kuebk Zgłoś #641 Napisano 26 Maja 2015 Witam,Może ktoś pomóc w interpretacji wyników dpf (załącznik) ? Zaolejenie 240 ml - filtr brudny A co oznaczają te wartości węglowe? To jest ilosc sadzy/popiolu ktory po kazdej regeneracji ulega wypaleniu. Jaki masz przebieg ze masz juz 240ml? Nie odczuwasz takiego zapelnienia? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamyk1984 Zgłoś #642 Napisano 26 Maja 2015 To jest ilosc sadzy/popiolu ktory po kazdej regeneracji ulega wypaleniu.Jaki masz przebieg ze masz juz 240ml? Nie odczuwasz takiego zapelnienia? 330000 tys, moim zdaniem autko ciągnie bardzo dobrze. W trasie przy prędkości 120 spalanie 6-6,5 l Czy te wartości sadzy nie powinny być zbliżone do siebie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafl81 Zgłoś #643 Napisano 26 Maja 2015 Macie może pomysł dlaczego w bloku 108.3 mam ciągle 0.0? Wartość w bloku 108.2 z czasem wzrasta zapalają się kontrolki silnika i kontrolki świec. Wymuszam wypalenie DPF i wszystko wraca do normy. Tylko dlaczego ten blok 108.3 jest ciągle 0.0, uszkodzony (wadliwy) jakiś czujnik? Vcds żadnych błędów nie pokazuje. Przebieg jak do tej pory to 204kkm. Nie jest to coś co nie daje mi spać ale z czystej ciekawości się pytam. Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuebk Zgłoś #644 Napisano 26 Maja 2015 (edytowane) 330000 tys, moim zdaniem autko ciągnie bardzo dobrze. W trasie przy prędkości 120 spalanie 6-6,5 l Czy te wartości sadzy nie powinny być zbliżone do siebie? Moga byc zblizone (ale nie musza), 108.2 pokazuje zapelnienie szacowane na podstawie jakiegos wzoru (wyliczone), 108.3 pokazuje zapelnienie wg czujnikow (rzeczywiste). Wiadomo, ECU tam z waga nie siedzi i nie wazy ile gram tam faktycznie jest - sa to wartosci calkowicie orientacyjne. Macie może pomysł dlaczego w bloku 108.3 mam ciągle 0.0? Wartość w bloku 108.2 z czasem wzrasta zapalają się kontrolki silnika i kontrolki świec. Wymuszam wypalenie DPF i wszystko wraca do normy. Tylko dlaczego ten blok 108.3 jest ciągle 0.0, uszkodzony (wadliwy) jakiś czujnik? Vcds żadnych błędów nie pokazuje. Przebieg jak do tej pory to 204kkm. Nie jest to coś co nie daje mi spać ale z czystej ciekawości się pytam. Pozdro [ATTACH=CONFIG]132473[/ATTACH] U mnie tez kiedys przez kilka tysiecy kilometrow w 108.3 pokazywal caly czas 0, teraz mu sie odwidzialo i cos tam pokazuje. Jesli mialbys uszkodzony jakikolwiek czujnik to mialbys zapisany blad. Jak na moje oko masz stosunkowo duza wartosc w 108.2, jak recznie wymuszasz regeneracje to przy jakiej wartosci w 108.2? Pokaz grupe 107. Edytowane 26 Maja 2015 przez kuebk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamyk1984 Zgłoś #645 Napisano 27 Maja 2015 Moga byc zblizone (ale nie musza), 108.2 pokazuje zapelnienie szacowane na podstawie jakiegos wzoru (wyliczone), 108.3 pokazuje zapelnienie wg czujnikow (rzeczywiste). Wiadomo, ECU tam z waga nie siedzi i nie wazy ile gram tam faktycznie jest - sa to wartosci calkowicie orientacyjne.. A czy Twoim zdaniem stopień zaolejenia jest bardzo duży, jeżeli tak to co można z tym zrobić? Dzieki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafl81 Zgłoś #646 Napisano 27 Maja 2015 U mnie tez kiedys przez kilka tysiecy kilometrow w 108.3 pokazywal caly czas 0, teraz mu sie odwidzialo i cos tam pokazuje. Jesli mialbys uszkodzony jakikolwiek czujnik to mialbys zapisany blad. Jak na moje oko masz stosunkowo duza wartosc w 108.2, jak recznie wymuszasz regeneracje to przy jakiej wartosci w 108.2? Pokaz grupe 107. Na dość krótkich dystansach jeżdżę i dlatego DPF się nie przepali i muszę ręcznie go regenerować. Jak by dało radę to poproszę o opis bloku 107, tam żadnych jednostek nie ma. Skoro to jest to fajnie by było wiedzieć co do czego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #647 Napisano 27 Maja 2015 Nie rozumiem, po co wymuszać regenerację? Jeśli ecu stwierdzi konieczność to uruchomi procedurę. Czy to nie zabije wcześniej filtra? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuebk Zgłoś #648 Napisano 27 Maja 2015 A czy Twoim zdaniem stopień zaolejenia jest bardzo duży, jeżeli tak to co można z tym zrobić?Dzieki No troche juz ma nabite, maksymalna wartosc dopuszczana przez producenta to 175ml ale jest to mocno teoretyczna wartosc. Ty masz 240ml i nie masz zadnego problemu. Jesli chcesz cos z tym zrobic to jedyne rozwiazanie to regeneracja albo wymiana filtra. Na dość krótkich dystansach jeżdżę i dlatego DPF się nie przepali i muszę ręcznie go regenerować. Jak by dało radę to poproszę o opis bloku 107, tam żadnych jednostek nie ma. Skoro to jest to fajnie by było wiedzieć co do czego.[ATTACH=CONFIG]132485[/ATTACH] W 107.3 masz wartosc popiolu przy ktorej ECU powinien uruchomic procedure regeneracji filtra. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafl81 Zgłoś #649 Napisano 27 Maja 2015 Nie rozumiem, po co wymuszać regenerację? Jeśli ecu stwierdzi konieczność to uruchomi procedurę. Czy to nie zabije wcześniej filtra? Chicałem żeby się regeneracja sama załączyła, zapaliła się już kontrolka sinika, kontrolka świec żarowych. Przejechałem koło 50 km z równą prędkością koło 60km/h i niestety samoregeneracji nie było. Podłączyłem VCDS, wymusiłem regenerację i się wszystko uspokoiło. Dopuki DPF jest i daje się go wypalić, mniejsza o to czy samoczynnie czy nie, będę go miał. Później go wytnę i tyle. W 107.3 masz wartosc popiolu przy ktorej ECU powinien uruchomic procedure regeneracji filtra. Też mi się wydaje że powinna sama się załączyć, ale niestety jestem zmuszony sam procedurę załączać. Co ciekawe nie chce się załączyć procedura na biegu jałowym tylko podczas jazdy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuebk Zgłoś #650 Napisano 27 Maja 2015 Dopuki DPF jest i daje się go wypalić, mniejsza o to czy samoczynnie czy nie, będę go miał. Później go wytnę i tyle. Po co wywalac jak za podobna kase mozna miec nowy? Też mi się wydaje że powinna sama się załączyć, ale niestety jestem zmuszony sam procedurę załączać. A przy jakiej wartosci w 108.2/108.3 zapalaja Ci sie kontrolki na desce lub tez co ile km? Co ciekawe nie chce się załączyć procedura na biegu jałowym tylko podczas jazdy Pewnie miales za duze zapelnienie jak na regeneracje na postoju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafl81 Zgłoś #651 Napisano 27 Maja 2015 Po co wywalac jak za podobna kase mozna miec nowy? Na razie jeszcze o tym nie myślę. Będzie czas, będe się martwił. Na razie nie jest źle. A przy jakiej wartosci w 108.2/108.3 zapalaja Ci sie kontrolki na desce lub tez co ile km? Blok 108.2 koło 45, blok 108.3 cały czas 0.0. Na przejechane km nie zwracam uwagi. Pewnie miales za duze zapelnienie jak na regeneracje na postoju. Bardzo możliwe że tak było. Dopiero się uczę tego autka i wszystkich "wynalazków" z nim związanych. Dzięki forum i internetowi powoli ogarniam temat, ale jeszcze dłuuga droga przede mną. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuebk Zgłoś #652 Napisano 27 Maja 2015 Blok 108.2 koło 45, blok 108.3 cały czas 0.0. Na przejechane km nie zwracam uwagi. 45 to juz bardzo duzo, nie wlacza Ci sie regeneracja w trakcie jazdy ktora przerywasz? Bo za bardzo nie widzie innego sposobu na dobicie do tak wysokiej wartosci. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafl81 Zgłoś #653 Napisano 27 Maja 2015 45 to juz bardzo duzo, nie wlacza Ci sie regeneracja w trakcie jazdy ktora przerywasz? Bo za bardzo nie widzie innego sposobu na dobicie do tak wysokiej wartosci. Możliwe że przerywam lub się w ogóle nie załącza, krótkie dystanse w mieście 5-10km. A w tym silniku to nie widać czy coś się z obrotami dzieje. Napisz mi jaka max powinna być wartość bloku 108.2. Jeśli się nie będzie załączać sam to będę robił. Jaka wartość max powinnna być przy wymuszonej regenaracji na biegu jałowym a jaka podczas jazdy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuebk Zgłoś #654 Napisano 27 Maja 2015 U mnie jak wbije 21.9 to sie wlacza regeneracja, ale to tez nie jedyny wskaznik kiedy filtr ma sie wypalac. ECU bierze tez pod uwage przebieg, roznice cisnien etc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafl81 Zgłoś #655 Napisano 27 Maja 2015 U mnie jak wbije 21.9 to sie wlacza regeneracja, ale to tez nie jedyny wskaznik kiedy filtr ma sie wypalac. ECU bierze tez pod uwage przebieg, roznice cisnien etc. To będę jeździł z podłączonym VCDSem i kontrolował wszystkie parametry życiowe. Dzięki kuebk za wszelką pomoc. Miłego dnia. Pozdro i szerokości :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamyk1984 Zgłoś #656 Napisano 30 Maja 2015 No troche juz ma nabite, maksymalna wartosc dopuszczana przez producenta to 175ml ale jest to mocno teoretyczna wartosc. Ty masz 240ml i nie masz zadnego problemu. Jesli chcesz cos z tym zrobic to jedyne rozwiazanie to regeneracja albo wymiana filtra. Dziś sprawdział 100.3 (różnica ciśnień przed-za dpf) przy 1500 obr/min było 12-13 mbar. Wiesz moze jakie wartości są dopuszczalne ? dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuebk Zgłoś #657 Napisano 30 Maja 2015 W taki sposob ciezko powiedziec, duzo bardziej miarodajne jest zrobionie dynamicznego loga tej wartosci poniewaz wtedy masz silnik pod stosunkowo duzym obciazeniem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuebk Zgłoś #658 Napisano 20 Czerwca 2015 Czy ktos orientuje sie jaka jest poprawna roznica cisnien wskazywana przez G450? Poprawna tzn taka przy ktorej ECU nie zglasza bledow i nie czuc ze auto zamula. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #659 Napisano 20 Czerwca 2015 U mnie po wymianie na nowy czujnik pokazuje na postoju coś około -5 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
agamek12 Zgłoś #660 Napisano 29 Czerwca 2015 (edytowane) Nie dodawałem jeszcze fotek... więc nie wiem czy zapisało ...Znalazłem te fotki na forum...może się przydadzą. Czy powyższa instrukcja/informacja jest aktualna dla silnika BMR? Zakładam, że troszkę się różni, bo w moim BMR kontrolka DPF włączyła się przy zapełnieniu na poziomie 54%. Edytowane 30 Czerwca 2015 przez agamek12 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach