Skocz do zawartości

damascus7

  • Liczba zawartości

    3
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O damascus7

  • Urodziny 07.11.1988

Informacje osobiste

  • Imię
    Bartek
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    3miasto

Samochód

  • Silnik
    Nie passat
  • Rok produkcji
    2006
  1. Grupa pomiarowa 108.1 - aktualna wartość zanieczyszczenia w ml. Odczytać należy zawartość sadzy w filtrze (odczyt w gramach): grupa 108.2 (ilość obliczona przez sterownik) i grupa 108.3 (ilość zmierzona) Mowa tu o silniku Common Rail. W PD sa to wartosci bodajze w gr 75. (patrz pierwsza strona postu) KTS w wartosciach rzeczywistych podaje informacje o zawartosci sadzy choc de facto jest to wartosc grupy 108.1(zaolejenie) i nie ma to na ogol wiele wspolnego z faktycznym poziomem sadzy. ---------- Dodano o 19:42 ---------- Poprzednia wiadomość o 19:30 ---------- Również wg ross tech http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Diesel_Particle_Filter_Emergency_Regeneration w przypadku 1.4,1.9 oraz 2.0 PD mowa wyłącznie o wypalaniu podczas jazdy, więc zapewne takowej procedury na postój brak. Niestety(stety) ostatnio mam same CR,a wiadomo ze na postoju o wiele bardziej ułatwia życie(pracę) i powiedzmy czas.
  2. Drogi kmink, u mnie w tym golfie 6 w bloku 108 wartosc wymagana byla na poziomie 3g a rzeczywista 0g wiec chyba rewelacja (sam sie zdziwilem skad taka dziwna wartosc ale nie mnie to oceniac bo jak moglem zaingerowac w wartosci odczytane przez vcds?;p). Autko I wł. salon Polska i na bank nic przenigdy nie bylo robione oprocz wymiany oleju itp. Dodam że autem nie jeździłem potem w nieskonczonosc i nie badalem cholerycznie kazdej wartosci bo nie było takiej potrzeby. Z kolei dzis mialem Tiguana 2009 2.0 TDI CR i tam juz palily sie kontrolki filtra,mrugaly swiece i palil sie silnik. Awaria dotyczyla zarowno czujnika G450 jak i zatkania filtra: wartosc wymagana 3.0g a rzeczywista 43g. Po wymianie czujnika zostal blad odnosnie przepelnienia filtra wiec chcialem zastartowac procedure wypalania na postoju (brak chetnych i czasu na podroz). Po ok 15min. wartosc sadzy wymagana 3.3g a rzeczywista...(poprzestalem panicznie obserwowac gdy zgasla kontrolka filtra w granicy 5 g choc zaczadzenie dalej spadalo do ok 2 g). W tym momencie wyszedlem ze sterownika i sprawdzilem bledy (0 bledow) a nastepnie adaptowalem czujnik G450. Aha tiguan przebieg 50 tys km,golf 80tys km A wy drodzy panowie w jakiej cenie i skad macie te czujniki G450? Milego i trafnego diagnozowania
  3. Pacjent to Golf VI 2.0 TDI CR o kodzie silnika CBD 2010r. Autko klienta, zapalała sie kontrolka silnika i błedy odnosnie czujnika różnicy ciśnień G450 oraz malfunkcja DPF, nie pamiętam dokładnych kodów błędów. VCDS w wartościach silnika gr. 100.3 oraz 100.4 pokazał wartość -50mbar i nie reagaował po dodaniu gazu,więc czujnik do wymiany. Po wymianie auto odżyło i nabrało wigoru. Brak błędów w pamięci. Uwaga: KTS pokazuje zanieczyszczenie DPF sadzą w gramach- jest to wartość myląca gdyż odnosi się do ->patrz pkt 1 poniżej, a rzeczywiste saczadzenie odczytamy tylko VCDSem (u mnie 0g). MANUAL otrzymany od dystrybutora VCDS: Jeżeli czujnik różnicy ciśnień jest uszkodzony i będzie pojawiał się ten błąd, procedura regeneracji nie będzie możliwa - nie pozwoli na nią sterownik. 1. Sprawdzanie zanieczyszczenia DPF: - Wartość graniczna dla tego silnika to 175 ml. Jeżeli jest większa, należy wymienić filtr. - Grupa pomiarowa 108.1 - aktualna wartość zanieczyszczenia w ml. 2. Odczyty z czujnika G450: Bloki pomiarowe, grupa 100.3: różnica ciśnienia. Grupa 100.4 - offset ciśnienia. 3. Adaptacja czujnika ciśnienia G450 (przed adaptacją i po adaptacji sprawdzić wartości w polach 100.3 i 100.4). Tę samą procedurę stosuje się zarówno w przypadku wymiany sterownika silnika, jak i czujnika G450. - Włączyć zapłon (ON). - [01 - Silnik] funkcja "Kodowanie-II" wpisać kod 30605. Po zatwierdzeniu należy wyłączyć zapłon na 40 sekund (OFF), a następnie włączyć w pozycję ON. 4. Wymiana filtra cząstek stałych na nowy i resetowanie zawartości zanieczyszczeń. W tym systemie resetowania wartości nie może być cofnięte, dlatego tę procedurę należy przeprowadzać WYŁĄCZNIE wtedy, gdy filtr był rzeczywiście wymieniony. - Uruchomić silnik i pozostawić na biegu jałowym. - zwiększyć obroty do 1500 na minutę i utrzymać na takim poziome - Zalogować się do sterownika kodem 12233 (Dost. Upow. lub 11 - Logowanie) - Długa adaptacja, kanał 016, wpisujemy jako nową wartość 0001. - Po wykonaniu adaptacji należy włączyć zapłon na ok. 40 sekund Sprawdzenie adaptacji: grupa 108.1: ma być zero. Uruchomić silnik, grupa 099 (temperatura przed turbosprężarką) Grupa 100.2: temperatura za DPF; 100.1 temperatura przed DPF REGENERACJA: Warunki wymagane: - zbiornik paliwa zapełniony przynajmniej do 1/4 objętości. W przeciwnym wypadku procedura regeneracji nie zostanie uruchomiona. - pojazdy z automatyczną skrzynią biegów - selektor w pozycji P(ark). - pojazdy z manualną skrzynią biegów - pozycja N. - maska silnika zamknięta - załączony hamulec postojowy - regeneracje najlepiej przeprowadzać na zewnątrz budynków - na podłożu, które nie jest łatwopalne. Temperatura spalin na końcu rury wydechowej może dochodzić nawet do 300 stopni Celsjusza. Dodatkowo muszą być spełnione inne warunki, np. temperatura paliwa mniejsza od 60 stopni C, odpowiednia temperatura silnika, odpowiednia temperatura oleju, odpowiednie ciśnienie atmosferyczne, odpowiedni poziom naładowania akumulatora, sprzęgło w pozycji "zero". Regeneracja będzie możliwa tylko wtedy, gdy w sterowniku nie ma żadnych błędów świadczących o niesprawności elektroniki silnika i sterowaniu pracą silnika. Jedynym akceptowalnym błędem jest błąd mówiący o zapełnieniu filtra cząstek stałych (009263). Zaleca się również sprawdzenie czujnika G450 przed wykonaniem procedury: - sprawdzenie wzrokowe połączeń - sprawdzenie wartości w grupie 100.3 (różnica ciśnień - porównać na biegu jałowym i przy ok 2000 obr/min) Należy również odczytać zawartość sadzy w filtrze (odczyt w gramach): grupa 108.2 (ilość obliczona przez sterownik) i grupa 108.3 (ilość zmierzona) UWAGA: jeżeli zawartość sadzy jest powyżej 45g – filtr do wymiany! (REGENERACJA NIEMOŻLIWA) PROCEDURA REGENERACJI: Uruchomić silnik i pozostawić na biegu jałowym. Odczytać wartość grupy 007.4 - ma być przynajmniej 80 st. C (temperatura płynu ch.) Zwiększyć obroty silnika do 2500 i postępować zgodnie z poniższymi instrukcjami. W ciągu kolejnych 5 minut powinny zostać spełnione wszystkie warunki konieczne do przeprowadzenia regeneracji. 1. Sprawdzić temperaturę za i przed filtrem cząstek stałych: grupa 100.1 (temp. przed DPF) i grupa 100.2 (temp. za DPF) Grupa 99.1 (obroty silnika); grupa 99.2 (temperatura silnika) 2. Sprawdzić temp. paliwa (ma być mniejsza od 60 st. C!): Bloki pomiarowe Grupa 7.1. 3. Zalogować się do sterownika kodem: 27971 (funkcja [16 - Dost. upow.]) 4. Zwolnić pedał przyśpieszenia! 5. Uruchomić funkcję Nastawy podstawowe i wybrać grupę 226. 6. Podczas trwania regeneracji należy odczytywać informacje, jakie VCDS podaje w kolorze zielonym - w polach widocznych na ekranie. Należy wykonywać polecenia pochodzące ze sterownika (np. nacisnąć pedał hamulca i przyśpieszenia; zwolnić dopiero wtedy, gdy pojawi się taka informacja) Regeneracja kończy się automatycznie; po tym należy sprawdzić wartości w grupie 108 (na ile skuteczna okazała się regeneracja)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności