Ralfi Zgłoś #481 Napisano 12 Marca 2012 34,1% -współczynnik zapełnienia(sadza)71,2 mg -masa zanieczyszczeń(popiół/olej) Masa zanieczyszczeń jak w samochodzie z przebiegiem ok 250-300tyś km, maksymalna dopuszczalna przez producenta to ok 57-60g. W tym DPFie jest juz tyle popiołu i osadów że nie ma za dużo miejsca na sadzę, dlatego wypalanie DPFa może być inicjowane częściej - wystarczy niewielka ilośc sadzy żeby DPF był zapełniony w stopniu "wyzwalającym" regeneracje. Reasumując - kontroluj poziom oleju i zbieraj kasę na wymianę DPFa na nowy bądź regenerowany - ale nie płukany jakimiś czarodziejskimi środkami bo te popiołu i "szlaki" nie usuną p.s jak tak sobie będziesz uruchamiał regenerację wymuszoną to stopisz filtr i jeszcze coś uszkodzisz w aucie! DPF masz do wymiany i żadne czary mary Cie przed tym nie uchronią! Mam u siebie najechane 224 tys. O wymianie nawet nie myślę. W grę wchodzi tylko fizyczne usunięcie i przeprogramowanie sterownika. W sumie wypalanie nie uruchamia mi się nawet zbyt często. A może ktoś z kolegów ma jakiś namiar na kogoś kto się zajmuje kompleksowym usuwaniem DPF-a w woj. łódzkim i ma o tym pojęcie aby zrobić raz porządnie i zapomnieć o tym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kowalny Zgłoś #482 Napisano 12 Marca 2012 współczynnik zapełnienia to grupa 075 pozycja 3 a masa zanieczyszczeń to grupa 068 pozycja 2 ? Dokładnie. Patrz post #445 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kmink Zgłoś #483 Napisano 12 Marca 2012 Mam u siebie najechane 224 tys. O wymianie nawet nie myślę. W grę wchodzi tylko fizyczne usunięcie i przeprogramowanie sterownika. W sumie wypalanie nie uruchamia mi się nawet zbyt często. A może ktoś z kolegów ma jakiś namiar na kogoś kto się zajmuje kompleksowym usuwaniem DPF-a w woj. łódzkim i ma o tym pojęcie aby zrobić raz porządnie i zapomnieć o tym. Nie znam firmy w Łódzkim ale gdziekolwiek będziesz dzwonił to zaznaczaj że masz wersje 170KM i sterownik Siemensa...bo one nie są łatwe do zrobienia i nie każdy się za to zabiera. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ralfi Zgłoś #484 Napisano 13 Marca 2012 Nie znam firmy w Łódzkim ale gdziekolwiek będziesz dzwonił to zaznaczaj że masz wersje 170KM i sterownik Siemensa...bo one nie są łatwe do zrobienia i nie każdy się za to zabiera. Tak wiem, próbowałem już zrobić rozeznanie u siebie ale mały wybór fachowców, nie poparty zbytnim doświadczeniem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kmink Zgłoś #485 Napisano 13 Marca 2012 Tak wiem, próbowałem już zrobić rozeznanie u siebie ale mały wybór fachowców, nie poparty zbytnim doświadczeniem. to dopisuj się do listy i dawaj do Poznania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ralfi Zgłoś #486 Napisano 14 Marca 2012 Może i się skuszę, jak to u Was wygląda czasowo, cenowo, poproszę o pełną informację. Chodzi mi oczywiście o fizyczne usunięcie z pozostawieniem puszki aby wszystko wyglądało z zewnątrz ok i zmianę w sterowniku (nie żaden emulator :stop ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bulayooo Zgłoś #487 Napisano 20 Kwietnia 2012 a czy ktoś z szanownych forumowiczów orientuje się jakie jest kodowanie w Crafterze LT3 na wypalenie awaryjne DPF ? kod: 21295 nie działa:( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kmink Zgłoś #488 Napisano 21 Kwietnia 2012 a czy ktoś z szanownych forumowiczów orientuje się jakie jest kodowanie w Crafterze LT3 na wypalenie awaryjne DPF ?kod: 21295 nie działa:( VCDSem Craftera raczej nie ogarniesz, tylko VAS Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bulayooo Zgłoś #489 Napisano 21 Kwietnia 2012 VCDSem Craftera raczej nie ogarniesz, tylko VAS od wersji 11.3.0 już jest taka możliwość... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kmink Zgłoś #490 Napisano 25 Kwietnia 2012 od wersji 11.3.0 już jest taka możliwość... to dlaczego jeszcze go nie zrobiłeś kodu nie zdobędziesz bo nikt go nie zna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wektor Zgłoś #491 Napisano 8 Maja 2012 Zauważyłem,że zdecydowana większość pisżacych w tym wątku, to posiadacze pompowtrysków.Ze strony Ross-Techa zacytuję poniżej sposoby czyszczenia dla tych z CR-ami.Tekst angielski, ale sporo VCDS-ów jest w tej wersji- nie powinno byc problemu z przyswojeniem Silniki 1.6l/2.0l R4 CR-TDI With the newer CR-TDI engines there are 2 different types of regenerations available depending on the actual soot mass/load. If either the calculated or measured soot mass is above 30g but below 40g you can initiate a regeneration while standing (Idle will be raised etc.), a forced regeneration while driving is also possible. Once the values are above 40g (but below the max 45g) the regeneration while standing is no longer available and the regeneration while driving is the only way. Regeneration while Standing/Idle Prerequisites (General): Ignition ON Engine ON (Idle) Fuel Tank at least 1/4 full Transmission in Neutral/Park Parking Brake engaged Coolant Temperature above 70 °C (see MVB 002.4) Particle Filter Load below Specification (see MVB 108.2/3, VCDS should give the specified values) If the Particle Filter Load is above Specification the Particle Filter needs to be replaced since the car may burn down when regenerating. Power Consumers ON (Light, Seat Heating, Front/Rear Window Heater, Climate Control) Engine Hood Closed [select] [01 - Engine] [security Access - 16] Enter the Code shown by VCDS next to Adaptation Enabling (e.g. Regeneration while Standing) [Do It!] [basic Settings - 04] Select Block for Regeneration while Standing [Go!] Follow the Instructions on the Screen [Done, Go Back] [Meas.Blocks-08] Select Blocks 099 and 108 at once. [Go!] MVB 099.2: Exhaust Gas Temperature before Turbo Charger MVB 099.3: Exhaust Gas Temperature before Particle Filter MVB 099.4: Exhaust Gas Temperature after Particle Filter MVB 108.2: Particle Filter Soot Mass (calculated) Alternate group 241.2 if 108 is blank MVB 108.3: Particle Filter Soot Mass (measured) Alternate group 241.3 if 108 is blank Now let the Car run with Raised Idle until the Particle Filter Load is as low as possible (close to 0 %). [Done, Go Back] [Close Controller, Go Back - 06] Regeneration while Driving Prerequisites (General): Ignition ON Engine ON (Idle) Coolant Temperature above 70 °C (see MVB 002.4) Particle Filter Load below Specification (see MVB 108.2/3, VCDS should give the specified values) If the Particle Filter Load is above Specification the Particle Filter needs to be replaced since the car may burn down when regenerating. If the Particle Filter Load value in MVB 108 is blank, use alternate group 241.2/3 instead. Power Consumers ON (Light, Seat Heating, Front/Rear Window Heater, Climate Control) Engine Hood Closed Conditions (Driving Cycle): Vehicle Speed above 60 km/h (40 MPH) Engine Speed between 2000-2500 RPM (4th or 5th Gear, Automatic Transmission in Tiptronic) Duration approx. 10-15 Minutes Exhaust Gas Temperature before Turbo Charger above 170 °C (MVB 099.2) Exhaust Gas Temperature before Diesel Particle Filter above 150 °C (MVB 099.3) Exhaust Gas Temperature after Diesel Particle Filter above 150 °C (MVB 099.4) Drive the car based on the above Conditions until the Particle Filter Load is as low as possible (close to 0 %). In case the Regeneration fails there can either be problems with the Driving Cycle Conditions or with the Engine Hardware. [select] [01 - Engine] [security Access - 16] Enter the Code shown by VCDS next to Adaptation Enabling (e.g. Regeneration while Driving) [Do It!] [Adaptation - 10] Select Channel for Regeneration while Driving [Read] Enter/Save 1 as new Value. [save] [Done, Go Back] [Meas. Blocks - 08] Select Blocks 099 and 108 at once. [Go!] MVB 099.2: Exhaust Gas Temperature before Turbo Charger MVB 099.3: Exhaust Gas Temperature before Particle Filter MVB 099.4: Exhaust Gas Temperature after Particle Filter MVB 108.2: Particle Filter Soot Mass (calculated) MVB 108.3: Particle Filter Soot Mass (measured) Now Start the Driving Cycle and keep watching the Measuring Blocks (2nd Person required). [Done, Go Back] [Close Controller, Go Back - 06] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wektor Zgłoś #492 Napisano 8 Maja 2012 Mam taki log: 180.0°C Temperature prior Turbo Charger 198.0°C Temperature prior Precatalytic Converter 228.0°C Temperature prior Particle Filter 31 mbar Particle Filter Different. Pressure 0 mbar Particle Filter Offset Different. Pressure 108 ml Particle Filter Oil Ash Volume 30.6 Particle Filter Carbon Mass (spec.) 25.8 Particle Filter Carbon Mass (act.) Ponieważ mam uwaloną przepustnicę 1 Fault Found: 008465 - Throttle Actuator Control System: Stuck Open P2111 - 000 - - - Intermittent - MIL ON Freeze Frame: Fault Status: 10100000 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 26 Mileage: 157016 km Time Indication: 0 Date: 2012.05.03 Time: 13:35:09 Freeze Frame: RPM: 1403 /min Speed: 48.0 km/h Load: 30.2 % Load: 24.7 % Lambda: 100.2 % Mass Air / Rev.: 660.0 mg/str Temperature: 38.7°C szkody się jakby powiększają... Ciśnienie opisane jako Particle Filter Offset Different. Pressure stale wynosi zero. Czy jest to prawidłowy objaw, skoro Particle Filter Different. Pressure zmienia się mocno w granicach 18 przy wolnych obrotach, do około 250 przy 3tys obr? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
estor Zgłoś #493 Napisano 11 Maja 2012 witam , mam audi a6 2008 2.0 tdi przebieg 170K jeźdze tylko po mieście 2 razy już zapalił mi sie dpf ostatnio pojeździłem i było ok minął miesiąć znowu czy przeprowadzenie procedury z postu pierwszego jest dobrym pomysłem ? zauważyłem że od 2 dni miałem czasem podwyższone obroty na 1000 czyli próbował sam przepalać choć pewnie przez krótki odcinki nie dawał rady, do tego mam podwyższony poziom oleju powyżej max na kuleczce , co może świadczyć o nieprzepalonej dawce ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Abe's Zgłoś #494 Napisano 11 Maja 2012 (edytowane) Jest to typowy objaw zapchania DPFa jeżdżąc po mieście. Jeśli sterownik podwyższa obroty to znak, że wymusza wypalanie filtra, bo nie było warunków do samoczynnego wypalenia. Przejedź się. Nie koniecznie na trasie, ale żeby obroty były ok. 2500 na III lub IV biegu przez 10 do 20 minut. Jeśli będzie się pojawiać kontrolka coraz częściej wtedy trzeba sprawdzić cały układ z czujnikami włącznie. Może już DPF na wykończeniu. Edytowane 11 Maja 2012 przez Abe's Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
estor Zgłoś #495 Napisano 11 Maja 2012 (edytowane) byłem właśnie u eklektyka przejechał sie z vagiem dpf pokazał sie przy zapełnieniu 20,5% kanał 075.3 jechałem może 15 min temeratura oscylowała w okolicy 650-700C nawet nie wiem czy to wywołanie zadziało czy wypalało się ze względu na jazdę 3 bieg 2500 obrotów po 15 min poziom zszedł do 0. czy w audi tak szybko dochodzi do wskazania dpf przy 20% ? i co ze zwiększonym poziomem oleju ? wymieniać olej bo jest po 4000 tyś od wymiany , wybrac olej by zejść do stanu niższego ? o czym świadczy masa zanieczyszczeń z kanały 68 ? bo tam mam 60 tzn ze zostało mało miesc na spaliny i inicjacja wypalania bedzie pojawiać sie częściej ? idąc dalej czeka ma regeneracja/czyszczenie czy wycięcie ? Edytowane 11 Maja 2012 przez estor Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #496 Napisano 12 Maja 2012 co ze zwiększonym poziomem oleju ? wymieniać olej bo jest po 4000 tyś od wymiany , wybrac olej by zejść do stanu niższego ? Napewno odessac do stanu 3/4 nie wiecej niz MAX ,bo stan oliwy wiecej niz max uwali jeszcze bardziej DPF-a . Olej sie nie wypala tak jak ON w DPF ,mozna sprawdzic stan zaolejenia filtra vagiem . Jednak odessanie czesci nadmiaru lub wiecej i dolanie nowego nic nie da . Najlepiej wymienic oliwe na nowa , lub troche jeszcze polatac po ubraniu nadmiaru na obecnym , poczytaj moje posty z wczesniejszych stron w tym watku . Bo sa tam pewne wskazowki do ktorych sam jakos tam dochodzilem na wlasnym przypadku . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kmink Zgłoś #497 Napisano 13 Maja 2012 Nie odsysać tylko WYMIENIĆ! W ogóle co to za poroniony pomysł żeby odsysać...jeśli nie chcesz problemów z turbiną czy silnikiem to wymień olej a nie się chcesz bawić w jakieś półśrodki Zwiększony poziom oleju nie ma wpływu na szybsze czy wolniejsze zapychanie DPFa ale na silnik już tak Co do kanału 60g w 68grupie - 67g to max, jest to wartość kalkulowana i w realu może być więcej - zwłaszcza jeśli ktoś kiedyś coś grzebał w tym aucie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal1980 Zgłoś #498 Napisano 13 Maja 2012 Nie moge rozkminic zasad dzialania tego kurestwa. Od rana widzialem, ze probuje mi sie wypalic, ale wiadomo jak to w miescie (mimo ze niedziela rano) zawsze jakies swiatla sie trafia i szlag trafia proces wypalania - po drodze przechodnie mysleli, ze sie pale i jak juz stanalem na swiatlach, to sie gapili az nie odjechalem. Wiec pojechalem na droge, gdzie nikt nie jezdzi - wiec jezdzilem w kolko - 50kmh III bieg - podymilo podymilo, ale tak leciutko - wiedzialem, ze to nie to fest wypalanie, bo jak sie wypala to jest mgla. Ale pojechalem do domu. Wieczorem zapalila mi sie kontrolka, wiec pojechalem na autostrade - pol godziny smierdzialem 80kmh na IV biegu (2500U/min), byla dymowa porzadna, ale kontrolka DPF nie zgasla. Jak zjechalem do miasta i jechalem 50kmh na IV biegu i znowu zalaczyla sie dymowa, ale ponownie kontrolka nie zgasla. Wrocilem do domu, wzialem laptopa i jeszcze raz na autostrade - 21295 i dymowa - wiec jade jade. W miedzyczasie bateria padla, ale jechalem dalej i kontrolka nie zgasla. Jak myslicie - moglem zapchac DPF tak, ze wypalac go musze pare razy, czy szwankuje cos poza DPF? I co za posrany kuton wymyslil DPF? Pytam powaznie, bo chcialbym znac personalia mendy, ktora jak spotkam to odrabie jej rece. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #499 Napisano 14 Maja 2012 (edytowane) Nie odsysać tylko WYMIENIĆ!W ogóle co to za poroniony pomysł żeby odsysać...jeśli nie chcesz problemów z turbiną czy silnikiem to wymień olej a nie się chcesz bawić w jakieś półśrodki Zwiększony poziom oleju nie ma wpływu na szybsze czy wolniejsze zapychanie DPFa ale na silnik już tak Co do kanału 60g w 68grupie - 67g to max, jest to wartość kalkulowana i w realu może być więcej - zwłaszcza jeśli ktoś kiedyś coś grzebał w tym aucie Odessanie do czasu wymiany , przeczytaj ta naklejke ,niestety nie mam z bliska .Lepiej zmniejszyc poziom do czasu wymiany oliwy niz tak jezdzic do wymiany z nadmiarem raczej . No na silnik tez wplywa , ale nie od tak jest cos takiego jak zaolejenie DPF-a ,ktore zeruje sie po wymianie na nowy filtr . A wiadomo ze olej z DPF-a wypalic nie jest latwo i napewno nie latwiej niz sadze . Ilosc oleju w DPF ma wplyw na jego prace , a przy ponad stanie pewnie leci go tam wiecej . Nie moge rozkminic zasad dzialania tego kurestwa. Sporadycznie dymi na bialo , jesli dymi to musi byc ostro przytkany (ja widzialem u siebie cos takiego tylko 2 razy ). Byc moze cos innego jest nie tak i wplywa na ta sytuacje . Moze paliwo trefne lub cos dolales do ON . Jesli jeszcze nie wyczuwasz kiedy DPF sie chce czyscic to ci powiem ,ja tez mam DSG . Objawia sie to wtedy kiedy jadac na D ,3 bieg masz obroty 2000 i zdejmujesz noge z gazu to normalnie wtedy powinno DSG zmienic na 4 bieg ,jesli nie zmienia tylko obroty spadaja to akcja juz sie zaczela . Dalej kiedy tak jest to na D i 3 biegu dodajesz gazu i wtedy powinienes poczuc zrywnosc auta i checi wkrecania w wieksze obroty do zmiany biegu na 4 niz normalnie . Czyli jesli normalnie zmienia ci z 3 na 4 przy 2300 to podczas akcji bedzie przy 2500. Oczywiscie to wzgledne bo wplyw na to ma styl jazdy , DSG dostosowuje sie do tego czy ciskasz gaz czy nie . Ale powinienes wylapac roznice ,kiedy DSG nie ma normalnej checi do zbijania biegow na mniejsze tylko je utrzymuje pomimo malych obrotow i odwrotnie do zmiany na wieksze przy wysokich obrotach . Sprawdz stan oliwy i szukaj drogi 10-11km bez zawalidrog i jedz jak akcja na +/- 3 bieg ,obroty 2800-3000 65-70km/h ,koniecznie wtedy trzymaj stale obroty bez wachan o ile to sie da . Sprawdzic czy juz koniec sprawdzasz tak samo jak w przypadku wyczucia czy akcja sie zaczela (tylko zmien na D). A najlepiej ustal co ile km to sie dzieje ,w twoim aucie przy twojej jezdzie , bedziesz mial jakas cylkicznosc ustalona z niewielkimi procentami odchylek . Moze tez przegapiles pierwsze checi wypalania DPF-a ,a w instr. pisze ze jesli sie przegapi pierwsze checi ,kiedy to trzeba jechac 10-15 min ,to potem jest wypalanie trwajace 30 min ,a dopiero zapalaja sie lampki na desce . Powodzenia ,ogarnij temat . Pozatym 50kmh III bieg to male obroty beda ,80kmh na IV biegu (2500U/min) to tez ciut malo . Jesli autostrada to 130-140 zalatwilo by sprawe ,a i S tez podtrzyma wieksze obroty . Edytowane 14 Maja 2012 przez Gość Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
estor Zgłoś #500 Napisano 14 Maja 2012 Napewno odessac do stanu 3/4 nie wiecej niz MAX ,bo stan oliwy wiecej niz max uwali jeszcze bardziej DPF-a . Olej sie nie wypala tak jak ON w DPF ,mozna sprawdzic stan zaolejenia filtra vagiem . Jednak odessanie czesci nadmiaru lub wiecej i dolanie nowego nic nie da . Najlepiej wymienic oliwe na nowa , lub troche jeszcze polatac po ubraniu nadmiaru na obecnym , poczytaj moje posty z wczesniejszych stron w tym watku . Bo sa tam pewne wskazowki do ktorych sam jakos tam dochodzilem na wlasnym przypadku . witam dzięki za odpowiedz , tyle że postów jest 500 może mi przybliżyć na co w twoich wypowiedziach mam zwrócić uwagę? i co dalej wymieniam olej ale nadal problem zostaje, czy mam dpf do regeneracji czy mogę tak jeszcze jeździć ? ostatnio zalewałem motule 507 proponujecie coś innego ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach