beduin Zgłoś #61 Napisano 6 Listopada 2011 Kable od świec nie wiem jak sprawdzić, a węże są nasadzone na rurki zieloną i czarną Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #62 Napisano 6 Listopada 2011 Oj widzę ze winy upatrujesz w sterowniku a przyczyna może byc naprawdę blacha. Jak sie boisz ruszać rozrząd to podam ci sposób tak stary jak motoryzacja....odkrecasz świecę od strony paska rozrządu , zaślepiasz otwóer kawałkiem szmatki lub papierem i krecisz silnikiem ,,,albo za koło od wałka albo wrzucasz piątkę i pchasz auto gdy szmatka wyskoczy to zdejmujesz kopułkę z aparatu patrzysz na palec który kabel pokazuje i ten kabel podłaczasz pod pierwszą świecę i zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara zakładasz kable na kolejne świece wg. kolejności zapłonu 1-3-4-2. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelr34 Zgłoś #63 Napisano 23 Stycznia 2012 Witam, odgrzeje trochę ponieważ mam podobny problem. Może opisze wszystko od początku bo moja sytuacja to chyba ewenement Jakiś czas temu kupiłem Paska z silnikiem AAM, co się okazało, miał on kiedyś silnik ABS. Ktoś kiedyś wrzucił do niego silnik AAM a wiązka z ECU została od ABSa. Więc kupiłem silnik RP z 89r, lecz bez aparatu zapłonowego i tu pojawia się pytanie...Czy po przełożeniu aparatu zapłonowego z AAM do RP(według ETKI pasuje, mają ten sam zamiennik) elektryka wraz z ECU od silnika ABS będzie współgrała z silnikiem RP? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #64 Napisano 23 Stycznia 2012 Spokojnie wszystko będzie pasować...między 90 a 92 AAM RP i ABS miały ten sam sterownik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelr34 Zgłoś #65 Napisano 24 Stycznia 2012 Ale RP jest z 89r i właśnie czy będzie pasować wiązka z ABS? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zyndram Zgłoś #66 Napisano 16 Czerwca 2016 Odgrzeję kotleta, sprawa ma się tak. Posiadam AAM i w zeszłym roku go zagazowałem przy stanie prawie 300 tyś. Niestety zaczął brać olej, dwa pierwsze cylindry trzymają ciśnienie ok 10 a dwa pozostałe już tylko 6. Wtrysk jest zalany chyba paliwem albo olejem przez odmę, bo leje się z niego też. Przez zimę już było słabo. Tak jak by się zalewał paliwem, potrzebował trochę czasu by przestał pracować jak traktor. Nie dawało się nawet przyspieszyć, tylko jeden dwa i kulanie się przez kilometr. Przyszło lato i jest trochę lepiej, ale rura wydechowa i zderzak są czarne jak smoła, a oleju ubywa. No i tak się zastanawiam. Auto ma już 26 lat. Nowa instalacja gazowa, homologacja jeszcze na 9 lat. Progi wymienione. rdzy za dużo nie ma. I tak się zastanawiam czy robić jakiś swap. Jeśli tak to na co i jakie to są koszta. Czytam już forum od dłuższego czasu. Wiem, że zmiana z AAM na ABS to najmniejszy koszt. Na 2E dochodzi elektryka i inne sanki. O vr już nie wspomnę. Ale jak tak się spojrzy w kalendarz, to nawet znajdując najmłodszy silnik to już ponad 20 lat na karku. I tu nasuwa się kolejny zestaw pytań. Zamiast ładować kasę w stary silnik, może już coś młodszego wsadzić. Marzy mi się BAM ale to obecnie zbyt duże koszty. Czy jest jakiś rozsądny silnik typu 1,6 1,8 z grupy vag, który można spokojnie zaadoptować do paska i nie wiąże się to z dużymi* kosztami? * - przyjmijmy przedział finansowy od 2-5 tyś. (wiadomo im mniejszy koszt tym lżej na sercu). ps. Jeśli taki temat był już poruszony to przepraszam, ale jak spojrzałem że jest 332 strony, to szukaj człowieku igły .... szukajka też za dużo nie pomogła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Phil Zgłoś #67 Napisano 23 Lipca 2016 * - przyjmijmy przedział finansowy od 2-5 tyś. (wiadomo im mniejszy koszt tym lżej na sercu). Zestaw podstawowych narzędzi, komplet pierścieni tłokowych, uszczelniaczy, uszczelek, popychaczy. Głowica do planowania. Potem dobry olej, kable, świeczki, kopułka. Kilka stówek, a motor będzie chodził jak nowy jeszcze 20 lat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ziomal Zgłoś #68 Napisano 18 Września 2017 Witam jestem tutaj nowy i tez szukam porady. Mam passka 1.8 75 km b/g ichciabym wlozyc silnik 90 lub 115 km czy to jest możliwe i jaki może być tego koszt? Czy ktoś może mi polecić dobry warsztat w lodz który by się tego podjal? K Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lisekexeter Zgłoś #69 Napisano 20 Grudnia 2017 Ziomal jasne że możesz, wymienić też ECU i po sprawie,ja natomiast mam inne pytanie ,mam super passata B4 z Niemiec 1.8 adz stan perfekcyjny blacha i silnik,przebieg 139tys,mam też zgniła Ibizę 1.9d chce włożyć tego diesla do paska,robiłem już swapy z V6 na 1.8t,przekładki Anglików i inne pierdoły schematy mi nie straszne,jednak w tym przypadku nie potrzebne żadne schematy tylko plus po stacyjce na cewkę pompy,skrzynia zostaje ta sama wymienię tylko 5 bieg,myślę że rozwialem głosy że się nie opłaca i że nie wykonalne,pytanie brzmi czy tylna lape silnika da się przełożyć od silnika 1.8 bo jest inna poduszka i wymagało by to wymiany sanek,jeśli się da to cały SWAP zrobię w kilka godzin. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach