marek29 Zgłoś #341 Napisano 3 Marca 2011 W sumie to jestem juz na ukonczeniu programu który dekoduje numer licznika podając podstawowe dane typu: model, marka, wygląd, can/bez can, km/h/mile, benzyna/diesel, podziałka na prędkosciomierzu, jaki wyswietlacz miedzy zegarami.narazie tylko vw bo reszta ma wszystko pomieszane ale to tez w przyszłosci bedzie działac. Kolego,pełny szacun...Z "kabelkami" sobię radzę ale pisanie programów to dla mnie kosmos. Czekam na wynik pracy. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marco415 Zgłoś #342 Napisano 3 Marca 2011 w wolnym tłumaczeniu ten X oznacza ze jest to część nie orginalna, lub była już zamontowana, niedziałała poprawnie i ją poprawiali. w wielu wypadkach oznacza to własnie ze jest innych producentów niz VDO, choć nie zawsze. Tak dokładnie, to ten X oznacza że część była regenerowana przez producenta, a nie że jest nie oryginalna. W grupie VW jest to dość znane, że częśći które do nich trafiają spowrotem, to po fabrycznej regeneracji do pierwotnego nr. dodawany jest właśnie X. Np. 1J0920846G przed regeneracja i 1J0920846GX po regeneracji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
riccardoa Zgłoś #343 Napisano 3 Marca 2011 Tak dokładnie, to ten X oznacza że część była regenerowana przez producenta, a nie że jest nie oryginalna. W grupie VW jest to dość znane, że częśći które do nich trafiają spowrotem, to po fabrycznej regeneracji do pierwotnego nr. dodawany jest właśnie X. Np. 1J0920846G przed regeneracja i 1J0920846GX po regeneracji. Skąd takie bzdury?Skoro tak,to czemu w Etce występuje jako normalnie montowane,ewentualnie od jakiegoś czasu np:3B0920822A zastąpiono 3B0920822AX? X.pdf AX.pdf Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marco415 Zgłoś #344 Napisano 4 Marca 2011 Skąd takie bzdury?Skoro tak,to czemu w Etce występuje jako normalnie montowane,ewentualnie od jakiegoś czasu np:3B0920822A zastąpiono 3B0920822AX? Przecież napisałem, X na końcu- część regenerowana. Zapytaj sie w serwisie czemu dodawana jest literka X do numeru setek części. "W Samochodach grupy VAG istnieje coś takiego jak program Austausch. Jest to program wymiany części, do którego zalicza się grupa towarów, które można zregenerować np. pompa wody, pompo wtryski, przekładnie kierownicze, kpl. Silniki, skrzynie biegów, nawigacje, głowice, przeguby, półosie, itp. Volkswagen sprzedając nam część regenerowaną, żąda od nas byśmy oddali mu starą oryginalną część w wyznaczonym terminie. Produkty po regeneracji naturalnie mają gwarancję tak jak wszystko w VW (pod warunkiem montażu w ASO). W Etce każda część podlegająca programowi Austausch ma na końcu numeru X " Ot cała tajemnica. Pozdrawiam i proszę o zweryfikowanie swoich informacji, zanim napiszesz "Skąd takie bzdury?" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosiek Zgłoś #345 Napisano 4 Marca 2011 a może być tez tak ze po prostu zakończono juz montaż samochodów na tych podzespołach a literka X oznacza produkcje w ramach częsci zamiennych? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
riccardoa Zgłoś #346 Napisano 4 Marca 2011 (edytowane) a może być tez tak ze po prostu zakończono juz montaż samochodów na tych podzespołach a literka X oznacza produkcje w ramach częsci zamiennych? Myślę że tak.:dobrze Edytowane 4 Marca 2011 przez riccardoa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
riccardoa Zgłoś #347 Napisano 4 Marca 2011 (edytowane) Przecież napisałem, X na końcu- część regenerowana. Zapytaj sie w serwisie czemu dodawana jest literka X do numeru setek części. "W Samochodach grupy VAG istnieje coś takiego jak program Austausch. Jest to program wymiany części, do którego zalicza się grupa towarów, które można zregenerować np. pompa wody, pompo wtryski, przekładnie kierownicze, kpl. Silniki, skrzynie biegów, nawigacje, głowice, przeguby, półosie, itp. Volkswagen sprzedając nam część regenerowaną, żąda od nas byśmy oddali mu starą oryginalną część w wyznaczonym terminie. Produkty po regeneracji naturalnie mają gwarancję tak jak wszystko w VW (pod warunkiem montażu w ASO). W Etce każda część podlegająca programowi Austausch ma na końcu numeru X " Ot cała tajemnica. Pozdrawiam i proszę o zweryfikowanie swoich informacji, zanim napiszesz "Skąd takie bzdury?" A co powiesz na to?Części z samochodu z 2010 i 2011 też po regeneracji?Z czego je zregenerowali?Zastanów się trochę a później pisz X.pdf DX.pdf Edytowane 4 Marca 2011 przez riccardoa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marco415 Zgłoś #348 Napisano 4 Marca 2011 A co powiesz na to?Części z samochodu z 2010 i 2011 też po regeneracji?Z czego je zregenerowali?Zastanów się trochę a później pisz Widzę że nie rozumiesz. Tą część z literka X jak będziesz chciał kupić ,musisz zostawić swoje zegary, a jak myślisz, co się z Twoimi zegarami póżniej stanie, choć by były z auta 2011 luty? Z tego co się orientuje, trafią one z powrotem do VW na zregenerowanie i zostanie dodana literka X, a potem będą grzecznie czekały na swojego nowego nabywce w ASO. Jeżeli według Ciebie tak nie jest, to wytłumacz mi, dlaczego kupując w ASO jakąkolwiek część z X na końcu numeru, musisz zostawić w zamian swoja starą część, nawet i tą z auta z 2011 roku? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PacoRamires Zgłoś #349 Napisano 4 Marca 2011 podepnę się do tematu z tego co mi wiadomo to wszystkie numery części z oznaczeniem literowym na końcu "X" są poprzedzone znakiem "#" są to tak zwane części "wymienne" a polega to na tym że, przy zakupie nowej części zamiennej zdając tą starą część z "X' na końcu kupujmy tą nową dużo taniej a tak prawdę mówiąc to nie mam zielonego pojęcia co z tą starą częścią się dzieje, ale nie bardzo chce mi się wierzyć żeby ona była zregenerowana i puszczana w obieg jako nowa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
riccardoa Zgłoś #350 Napisano 5 Marca 2011 (edytowane) Widzę że nie rozumiesz. Tą część z literka X jak będziesz chciał kupić ,musisz zostawić swoje zegary, a jak myślisz, co się z Twoimi zegarami póżniej stanie, choć by były z auta 2011 luty? Z tego co się orientuje, trafią one z powrotem do VW na zregenerowanie i zostanie dodana literka X, a potem będą grzecznie czekały na swojego nowego nabywce w ASO. Jeżeli według Ciebie tak nie jest, to wytłumacz mi, dlaczego kupując w ASO jakąkolwiek część z X na końcu numeru, musisz zostawić w zamian swoja starą część, nawet i tą z auta z 2011 roku? A ty nie widzisz że one są w Etce pokazane jako na pierwszy montaż z fabryki?Zregenerowane?Ale więcej się nie wypowiadam,bo szkoda zaśmiecać wątku. Edytowane 5 Marca 2011 przez riccardoa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marco415 Zgłoś #351 Napisano 5 Marca 2011 A ty nie widzisz że one są w Etce pokazane jako na pierwszy montaż z fabryki? Na pierwszy montaż z fabryki, masz to, co jest w nowym samochodzie, a nie to, co oferuje póżniej Etka. Spróbuj znależć choćby jedną część w nowym aucie z literką X na końcu. Z tego co wiem, nie znajdziesz. http://dcvw.blogspot.com/2010/06/austauch-znaczy-wymiana.html http://www.volkswagen.de/de/servicezubehoer/VolkswagenOriginalTeile/original_austausch_teile/historie.html http://www.vwpoznan.pl/dzial_czesci/program_austausch/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GRZECHHH Zgłoś #352 Napisano 9 Marca 2011 Jestem w trakcie przygotowań do założenia nowego licznika 3BG FIS, a konkretnie 3B0 920 846A V01. Licznik miał już oryginalnie aktywowaną opcję - ile km do przejechania. Podświetlanie wskazówek, zmianę tonu dźwięku i korekcje temperatury zrobiłem jednak cały czas mam problem z WELCOME. Zarówno w komórce 0x417 jak i 0x44F są inne wartości, a zmiana ba 6B nie przynosi efektu. W załączniku oryginalny BIN oraz zrzut fragmentu pamięci w GIF. 3B0920846A V01 VDO.rar Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #353 Napisano 9 Marca 2011 Jestem w trakcie przygotowań do założenia nowego licznika 3BG FIS, a konkretnie 3B0 920 846A V01. Licznik miał już oryginalnie aktywowaną opcję - ile km do przejechania. Podświetlanie wskazówek, zmianę tonu dźwięku i korekcje temperatury zrobiłem jednak cały czas mam problem z WELCOME. Zarówno w komórce 0x417 jak i 0x44F są inne wartości, a zmiana ba 6B nie przynosi efektu. W załączniku oryginalny BIN oraz zrzut fragmentu pamięci w GIF. No cóż, prawdopodobnie wersja softu Twojego licznika nie umożliwia uaktywnienia napisu Welcome. Możesz wgrać wsad od 847E, ale wątpię żeby to pomogło. Na pierwszy montaż z fabryki, masz to, co jest w nowym samochodzie, a nie to, co oferuje póżniej Etka. Spróbuj znależć choćby jedną część w nowym aucie z literką X na końcu. Z tego co wiem, nie znajdziesz. Kolega ma rację w tej sprawie i nie ma się co dalej kłócić. W samochodzie wyjeżdżającym z fabryki nie znajdzie się część z oznaczeniem X. Natomiast kupując nowy np. licznik dostaniemy tylko z X. Np tu http://moto.allegro.pl/nowy-licznik-passat-b5-96-00-3b0919880px-automat-i1499709796.html Nie ma nowego licznika bez X. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marco415 Zgłoś #354 Napisano 12 Marca 2011 Mam pytanie do tych, co zmianili sobie wskażnik temperatury na liniowy. Jaką Wam teraz wskażnik pokazuje temperature przy normalnej jezdzie? Dochodzi w ogóle do 90*C? U mnie komp średnio pokazuje 82*C - 85*C, a na wskazniku jest jakieś 80*C, i nie wiem czy tak ma być, czy termostat do wymiany? Po modyfikacji wskazania na liniowe, testowałem wskażnik vagiem i wskazówka idzie od początku do końca ladnie, ale potem zamiast zatrzymać się na równych 90*C staje na 80*C, dodam że przed modem zatrzymywała sie na 90*C. Jak to wygląda u Was? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #355 Napisano 13 Marca 2011 Wskazówka na teście powinna zatrzymać się idealnie na 90. Jeśli tak nie masz to musisz trochę dopracować wykres. Ja na dwóch wsadach miałem idealnie za pierwszym razem, a na trzecim musiałem podciągnąć trochę druga wartość bo wskazówka zamiast 90 pokazywała 88, podczas gdy inne temperatury pokazywała dobrze. Co do temperatury utrzymywanej-mój ori termostat ma temp otwarcia 87 stopni i nagrzany silnik utrzymuje ok 90 stopni z odchyłami w zakresie 88-92 przy normalnej jeździe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marco415 Zgłoś #356 Napisano 13 Marca 2011 Sprawdziłem jeszcze raz wykres i według mnie powinno być ok. Coś mi się wydaje, że będzie potrzebna korekta wskazówki metodą- "paluchem":dobrze Jak ktoś może, to proszę o sprawdzenie moich obliczeń, bo może się mylę. Było(ori): 240 400 592 864 992 1040 DEC 31 31 740 740 1275 1447 DEC Jest: 240 400 592 864 992 1040 DEC 31 31 435 1006 1275 1447 DEC Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arekmalisz Zgłoś #357 Napisano 16 Marca 2011 Mam pytanie do tych, co zmianili sobie wskażnik temperatury na liniowy. Jaką Wam teraz wskażnik pokazuje temperature przy normalnej jezdzie? Dochodzi w ogóle do 90*C? U mnie komp średnio pokazuje 82*C - 85*C, a na wskazniku jest jakieś 80*C, i nie wiem czy tak ma być, czy termostat do wymiany? Po modyfikacji wskazania na liniowe, testowałem wskażnik vagiem i wskazówka idzie od początku do końca ladnie, ale potem zamiast zatrzymać się na równych 90*C staje na 80*C, dodam że przed modem zatrzymywała sie na 90*C. Jak to wygląda u Was? ja miałem podobny problem wskazówka na teście nie zatrzymywała się na 90 stopniach a na 88 i nie dochodziła do tych 130 metoda na "palucha" pomogła pozdrawiam Arek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
riccardoa Zgłoś #358 Napisano 19 Marca 2011 Wskazówka na teście powinna zatrzymać się idealnie na 90. Jeśli tak nie masz to musisz trochę dopracować wykres. Ja na dwóch wsadach miałem idealnie za pierwszym razem, a na trzecim musiałem podciągnąć trochę druga wartość bo wskazówka zamiast 90 pokazywała 88, podczas gdy inne temperatury pokazywała dobrze.Co do temperatury utrzymywanej-mój ori termostat ma temp otwarcia 87 stopni i nagrzany silnik utrzymuje ok 90 stopni z odchyłami w zakresie 88-92 przy normalnej jeździe. Mam podobny przypadek,możesz napisać którą wartość i jak zmieniłeś?Nie specjalne uśmiecha mi się kolejne wyjmowanie i rozbieranie zegarów w celu grzebania tam paluchem. Poniżej moje wypociny. Wska?nik temperatury.xls Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #359 Napisano 20 Marca 2011 Tu masz mój wykres: http://nces.ed.gov/nceskids/createagraph/default.aspx?ID=8a15ba01a86a4313b227ae7539802e2c Jak widzisz oryginalnie miałem 54 54 758 758 itd, gdy prostowałem zrobiłem 54 54 458 1030 itd. Ale że był problem z tą 90 stopni to 458 zmieniłem na 470 i już jest prawie idealnie. Muszę jeszcze podciągnąć dosłownie o muśnięcie, żeby mnie usatysfakcjonowało. Na Twoim wykresie musisz zmienić wartość 470 na wyższą-jak patrzę na ten wykres to nawet mi się wydaje, że właśnie punkt 470 jest jakby zbyt nisko powodując wklęśnięcie linii-nie znaczne, ale właśnie wystarczająco by powodować w/w problem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marco415 Zgłoś #360 Napisano 20 Marca 2011 Po paru razach wgrywania innych wartości do licznika, postanowiłem że wracam do ori. Moim zdaniem na wykresie nie może być idealnie prosta linia, bo wtedy na teście vagiem wskazówka nie będzie się zatrzymywać na równych 90 stopniach. Dziękuję wszystkim za porady. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach