Skocz do zawartości
rosiek

Ciekawostki licznikowe

Rekomendowane odpowiedzi

a co z "ograniczeniem prędkości" jakieś pomysły , propzycje

 

Na pinie 27 niebieskiej wtyczki jest sygnał wejsciowy czujnika predkości,a na 3 jest wyjscie sygnału prędkości,moze ono jest odpowiedzialne za to odciecie .W liczniku passata jest opisane ze sygnał ten idzie na przekaźnik wycieraczek i spryskiwacza .

A w twoich zegarach nie ma opisu ,po za tym tylko ze jest to wyjście sygnału predkości,wiec można spróbować odpiąć ten pin 3,

i sprawdzić co to da.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak zawyżał bo brał predkość z czujników abs i to zostało zmienione w wsadach,a cały problem zaczął sie od źle opisanych wsadów.

Ten jest ori od tego licznika co kupiłeś zmieniłem w nim tylko sygnał na prędkościomierz tak jak miałeś w starym liczniku.

jeśli dalej bedzie oszukiwał zamienimy komórki prędkościomierza,jeszcze.

 

no to ładnie namieszal kolega SNAIKERS ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no to ładnie namieszal kolega SNAIKERS

 

Ano namieszał i dalej usiłuje wcisnąć do tego licznika z vw sharan M3V61W wsad od seata alhambry z licznika M7V30:doh

Widziałem wpis na elektrodzie.

No ale cóż jak kolega nie chce posłuchać ,to szkoda mojego czasu:jasne

Edytowane przez dob12

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Wrzuciłem wsad przygotowany przez kolegę dob12 i jest postęp . Sprawdziłem i szybkościomierz pokazuje prawidłową prędkość i ku memu zdziwieniu auto przestało się odcinać , sprawdzę w weekend gdzieś na drodze gdzie można przycisnąć trochę szybciej i dam znać na forum jaki jest efekt (dzisiaj sprawdziłem do 120km/h jest ok) . W każdym bądź razie należy się duży ukłon za pomoc i cierpliwość z waszej strony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dob12 pomaga nie od dziś i to nie tylko na tym forum.

Przy okazji i ja bardzo dziękuję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mój licznik to:

 

1J0920826C KOMBI+WEGFAHRS. RB8 V25

 

i ma EEPROM tylko do 380 idzie coś z tym zrobić aby uaktywnić RKM?

 

Pacjent Golf IV

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ma EEPROM tylko do 380

Nie możliwe ,czy to to zegary VDO czy RB8 eeprom ma sie kończyć na 7FF.

Program nie czyta Ci całej pamięci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie możliwe ,czy to to zegary VDO czy RB8 eeprom ma sie kończyć na 7FF.

Program nie czyta Ci całej pamięci.

Chyba jednak możliwe w golfie.znalezione w sieci

Currently it is just possible on some Bosch RB4/RB8 and BPV dashs.

Eeprom is 24c08

 

Address 0x381:

 

00 = off

02 = on

jeżeli jest pamięć 24c02 jest tylko do 380

jeżeli jest 24c08 jest dalej i właśnie zmienia się 381

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

riccardoa co z tym tematem począć. Jest jakaś szansa na aktywację RKM? EEPROM czytam VagTacho 3.01.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
riccardoa co z tym tematem począć. Jest jakaś szansa na aktywację RKM? EEPROM czytam VagTacho 3.01.

Z tego co wiem i jak wynika z danych z poprzedniego posta,to jeśli masz pamięć 24c02,to nie ma możliwości aktywacji RKM.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
masz pamięć 24c02,to nie ma możliwości aktywacji RKM.

Więc sprawa jasna. Jednym słowem lipa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chyba jednak możliwe w golfie.znalezione w sieci

Currently it is just possible on some Bosch RB4/RB8 and BPV dashs.

Eeprom is 24c08

:rumieniec Kurde ,mam kilka wsadów do golfa RB8 V24,V23,V20,V18,V15 i wszystkie kończą sie na 7FF a z tym RB8 V25 się jeszcze nie spotkałem i nie wiedziałem ze jest krótszy.

Ale jako ciekawostkę znalazłem tez wsad licznika RB8 V13 który kończy sie na 813.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji debaty na temat licznika z Alhambry, zapytam czy ktoś się orientuje z takim problemem: kiedyś przekodowałem anglika alhambre 2002 kumpla na EU, żeby miał spalanie po naszemu, no i fis zaczął pokazywać przednie drzwi odwrotnie, tzn otwarte lewe drzwi pokazuje jako prawe i na odwrót. Co ciekawe tylne pokazuje dalej dobrze :) Tak się zastanawiam czy jest na to jakies lekarstwo? Co prawda koledze to nie przeszkadzało, więc nie zaprzątałem sobie tym głowy, ale tak mi teraz przyszło do głowy by zapytać po przeczytaniu Waszych wypowiedzi na temat liczników Sharan/Alhambra. Druga sprawa, to czy możliwe jest uruchomienie zasięgu na paliwie? Podejrzewam, że tak i noszę się już z jakiś czas z zamiarem sczytania eepromu z niej w celu sprawdzenia czy się da, ale skoro widzę, że macie opanowane te liczniki to chyba nie ma sensu wywarzać otwartych drzwi? ;)

Dzięki za ewentualne podpowiedzi.

Edytowane przez Patrick

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Druga sprawa, to czy możliwe jest uruchomienie zasięgu na paliwie?

Możesz spróbować zmienić w adresie 416 z C1 na E1 żeby aktywować te funkcje ,ale czy będzie działać to Ci nie powiem ,bo nie mam takiego licznika aby to sprawdzić:rumieniec

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie taki miałem zamiar, żeby spróbować analogicznie jak w pasku. Muszę się zmobilizować i spróbować. Dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nawet wujek google nie zna licznika V25 jakieś dziwne ustrojstwo u mnie siedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nawet wujek google nie zna licznika V25 jakieś dziwne ustrojstwo u mnie siedzi.

 

Artur, większość modyfikacji tyczy się zegarów VDO.W golfie/Borze stosowano również zegary Bosch/Motometer w których architektura pamięci jest zupełnie inna.

Znam przypadki takich zegarów w passacie.

Pamięci są różne ,VDO stosowało 93C46 /56/86 Bosch/Motometer stosował 24c04 /08/16.

Modyfikacje oczywiście nie są możliwe.

Druga sprawa to fakt że te zegary posiadają tzw. dual pin.

Czyli kodowanie immo polega na wprowadzeniu 2-uch pinów.

W golfach te feralne zegary miały z reguły (nie zawsze) końcówkę "X".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam spotkałem w wątku wiele pytań na temat konstrukcja organizacji danych dla wskazań paliwa i temperatury teraz opiszę jak jest to dla wskazań paliwa, więc jest to zapisywane w 48 bajtach adresy mogą się różnić, ale zasada jest taka sama, a więc po co tyle bajtów?, ano bajty są łączone w słowo o szerokości 16 bitów czyli po dwa bajty, co to daje? ano możliwość zapisu wartości danych większych od 255. I teraz do rzeczy, tłumacząc „słowo” na wartość DEC otrzymujemy jakieś wartości np. 1, 62, 116, 232, 348, 464, 480, 480, 1, 62, 116, itd. I teraz jak tą widzę wykorzystać?, ano pierwsze osiem „słów” odpowiada za wartość Ω wyświetlaną w kanale 002 Vag-Com’a, nie znam logiki ale osobiście wyssałem paliwo do zera potem zalałem 7 litrów (rezerwa) oczytałem oporność Wag-Com’em i przeszedłem do drugiej ósemki „słów” i tu logika jest taka 1 litr równa się około 8 i tak np. 480 równa się około 60 litrów ale jak wpiszemy 424 to Vag-Com pokaże 53 litry, no i trzecia ósemka „słów” to wychylenie wskazówki, i teraz najważniejsze, pierwsze „słowo” z pierwszej ósemki jest sztywno powiązane z pierwszym „słowem” z drugiej ósemki i pierwszym trzeciej itd. Jak ktoś chce osobiście sprawdzić to w wsadzie 3B0 920 947 E dane te się zaczynają od adresu 0x270 do 0x29F. Taa.. ilość bajtów jest nadmiarowa bo zgodnie z tym rysunkiem wystarczy sześć „słów” a nie osiem.

tank_diag.jpg

Sprawdzałem pobieżnie też sposób organizacji danych dla temperatury i jest podobny, lecz tam jest chyba mniejsza ilość bajtów, jak będę miał konkrety to opiszę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam następujące pytanie czy licznik od W8 da się założyć do tdi-ka tak żeby wszytko działało ?? oczywiście tarczkę od obrotomierza i prędkościomierza wymienie na tą od diesla, chodzi mi tylko o full FISS

Edytowane przez paco432

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam spotkałem w wątku wiele pytań na temat konstrukcja organizacji danych dla wskazań paliwa

Sprawdzałem pobieżnie też sposób organizacji danych dla temperatury i jest podobny, lecz tam jest chyba mniejsza ilość bajtów, jak będę miał konkrety to opiszę.

Opisz mnie interesuje jak wskazania paliwa ustawić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności