Skocz do zawartości
eaglemarcin

Jak wyregulować hamulec ręczny

Rekomendowane odpowiedzi

Hm. No wiesz, generalnie pedał twardnieje na wyłączonym silniku jak się go "podpompuje" kilka razy - to oczywiste. Ale teraz nacisnąłem go i od razu nie chciał nawet drgnąć Po prostu zachował się inaczej niż zawsze (moim zdaniem inaczej niż normalnie) i stąd to moje gdybanie. Dlatego też napisałem, że przed pozostawieniem go na postoju nie "pompowałem" pedału hamulca, bo to mogłoby być wyjaśnieniem twardego hamulca Jak odpaliłem silnik, to działał już normalnie i teraz po zgaszeniu też działa normalnie (popompuję pare razy i dopiero robi się twardy).
Mialem podobnie w TDi AVB. Wczesniej byl miekki przed odpaleniem silnika, a z czasem zrobil sie twardy. Problem rozwiazal sie sam. Sprzedalem auto ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś rano powtórka. Hamulec znów jak kamień przed odpaleniem auta.

 

Powyższe rozwiązanie problemu fajne, ale jakby to powiedzieć, póki co nie stać mnie na kupno czegoś nowego.

Edytowane przez MSK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:fajnyKoledzy widze że tyle odpowiedzi a nikt nie wie gdzie się reguluje wstępnie hamulec ręczny a powiem wam że występuje taka regulacja . Otóż spuszczamy ręczny i dźwignia ta co trzyma linki przy zacisku hamulcowym ma ogranicznik . Luz miedzy ogranicznikiem a dźwidnią powinien wynosić maksymalne 2mm jezeli jest większy należy ustawić żeby nie przekraczał 2mm może być od 0 dpo max 2mm . A regulacja jest pod samochodem nad ekranem tłumnika środkowego (poprzecznego) , po przedkęcenu nastepuje widoczna zmiana tej szczeliny miedzy ogranicznikiem a dźwignią zacisku. O tym mało kto wie ale tak jest .

Pozdrawiam

Edytowane przez Maik78

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
:fajnyKoledzy widze że tyle odpowiedzi a nikt nie wie gdzie się reguluje wstępnie hamulec ręczny a powiem wam że występuje taka regulacja . Otóż spuszczamy ręczny i dźwignia ta co trzyma linki przy zacisku hamulcowym ma ogranicznik . Luz miedzy ogranicznikiem a dźwidnią powinien wynosić maksymalne 2mm jezeli jest większy należy ustawić żeby nie przekraczał 2mm może być od 0 dpo max 2mm . A regulacja jest pod samochodem nad ekranem tłumnika środkowego (poprzecznego) , po przedkęcenu nastepuje widoczna zmiana tej szczeliny miedzy ogranicznikiem a dźwignią zacisku. O tym mało kto wie ale tak jest .

Pozdrawiam

 

W pasacie FL nie ma potrzeby regulacji ręcznego ,jeżeli ktos ma za duży luz na rączce od ręcznego to po porostu ma przytarty sworzeń ten ktory wychodzi z cylinderka i sprężyna nie daje rady cofnąć do tylu dźwigni w celu wybrania luzu ,najlepiej w tym przypadku wykręcić całkowicie cylinderek i w imadle rozruszać psikając jakimś środkiem np WD ,przy rozruszaniu należny co jakiś czas wcisnąć tłoczek cylinderka żeby nie wyskoczył

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

January, układ tylnych hamulców jest taki sam w b5 i b5fl.

Problem o jakim piszesz to inny temat (kwestia korozji elementów w zacisku), ale zanim zacznie się regulować linkę, trzeba sprawdzić czy przyczyną dużego luzu na ręcznym nie jest właśnie to. Jeśli dźwignie w zaciskach chodzą prawidłowo - trzeba się dobrać do regulacji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam moze mi ktos powiedziec jaki jest nr fabryczny linki recznego do passata b5 2.8 v6 benzyna. Potrzebuje to wiedziec bo cos mi nie gra kupilem orginal za 80zl i nie jestem pewien czy pasuje do mojego auta a sprzedajacy mowil ze pasuje. pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam trochę inny problem.Podczas jazdy z okolic tylnych kół wydobywa się dziwne huczenie,piszczenie,dokładnie nie wiem jak to nazwać,które przestaje na moment jak tylko zaciągnę hamulec ręczny,po czym zaraz znowu coś zaczyna wyć.Czy ktoś może powiedzieć,co to może być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może to być np koniec klocków albo tarcz ..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hamulce na przeglądzie wyszły ok.70 % tylko ręczny lewy coś nie domaga 30%-80%

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rozbierz i sprawdz najlepiej bo tak sporo mozliwosci w ciemno...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

mam pytanie jak odpiąć ręczny z zacisku, dokładnie jak zdjąć linke z zacisku bo potrzebuje zdemontować zacisk aby oddać go do regeneracji ale nie moge sobie poradzić z odpięciem ręcznego od zacisku :) dzieki za info pozdrawiam 7

 

Łukasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tego co pamiętam tam jest sprężyna naciągająca linkę. Musisz "ścisnąć" sprężynę i ją wyjąć. Nie powinno być większych problemów z tym. Ja przynajmniej nie miałem. Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cześć

 

Wiem właśnie ze tam jest sprężyna ale nie mogę jej ściągnąć. Nie wiem czy ją się odkręca czy wypina z takiego zaczepu bo mi nie chciała ani tak ani tak zejść :( pomyśałem ze może jest jakiś specjalny sposób :) no cóż bedzie trzeba się pomęczyć :)

 

Ale tak dla pewności, linka jest zaczepiona o tą sprężynę i teraz mam zdjąć linke jak sprężyna jest przymocowana do zacisku(szanse daje że to się uda jakieś 30%) czy należy odkręcić śrubę za sprężyną i zdjąć sprężynę razem z linką z zacisku a potem "wypiąć linkę ze spręzyny i spowrotem przypiąć sprężynę do zacisku :) bo ja odkręciłęm tą śrubę za sprężyną ale sprężyna nie chciała zejść z zacisku :(

 

dzieki

 

Łukasz

Edytowane przez lukazz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję, że wyciągnąłeś taką blaszkę, która trzyma pancerz linki przy zacisku. Czasem jest to bardzo skorodowane i można nie zauważyć. Jest to taka wsuwka z blachy z zawiniętymi brzegami aby nie wypadła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokładnie tak zrobiłem, ale mimo to linka nie chce zejść, a boję się za nią mocno ciągnąć aby nie poszarpac, pancerza:( ale widzę że kolega wina czym polega demontaż linki może udzieli mi kilku rad jak się za to zabrać , z góry dzięki. pozdrawiam łukasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja aby wyjąć zacisk do wymiany odkręciłem co trzeba, zacisnąłem wężyk z układu hydraulicznego, zdjąłem to zabezpieczenie linki, o którym pisałem, obróciłem dźwignię, do której zaczepiona jest linka i wyjąłem ją z dźwigni. Następnie odkręciłem przewód hydrauliczny i zacisk był już mój. Może dla lepszego zrozumienia wrób jakieś foto, opisz strzałkami na foto, o który element chodzi i będzie łatwiej się dogadać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czesc, ok to jak bede miał chwile to rozbiorę to i porobię zdjęcia :) chwilowo nie mam czasu, bo mam przeprowadzke ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Po wymianie tarcz TRW i klocków TRW nastąpił zanik hamulca ręcznego.Łapie ale bardzo wysoko tak że podnosi podłokietnik.Przed wymianą było ok'.Przejechałem około 150km i nic się nie ułożyło.Wczoraj znalazłem taki oto opis regulacja recznego (1).pdf i zastosowałem go,dodam że w czasie wymiany tarcz i klocków nic z ręcznym nie robiłem. Wyjechałem z garażu i cap za ręczny a tam dżwignia w pion.A przyciskając nożny kilka razy tzn.pompowanie ręczny ładnie łapie na 3-4 ząbku?????????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

według mnie problem leży w samoregulatorach w tylnich zaciskach, może przy wymianie klocków zostały niepoprawnie wkręcone tłoczki lub nie wystarczająco (powinny być wkręcone do samego końca by samoregulator mógł się ponownie ustawić)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności