SNAIKERS Zgłoś #901 Napisano 6 Lutego 2013 Witam jestem nowy mam problem z Alhambrą 2001 rok padł mi licznik , kupiłem na allegro drugi i okazał się z Sharana w chwili obecnej działa wszystko tylko strasznie przekłamuje mi prędkość(zawyża i to sporo z 40km/H) sprzedawca się wypioł na mnie gdyż licznik podobno jest sprawny czy ktoś mógłby poprowadzić mnie do jakiegoś rozwiązania. Czytałem wasze forum ale nie bardzo mam pojęcie jak dokonać zmiany , posiadam vag-a 1551 , vagcom , vagtacho tylko jak to ugryść? :sese Proszę o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marek29 Zgłoś #902 Napisano 6 Lutego 2013 Witam przeczytanie wątku trochę zajęło mi czasu, ale niestety nie znalazłem odpowiedzi na mój problem więc pozwolę sobie na zadanie pytania, czy ktoś z szanownych forumowiczów wie jakie są zastosowane procesory w licznikach VDO na stronie http://www.gti-tdi.de/board2/index.php?page=Thread&postID=11342&highlight=micronas#post11342 piszą że jest to WD65c816 oczywiście zaadaptowany bo oryginał ma 40 nóżek a ten w liczniku 100 hmm... firma Micronas chyba wprowadziła utajnienie tego tematu.Właściwie interesuje mnie informacja czym można, (jaki) dissambler używa się do dekompilacji. pz pivvo Napisz więcej co chcesz zrobić po ew.odczycie. W profilu masz "nie passat" ,więc wyjaśnij od początku Twoje zamierzenia. Ja kiedyś z nudów wertowałem net odnośnie zmiany języka FIS w zegarach 3BG. O ile odczyt Nec-a w sterowaniu Fis jest (podobno) możliwy ,to zapis nie (tylko do odczytu). Myślę że z upc VDO będzie podobnie. Producenci procków do zastosowań motoryzacyjnych rzadko (przynajmniej przed 2005r-przed RBxx) kompilowali jakiekolwiek dane. Wszystko było proste i "przejrzyste". Brak możliwości zapisu to norma ze względu bezpieczeństwa (przepięcia,wyładowania elektrostatyczne itd). Przed RBxx przebieg i inne dane były zapisywane tylko w eeprom ,więc nikt nie przejmował się programem procka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sashxxx Zgłoś #903 Napisano 7 Lutego 2013 Witam jestem nowy mam problem z Alhambrą 2001 rok padł mi licznik , kupiłem na allegro drugi i okazał się z Sharana w chwili obecnej działa wszystko tylko strasznie przekłamuje mi prędkość(zawyża i to sporo z 40km/H) sprzedawca się wypioł na mnie gdyż licznik podobno jest sprawny czy ktoś mógłby poprowadzić mnie do jakiegoś rozwiązania. Czytałem wasze forum ale nie bardzo mam pojęcie jak dokonać zmiany , posiadam vag-a 1551 , vagcom , vagtacho tylko jak to ugryść? :sese Proszę o pomoc Podaj symbol starego i nowego liczydla. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pivvo Zgłoś #904 Napisano 7 Lutego 2013 Napisz więcej co chcesz zrobić po ew.odczycie. No właśnie jak by się dało odczytać to jest taki program IDA chyba najlepszy do dekompilacji, taa... mam golfa 3 i zrobiłem swapl icznika 1J0 919 881D z golfa 4 trochę było walki kabelkami i plastikami, MFA, itp, to było najtrudniejsze, bo z softem parę wieczorów parę browarów, przeliczyło się K-wert, oraz nazwę tak po swojemu mapę wskazań paliwa bo golf 3 ma inwersję oporności pływaka. Ale do rzeczy, już mnie ten licznik nie cieszy chciał bym zamienić na taki co ma FIS, te bez CAN są strasznie drogie więc kupiłem 3B0 920 947E, wiwisekcja wykazała że wejścia analogowe są podłączone do procesora, a zmian wartości w komórce z offsetu 0x065 powoduje przełączenie prędkościomierza na impulsy z gniazdka niebieskiego pin 28, taa.. idąc na piechotę komórka po komórce... to na finał, nie będzie gdzie ten licznik wsadzić, bo golfika rdza zeżre Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marek29 Zgłoś #905 Napisano 7 Lutego 2013 @pivvo Poleciałeś ostro po "bandzie" w sensie "full CAN",gdybyś wybrał 1/2fis w wersji "Can" (grube wskazówki) to jest duża szansa na osiągnięcie celu przez edycję eeprom. Twój wybór od razu spali na panewce. Poza tym...Nikt nic nie wie o Twoim aucie.... OK. G3 ,jaki silnik ,jaki ECU (numery?) ,wyposażenie, AB? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
januszskawica Zgłoś #906 Napisano 8 Lutego 2013 Witam wszystkich mam problem z prędkościomierzem mianowicie problem polega na tym ze prędkościomierz mi zaniża prędkość o jakieś 10%. nie za uwarzyłem kiedy pojawił sie problem ale przypuszczam ze po wymianie skrzyni DSG. czy ktoś ma jakiś pomysł jak sie z nim uporać ??????mowimy o licznikach w B6 wersja z czerwonym fis Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SNAIKERS Zgłoś #907 Napisano 8 Lutego 2013 Podaj symbol starego i nowego liczydla. orginalny licznik był: 7M7 920 840 E Nowy licznik jest założony :7M3 920 840 NX Z góry dziękuje :respect Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dob12 Zgłoś #908 Napisano 8 Lutego 2013 orginalny licznik był: 7M7 920 840 ENowy licznik jest założony :7M3 920 840 NX Masz już to ogarnięte? Jeśli nie to podeślij te wsady to przełożę Ci ten prędkościomierz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SNAIKERS Zgłoś #909 Napisano 10 Lutego 2013 Masz już to ogarnięte?Jeśli nie to podeślij te wsady to przełożę Ci ten prędkościomierz. Jeszcze nic nie zrobiłem (bo nie wiem jak to ugryść) nie bardzo się na tym znam prosiłbym o pomoc te wsady to zgrać mam vag-tacho czy innym programem . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SNAIKERS Zgłoś #910 Napisano 10 Lutego 2013 Jeszcze nic nie zrobiłem (bo nie wiem jak to ugryść) nie bardzo się na tym znam prosiłbym o pomoc te wsady to zgrać mam vag-tacho czy innym programem . mam nadzieję żę o te pliki chodzi:rumieniec archive.rar Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Aligator30 Zgłoś #911 Napisano 10 Lutego 2013 predkosciomierz powinien pokazywac poprawnie nowy licznik.rar Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SNAIKERS Zgłoś #912 Napisano 10 Lutego 2013 czy mógłbym prosić szybką instrukcję jak plik wrzucić do zegara za pomocą vagtacho Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sashxxx Zgłoś #913 Napisano 10 Lutego 2013 predkosciomierz powinien pokazywac poprawnie Raczej nie bedzie ten wsad dobrze dzialal:( Stary wsad z jego Alhambry wskazania predkosciomierza pobiera z ABS-u -przynajmniej tak wynika zjego starego wsadu ---------- Dodano o 20:20 ---------- Poprzednia wiadomość o 20:09 ---------- czy mógłbym prosić szybką instrukcję jak plik wrzucić do zegara za pomocą vagtacho Nie uzywam vagtcho ale zamiast read eeprom przy odczycie eepromu robisz Write eeprom przy zapisie i podajesz lokalizacje wsadu no chyba ze czyms innym odczytales wsady . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SNAIKERS Zgłoś #914 Napisano 10 Lutego 2013 (edytowane) a masz może wsad aby działał licznik w moim aucie. Z tego co wiem to skrzynia nie posiada prądniczki szybkościomierza w moim aucie (2001 rok alhambra 1,9TDI 116km. Nie chciałbym czegoś gorzej skopać w liczniku. a może zmienić kodowanie licznika , co myślicie w chwili obecnej mam 12111 Edytowane 10 Lutego 2013 przez SNAIKERS Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sashxxx Zgłoś #915 Napisano 10 Lutego 2013 (edytowane) abs poprawiony.rar poprawiony Po wgraniu na liczniku pojawi sie DEF zmienisz kodowanie na 12411 (pojawia sie mile) i z powrotem zmienisz na 12111 a nastepnie wylacz zaplon i wlacz. Powino byc ok Edytowane 10 Lutego 2013 przez sashxxx Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SNAIKERS Zgłoś #916 Napisano 10 Lutego 2013 ten oststni plik mam wgrać do licznika? czy do sterownika abs? bo tak się słabo orientuje w sytuacji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sashxxx Zgłoś #917 Napisano 10 Lutego 2013 (edytowane) ten oststni plik mam wgrać do licznika? czy do sterownika abs? bo tak się słabo orientuje w sytuacji. tak ten ostatni do licznika. wsad jest poprawiony aby prędkość pobierał z absu Edytowane 10 Lutego 2013 przez sashxxx Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SNAIKERS Zgłoś #918 Napisano 10 Lutego 2013 (edytowane) wgrałem z nowinek technicznych w błedach licznika pojawił się czujnik temperatury silnika i podczas przełączania komputera nie pokazuje na ile zostało paliwa ( to ostatnie to jakoś przeżyje) niestety prędkość jakimś cudem dalej zawyża jadąc 100 km/h na liczniku w rzeczywistości jest 66 km/h sprawdziłem na nawigacji . Wiem że ten próg między nawigacją a licznikiem różni się trochę ale w tym przypadku dość znacząco. Ciekawe że na orginalnym liczniku pokazuje dobrze prędkość. Niewiem o co halo z immo gdyż moje auto ma oddzielną centralkę z immo. A co to WIN? Chciałbym zaóważyć że jestem z tego zielony jak szczypiorek na wiosnę i chciałbym aby moje auto zaczeło wkońcu pokazywać normalnie prędkość. BŁAGAM O POMOC :dance Edytowane 10 Lutego 2013 przez SNAIKERS Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sashxxx Zgłoś #919 Napisano 10 Lutego 2013 (edytowane) wgrałem z nowinek technicznych w błedach licznika pojawił się czujnik temperatury silnika i podczas przełączania komputera nie pokazuje na ile zostało paliwa ( to ostatnie to jakoś przeżyje) niestety prędkość jakimś cudem dalej zawyża jadąc 100 km/h na liczniku w rzeczywistości jest 66 km/h sprawdziłem na nawigacji . Wiem że ten próg między nawigacją a licznikiem różni się trochę ale w tym przypadku dość znacząco. Ciekawe że na orginalnym liczniku pokazuje dobrze prędkość. Niewiem o co halo z immo gdyż moje auto ma oddzielną centralkę z immo. A co to WIN? Chciałbym zaóważyć że jestem z tego zielony jak szczypiorek na wiosnę i chciałbym aby moje auto zaczeło wkońcu pokazywać normalnie prędkość.BŁAGAM O POMOC :dance zrób test licznika. może jest coś nie tak z licznikem. jutro dokładnie zerkne w te wsady bo teraz pisze z telefonu. wyslij mi na PM swój nr tel to zadzwonie Edytowane 10 Lutego 2013 przez sashxxx Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SNAIKERS Zgłoś #920 Napisano 10 Lutego 2013 Test robiłem wskazówki zatrzymują się prawidłowo i wszystko wygląda ok dzwoniłem do serwisu czy licznik zakupiony przeze mnie nie jest z Anglika ( podobno z europejskiej wersji) w oryginalnym zegarze padł procesor sterujący fisem . . Kolejny licznik to koszt 400 zł(i ostatnia literka jest inna niż u mnie) nie stać mnie w serwisie zostawiłem za naprawę starego 450zł + kupno drugiego 250zł. A najgorsze że moja sytuacja jakoś się nie poprawiła jak jadę gdzieś dalej to wkładam orginalny bo ma prawidłowe wskazanie jak coś piszczy to zatrzymuje się i wkładam drugi aby zobaczyć dlaczego piszczy (olej, woda,temp otoczenia spada czy inna sprawa). Prosiłbym gorąco o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach