slawekm65 Zgłoś #21 Napisano 7 Czerwca 2009 Niestety, nieuczciwych "sprzedawców" jest od metra. Kiedyś też myślałem o wymianie silnika, ale żaden do którego się zwróciłem nie dawał gwarancji dłuższej jak 14 dni, a często wystarczyło żeby auto odpaliło. Dlatego zrobiłem remont. Jeśli masz jeszcze tego ABSa to może warto go zrobić. Zawsze możesz to sprzedać, może zwróci ci się choć część kosztów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yokuze Zgłoś #22 Napisano 9 Czerwca 2009 W sumie to dobry pomysł aby zrobić tego ABS-a gdyż większość gratów jest taka sama w AAM i ABS. Rózią się wałkiem, wybraniem w tłokach i to wsio. Ale również można zrobić tego AAM-a na ABS-a, wystarczy wymienić wałek rozrządu, komputer, głowicę dać do splanowania. od niechcenia mozna jeszcze tłoki ad ABS-a zarzucić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cube2606 Zgłoś #23 Napisano 9 Czerwca 2009 Wydech, skrzynia, altek, rozrusznik pasuje od 1,8 Wydech od kolektora do środkowego tłumika jest inny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yokuze Zgłoś #24 Napisano 9 Czerwca 2009 Wydech ma tylko szerszy przelot... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebam Zgłoś #25 Napisano 9 Czerwca 2009 Ano właśnie, mój błąd, bo w 2,0 jest zadaje sie dwururka za kolektorem czy coś. Natomiast przelot to jest akurat taki sam jak w 1,8 napewno już od środkowego tłumika do końca. Tyle że nie w AAM, bo tu jest cieńszy przelot Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
werywiusz Zgłoś #26 Napisano 10 Czerwca 2009 Sprawdz monowtrysk bo możesz mieć inny tu dojdziesz po numeracij http://www.eter-mot.info/?774,monowtrysk-spi-0-438-201-083 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Amanda Zgłoś #27 Napisano 10 Czerwca 2009 Moduł wtrysku w AAM i ABSie był taki sam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość werewolf Zgłoś #28 Napisano 4 Września 2011 Witam! Panowie mam passata b3 91 rok 1.8 90 KM i pada mi silnik (abs). znalazłem już nowy silnik z golfa III 18 75 KM (aam). pytanie jest następujące, czy ECU (sterownik)bedzie pasował od mojego starego abs-a do nowego aam-a, czy musze zmienić także i jego?? co by się stało jak bym włożył ten silnik i nie zmienił sterownika?? czy moc tych silników wynika tylko z ich sterowników?? w końcu pojemność jest ta sama, więc skąd taka różnica mocy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koczownik Zgłoś #29 Napisano 4 Września 2011 skąd taka różnica mocy? Różnic może być wiele począwszy od innej głowicy, przez wiele innych czynników Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #30 Napisano 4 Września 2011 Witam! Panowie mam passata b3 91 rok 1.8 90 KM i pada mi silnik (abs) Na pewno masz ABS'a ? Wg mnie powinieneś mieć RP. Upewnij się dokładnie jaki masz silnik. A co do samego ABS to nie jest ontakim staruszkiem w porównaniu z AAM, jest wręcz odwrotnie. Jeśli bankowo masz ABS to takiego szukaj, w B4 też ten silnik występował. Nie będziesz miał problemów przy wymianie, które pojawiaja sie gdy wstawiasz inny silnik a ten będzie bez osprzętu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #31 Napisano 4 Września 2011 Na pewno masz ABS'a ? może mieć ABS'a bo były montowane od sierpnia 91.. Panowie mam passata b3 91 rok 1.8 90 KM i pada mi silnik (abs). znalazłem już nowy silnik z golfa III 18 75 KM (aam). wolałbym dołożyć w remont ABS'a, jeżeli takiego samego silnika nie możesz znaleźć a nie pchać się w bezsensowny swap. AAM więcej pali, ma mniejsze osiągi. ABS ma zmodyfikowany, nowszy wtrysk. komp nie podejdzie raczej, wiązka też do przeróbki jak nie do swapu... czy moc tych silników wynika tylko z ich sterowników?? nie, nie wynika tylko ze sterowników, już to było rozkminiane na forum.. w końcu pojemność jest ta sama, więc skąd taka różnica mocy? przykład: masz silnik 1.9 TDI w pasaacie b4. 1Z ma 90 KM, AFN 110. zamień sterowniki i jedź na chamownię Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kobylak2206 Zgłoś #32 Napisano 6 Września 2011 różnica mocy AAM vs RP polega tylko innych fazach rozrządu. Wystarczy do AAM przełożyć wałek rozrządu od RP+ECU i 90KM mamy. Więc z ABS powinno być podobnie skoro to następca RP Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emcom Zgłoś #33 Napisano 15 Września 2011 A o sterowaniu wyprzedzeniem zapłonu kolega słyszał ? Też są różnice... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kobylak2206 Zgłoś #34 Napisano 15 Września 2011 A o sterowaniu wyprzedzeniem zapłonu kolega słyszał ? Też są różnice... No chyba słyszałem skoro napisałem że wałek +ECU... bo to właśnie komp steruje wyprzedzeniem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość carolkoszalin Zgłoś #35 Napisano 15 Września 2011 ja też nie mam zamiaru nic kupić od tego palanta co oszukał ciebie z tym silnikiem bo wiem o kogo chodzi ---------- Post added at 21:34 ---------- Previous post was at 21:32 ---------- piotr ty wymieniłeś abs na aam a ja teraz zmienie aam na abs:mlask ---------- Post added at 21:35 ---------- Previous post was at 21:34 ---------- o ile znajde jakiś zdrowy sliniczek... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
beduin Zgłoś #36 Napisano 2 Listopada 2011 A czy silnik RP powinien odpalić na sterowniku od AAM? I jak dopasować nowy sterownik do silnika RP? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #37 Napisano 3 Listopada 2011 I jak dopasować nowy sterownik do silnika RP? Dopasowując RPeka do sterownika czyli przekładając elektrykę z AAMema. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kobylak2206 Zgłoś #38 Napisano 3 Listopada 2011 Dopasowując RPeka do sterownika czyli przekładając elektrykę z AAMema. ale elektryka jest ta sama... różnica jest w wałku rozrządu i mapach ECU... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
beduin Zgłoś #39 Napisano 3 Listopada 2011 No właśnie wiem że elektryka taka sama bo mam ją podłączoną, ale nie pali na sterowniku AAM. Ale jak po numerach na sterowniku rozpoznać że to sterownik RP i że odpali na nim??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #40 Napisano 3 Listopada 2011 (edytowane) Jeśli RP jest po 90 roku to elektryka jest niby ta sama (sterownik ten sam 35 pinów) przed 90 rokiem RP miał zupełnie inny sterownik (25 pinów). A jeszcze lepiej to AAM 91-92 i wyżej miał 45 pinów ...zatem nie wiem czy ta elektryka tych silników jest niby taka sama. Edytowane 3 Listopada 2011 przez lebow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach