Skocz do zawartości
eaglemarcin

Jak wyregulować hamulec ręczny

Rekomendowane odpowiedzi

... lub uszkodzony/e zacisk/zaciski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz czy dzwigienki w zaciskach cofaja sie do konca i czy ktorys z klockow nie siedzi krzywo. Normalnie po wymianie klockow trzeba kilka razy nacisnac pedal hamulca zeby sie wszystko ustawilo i reczny powinien brac tak samo jak wczesniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Normalnie po wymianie klocków (z tyłu) trzeba kilka razy pociągnąć ręczny żeby wszystko się ustawiło. Naciskanie hamulca roboczego przed ustawieniem tłoczków jest zabronione - powoduje to uszkodzenie mechanizmu hamulca ręcznego (zaciski do wymiany)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bzdura. we wszyskich samochodach najpierw wciskam pedal hamulca a pozniej dopiero reczny i nic sie nigdy nie popsulo a przeciez wszedzie zasada dzialania jest taka sama.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Normalnie po wymianie klocków (z tyłu) trzeba kilka razy pociągnąć ręczny żeby wszystko się ustawiło. Naciskanie hamulca roboczego przed ustawieniem tłoczków jest zabronione - powoduje to uszkodzenie mechanizmu hamulca ręcznego (zaciski do wymiany)

 

Pierwsze słyszę o takiej zasadzie, zmieniłem już kilkanaście kompletów klocków i tarcz i zawsze naciskałem pedał hamulca i jakoś nic się nie stało i nic nie uszkodziło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tyle że ja próbowałem wcisnąć tłoczek bez kręcenia i nie wiem czy to go nie zdemolowało.Jak zaciągam ręczny bardzo powoli to na 4-tym ząbku trzyma rewelacyjnie,ale jak zaciągam normalnie to wajcha staje demba i prawie nic nie trzyma.Czuć jakby po 45-tym ząbku co coś przeskakiwało .Czy zacisk tylni b5 a b5 fl jest zamienny?

Edytowane przez zaksiu1971

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bzdura. we wszyskich samochodach najpierw wciskam pedal hamulca a pozniej dopiero reczny i nic sie nigdy nie popsulo a przeciez wszedzie zasada dzialania jest taka sama.

 

gratuluję psucia własnego (oby tylko) samochodu. Zapewniam, że najpierw trzeba zaciagnąć kilkanascie razy ręczny, potem można deptać pedał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem mechanikiem wiec wiem co mowie i robie. Troche tego przerobilem i sporo zaciskow naprawilem, jedyna awaria zacisku to nieszczelnosc. Ale skoro tak mowisz to chyba nie widziales zacisku od srodka. Zadna ksiazka czy instrukcja nie mowi o tym zeby najpierw podciagnac tloczek recznym. Ba nawet google o tym nie mowi;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy próba wciśnięcia tłoczka bez obrotu może go uszkodzić a objawem będzie brak ręcznego,lub bardzo słaby a wajcha pionie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byc moze. Sprawdzales to co wczesniej napisalem? Jesli ktos wczesniej podciagnal linke od recznego i dzwigienki w zacisku/zaciskach sie nie cofaja do konca to moze tak byc ze dopiero po nacisnieciu hamulca jest jak powinno.

Jak bedziesz to sprawdzal i okaze sie wszystko ok mozesz odkrecic zacisk, wkrecic tloczek i poprosic kogos zeby zaciagnal reczny kilka razy ale nie na tyle zeby sie tloczek wysypal z zacisku, wtedy zobaczysz czy tloczek wysuwa sie chowa spowrotem. Jak zauwazysz ze sa jakies przeskoki to uszkodziles samoregulator. Zostaje wtedy tylko wymiana zaciskow.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jestem mechanikiem wiec wiem co mowie i robie. Troche tego przerobilem i sporo zaciskow naprawilem, jedyna awaria zacisku to nieszczelnosc. Ale skoro tak mowisz to chyba nie widziales zacisku od srodka. Zadna ksiazka czy instrukcja nie mowi o tym zeby najpierw podciagnac tloczek recznym. Ba nawet google o tym nie mowi;)

 

Budowę zacisku znam - sam regenerowałem swoje zaciski.

 

O konieczności pociągnięcia ręcznego mówi m.in. instrukcja dołączona do kompletu klocków ATE.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki szymin89 .Opisałeś to bardzo dobrze.W weckend sprawdze i dam znac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A TRW mowi ze trzeba kilkakrotnie nacisnac pedal hamulca ale nie do konca. Nie mowie ze to co napisales nie jest wlasciwe bo jest, jednak inne 'kasowanie luzu' nie jest nie wskazane i nie powinno nic popsuc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie co mam zrobić po 1 reczny łapie aż pod pachę 2 ząbek od samej góry a 2 problem to trzyma tylko na 1 koło ..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymienić linki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

albo sprawdzić zaciski - równie dobrze jeden zacisk może być uszkodzony, stąd duży skok rękawa i działanie hamulca na jednym kole.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności