Jericho Zgłoś #21 Napisano 29 Marca 2012 Hm. No wiesz, generalnie pedał twardnieje na wyłączonym silniku jak się go "podpompuje" kilka razy - to oczywiste. Ale teraz nacisnąłem go i od razu nie chciał nawet drgnąć Po prostu zachował się inaczej niż zawsze (moim zdaniem inaczej niż normalnie) i stąd to moje gdybanie. Dlatego też napisałem, że przed pozostawieniem go na postoju nie "pompowałem" pedału hamulca, bo to mogłoby być wyjaśnieniem twardego hamulca Jak odpaliłem silnik, to działał już normalnie i teraz po zgaszeniu też działa normalnie (popompuję pare razy i dopiero robi się twardy).Mialem podobnie w TDi AVB. Wczesniej byl miekki przed odpaleniem silnika, a z czasem zrobil sie twardy. Problem rozwiazal sie sam. Sprzedalem auto Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MSK Zgłoś #22 Napisano 30 Marca 2012 (edytowane) Dziś rano powtórka. Hamulec znów jak kamień przed odpaleniem auta. Powyższe rozwiązanie problemu fajne, ale jakby to powiedzieć, póki co nie stać mnie na kupno czegoś nowego. Edytowane 30 Marca 2012 przez MSK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maik78 Zgłoś #23 Napisano 30 Marca 2012 (edytowane) :fajnyKoledzy widze że tyle odpowiedzi a nikt nie wie gdzie się reguluje wstępnie hamulec ręczny a powiem wam że występuje taka regulacja . Otóż spuszczamy ręczny i dźwignia ta co trzyma linki przy zacisku hamulcowym ma ogranicznik . Luz miedzy ogranicznikiem a dźwidnią powinien wynosić maksymalne 2mm jezeli jest większy należy ustawić żeby nie przekraczał 2mm może być od 0 dpo max 2mm . A regulacja jest pod samochodem nad ekranem tłumnika środkowego (poprzecznego) , po przedkęcenu nastepuje widoczna zmiana tej szczeliny miedzy ogranicznikiem a dźwignią zacisku. O tym mało kto wie ale tak jest . Pozdrawiam Edytowane 30 Marca 2012 przez Maik78 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tofana Zgłoś #24 Napisano 6 Lipca 2012 Może się komuś przyda: regulacja recznego.pdf Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JANUARY111 Zgłoś #25 Napisano 6 Sierpnia 2012 :fajnyKoledzy widze że tyle odpowiedzi a nikt nie wie gdzie się reguluje wstępnie hamulec ręczny a powiem wam że występuje taka regulacja . Otóż spuszczamy ręczny i dźwignia ta co trzyma linki przy zacisku hamulcowym ma ogranicznik . Luz miedzy ogranicznikiem a dźwidnią powinien wynosić maksymalne 2mm jezeli jest większy należy ustawić żeby nie przekraczał 2mm może być od 0 dpo max 2mm . A regulacja jest pod samochodem nad ekranem tłumnika środkowego (poprzecznego) , po przedkęcenu nastepuje widoczna zmiana tej szczeliny miedzy ogranicznikiem a dźwignią zacisku. O tym mało kto wie ale tak jest . Pozdrawiam W pasacie FL nie ma potrzeby regulacji ręcznego ,jeżeli ktos ma za duży luz na rączce od ręcznego to po porostu ma przytarty sworzeń ten ktory wychodzi z cylinderka i sprężyna nie daje rady cofnąć do tylu dźwigni w celu wybrania luzu ,najlepiej w tym przypadku wykręcić całkowicie cylinderek i w imadle rozruszać psikając jakimś środkiem np WD ,przy rozruszaniu należny co jakiś czas wcisnąć tłoczek cylinderka żeby nie wyskoczył Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Desper Zgłoś #26 Napisano 9 Sierpnia 2012 January, układ tylnych hamulców jest taki sam w b5 i b5fl. Problem o jakim piszesz to inny temat (kwestia korozji elementów w zacisku), ale zanim zacznie się regulować linkę, trzeba sprawdzić czy przyczyną dużego luzu na ręcznym nie jest właśnie to. Jeśli dźwignie w zaciskach chodzą prawidłowo - trzeba się dobrać do regulacji Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GzyGzy Zgłoś #27 Napisano 30 Stycznia 2013 Witam moze mi ktos powiedziec jaki jest nr fabryczny linki recznego do passata b5 2.8 v6 benzyna. Potrzebuje to wiedziec bo cos mi nie gra kupilem orginal za 80zl i nie jestem pewien czy pasuje do mojego auta a sprzedajacy mowil ze pasuje. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
c-k Zgłoś #28 Napisano 19 Czerwca 2013 Ja mam trochę inny problem.Podczas jazdy z okolic tylnych kół wydobywa się dziwne huczenie,piszczenie,dokładnie nie wiem jak to nazwać,które przestaje na moment jak tylko zaciągnę hamulec ręczny,po czym zaraz znowu coś zaczyna wyć.Czy ktoś może powiedzieć,co to może być? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #29 Napisano 20 Czerwca 2013 może to być np koniec klocków albo tarcz .. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
c-k Zgłoś #30 Napisano 20 Czerwca 2013 Hamulce na przeglądzie wyszły ok.70 % tylko ręczny lewy coś nie domaga 30%-80% Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #31 Napisano 20 Czerwca 2013 rozbierz i sprawdz najlepiej bo tak sporo mozliwosci w ciemno... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukazz Zgłoś #32 Napisano 13 Października 2013 Witam mam pytanie jak odpiąć ręczny z zacisku, dokładnie jak zdjąć linke z zacisku bo potrzebuje zdemontować zacisk aby oddać go do regeneracji ale nie moge sobie poradzić z odpięciem ręcznego od zacisku dzieki za info pozdrawiam 7 Łukasz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #33 Napisano 13 Października 2013 z tego co pamiętam tam jest sprężyna naciągająca linkę. Musisz "ścisnąć" sprężynę i ją wyjąć. Nie powinno być większych problemów z tym. Ja przynajmniej nie miałem. Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukazz Zgłoś #34 Napisano 13 Października 2013 (edytowane) cześć Wiem właśnie ze tam jest sprężyna ale nie mogę jej ściągnąć. Nie wiem czy ją się odkręca czy wypina z takiego zaczepu bo mi nie chciała ani tak ani tak zejść pomyśałem ze może jest jakiś specjalny sposób no cóż bedzie trzeba się pomęczyć Ale tak dla pewności, linka jest zaczepiona o tą sprężynę i teraz mam zdjąć linke jak sprężyna jest przymocowana do zacisku(szanse daje że to się uda jakieś 30%) czy należy odkręcić śrubę za sprężyną i zdjąć sprężynę razem z linką z zacisku a potem "wypiąć linkę ze spręzyny i spowrotem przypiąć sprężynę do zacisku bo ja odkręciłęm tą śrubę za sprężyną ale sprężyna nie chciała zejść z zacisku dzieki Łukasz Edytowane 13 Października 2013 przez lukazz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyggy Zgłoś #35 Napisano 14 Października 2013 Mam nadzieję, że wyciągnąłeś taką blaszkę, która trzyma pancerz linki przy zacisku. Czasem jest to bardzo skorodowane i można nie zauważyć. Jest to taka wsuwka z blachy z zawiniętymi brzegami aby nie wypadła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukazz Zgłoś #36 Napisano 14 Października 2013 dokładnie tak zrobiłem, ale mimo to linka nie chce zejść, a boję się za nią mocno ciągnąć aby nie poszarpac, pancerza:( ale widzę że kolega wina czym polega demontaż linki może udzieli mi kilku rad jak się za to zabrać , z góry dzięki. pozdrawiam łukasz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyggy Zgłoś #37 Napisano 14 Października 2013 Ja aby wyjąć zacisk do wymiany odkręciłem co trzeba, zacisnąłem wężyk z układu hydraulicznego, zdjąłem to zabezpieczenie linki, o którym pisałem, obróciłem dźwignię, do której zaczepiona jest linka i wyjąłem ją z dźwigni. Następnie odkręciłem przewód hydrauliczny i zacisk był już mój. Może dla lepszego zrozumienia wrób jakieś foto, opisz strzałkami na foto, o który element chodzi i będzie łatwiej się dogadać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukazz Zgłoś #38 Napisano 15 Października 2013 czesc, ok to jak bede miał chwile to rozbiorę to i porobię zdjęcia chwilowo nie mam czasu, bo mam przeprowadzke Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zaksiu1971 Zgłoś #39 Napisano 14 Czerwca 2014 Witam. Po wymianie tarcz TRW i klocków TRW nastąpił zanik hamulca ręcznego.Łapie ale bardzo wysoko tak że podnosi podłokietnik.Przed wymianą było ok'.Przejechałem około 150km i nic się nie ułożyło.Wczoraj znalazłem taki oto opis regulacja recznego (1).pdf i zastosowałem go,dodam że w czasie wymiany tarcz i klocków nic z ręcznym nie robiłem. Wyjechałem z garażu i cap za ręczny a tam dżwignia w pion.A przyciskając nożny kilka razy tzn.pompowanie ręczny ładnie łapie na 3-4 ząbku????????? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses Zgłoś #40 Napisano 14 Czerwca 2014 według mnie problem leży w samoregulatorach w tylnich zaciskach, może przy wymianie klocków zostały niepoprawnie wkręcone tłoczki lub nie wystarczająco (powinny być wkręcone do samego końca by samoregulator mógł się ponownie ustawić) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach