była już końcówka świec potem idzie normalnie ale jakby tej mocy troche brakowało.

Po jakmś czasie się uspokaja i wraca wszystko do normy ?

Może to nie DPF tylko turbna mi się kończy ?

Bo gwizd jest czasami a samochód chodzi jak traktor stary wolnossący ropniak a czasem go nie ma.

 

Wieksze spalanie .

 

Tylko ja u siebie nie widze tego zbytnio .

Przy DSG przeciaga biegi i zmienia na wiekszych obrotach niz normalnie .

Jesli temp. plynu dopiero pow. 70 jakies 80 stopni ,to jak akcja sie zaczyna temperatura szybko rosnie do 90.

 

Jesli 2500 i akcja to przy DSG nastepuje zmiana biegu do gory no i jest po tym jakby czkawka/dolek dopuki silnik nie przekracza 2000 tys/obr/min. Dalej ciagnie jak rakieta/wariat .

 

---------- Post added at 23:52 ---------- Previous post was at 23:47 ----------

 

Tak sie zastanawiam czy da sie zregenerowac dpf na postoju tzn np kladac cegłę na pedale gazu zeby obroty silnika byly miedzy 1500 a 2500 .

 

No ciekawe ,tylko kto to przetestuje . Pisal ktos ze w nowszych tak jest ,ale brakuje konkretow .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak sie zastanawiam czy da sie zregenerowac dpf na postoju tzn np kladac cegłę na pedale gazu zeby obroty silnika byly miedzy 1500 a 2500 .

To jest ciekawa sytuacja tym bardziej że AUDI z tymi samymi silnikami wykonuje wymuszone wypalanie na postoju (uruchamiając wypalanie silnik sam odpowiednio podnosi obroty) a w VW nie jest to możliwe.

 

Podczas wypalania rzeczywiście wzrasta spalanie i jest słychać że silnik głośniej pracuje. Niekiedy zwiększa obroty na postoju, DSG zmienia biegi trochę później. Zauważyłem, że proces wypalania może nastąpić nawet przy dosyć zimnym silniku (temperatura płynu na wskaźniku lekko powyżej 50 stopni C) - wtedy silnik bardzo szybko się rozgrzewa - w minutę potrafi osiągnąć 90 stopni C.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktos pomoze mi sie dostac do wskazan pokazanych na obrazku przy pomocy vcds 10.6 jak wchodze w sterownik silnika i do zakladki grup pomaru to bez problemu znajduje np 075 i tam mam poziom zapelnienia dpf w % a do bloku pomiarowego 108 nie moge sie dostac czy ktos pomoze?Samochod to passat b6 2007 1.9 tdi i jeszcze jakby ktos podal link gdzie moge znalezdz wykaz i tlumaczenie bledow bylo by super

pozdrawiam

59257701.jpg

Edytowane przez rollaz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności