Jericho Zgłoś #801 Napisano 30 Listopada 2010 Mi nie kreci sie ten glowny a nie elektryczny i czy to normalne? Moze za zimno na zewnatrz, a diselka ciezko zagrzac, tym bardziej ze temp odbiera mu nagrzewnica. Wiec sam owiew powietrza wystarcza by schlodzic plyn w ukladzie i nie musi sie wspomagac wentylatorem. Co do mechanika to mozna zadzwonic i sie popytac: KM Auto Serwis 606312624 - Krzysiek ---------- Post added at 23:24 ---------- Previous post was at 23:20 ---------- Najlepiej weź kogoś, nich siadzie za kierownicą i przygazuje na wolnych obrotach. Ty w tym czasie przytrzymaj rękę na wężu wchodzącym do chłodnicy. Jeżeli wąż twardnieje przy gazowaniu... to już nie będę kończył. A jeżeli nie - szukajmy dalej. Pomiar robic tylko na w pelni zagrzanym silniku, zeby miec pewnosc ze termostat sie otworzyl. Chyba ze cisnienie pojdzie od tylu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chworz Zgłoś #802 Napisano 30 Listopada 2010 Pomiar robic tylko na w pelni zagrzanym silniku No tak, diabeł tkwi w szczegółach, ale o tym zapomniałem napisać, Dzięki za uzupełnienie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #803 Napisano 30 Listopada 2010 Główny wentylator jest na wiskozie i w 1.9 i w 1.8. Jeśli w 2.5 też jest na wiskozie, to powinien się kręcić zawsze, tylko na zimnym z małą prędkością. Jeśli się nie kręci, tzn że jest uszkodzony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Przemo286 Zgłoś #804 Napisano 1 Grudnia 2010 Panowie a jak jest w końcu z tym sprawdzaniem termostatu po wężach od chłodnicy? Który ma być ciepły, który zimny (czy oba zimne) przy sprawnym termostacie? bo już różne wersje czytałem na tym forum...? Mój AJM potrzebuje ok 12km do wskaźnikowych 90 przy temp zewnętrznej 0 (na VAG'u jest ok 75-80). Wymieniłem już dwa termostaty (Wahlery) i ciągle bez zmian. Świece żarowe układu chłodzenia nowe, sprawdzane - grzeją tak jak powinny. Dzisiaj rano przy temp -12 po ponad 20km wskaźnik dopiero dobił do 90 i co powiecie na to (post 114) http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=779595#post779595 i na to (post 128) http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=786520#post786520 Może te Wahlerowe 87 to za mało dla niektórych jednostek napędowych...? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M1A Zgłoś #805 Napisano 1 Grudnia 2010 Kiedy w koncu te pomiary? Wszędzie mam daleko na hamownie ale na wiosnę to już na pewno będą ,koledzy którzy oceniali moje logi szacują na ok 180-185 koników a ile jest to tylko wykres powie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #806 Napisano 1 Grudnia 2010 Kupiłem załozyłem i FURORA autko po odpaleniu(temp na zewnatrz ok -10st) chodzi 3minuty jade 3km 1,5-2tys obrotów predkosc 60-70km/h Łapie temp 90st a ogrzewanie trzeba wyłaczyc bo mozna sie udusic. Mi tu cos nie gra. To benzyna przy takiej temp juz mialaby troche ciezko z osiganieciem tej temp na tym dystansie i przy tej predkosci. Wczoraj przy -3C wskazowka poszla na 90 dopiero po ok 10km, jazda spokojna, obroty 1600-2000. Pozniej jak robilem odcinki po 3-4km z przerwami ok 10min do wskazowka maxymalnie dochodzila do 80C. Termostat mam sprawny, przynajamniej ostatnio jak go sprawdzalem ---------- Post added at 12:58 ---------- Previous post was at 12:56 ---------- Główny wentylator jest na wiskozie i w 1.9 i w 1.8. Jeśli w 2.5 też jest na wiskozie, to powinien się kręcić zawsze, tylko na zimnym z małą prędkością. Jeśli się nie kręci, tzn że jest uszkodzony. Mi na uszkodzonej wiskozie krecil sie bo sie krecil, ale palcem mozna bylo go zatrzymac, bo zawrotnych predkosci nie rozwijal. Teraz mam nowy, kreci sie troche szybciej, ale w zatrzymanie jego trzeba sie juz postarac. Pewnie jakby temp zewnet. bylyby wyzsze to by mi paluchy polamalo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #807 Napisano 1 Grudnia 2010 Ja go wolałem nie łapać-szkoda palców Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
masa454 Zgłoś #808 Napisano 1 Grudnia 2010 Witam bardzo serdecznie! Potrzebuję pomocy! Mój passacik 1,9 td z 93 roku ma następujący problem. Nie dmucha ciepłym powietrzem mimo wysokiej temp silnika. Wypluwa nie wiem tylko skąd płyn do chłodnic no i boję się jeździć bo nie wiem co to może być Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MaciejC++ Zgłoś #809 Napisano 1 Grudnia 2010 To może być uszkodzona nagrzewnica lub jakiś zawór przy niej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
masa454 Zgłoś #810 Napisano 1 Grudnia 2010 a czy to ze wypluwa plyn chlodniczy to moze byc spowodowane uszkodzeniemuszczelki pod glowica?? ---------- Post added at 18:00 ---------- Previous post was at 17:50 ---------- wczoraj rano zajechałem do pracy i wszystko było ok grzał bez problemu (4.30 rano). Natomiast gdy wracałem to temperatura urosła mi do ponad 100 stopni i nic nie grzał. Zatrzymałem auto i zobaczyłem pod maskę. Poluzowałem kurek od wlewu płynu i wypluł płyn górą(był mega gorący i to chyba dlatego). Później już temp była w okolicy 95 - 100 stopni i mrugała kontrolka od stanu płynu. W domu zaraz uzupełniłem płyn... Dziś dolałem płynu i włączyłem auto aby nagrzał się silnik. Nie dmuchał ciepłym a płyn prawie cały był wypluty... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dzidek1988xx Zgłoś #811 Napisano 1 Grudnia 2010 Cholera moze wiec cos mie spieprzyli skoro on wykonuje ledwo 4-5 obrotow na minute? Nie wiem. Dziwne to dla mnie po jakies 10 minut po odpaleniu jest ok wszystko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szwed28 Zgłoś #812 Napisano 1 Grudnia 2010 witam mam problem z paskiem 1,9tdi podczas uruchomienia silnika zalancza sie wentylator chlodnicy a na dodatek ostatnio podczas postoju w korku wskaznik temperatury zaczol spadac do 70stopni a podczas normalnej jazdy temperatura zaczyna z powrotem wracac do normy. Jaka moze byc tego przyczyna??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #813 Napisano 1 Grudnia 2010 Jeśli jest to wentylator po stronie kierowcy to tak ma być. A drugie to jak zwykle t e r m o s t a t... ---------- Post added at 18:22 ---------- Previous post was at 18:19 ---------- a czy to ze wypluwa plyn chlodniczy to moze byc spowodowane uszkodzeniemuszczelki pod glowica?? ---------- Post added at 18:00 ---------- Previous post was at 17:50 ---------- wczoraj rano zajechałem do pracy i wszystko było ok grzał bez problemu (4.30 rano). Natomiast gdy wracałem to temperatura urosła mi do ponad 100 stopni i nic nie grzał. Zatrzymałem auto i zobaczyłem pod maskę. Poluzowałem kurek od wlewu płynu i wypluł płyn górą(był mega gorący i to chyba dlatego). Później już temp była w okolicy 95 - 100 stopni i mrugała kontrolka od stanu płynu. W domu zaraz uzupełniłem płyn... Dziś dolałem płynu i włączyłem auto aby nagrzał się silnik. Nie dmuchał ciepłym a płyn prawie cały był wypluty... Na pocztek: napisałeś w złym dziale. Co do problemu, to bardzo prawdopodobna uszkodzona UPG. Jeśli płyn miał wysoką temp i raptownie odkręciłeś korek, to normalne, że wypluł, nawet przy sprawnej upg. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szwed28 Zgłoś #814 Napisano 1 Grudnia 2010 PATRICK chodzi o ten duzy wentylator Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dzidek1988xx Zgłoś #815 Napisano 1 Grudnia 2010 Tak wlasnie, Patrickowi tez o ten chodzilo. On wlasnie jest po stronie kierowcy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szwed28 Zgłoś #816 Napisano 1 Grudnia 2010 witam tak przypuszczalem ale bez pewnosci bo dopiero zaczynam przygode z paskiem DZIEKI Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #817 Napisano 1 Grudnia 2010 witam mam problem z paskiem 1,9tdi podczas uruchomienia silnika zalancza sie wentylator chlodnicy a na dodatek ostatnio podczas postoju w korku wskaznik temperatury zaczol spadac do 70stopni a podczas normalnej jazdy temperatura zaczyna z powrotem wracac do normy. Jaka moze byc tego przyczyna??? Zapraszam do lektury calego tematu i jemu pokrewnych. Odpowiedz jest w tym temacie m.in. Jeśli jest to wentylator po stronie kierowcy to tak ma być Tylko niech napisze jak szybko mu on chodzi. Czy obraca sie bo sie obraca, czy zasowa i czuc ped powietrza? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #818 Napisano 1 Grudnia 2010 witam tak przypuszczalem ale bez pewnosci bo dopiero zaczynam przygode z paskiem DZIEKI Wentylator ten jest na sprzęgle wiskotycznym, dlatego pracuje zawsze gdy silnik pracuje :dobrzeRóżna jest tylko jego prędkość, zależnie od temperatury silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomeck26 Zgłoś #819 Napisano 2 Grudnia 2010 Witam. Powiedzcie mi panowie jaką temperaturę trzyma wasz pasek teraz jak jest -12,-17 stopni. Ja wymieniłem już drugi raz termostat czujnik w pożądku sprawdzane na kompie nie ma żadnych błędów temperatura 60 stopni jak jeżdzę po mieście.Wczoraj trszke poszalalem i w ciągu 10 minut doszedł do 80 ale przy zwyczajnej jeżdzie to tak jak piszę.Jest ślisko to 60 km/h jeżdzę.Aha bulgotanie ze strony centralki dochodzi czy jest ona nie odpowietrzona.stało się to po wymianie płynu. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stade Zgłoś #820 Napisano 2 Grudnia 2010 u mnie jak sie nagrzeje do 90 to trzyma temperature podczas jazdy i postoju,ale jak wlacze ogrzewanie na 3 i jestem na postoju to temp spada (podobno ten typ tak ma),w czasie jazdy trzyma normalnie 90 nawet z ogrzewaniem na full. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach