Skocz do zawartości
Gość piotrek26m

Wymiana silnika Passat B3 1,8i

Rekomendowane odpowiedzi

Gość piotrek26m

Witam

 

 

Jaden cieć z koszalina oszukał mnie i sprzedał mi słabszy silnik do mojego cacka - 3 tygodnie temu zajechałem swojego ABS-a przez głupote, koleś sprzedał mi taki sam "niby " bo wyglądał tak samo, okazało się że to AAM 75 konny, wczoraj został zakończony montaż dziś jak wsiadłem i się przejechałem to kur...a to auto nie chce jechać, bardzo wkur..ny zaczałem szukać oznaczeń okazało się że to właśnie AAM. Dzwonie do typa a on mówi że on mi dawał silnik ABS i że to używana rzecz i nie ma na nią gwarancji .. Paranoja Panowie .

 

Druga sprawa to czy da się wstawić do niego inny silnik np 1,8 16 v i ile taka operacja moze kosztowac i co trzeba wymienić, lub moze 2.0 8v.

 

Co o ty myślicie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do passata B3 wszystko da sie wsadzić od passata B3, to logiczne.

Jest tylko kwestia opłacalności takiego interesu oraz ilości włożonej pracy i potrzebnych klamotów.

 

Z przekładką 1,8 90km na 2,0 115km dużo roboty nie ma. Gorzej na 16V.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tam poganiam na AAM i nie widzę problemu ;) daje radę...

Z początku było kiepskawo, bo zaraz po wyjęciu gazu faktycznie jakiś ociężały był, ale odpowiednia ilość kilometrów z dodatkami czyszczącymi w benzynce + ogólnie zadbanie typu kable, świece, oczyszczenie mas na silniku, dobry olej + MOS2(!) i inne takie duperele - i teraz naprawdę przyjemnie jeździ :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

piotrek26m

A ECU masz od AAM czy od ABSa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość piotrek26m
piotrek26m

A ECU masz od AAM czy od ABSa?

 

A co to jest? Powiem tak wszystko mam od ABSa, tylko sam silnik goły jest AAM. Jest widocznie słabszy, auto mam zagazowane ale i na benzynie i na LPG jest słaby. Wcześniej miał spore kopyto 200 km/h nie było dla niego problemem, teraz 150 to jego max i to bardzo długo musi się rozpędzać.

 

---------- Post added at 12:33 ---------- Previous post was at 12:26 ----------

 

Do passata B3 wszystko da sie wsadzić od passata B3, to logiczne.

Jest tylko kwestia opłacalności takiego interesu oraz ilości włożonej pracy i potrzebnych klamotów.

 

Z przekładką 1,8 90km na 2,0 115km dużo roboty nie ma. Gorzej na 16V.

 

Czy mógłbyś wyjaśnić szerzej wymiane na 2.0 ? Co muszę zmienić co pasuje od mojego silnika , alternator itp Kolektor wydechowy? Komputer ?

Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No niestety różnica mocy jest dosyć znaczna, więc i Twoje odczucia z przesiadki są wytłumaczalne.

Może gdybyś znalazł kogos kto ma tez silnik AAM i przejechałbys sie jesgo wozem i (lub) on Twoim. Wtedy można by mniej więcej stwierdzić czy ten AAM jest "zamulony" czy poprostu tak ma (mniejsza moc)

 

ECU to sterownik silnika (tzw. komputer), znajduje się pod plastikowym podszybiem z prawej strony samochodu (z lewej sa "hajgajgi" od wycieraczek -silnik dźwignie, a z drugiej ECU)

Inny jest dla AAM i inny dla ABSa - prawdopodobnie różnica jest przede wszystkim w oprogramowaniu sterownika - m.in. inne charakterystyki parametrów wtrysku paliwa

Edytowane przez Amanda

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli piszesz ze max jego to 150Km/h to porażka, silnik już niepierwszej młodości i zapewne dużo naturalne ma km. Mój AAM do 150 zbiera się całkiem przyzwoicie, potem już gorzej, ale da radę nim jechać 180km/h ze stałą prędkością, a to też nie problem dla niego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeśli piszesz ze max jego to 150Km/h to porażka, silnik już niepierwszej młodości i zapewne dużo naturalne ma km. Mój AAM do 150 zbiera się całkiem przyzwoicie, potem już gorzej, ale da radę nim jechać 180km/h ze stałą prędkością, a to też nie problem dla niego.

No właśnie. Miałem AAM-a i chociaż miał tylko 75KM to jak juz się go rozbujało do 120 to całkiem przyjemnie szedł dalej.Do 160-u zbiera się całkiem przyzwoicie, jeśli go w górnym zakresie obrotów się trzyma. No i ponad 180 km/h można było nim śmigać :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to przydałoby sie sterownik (ECU) od AAMa podłączyć chociażby dla testów (pożyczyć).

Rozumiem, że inne ustawienia - zapłon, pasek rozrządu, sonda lambda- są OK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy mógłbyś wyjaśnić szerzej wymiane na 2.0 ? Co muszę zmienić co pasuje od mojego silnika , alternator itp Kolektor wydechowy? Komputer ?

Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc.

 

Musiałbyś mieć ten silnik z głowicą, kolektorami, wtryskiem, kompem, wiązką i dolot (puche filtra powietrza z przepływką). Nie wiem jak pompa paliwa...

 

Wydech, skrzynia, altek, rozrusznik pasuje od 1,8

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie! Wy chyba nie jeździliście VRką albo jakimś innym "więcejkonnym" autem, że piszecie że do 160 to się "zbierał". Moja B3 90km też się zbiera do 160, ale jak nazwać przyspieszenie auta, które ma koło 200km? Hmm?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie porównuj VR-ki do AAM czy ABS-a. No i wyobraź sobie że jeździłem nawe 240 konnym mercem :D Nie wiem jak twój ABS ale mój stary AAM bardzo ładnie się zbierał do 160-u. Może nie był to powalajacy na łopatki czas przyspieszenia do tej prędkości oraz odczucia z tym związane, ale szło mu bardzo dobrze :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Również jeździłem mocniejszymi autami, w tym Vr w corrado:634:. I jakoś ostałem się przy moim AAM-ie. Silnik można powiedzieć ze wieczny, jak na moc ładny moment i dzięki temu jakoś się zbiera, przy takim spalaniu mnie zadowala z jazdy, a mam ciężką nogę:mad:... Teraz po kapitalce i jest miód :D Wiec każdy jeździ czym może i chce, dlatego nie rozumiem wyśmiewania się z innych ze głupoty gadają i ze nie mają 200km to nie wiedzą co gadają...

Jak chce poszaleć to wsiadam na swoje zxr9...

Passat to moje auto na codzień i nie narzekam na niego.

Edytowane przez yokuze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość piotrek26m

No mój nowy AAM jest zamulony totalnie jak wciskam gaz na 4 przy 80 km/h to słysze tylko buczenie i ledwo idzie, dopiero powyżej 120 jakoś się zbiera ładniej.

 

Swiece, kable nowe, zapłon ok rozrząd ustawiony prawidłowo.

 

Kolega ma AAM i jest prawie to samo trochę lepej idzie z 80 do 100.

 

Przed chwilą mierzyłem manometrem ciśnienie oleju nie wiem jakie są prawidłowe odczyty ale coś mi się zdaje że moje nie są ok:

 

Niebieski czujnik - pomiędzy 3-4 na po 2 minutach spadło do 2,5-3, jak dodaje gazu to rośnie równomiernie

 

Biały czujnik - pomiędzy 2-3, potem spada na 2, z gazem tak samo rośnie po wciśnięciu.

 

Dziś na trasie zapiszczała mi kontrolka oleju - raz potem się nie odezwała.

 

Co do mocy aut uważam że 75 koni to trochę za mało na passata b3, moje 90 szło bardzo ładnie te 75 to może do golfa.

Edytowane przez piotrek26m

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przegoń porządnie silnik a zobaczysz. Oczywiście z głową. A wcześniej radziłbym zmienić olej jeśli tego nie robiłeś i dobry filtr oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość piotrek26m
Przegoń porządnie silnik a zobaczysz. Oczywiście z głową. A wcześniej radziłbym zmienić olej jeśli tego nie robiłeś i dobry filtr oleju.

 

 

Dziś próbowałem to zrobić, nowy silnik zalany Castrol GTX Magnatec, przegonienie nic nie dało jest zamuł i tyle. To chyba kwestia tego komputera. Odpuszczam sobie Tym AAM-em po ślubie ( moim 13stego 06 ) zmieniam go na ABS-a.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego, masz silnik od ABS a kompa od AAM to co Ty chcesz ? Jasne jest że nie będzie to ze sobą współpracowało.....

Nikt wcześniej tego nie napisał tylko ile wyciągnie itd... Zamień na kompa od AAM i zobacz. Moim zdaniem to jak możesz to oddaj ten silnik, załóż ABS lub najlepiej 2.0 2E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość piotrek26m

Silnika nie oddam bo gość mi nie przyjmie, jest z niego kawał Hu...a, nie podam nazwiska bo w koszalinie znany, ale jak ktoś będzie sie pytał to nie ma problemu powiem który to palant. Chcę założyc ABS-a, choć z chęcią bym włożył 2.0 8V.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy to jakiś gangster? Masz umowę na ten silnik? Postrasz gościa skarbówką, poza tym sprzedał ci towar niezgodny z umową, a to jest niezgodne z obowiązującym prawem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość piotrek26m
Czy to jakiś gangster? Masz umowę na ten silnik? Postrasz gościa skarbówką, poza tym sprzedał ci towar niezgodny z umową, a to jest niezgodne z obowiązującym prawem.

 

Gość jest swego rodzaju " gangsterem ", zna odpowiednich " złych" ludzi więc nie chce robić sobie problemów za 600 zł, poprostu nic już u niego nie kupie wczoraj mu to powiedziałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności