Skocz do zawartości
sipowitz

Czyszczenie (regeneracja) filtra cząstek stałych DPF / FAP

Rekomendowane odpowiedzi

Czy możliwe ze mechanik przy pomocy chemii jest wstanie to wypalić - wyczyścić, byłem u niego z tym problemem i zaproponowałem mi czyszczenie dpf oraz kolektorów bez demontażu w cenie 500 zł. Wiem ze firmy robią to na zasadzie demontażu i wypalania . Proszę o poradę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem czyszczony w ten sam sposób co tutaj ->http://opel.dixi-car.pl/czyszczenie-filtra-dpf.htm

Okazało się, że nie było potrzeby czyścić DPFa.

Przyczyną były pompowtryskiwacze.

Także o skuteczności tego sposobu nie mogę się wypowiedzieć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
tyle że postów jest 500 może mi przybliżyć na co w twoich wypowiedziach mam zwrócić uwagę?

i co dalej wymieniam olej ale nadal problem zostaje, czy mam dpf do regeneracji czy mogę tak jeszcze jeździć ?

ostatnio zalewałem motule 507 proponujecie coś innego ?

 

Nie no ja tyle to nie pisalem postow , moich jest mniej ,jak poczytasz to powinienes zrozumiec to ustrojstwo ,czego ono potrzebuje i chce do szczescia od ciebie ,na co masz zwracac uwage aby zachowac odpowiednie warunki do akcji ,aby wylapac poczatek i zakonczenie akcji ,oraz by okreslic indywidualnie jej cyklicznosc/przewidywalnosc wedle wlasnej jazdy i czynnikow majacych wplyw na czestotliwosc akcji . Typu drogi ,predkosci ,paliwo,czego jest wiecej cykl miejski czy tras ,korki ,olej itp. Wszystko to niczym bedzie jesli zlapiesz cyklicznosc wzgledna ,tylko u wszystkich tak samo nie bedzie to indywidualne sprawy . No i koniecznie kiedy sie zaczyna i konczy ,aby nie przegapiac i nie odpuszczac za wczesnie .Moje wskazania sa skierowane do posiadaczy DSG ,bo z manualem pewnie wyczuwac to ustrojstwo jest trudniej ,ale .

 

Wypadalo by spr. bledy , potem fizycznie popatrzec na rurki i inny osprzet DPF-a ,czy aby cos innego nie powoduje tego stanu .Poprostu ustalic co tego jest przyczyna ,usterka czy nie zachowane warunki .

 

Musisz pomyslec na ile znasz to ustrojstwo i to oczym pisalem chwile wczesniej . Bo co z tego ze wywalisz oliwe jak jest jakas usterka ,lub nie wiedzac co chce DPF dojdzie do tego ponownie . Zmniejsz stan oliwy na prawidlowy i postaraj sie zrozumiec to dziadostwo o ile nie ma usterki gdzies w czyms innym . Jak juz bedziesz pewny co musisz robic jak akcja ,kiedy poczatek koniec i co ile wypada to wymien oliwe i pilnuj akcji .Olej jak olej ,aby norma byla odpowiednia i wedle przekonania do konkretnej marki ,jesli ja bym mial taki problem i okazalo by sie ,ze nie ma usterki tylko ,ze DPF sie konczy to pomyslal bym nad usunieciem tego . Jednak puty dziala i problemu nie ma ,to tak nie mysle ,bo rozumiem to troche i lampki mi sie nie pala .Sprawdz G450 .

 

Chodzi o to by nie latac bez wiedzy,zrozumienia do tad az lampki sie zapala , by wyprzedzac lampki bo to jest ostatecznosc grozna dla DPF-a i pitra wlasnego . Lepiej wiedziec kiedy to bedzie i przejechac 5km wczesniej gdzies na dobra droge , niz w niewiedzy chwile przed lampkami pchac sie w korek . Oczywiscie nie zawsze sie da ,ale lepiej zapobiegac niz gasic ogien, majac wiedze i czas do namyslu . Gdybym tego nie rozkminil to wieszal bym na tym aucie psy i czympredzej sie pozbyl .

 

Powiem tak jesli nie mozna zachowac warunkow dla akcji ze wzgledu na droge ,to trzeba dostosowac jazde do drogi aby warunki spelnic . Nie wszyscy po trasach lataja by samoczynnie sie czyscil ,wiec musza inaczej podejsc do sprawy .Bo sa jakies lampki od innych pierdulek ,a od tego sa lampki ale to juz ostatecznosc ,a powinny byc sygnaly z wyprzedzeniem i najlepiej z wskazaniem na MFA stanu zapelnienia DPF-a.

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szary - ja wiem kiedy filtr sie wypala - nie o to chodzi. Tylko nie ma chyba stalych odstepow, kiedy to sie dzieje. Nie wiem dlaczego tez na wyswietlaczu nie ma info, ze filtr bedzie regenerowany - przeciez ci inzynierzy, ktorzy sopuscili do uzytku caly ten dpf BEZ informacji na wyswietlaczu to nic tylko posrana banda debili. niby jak mam w miescie wypalic dpf? Nawet jak pojade o trzeciej w nocy to i tak trafie na czerwone swiatlo, wiec to absurd rodem z PRLu - assatem TDI nie mozna jezdzic w miescie. Zona juz sie ze mnie smieje, jak mowie, ze ide wypalic filtr. Mialem 15 letnie padlo (Omege) i oprocz rdzy nic tam sie nie dzialo, a tutaj?

Ale wracajac do tematu - mowisz, ze dym to oznaka mocno zapchanego filtra- OK, ostatnio caly czas jezdze w miescie i silnik nawet sie nie nagrzewa dobrze, ale jesli robilbym dluzsze trasy, to dpf wypalilby sie bez takiej ilosci dymu?

No i ile razy widzielscie inne auto, ktore wypala DPF? Bo ja ani razu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
szary - ja wiem kiedy filtr sie wypala - nie o to chodzi. Tylko nie ma chyba stalych odstepow, kiedy to sie dzieje. Nie wiem dlaczego tez na wyswietlaczu nie ma info, ze filtr bedzie regenerowany - przeciez ci inzynierzy, ktorzy sopuscili do uzytku caly ten dpf BEZ informacji na wyswietlaczu to nic tylko posrana banda debili. niby jak mam w miescie wypalic dpf? Nawet jak pojade o trzeciej w nocy to i tak trafie na czerwone swiatlo, wiec to absurd rodem z PRLu - assatem TDI nie mozna jezdzic w miescie. Zona juz sie ze mnie smieje, jak mowie, ze ide wypalic filtr. Mialem 15 letnie padlo (Omege) i oprocz rdzy nic tam sie nie dzialo, a tutaj?

Ale wracajac do tematu - mowisz, ze dym to oznaka mocno zapchanego filtra- OK, ostatnio caly czas jezdze w miescie i silnik nawet sie nie nagrzewa dobrze, ale jesli robilbym dluzsze trasy, to dpf wypalilby sie bez takiej ilosci dymu?

No i ile razy widzielscie inne auto, ktore wypala DPF? Bo ja ani razu.

 

Kolega ma nissana qashqai drugi suzuki vitare wypalają raz na miesiąc minimu - zapala sie dpf.

 

 

Co do audi , mierzeyłęm te poziomu oleju znowu i widze ze na zimnym rano wygląda to inaczej niż na ciepłym.

może przesadziłem , może nie było tego tyle na ile liczyłem - wybrałem 0,5l teraz rano miałem trochę powyżej min.

 

Pytanie czy wywalać dpf czy czekać aż skończy swoje życie i to samo wymusi jego usunięcie.

Błędów nie ma i nie miałęm przez 8 miesięcy użytkowania.

Cze te popioły przy moim stanie są takie znaczące i mam się nimi przejmować ?

Teraz analizując wiem kiedy próbował bo już nie raz miałem przypadek ze stojąć obroty wchodziły na 1000.

Zacząłem jeździć inaczej nie schodzę poniżej 2tys obrotów , może to wszystko przełoży sie na lepszą pracę

wymianem olej+ filtr profilaktycznie .

 

co myślicie o profilaktycznym przeczyszczeniu Egr + przepływki ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. Błędów NIE MA bo układ funkcjonuje PRAWIDŁOWO

2. W związku z tym iż w DPFie masz full popiołów(pewnie więcej niż wskazuje ECU) jest mało miejsca na gromadzenie sadzy...w związku z czym wystarczy jej niewielka ilość i ECU stwierdza że trzeba wypalać filtr...samo wypalanie trwa krótko bo sadzy jest mało ale cała procedura rozgrzewania układu(podczas której dotryskiwana jest największa dawka paliwa) zawsze trwa mniej więcej tyle samo czasu...

 

to takie łopatologiczne wyjaśnienie tej kwestii...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
ja wiem kiedy filtr sie wypala - nie o to chodzi. Tylko nie ma chyba stalych odstepow, kiedy to sie dzieje. Nie wiem dlaczego tez na wyswietlaczu nie ma info, ze filtr bedzie regenerowany - przeciez ci inzynierzy, ktorzy sopuscili do uzytku caly ten dpf BEZ informacji na wyswietlaczu to nic tylko posrana banda debili. niby jak mam w miescie wypalic dpf? Nawet jak pojade o trzeciej w nocy to i tak trafie na czerwone swiatlo, wiec to absurd rodem z PRLu - assatem TDI nie mozna jezdzic w miescie. Zona juz sie ze mnie smieje, jak mowie, ze ide wypalic filtr. Mialem 15 letnie padlo (Omege) i oprocz rdzy nic tam sie nie dzialo, a tutaj?

Ale wracajac do tematu - mowisz, ze dym to oznaka mocno zapchanego filtra- OK, ostatnio caly czas jezdze w miescie i silnik nawet sie nie nagrzewa dobrze, ale jesli robilbym dluzsze trasy, to dpf wypalilby sie bez takiej ilosci dymu?

No i ile razy widzielscie inne auto, ktore wypala DPF? Bo ja ani razu

 

Dobrze ze wiesz kiedy to tam sie dzieje ,tak zrozumialem bo napisales ze nie mozesz rozkminic tego kurestwa .A skoro sie zawala to tak jakby nie bylo wiadomo co wtedy robic ,kiedy akcja .

Jesli wiesz kiedy to sie dzieje to powinienes wiedziec co ile to nastepuje ,cyklicznosc jest mozliwa ,umnie jest . Nie jestesmy wstanie zmienic strasznie stylu jazdy a i drogami raczej latamy tymisamymi ,wiec to dziadostwo powinno byc przewidywalne . Oczywiscie moga byc wyjatki ,ale czy ktos to tak scisle zaobserwowal jak ja to nie wiem ,w wiekszosci jak nie ma problemu to nikt o tym nie mysli lub lataja trasami i samo to sie redukuje bez wyczuwalnych zmian pracy auta .

 

Info na MFA o DPF-ie powinno byc skoro jest info o niskim stanie plynu spryskiwaczy ,lampka check engin ,czy spiralki to o wiele po czasie i za blisko sporego wydatku i problemu jak dlamnie . O lampce plynu do szyb mozna zapomniec i olac ,a tego to juz sie nie da . Jak dlamnie powinien byc wykres lub procent zapchania ,zaolejenia i temp w DPF. Widac by bylo wtedy jak nasza jazda wplywa na zapychanie tego , samo oczyszczanie ,kiedy akcja ,jaki % po akcji .Ale ci co to wymyslili nie chcieli obarczac zwyklego kowalskiego takimi danymi ,skoro moze do serwisu podjechac ,taka wiedza to dla znawcy tematu .

 

Wypalic w miescie ,miasto miasu nie rowne ,poszukaj i miej w pamieci boczne drogi wychodzace z miasta na prowincje ,malo uczeszczane . Lub droga bez swiatel i z pierwszenstwem ,jedziesz okolo 70km/h i reszta za toba ,czasami oni powleka sie za toba . Droga tranzytowa to ideal ,jesli nie jest zapchana .Paskiem mozna latac w miescie ,tylko ten co to wymyslil ,mial na mysli troche miasta a reszta katowanie na autobanie , napewno nie myslal o wypalaniu DPF-a w miescie ,bo jaka to byla by ekologia .Nie po to w de sa strefy w miastach by wlasnie tam czadzic ,raczej na trasach . No a nasze drogi to inna specyfika .

 

Ja mialem 18 letnia slicznote nie do zdarcia ,ktora tez rdza brala i jak zaczynam gadac o wypalaniu filtra to dziwne miny widze ,bo o tym dlugo gadac a i inni zrozumiec by musieli bo nie maja pojecia . Moja to rozumie i sie nie smieje ,musisz jasniej swej objasnic i z rysunkami oraz kosztami jak nie bedziesz o tym myslal . Czasem musisz pojechac z 5km bez celu by dojechac do tej drogi ,gdzie nie bedzie przeszkody przy akcji .

 

Co do dymu ,mi sie pojawil dwa razy ,jak swiadomosc o tym byla zerowa i jak czesciej sie czyscil z jakichs powodow kiedy nie moglem przewidziec kiedy bedzie chcialo sie to wypalac .

 

 

Miasto i niedogrzany ciagle silnik nie pomagaja DPF , ON sie czysciej spala w dogrzanym silniku ,mniej leci do DPF-a sadzy . Miasto bo male predkosci km/h i obrotowe ,temperatura w wiecznych wachaniach . Jesli trasy to odpowiednie obroty ,temp km/h i oczywiscie wolniej ale tez by sie czyscil a ty nic bys nie odczuwal ,dymu by nie bylo . Bo jak wiesz sa dwie metody redukcji sadzy w DPF .No i moze by wytrzymywal jazde miejska do kolejnej trasy .Kiedys na trasie ruszajac ze swiatel wyczajam akcja , z cyklicznosci tez to wychodzilo dlatego sprawdzalem . Wtedy rura i 140km/h przez 10 min ,potem kontrola i po wypalaniu ,mozna i tak . Pewnie i 120-130km/h by wystarczylo ale .

 

Innego auta wypalajacego DPF-a nie widzialem ,ale pomysl ilu kierujacych ma swiadomosc tu opisana ,moze 5% ,a reszta lata do lampek i do serwisu ,dlatego nie widac tego bo jak sa problemy bez swiadomosci ,to te auta sa na lawetach .

 

---------- Dodano o 02:13 ---------- Poprzednia wiadomość o 02:10 ----------

 

Co do audi , mierzeyłęm te poziomu oleju znowu i widze ze na zimnym rano wygląda to inaczej niż na ciepłym.

może przesadziłem , może nie było tego tyle na ile liczyłem - wybrałem 0,5l teraz rano miałem trochę powyżej min.

 

To prawda ze stanem na cieplo i zimno .

 

---------- Dodano o 02:15 ---------- Poprzednia wiadomość o 02:13 ----------

 

Pytanie czy wywalać dpf czy czekać aż skończy swoje życie i to samo wymusi jego usunięcie.

 

Indywidualna sprawa ,jak dasz -dajesz z tym rade to poczekaj , ale decydujesz ty .

 

---------- Dodano o 02:22 ---------- Poprzednia wiadomość o 02:15 ----------

 

Teraz analizując wiem kiedy próbował bo już nie raz miałem przypadek ze stojąć obroty wchodziły na 1000.

Zacząłem jeździć inaczej nie schodzę poniżej 2tys obrotów , może to wszystko przełoży sie na lepszą pracę

wymianem olej+ filtr profilaktycznie .

 

Analizuj dalej ,aby dokladnie wiedziec kiedy to jest, a kiedy tego nie ma i co ile cie to meczy . Tak oliwe wymien ,filtr tez na spokojnie . Postaraj sie zrozumiec proces i wylapac jego cechy odczuwalne . Moze jesli bedziesz przestrzegac zasad ,wymagan DPF-a ,to po kilku odpowiednich akcjach moze byc OK .

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam kod TDI SG5 BXE czy mam filter dpf

 

---------- Dodano o 16:18 ---------- Poprzednia wiadomość o 16:14 ----------

 

czy ktos moze mi pomoc i po kodzie powiedziec czy mam filtr PDF kod to 1LJ L02 0YC G07 0GG

WIELKIE DZIEKI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w BXE nigdy nie było DPF ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w BXE nigdy nie było DPF ;-)

 

wielkie dzieki

 

---------- Dodano o 21:15 ---------- Poprzednia wiadomość o 21:07 ----------

 

a moze ktos z was spotkal z błędami o nr 5658 5661 5659 01025 za Boga nie mogę nic wyczytac::blink

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
0GG

 

0GG - filtra brak

7GG - filtr jest

 

Kod mowi doslownie ,bez przypuszczania jakiegos i prawdziwy spec od tego ,od tak powinien to wiedziec .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jako że hobbystycznie jeżdze sobie z lapkiem i vagiem od tygodnia , mam już spostrzeżenia.

podwyższone obroty są miarodajnym wskaźnikiem przystąpienia samochodu do samoczynnego oczyszenia dpf.

mój załącza sie po ok 300 km przejechanych w mieście stopień zasadzenia z pozycji 68 miałem 45% . zobaczyłem na odpalony silniku ze obroty mi sie podwyższyły wiec zaraz przełączyłem sie na kanały i patrzę co się dzieje. temperatura wzrosła w dpf oraz dawka na wtryskach wiec dokładnie 10 km zajęło mi wypalenie go do 5% nie zachwiało tego zatrzymanie auta oraz zmiana biegów. jechałem albo 65 na 2 albo 85 na 3 biegu. wypalanie postępowało. Po przejechaniu 5km! miałem już 17% zawróciłem i dojechałem do celu mając 5%. Wniosek mój jest takie a mechanikiem nie jestem wiec mnie poprawcie ze bład dpf następuje jak się kilka takich prób przeoczy czy też niemożliwi mu sie samoczynnego oczyszenia poprzez wyłączenie silnika.

Czyli u mnie już teraz bez vaga bede wiedział ze obroty świadczą o tym iż chce się oczyścić wiec bede musiał mu w tym pomóc.

stałe zapylenie popioły/olej mam nadal takie samo 60.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wniosek mój jest takie a mechanikiem nie jestem wiec mnie poprawcie ze bład dpf następuje jak się kilka takich prób przeoczy czy też niemożliwi mu sie samoczynnego oczyszenia poprzez wyłączenie silnika.

Dokładnie tak. Błąd w tym przypadku będzie się pojawiał.

Ja tak samo miałem i z ciekawości chciałem zobaczyć co podczas wypalania się dzieje.

Z podłączonym VAGiem jeździłem i sprawdzałem przy jakich warunkach najskuteczniej się wypala (obroty, prędkość, temperatura, czas itp).

Wcale nie trzeba wyjeżdżać na autostradę, żeby go wypalić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość prezinio

Witam panowie.

Passat B6 2006r i wielki problem.

Byłem pewien że uda się zregenerować DPF a tu lipa błędy mam takie jak migająca kontrolka świec żarowych,

check engine oraz dpf.

 

Udaje mi się zalogować do sterownika za pomoca 21295

Kiedy wpisuje w blokach

070 i 075

w bloku 070 mam same zera nic tam się nie pokazuje

natomiast po godzinie jeżdżenia spadek 4 procent .

 

 

Przejechałem około 20 km autostradą i spadło z 124% do 101% panowie pomozecie ?

Edytowane przez prezinio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ile masz popiołu (w gramach)? Ile km przejechałeś na filtrze?

IMO jak spada, kontynuuj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
jako że hobbystycznie jeżdze sobie z lapkiem i vagiem od tygodnia , mam już spostrzeżenia.

podwyższone obroty są miarodajnym wskaźnikiem przystąpienia samochodu do samoczynnego oczyszenia dpf.

mój załącza sie po ok 300 km przejechanych w mieście stopień zasadzenia z pozycji 68 miałem 45% . zobaczyłem na odpalony silniku ze obroty mi sie podwyższyły wiec zaraz przełączyłem sie na kanały i patrzę co się dzieje. temperatura wzrosła w dpf oraz dawka na wtryskach wiec dokładnie 10 km zajęło mi wypalenie go do 5% nie zachwiało tego zatrzymanie auta oraz zmiana biegów. jechałem albo 65 na 2 albo 85 na 3 biegu. wypalanie postępowało. Po przejechaniu 5km! miałem już 17% zawróciłem i dojechałem do celu mając 5%. Wniosek mój jest takie a mechanikiem nie jestem wiec mnie poprawcie ze bład dpf następuje jak się kilka takich prób przeoczy czy też niemożliwi mu sie samoczynnego oczyszenia poprzez wyłączenie silnika.

Czyli u mnie już teraz bez vaga bede wiedział ze obroty świadczą o tym iż chce się oczyścić wiec bede musiał mu w tym pomóc.

 

 

No widze ze ogarnoles temat doskonale , ja niestety moje doswiadczenie zbieralem polegajac tylko na sluchu i wzroku . Oczywiscie gdybym mial kabel jak ty to bym tez tak posprawdzal i nakreslil optymalne waruny dla DPF-a.

 

Jak widzisz mialem racje ze mozliwe ,ze omijasz akcje i dlatego tak sie dzialo .

 

Zatrzymania nie zachwialy procesem ,ale temp w DPF wtedy spadla bardzo ? Jaka temp w dpf miales podczas tych predkosci ?

 

Tak musisz mu w tym pomagac ,a skoro latasz po miescie to opracuj plan gdzie i z jakimi predkosciami i gitara .

 

---------- Dodano o 03:39 ---------- Poprzednia wiadomość o 03:36 ----------

 

Wcale nie trzeba wyjeżdżać na autostradę' date=' żeby go wypalić.[/quote']

 

Dokladnie ,nawet tak pisze w instrukcji tyle ze nie dodali nic o obrotach , a 60 to mozna na 4 i5 jechac tyle ze za male obroty beda i temp w DPF . Teraz widac wyraznie po waszych przykladach ,ze w tych autach brakuje wskazan DPF-a na desce , ze wskazaniami to i laik by byl wstanie to ogarniac ,a tak trzeba to na czuja robic.

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, powiem tak że mimo ze mam świadomość kiedy co i jak to tak sie nie da i chyba go wywalam , bo wychodzi na to ze wypala mi co 200-250 km , ostatnio wypalał mi w niedzielę i już w środę znowu chciał. wracam do domu czekam na otwarcie bramy a tu nagle obroty podwyższone, i powrót i wypalanie trochę to męczące że on czeka na osiągnięcie 40% czy coś koło tego i wracasz trasa to nie wypala bo jest np 35% , dojedziesz do domu następnego dnia do sklepu i zrobi sie 42 i zacznie a ty nie masz okazji nigdzie jechać wiec musisz robić to specjalnie, czy takie szybkie osiąganie 40% spowodowane jest już pewnym nagromadzeniem sadzy (60g u mnie) stąd wydajność jest mniejsza i 40% osiąga sie szybciej ? czy nowy samochód np robi to w miesiąc ? i teraz chyba nie po to ktoś kupuje samochód za 200K zeby patrzeć na obroty i wiedzieć co się dzieje pod maską :)

 

najlepsze jest to ze taki mechanik ci powie idź przeleć się samochodem i wypal co z tego jak to musi sie zainicjować samo i jeśli nie doszło do tego ze elektr to sama włączy to przelecenie nic nie da.

Edytowane przez estor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pacjent to Golf VI 2.0 TDI CR o kodzie silnika CBD 2010r. Autko klienta, zapalała sie kontrolka silnika i błedy odnosnie czujnika różnicy ciśnień G450 oraz malfunkcja DPF, nie pamiętam dokładnych kodów błędów. VCDS w wartościach silnika gr. 100.3 oraz 100.4 pokazał wartość -50mbar i nie reagaował po dodaniu gazu,więc czujnik do wymiany. Po wymianie auto odżyło i nabrało wigoru. Brak błędów w pamięci.

Uwaga: KTS pokazuje zanieczyszczenie DPF sadzą w gramach- jest to wartość myląca gdyż odnosi się do ->patrz pkt 1 poniżej, a rzeczywiste saczadzenie odczytamy tylko VCDSem (u mnie 0g).

 

MANUAL otrzymany od dystrybutora VCDS:

 

Jeżeli czujnik różnicy ciśnień jest uszkodzony i będzie pojawiał się ten błąd, procedura regeneracji nie będzie możliwa - nie pozwoli na nią sterownik.

 

1. Sprawdzanie zanieczyszczenia DPF:

 

- Wartość graniczna dla tego silnika to 175 ml. Jeżeli jest większa, należy wymienić filtr.

- Grupa pomiarowa 108.1 - aktualna wartość zanieczyszczenia w ml.

 

2. Odczyty z czujnika G450:

 

Bloki pomiarowe, grupa 100.3: różnica ciśnienia. Grupa 100.4 - offset ciśnienia.

 

3. Adaptacja czujnika ciśnienia G450 (przed adaptacją i po adaptacji sprawdzić wartości w polach 100.3 i 100.4). Tę samą procedurę stosuje się zarówno w przypadku wymiany sterownika silnika, jak i czujnika G450.

 

- Włączyć zapłon (ON).

- [01 - Silnik] -> funkcja "Kodowanie-II" -> wpisać kod 30605. Po zatwierdzeniu należy wyłączyć zapłon na 40 sekund (OFF), a następnie włączyć w pozycję ON.

 

4. Wymiana filtra cząstek stałych na nowy i resetowanie zawartości zanieczyszczeń. W tym systemie resetowania wartości nie może być cofnięte, dlatego tę procedurę należy przeprowadzać WYŁĄCZNIE wtedy, gdy filtr był rzeczywiście wymieniony.

 

- Uruchomić silnik i pozostawić na biegu jałowym.

- zwiększyć obroty do 1500 na minutę i utrzymać na takim poziome

- Zalogować się do sterownika kodem 12233 (Dost. Upow. lub 11 - Logowanie)

- Długa adaptacja, kanał 016, wpisujemy jako nową wartość 0001.

- Po wykonaniu adaptacji należy włączyć zapłon na ok. 40 sekund

 

Sprawdzenie adaptacji: grupa 108.1: ma być zero.

Uruchomić silnik, grupa 099 (temperatura przed turbosprężarką) Grupa 100.2: temperatura za DPF; 100.1 temperatura przed DPF

 

 

REGENERACJA:

 

Warunki wymagane:

 

- zbiornik paliwa zapełniony przynajmniej do 1/4 objętości. W przeciwnym wypadku procedura regeneracji nie zostanie uruchomiona.

- pojazdy z automatyczną skrzynią biegów - selektor w pozycji P(ark).

- pojazdy z manualną skrzynią biegów - pozycja N.

- maska silnika zamknięta

- załączony hamulec postojowy

- regeneracje najlepiej przeprowadzać na zewnątrz budynków - na podłożu, które nie jest łatwopalne. Temperatura spalin na końcu rury wydechowej może dochodzić nawet do 300 stopni Celsjusza.

 

Dodatkowo muszą być spełnione inne warunki, np. temperatura paliwa mniejsza od 60 stopni C, odpowiednia temperatura silnika, odpowiednia temperatura oleju, odpowiednie ciśnienie atmosferyczne, odpowiedni poziom naładowania akumulatora, sprzęgło w pozycji "zero".

 

Regeneracja będzie możliwa tylko wtedy, gdy w sterowniku nie ma żadnych błędów świadczących o niesprawności elektroniki silnika i sterowaniu pracą silnika. Jedynym akceptowalnym błędem jest błąd mówiący o zapełnieniu filtra cząstek stałych (009263).

Zaleca się również sprawdzenie czujnika G450 przed wykonaniem procedury:

 

- sprawdzenie wzrokowe połączeń

- sprawdzenie wartości w grupie 100.3 (różnica ciśnień - porównać na biegu jałowym i przy ok 2000 obr/min)

 

Należy również odczytać zawartość sadzy w filtrze (odczyt w gramach):

grupa 108.2 (ilość obliczona przez sterownik) i grupa 108.3 (ilość zmierzona)

 

UWAGA: jeżeli zawartość sadzy jest powyżej 45g – filtr do wymiany! (REGENERACJA NIEMOŻLIWA)

 

PROCEDURA REGENERACJI:

 

Uruchomić silnik i pozostawić na biegu jałowym. Odczytać wartość grupy 007.4 - ma być przynajmniej 80 st. C (temperatura płynu ch.) Zwiększyć obroty silnika do 2500 i postępować zgodnie z poniższymi instrukcjami. W ciągu kolejnych 5 minut powinny zostać spełnione wszystkie warunki konieczne do przeprowadzenia regeneracji.

 

1. Sprawdzić temperaturę za i przed filtrem cząstek stałych: grupa 100.1 (temp. przed DPF) i grupa 100.2 (temp. za DPF) Grupa 99.1 (obroty silnika); grupa 99.2 (temperatura silnika)

 

2. Sprawdzić temp. paliwa (ma być mniejsza od 60 st. C!):

Bloki pomiarowe -> Grupa 7.1.

 

3. Zalogować się do sterownika kodem: 27971 (funkcja [16 - Dost. upow.])

 

4. Zwolnić pedał przyśpieszenia!

 

5. Uruchomić funkcję Nastawy podstawowe i wybrać grupę 226.

 

6. Podczas trwania regeneracji należy odczytywać informacje, jakie VCDS podaje w kolorze zielonym - w polach widocznych na ekranie. Należy wykonywać polecenia pochodzące ze sterownika (np. nacisnąć pedał hamulca i przyśpieszenia; zwolnić dopiero wtedy, gdy pojawi się taka informacja)

 

Regeneracja kończy się automatycznie; po tym należy sprawdzić wartości w grupie 108 (na ile skuteczna okazała się regeneracja)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

damascus7 chyba coś ci się pomyliło...nie ma takiej opcji żebyś miał zapełnienie 0g, bo juz po 500km wartosc sie zmienia....chyba że jesteś niepowazny i sam sobie to wyzerowałeś...więc w przyszłości ktoś kto będzie jeździł tym autem będzie mial problem z poprawna diagnostyką...DPF będzie zawalony a ilość popiołów malutka...często to tak robią handlarze...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mówimy o poziomie sadzy który jest kumulowany i nie wypalany ? gdzie wartość wyrażona jest w g a nie w % ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności