dob12 Zgłoś #941 Napisano 11 Lutego 2013 a co z "ograniczeniem prędkości" jakieś pomysły , propzycje Na pinie 27 niebieskiej wtyczki jest sygnał wejsciowy czujnika predkości,a na 3 jest wyjscie sygnału prędkości,moze ono jest odpowiedzialne za to odciecie .W liczniku passata jest opisane ze sygnał ten idzie na przekaźnik wycieraczek i spryskiwacza . A w twoich zegarach nie ma opisu ,po za tym tylko ze jest to wyjście sygnału predkości,wiec można spróbować odpiąć ten pin 3, i sprawdzić co to da. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sashxxx Zgłoś #942 Napisano 11 Lutego 2013 Tak zawyżał bo brał predkość z czujników abs i to zostało zmienione w wsadach,a cały problem zaczął sie od źle opisanych wsadów.Ten jest ori od tego licznika co kupiłeś zmieniłem w nim tylko sygnał na prędkościomierz tak jak miałeś w starym liczniku. jeśli dalej bedzie oszukiwał zamienimy komórki prędkościomierza,jeszcze. no to ładnie namieszal kolega SNAIKERS Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dob12 Zgłoś #943 Napisano 12 Lutego 2013 (edytowane) no to ładnie namieszal kolega SNAIKERS Ano namieszał i dalej usiłuje wcisnąć do tego licznika z vw sharan M3V61W wsad od seata alhambry z licznika M7V30:doh Widziałem wpis na elektrodzie. No ale cóż jak kolega nie chce posłuchać ,to szkoda mojego czasu:jasne Edytowane 12 Lutego 2013 przez dob12 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SNAIKERS Zgłoś #944 Napisano 12 Lutego 2013 Witam Wrzuciłem wsad przygotowany przez kolegę dob12 i jest postęp . Sprawdziłem i szybkościomierz pokazuje prawidłową prędkość i ku memu zdziwieniu auto przestało się odcinać , sprawdzę w weekend gdzieś na drodze gdzie można przycisnąć trochę szybciej i dam znać na forum jaki jest efekt (dzisiaj sprawdziłem do 120km/h jest ok) . W każdym bądź razie należy się duży ukłon za pomoc i cierpliwość z waszej strony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robak26 Zgłoś #945 Napisano 12 Lutego 2013 dob12 pomaga nie od dziś i to nie tylko na tym forum. Przy okazji i ja bardzo dziękuję. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artur_n Zgłoś #946 Napisano 13 Lutego 2013 Panowie mój licznik to: 1J0920826C KOMBI+WEGFAHRS. RB8 V25 i ma EEPROM tylko do 380 idzie coś z tym zrobić aby uaktywnić RKM? Pacjent Golf IV Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dob12 Zgłoś #947 Napisano 13 Lutego 2013 ma EEPROM tylko do 380 Nie możliwe ,czy to to zegary VDO czy RB8 eeprom ma sie kończyć na 7FF. Program nie czyta Ci całej pamięci. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
riccardoa Zgłoś #948 Napisano 13 Lutego 2013 Nie możliwe ,czy to to zegary VDO czy RB8 eeprom ma sie kończyć na 7FF.Program nie czyta Ci całej pamięci. Chyba jednak możliwe w golfie.znalezione w sieci Currently it is just possible on some Bosch RB4/RB8 and BPV dashs. Eeprom is 24c08 Address 0x381: 00 = off 02 = on jeżeli jest pamięć 24c02 jest tylko do 380 jeżeli jest 24c08 jest dalej i właśnie zmienia się 381 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artur_n Zgłoś #949 Napisano 13 Lutego 2013 riccardoa co z tym tematem począć. Jest jakaś szansa na aktywację RKM? EEPROM czytam VagTacho 3.01. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
riccardoa Zgłoś #950 Napisano 13 Lutego 2013 riccardoa co z tym tematem począć. Jest jakaś szansa na aktywację RKM? EEPROM czytam VagTacho 3.01. Z tego co wiem i jak wynika z danych z poprzedniego posta,to jeśli masz pamięć 24c02,to nie ma możliwości aktywacji RKM. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artur_n Zgłoś #951 Napisano 13 Lutego 2013 masz pamięć 24c02,to nie ma możliwości aktywacji RKM. Więc sprawa jasna. Jednym słowem lipa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dob12 Zgłoś #952 Napisano 13 Lutego 2013 Chyba jednak możliwe w golfie.znalezione w sieciCurrently it is just possible on some Bosch RB4/RB8 and BPV dashs. Eeprom is 24c08 Kurde ,mam kilka wsadów do golfa RB8 V24,V23,V20,V18,V15 i wszystkie kończą sie na 7FF a z tym RB8 V25 się jeszcze nie spotkałem i nie wiedziałem ze jest krótszy. Ale jako ciekawostkę znalazłem tez wsad licznika RB8 V13 który kończy sie na 813. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #953 Napisano 13 Lutego 2013 (edytowane) Przy okazji debaty na temat licznika z Alhambry, zapytam czy ktoś się orientuje z takim problemem: kiedyś przekodowałem anglika alhambre 2002 kumpla na EU, żeby miał spalanie po naszemu, no i fis zaczął pokazywać przednie drzwi odwrotnie, tzn otwarte lewe drzwi pokazuje jako prawe i na odwrót. Co ciekawe tylne pokazuje dalej dobrze Tak się zastanawiam czy jest na to jakies lekarstwo? Co prawda koledze to nie przeszkadzało, więc nie zaprzątałem sobie tym głowy, ale tak mi teraz przyszło do głowy by zapytać po przeczytaniu Waszych wypowiedzi na temat liczników Sharan/Alhambra. Druga sprawa, to czy możliwe jest uruchomienie zasięgu na paliwie? Podejrzewam, że tak i noszę się już z jakiś czas z zamiarem sczytania eepromu z niej w celu sprawdzenia czy się da, ale skoro widzę, że macie opanowane te liczniki to chyba nie ma sensu wywarzać otwartych drzwi? Dzięki za ewentualne podpowiedzi. Edytowane 13 Lutego 2013 przez Patrick Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dob12 Zgłoś #954 Napisano 13 Lutego 2013 Druga sprawa, to czy możliwe jest uruchomienie zasięgu na paliwie? Możesz spróbować zmienić w adresie 416 z C1 na E1 żeby aktywować te funkcje ,ale czy będzie działać to Ci nie powiem ,bo nie mam takiego licznika aby to sprawdzić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #955 Napisano 13 Lutego 2013 No właśnie taki miałem zamiar, żeby spróbować analogicznie jak w pasku. Muszę się zmobilizować i spróbować. Dzięki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artur_n Zgłoś #956 Napisano 13 Lutego 2013 Nawet wujek google nie zna licznika V25 jakieś dziwne ustrojstwo u mnie siedzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marek29 Zgłoś #957 Napisano 14 Lutego 2013 Nawet wujek google nie zna licznika V25 jakieś dziwne ustrojstwo u mnie siedzi. Artur, większość modyfikacji tyczy się zegarów VDO.W golfie/Borze stosowano również zegary Bosch/Motometer w których architektura pamięci jest zupełnie inna. Znam przypadki takich zegarów w passacie. Pamięci są różne ,VDO stosowało 93C46 /56/86 Bosch/Motometer stosował 24c04 /08/16. Modyfikacje oczywiście nie są możliwe. Druga sprawa to fakt że te zegary posiadają tzw. dual pin. Czyli kodowanie immo polega na wprowadzeniu 2-uch pinów. W golfach te feralne zegary miały z reguły (nie zawsze) końcówkę "X". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pivvo Zgłoś #958 Napisano 14 Lutego 2013 Witam spotkałem w wątku wiele pytań na temat konstrukcja organizacji danych dla wskazań paliwa i temperatury teraz opiszę jak jest to dla wskazań paliwa, więc jest to zapisywane w 48 bajtach adresy mogą się różnić, ale zasada jest taka sama, a więc po co tyle bajtów?, ano bajty są łączone w słowo o szerokości 16 bitów czyli po dwa bajty, co to daje? ano możliwość zapisu wartości danych większych od 255. I teraz do rzeczy, tłumacząc „słowo” na wartość DEC otrzymujemy jakieś wartości np. 1, 62, 116, 232, 348, 464, 480, 480, 1, 62, 116, itd. I teraz jak tą widzę wykorzystać?, ano pierwsze osiem „słów” odpowiada za wartość Ω wyświetlaną w kanale 002 Vag-Com’a, nie znam logiki ale osobiście wyssałem paliwo do zera potem zalałem 7 litrów (rezerwa) oczytałem oporność Wag-Com’em i przeszedłem do drugiej ósemki „słów” i tu logika jest taka 1 litr równa się około 8 i tak np. 480 równa się około 60 litrów ale jak wpiszemy 424 to Vag-Com pokaże 53 litry, no i trzecia ósemka „słów” to wychylenie wskazówki, i teraz najważniejsze, pierwsze „słowo” z pierwszej ósemki jest sztywno powiązane z pierwszym „słowem” z drugiej ósemki i pierwszym trzeciej itd. Jak ktoś chce osobiście sprawdzić to w wsadzie 3B0 920 947 E dane te się zaczynają od adresu 0x270 do 0x29F. Taa.. ilość bajtów jest nadmiarowa bo zgodnie z tym rysunkiem wystarczy sześć „słów” a nie osiem. Sprawdzałem pobieżnie też sposób organizacji danych dla temperatury i jest podobny, lecz tam jest chyba mniejsza ilość bajtów, jak będę miał konkrety to opiszę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paco432 Zgłoś #959 Napisano 15 Lutego 2013 (edytowane) Mam następujące pytanie czy licznik od W8 da się założyć do tdi-ka tak żeby wszytko działało ?? oczywiście tarczkę od obrotomierza i prędkościomierza wymienie na tą od diesla, chodzi mi tylko o full FISS Edytowane 15 Lutego 2013 przez paco432 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pablokinah Zgłoś #960 Napisano 15 Lutego 2013 Witam spotkałem w wątku wiele pytań na temat konstrukcja organizacji danych dla wskazań paliwa Sprawdzałem pobieżnie też sposób organizacji danych dla temperatury i jest podobny, lecz tam jest chyba mniejsza ilość bajtów, jak będę miał konkrety to opiszę. Opisz mnie interesuje jak wskazania paliwa ustawić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach