pa.sko Zgłoś #541 Napisano 21 Sierpnia 2012 sam zmieniłem, nic nie adaptowałem. Jak na razie zero problemów. Lampka "check" nie pali, nie odczuwam również "zamulania" w jeździe miejskiej. Jedynie co, to po postoju i łagodnym ruszeniu dynamika nieco spada, jest płynnie, może mniej mocy się odczuwa, ale jak lekko dam w d... to już później reaguje na każdy ruch pedała przyspieszenia - wchodzi w inny (lepszy) stan świadomości Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość harley6665 Zgłoś #542 Napisano 23 Sierpnia 2012 (edytowane) Witam. Mam problem, możliwe, że będziecie wiedzieć o co chodzi. Wczoraj po pracy jadąc do domu zapaliła mi się sonda Lambda na desce (mam nadzieje ze to ta ikona, ponieważ wyglądem przypomina helikopter). Najśmieszniejsze jest to, że nic nie poprzedzało zapalenia się ikony - np. spadek mocy bądź dławienie. Ikona non stop się pali. Różnicy w mocy nie ma, tak samo w obrotach. Auto nie zostawia ani grama dymu. Może ktoś wie co nie gra? Proszę o pomoc. Edytowane 23 Sierpnia 2012 przez harley6665 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koziolek7 Zgłoś #543 Napisano 25 Sierpnia 2012 Witam. Dzisiaj chcialem zregenerowac dpf'a. Po wpisaniu wartosci 21295 cos brzdeklo i zapalila sie kontrolka dpfa na zegarach. Natomiast problem mam z wyswietlaniem grup. kiedy wklepie 075 lub 070 i przycisne go! nie pojawia sie nic, puste pola. Czym to moze byc spowodowane ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aj27 Zgłoś #544 Napisano 5 Września 2012 Jeżeli brzdękło i kontrolka się zapaliła to ok,a to że nie wyświetla ci nic w blokach pomiarowych oznacza pewnie że masz lipnego klona vcdsa.kiedyś też miałem klona na którym niby wszystko działało ale miał problem z długim kodowaniem i właśnie z blokami pomiarowymi. ---------- Dodano o 11:11 ---------- Poprzednia wiadomość o 11:10 ---------- zna ktoś procedure zerowania masy popiołu po np. wymianie wkładu na nowy.gdzieś czytałem ale to było do golfa a potrzebowałbym do paszteta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1 6 D Zgłoś #545 Napisano 16 Września 2012 (edytowane) Jeżeli brzdękło i kontrolka się zapaliła to ok,a to że nie wyświetla ci nic w blokach pomiarowych oznacza pewnie że masz lipnego klona vcdsa.kiedyś też miałem klona na którym niby wszystko działało ale miał problem z długim kodowaniem i właśnie z blokami pomiarowymi. ---------- Dodano o 11:11 ---------- Poprzednia wiadomość o 11:10 ---------- zna ktoś procedure zerowania masy popiołu po np. wymianie wkładu na nowy.gdzieś czytałem ale to było do golfa a potrzebowałbym do paszteta. Jeśli dobrze poszukałem to mam taki wycinek dla Twojego silnika po niemiecku: A012,0,AschemasseabgleichA012,1,Motordrehzahl,(G28) A012,2,Aschemasse A012,3,Verbrauch seit,Regeneration A012,4,Strecke seit,Regeneration A012,5,Aschemasseabgleich A012,6,Nach dem Tausch des Partikelfilters muss ein Aschemasseabgleich durchgeführt werden und der Wert A012,7,in diesem Anpassungskanal muss zurück auf "0" (Null) gesetzt werden. A012,8, A012,9,Nach dem Tausch des Motorsteuergerätes muss der Aschemasswert aus dem alten Motorsteuergerät übernommen werden. A012,10,Sollte dies nicht möglich sein berechnen Sie den Wert wie folgt (entnehmen Sie den Durschnittsverbrauch dem A012,11,Kombiinstrument oder nehmen Sie als Wert ca. 7 l an): A012,12,Aschemasse = Laufleistung (km) * Durchschnittsverbrauch (liter) / 100 * Aschekoeffizient (0.0046 g / liter) Z tego co rozumiem to w kanale adaptacji 12 trzeba wpisać zero przy montazu nowego DPFa Tak w ogóle nie wiem czy wszyscy wiedzą ale w TDI CR można wypalanie robić na 2 sposoby, poddczas jazdy jak i podczas postoju, tyle że każde inaczej się wywołuje, jak coś mogę podać opisy gdzie wchodzić i co wpisywac by działały. Piszę o tym ponieważ najpopularniejszy klon VCDS 11.3 nie ma tego w opisach jeszcze. Edytowane 16 Września 2012 przez 1 6 D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
estor Zgłoś #546 Napisano 17 Września 2012 WITAM ,jeśli mam częste wypalanie co 200km ale błędów nie załapuje bo próbuje je wszystkie ukończyć , ale popioły mam juz 62g, czy wymiana czujnika g450 ma sens na te czeste wypalanie ? czy profilaktycznie tak sie robi czy to nie ma znaczenia, kabelek mam błędów nie mam , jak sprawdzić czy g450 działa jak powinien ?> Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darodna Zgłoś #547 Napisano 17 Września 2012 witam wszystkich.. czy wiecie moze jak wypalic DPF w vw crafter za pomoca VCDS... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
estor Zgłoś #548 Napisano 19 Września 2012 WITAM ,jeśli mam częste wypalanie co 200km ale błędów nie załapuje bo próbuje je wszystkie ukończyć , ale popioły mam juz 62g, czy wymiana czujnika g450 ma sens na te czeste wypalanie ? czy profilaktycznie tak sie robi czy to nie ma znaczenia, kabelek mam błędów nie mam , jak sprawdzić czy g450 działa jak powinien ?> Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kacperwww Zgłoś #549 Napisano 25 Września 2012 witam wszystkich.. czy wiecie moze jak wypalic DPF w vw crafter za pomoca VCDS... Nie ma takiej opcji, że vcds wyłączysz filtr! W Crafterze EDC16 DPF wywala się jednym bajtem, tzw switch off. Mogę zrobić tanio jak dla forumowicza. Więcej info na [email protected] ---------- Dodano o 19:12 ---------- Poprzednia wiadomość o 19:12 ---------- WITAM ,jeśli mam częste wypalanie co 200km ale błędów nie załapuje bo próbuje je wszystkie ukończyć , ale popioły mam juz 62g, czy wymiana czujnika g450 ma sens na te czeste wypalanie ? czy profilaktycznie tak sie robi czy to nie ma znaczenia, kabelek mam błędów nie mam , jak sprawdzić czy g450 działa jak powinien ?> Jakie auto? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość davelle Zgłoś #550 Napisano 4 Października 2012 Witam, Mam podobny problem. Po odpaleniu auta zapala się kontrolka świec po czym jak zgasze auto i zapale za chwilę ponownie kontrolka ta gaśnie. Nie zawsze tak jest. Po kilku dniach zapalił się check. Po wizycie u mechanika wyskoczył błąd P2098. Pokazuje że jest błąd "ecxhaust temperature sensor". Czy to jest problem z filtrem czy z czujnikiem koło filtra? Nazwa błędu wskazuje że jest czujnik. Jeśli czujnik to, który przed czy za? Jeśli ktoś poradzi będe wdzięczny. Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal1980 Zgłoś #551 Napisano 10 Grudnia 2012 Ostatnio znowu musialem wypalic DPF, i jako ze po raz pierwszy moglem sledzic wsztyskie pomiary (nowa bateria w laptopie) moge napisac, ze porady w pierwszym poscie nie sa w 100% skuteczne dla kazdego, dlatego moje obserwacje, czyli parametry do wypalania DPF sugeruje dopisac do pierwszego posta, bo sa kluczowe jesli chcemy wypalic DPF przy wiekszym jego zapchaniu (powyzej 50%). Otoz, przy obrotach 1500-2500 U/min DPF wypalal sie u mnie bardzo powoli. Podchodzilem do tego 3 razy (po okolo 20 minut kazda proba - po tym czasie, auto znowu tracilo moc) i zszedlem z tych 50 paru, na nieco ponad 20%. Zauwazylem tez (bo moze nie kazdy wie) ze kazde delikatne wcisniecie gazu podczas wypalania, skutkuje zwiekszeniem zapchania sie DPF o jakies pol 0,5-1% wiec wyprzedzanie podczas wypalania nie jest wskazane, bo wydluzamy proces wypalania. Ale do rzeczy: swoj filtr wypalilem w okolo 15 minut jadac z obrotami 2700-2800 (w porywach 3000) U/min (biegi III lub IV - zalezy jak szybko chcemy jechac - nie testowalem na drugim biegu z predkoscia 30mkh ale powinno dziala) nie majac wlaczonych wszsytskich pobieraczy pradu (tego tez nie rozumiem, dlaczego mialyby byc wlaczone), i z temperatura 650-682 stopni (czyli nie powyzej 700). To tyle - mysle, ze warto chociaz wspomniec w pierwszym poscie, o alternatywnych parametrach, bo ja, korzystajac z tych pierwszych, bylem niemal juz przekonany, ze moj dpf skonczyl zywot. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cartronic Zgłoś #552 Napisano 19 Marca 2013 Ostatnio znowu musialem wypalic DPF, i jako ze po raz pierwszy moglem sledzic wsztyskie pomiary (nowa bateria w laptopie) moge napisac, ze porady w pierwszym poscie nie sa w 100% skuteczne dla kazdego, dlatego moje obserwacje, czyli parametry do wypalania DPF sugeruje dopisac do pierwszego posta, bo sa kluczowe jesli chcemy wypalic DPF przy wiekszym jego zapchaniu (powyzej 50%).Otoz, przy obrotach 1500-2500 U/min DPF wypalal sie u mnie bardzo powoli. Podchodzilem do tego 3 razy (po okolo 20 minut kazda proba - po tym czasie, auto znowu tracilo moc) i zszedlem z tych 50 paru, na nieco ponad 20%. Zauwazylem tez (bo moze nie kazdy wie) ze kazde delikatne wcisniecie gazu podczas wypalania, skutkuje zwiekszeniem zapchania sie DPF o jakies pol 0,5-1% wiec wyprzedzanie podczas wypalania nie jest wskazane, bo wydluzamy proces wypalania. Ale do rzeczy: swoj filtr wypalilem w okolo 15 minut jadac z obrotami 2700-2800 (w porywach 3000) U/min (biegi III lub IV - zalezy jak szybko chcemy jechac - nie testowalem na drugim biegu z predkoscia 30mkh ale powinno dziala) nie majac wlaczonych wszsytskich pobieraczy pradu (tego tez nie rozumiem, dlaczego mialyby byc wlaczone), i z temperatura 650-682 stopni (czyli nie powyzej 700). To tyle - mysle, ze warto chociaz wspomniec w pierwszym poscie, o alternatywnych parametrach, bo ja, korzystajac z tych pierwszych, bylem niemal juz przekonany, ze moj dpf skonczyl zywot. Chciałbym tylko dodać, ze włączenie wszystkich odbiorników prądu ma sens logiczny gdyż obciąża to bardziej silnik i tym samym wymusza to podwyższone dawkowanie paliwa. Równie dobrze można podłączyć przyczepke albo wrzucić coś na pake, ewentualnie kilku lepiej zbudowanych kolegów , wtedy prz niższych obrotach powinin być ten sam efekt. Druga sprawa to wyprzedzanie miało by sens gdybyśmy po tym manewrze utrzymali prędkość obrotowa na tym samym poziomie jak podczas samego wyprzedzania. Obniżając prędkość obrotowa wywolujemy znaczny spadek spalania(praktycznie zerowy, chwilowe puszczenie gazu brak dawkowania paliwa)i tym samym mniejszy przepływ spalin przez filtr o określonej, wysokiej temperaturze. Podwyższona prędkość obrotowa przy określonym obciążeniu (3 i 4 bieg) wpływa zdecydowanie na poprawę warunków regeneracji filtry. Krótko mówiąc, większa prędkość obrotowa, wiecej paliwa, wiecej gorących spalin = szybciej zregenerowany filtr. Proszę tylko o zawracanie uwagi przez forumowiczow regnerujacych swoje filtry dosyć często na podnoszących sie poziom oleju. Każda regeneracji to zawsze trochę oleju do góry. Osobiście podziwiam wszystkich, którzy próbują ratować swoje filtry , tym bardziej, ze w grupie vw/audi/seat/skoda producent przewidział funkcje całkowitego wyłączenia filtra w oprogramowaniu samochodu.Tak jakbyśmy nacisneli przycisk od DPF off. Tylko trochę trudniej to zrobic niż np. ESP off Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebastianstepi Zgłoś #553 Napisano 5 Kwietnia 2013 Czy ktoś z kolegów używał ostatnio dodatków do ON ułatwiających wypalanie i regenerację DPF? http://wynns.pl/top/view_product.php?product=68 http://wynns.pl/top/view_product.php?product=69 http://forte-nwe.pl/DPF-Cleaner-And-Regenerator O tym ostatnim można poczytać na http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=329&t=59985 Czy ktoś robił pomiary zapełniania/regeneracji DPF po dodaniu środka do paliwa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mgboczna Zgłoś #554 Napisano 20 Czerwca 2013 Witam.Skusiłem się ofertą środków WYNN's ale niestety skutek był odwrotny do zamierzonego,tzn. przed dolaniem tego specyfiku poziom zapełnienia popiołem w/g VCDS'a wynosił 61,5% (norma ponoć -60%) a po dolaniu tego środka i przejechaniu prawie 400km z czego ok.160 po trasie pomiar wskazywał 61,75% czyli 0,25% więcej. Wniosek więc nasuwa się jeden - nigdy więcej takich wynalazków. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cartronic Zgłoś #555 Napisano 21 Czerwca 2013 Witam.Skusiłem się ofertą środków WYNN's ale niestety skutek był odwrotny do zamierzonego,tzn. przed dolaniem tego specyfiku poziom zapełnienia popiołem w/g VCDS'a wynosił 61,5% (norma ponoć -60%) a po dolaniu tego środka i przejechaniu prawie 400km z czego ok.160 po trasie pomiar wskazywał 61,75% czyli 0,25% więcej. Wniosek więc nasuwa się jeden - nigdy więcej takich wynalazków. Moje sugestia dla każdego klienta jest jedna. Problem filtra cząstek stałych można rozwiązać na dwa sposoby, albo go wymienić na nowy, nie regenerowany, albo go usunąć. W przypadku każdego samochodu z grupy VAG wyłączenie filtra DPF jest przewidziane w strukturze programu. Tym samym samochód jest dostosowany do pracy bez DPF. Jest to w zupełności bezpieczny zabieg. Poniżej załączam zdjęcie wnętrza filtra DPF z samochodu Mercedes Sprinter, można zauważyć, że większość kanalików jest już zatkanych popiołem, który nie jest usuwalny z filtra a jest on produktem ubocznym każdego wypalania cząstek stałych. Można wyciągnąć wnioski na temat czyszczenia DPF Dodatkowo warto zwrócić uwagę na wykres, który pokazuje nam proces eksploatacji filtra. http://cartronic.pl/media_library/2012/1/1326906824.gif Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomisio Zgłoś #556 Napisano 8 Lipca 2013 Koledzy, od dwóch tygodnii pojawia mi się kontrolka DPFa przez ok 1 sekundę po włożeniu kluczyka i zaraz gaśnie.... czy to oznaka, że DPFa mam już do wymiany? Wg. zaleceń już 2 razy przegoniłem do po autostradzie na piątce z obrotami pow. 2 tys. i nic... samochód jedzie normalnie, więcej nie pali i nie dymi z rury wydechowej... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
riko Zgłoś #557 Napisano 21 Lipca 2013 Witam, mam pytanie, czy ktoś na forum orientuje się może gdzie w Szczecinie mogę usunąć filter DPF w passacie 2.0 136KM. Z góry dzięki za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cartronic Zgłoś #558 Napisano 22 Lipca 2013 Witam,mam pytanie, czy ktoś na forum orientuje się może gdzie w Szczecinie mogę usunąć filter DPF w passacie 2.0 136KM. Z góry dzięki za pomoc http://www.carserwis.szczecin.pl/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mgboczna Zgłoś #559 Napisano 31 Lipca 2013 Witam.Po usunięciu DPFa auto zaczęło kopcić.Zaraz po uruchomieniu błękitny dym a później czarny.Gdzie szukać przyczyny? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cartronic Zgłoś #560 Napisano 1 Sierpnia 2013 Witam.Po usunięciu DPFa auto zaczęło kopcić.Zaraz po uruchomieniu błękitny dym a później czarny.Gdzie szukać przyczyny? Moim zdaniem niebieski dym to oznaka problemu z turbosprężarką a czarny dym to na pewno problem z brakiem powietrza i nie ma to związku z DPFem. Czy niebieski dym pojawia się od razu po uruchomieniu silnika, nawet jak jest zimny ? Często jest tak, że DPF zapycha się z jakiegoś powodu, tzn., że samochód ma jakiś problem a ze względu na to, że jest filtr to wszystko się zatrzymuje na nim. W sytuacji gdy usuniemy filtr okazuje się, że pojawia się zadymienie jest to związane czasami z nieprawidłowo wyłączonym filtrem bądź z innymi problemami w samochodzie. Jednak dym podczas regenerowania DPF nie jest ani niebieski ani czarny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach