Skocz do zawartości
Gość sabo_75

Temperatura silnika

Rekomendowane odpowiedzi

Do pierwszego cytatu , albo termostat albo czujnik przekłamuje, 90* licznikowe a co lepsza nawet vag-owe to osiąga przy tej temp. po 10 km, chyba że jeździsz do 1,5k obr. max no to możesz i 30km go grzać ale w to wątpię. Na Twoim miejscu sprawdziłbym jak masz podgrzewacz płynu w postaci świec żarowych czy są sprawne bo jak go masz i takie temp. łapie przy czujniku i termostacie dobrym to masz świeczki uwalone albo prąd nie dochodzi.

 

Co do drugiego cytatu nie ma tu kompletnie znaczenia w czasie dogrzewania auta od zimnego czy ustawisz na HI czy na 18* czy na 25*. Ważniejsze w tym wszystkim jest ustawienie siły nadmuchu czy na full czy na 2 kreski np. Climatronik i tak się otworzy na max grzanie niezależnie jaką temp. ustawisz a jak osiągnie wartość zadaną przez Ciebie to zacznie dopiero sobie klapką regulować od zimne/ciepłe. Kanał diagnostyczny 1 pozycja tam pokazuje temp. wnętrza auta. Ważne by nie ustawiać wiatraka na full tylko góra na 2 czy 3 kreski to szybciej się zagrzeje.

 

U mnie wymiana termostatu i czujnika tydzień temu na 100% sprawne sprawdzane wielkorkotnie.

Dziś temp. -6 stopni jazda do 2,5k obr. przy przyspieszaniu na 1-2-3 biegu do 3k czasami. 6km i temp. na liczniku 90* czyli vagowe 82 na 100% jest ( sprawdzane przy wymianie w garażu. Do tego miałem 3 świeczki spalone od podgrzewania. Świece grzeją do ~81* potem ecu je wyłącza. Temp. na 23* i 3 kreski. Dodatkowo nie mam osłony pod silnikiem co też zwiększa czas nagrzewania.

 

Ciekawostka- poprzedni termostat puszczał tak przy 82* a czujnik temp. kłamał na rozgrzanym tylko i na wskazaniach na licznik ~10*

Koszta nie są duże wiec wymiana tego i tego + 1l płynu koncentrat g12. Temp. łapał po minimum 15km przy -5 stopniach i to nie spokojniej jazdy. Świeczki z podgrzewacza jednak robią dobrą robotę bo 3 miałem spalone.

Bardzo dobrze kolega pisze.

Temperatura na minusie (w aucie po nacy) to nie ważne czy 21 czy 23 czy 24 stopnie ustawione klapka od mieszania powietrza będzie i tak otwarta na maxa ale kluczowe będzie ile wentylator będzie odbierał tego ciepła z nagrzewnicy, im większe obroty tym więcej ciepła odbierze.

Odkąd ten temat i temat o czujniku temperatury zaczął odżywać obserwuję u siebie wskazania temperatury i po 3km normalnej jazdy przy -2 temperatura już zaczyna rosnąć. Po 6km jest już 90* na wskaźniku. I ogólnie to im zimniej to trwa to trochę dłużej ale NA PEWNO nie 30km! To nie jest normalne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To lekko nie macie w tych dieselkach zimą

 

A no właśnie mam pytanie odnośnie temperatury. Nie chodzi o moje go Paska a o żony Seata, siedzi w nim silnik 1.9 SDI i szczerze powiem że już się szykowałem do wymiany termostatu bo np przy -10*C i przy jeździe po mieście nie ma szans żeby złapała 90*C, max który zaobserwowałem to jakieś 75*C mało tego jak ostatnio stałem przed przejazdem kolejowym dłuższą chwilę to i z tych 75*C temperatura zaczęła spadać pomimo że silnik pracował. Na trasie znów jest prawie 90*C i nic nie spada. To normalne w dieslu? Miałem podejrzenia o termostat ale teraz już sam nie wiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

termostat na 100% sprawny, ogrzewanie manualne na pół gwizdka,wiatrak w zależności od potrzeb na 1 góra na 2. pełne 90st. łapie po10-12km normalnej jazdy poza miastem(2tyś/obr) w temp. minusowych do -10st

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

WLADEK1181 normalne, zwłaszcza że zazwyczaj kobiety sie nie patyczkują z ogrzewaniem i dają na full od razu;) u mnie na pełnym ogrzewaniu i nawiewie na 2 lub 3 też wskazówka opada na postoju i zaraz po ruszeniu wskakuje na 90.

Edytowane przez michcio1985

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dev14, tą sytuację którą opisywałem, to mogę powiedzieć, że samochód nie przekraczał 1,5k obrotów przy zmianie biegów i max jechałem 80 km/h. Patrząc na wszystkie wpisy, to normalne jest z tym nagrzewaniem u mnie ?

Nie wiem jak ma zbudowane b6 układ ale na pewno u Ciebie będzie OK, tu akurat mam porównanie z sprawnym autem B6 powiedzmy nowszym niemieckim- nie sprowadzanym tylko dalej jeżdżącym w niemcowni i ich serwisach, i w mrozach na -19 stopni musiał wyłączyć praktycznie ogrzewanie by silnik załapał temp. jak załapał to już nie spadła w czasie jazdy.

I prośba nie męcz tego auta... 1,5k obr. rozumie na zimnym z 500 metrów góra 1kilometr ale później... Śmiało 2-2,5 na zimnym jechać można. Jak buta w podłogę się nie wciśnie to turbina jak i całą reszta maksymalnych dawek nie daje, więc śmiało przyspieszać a każdy będzie zadowolony :) silnik jak i właściciel.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Parę dni temu wymieniłem termostat, bo samochód ledwo łapał 70 st. Teraz po przejechaniu około 6km mam już prawie 90 (ogrzewanie na max, 0 st. na dworze). Z ciekawości sprawdziłem stary termostat. Okazało się, ze już w temperaturze 40 - 50 st. otwierał się w 1/4. przy 70 st. prawie całkowicie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tymi termostatami to ja wogule mam przejścia ha ha:D Teraz to jak tylko jakieś auto kupuje pierwsze co patrze czy też będzie do wymiany;) Od malucha przez golfa, volvo, punto, passata, polówkę no i teraz kolejne punto które kupiłem kilka dni temu w każdym na dzień dobry szedł termostat do wymiany....ja nie wiem czy po prostu ludzie wogule nie zwracają uwagi na to czy jak...:) No i najlepszym sposobem na diagnozę termostatu jest moim zdaniem metoda namacywalna czyli sprawdzanie temperatury rury wychodzącej do chłodnicy z termostatu...jak tylko robi się ciepła przed osiągnięciem zadanej temp na blacie to wiadomo że do wymiany. Koszty na prawdę nie są duże robota prosta a efekty ogromne:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I prośba nie męcz tego auta... 1,5k obr. rozumie na zimnym z 500 metrów góra 1kilometr ale później... Śmiało 2-2,5 na zimnym jechać można. Jak buta w podłogę się nie wciśnie to turbina jak i całą reszta maksymalnych dawek nie daje, więc śmiało przyspieszać a każdy będzie zadowolony :) silnik jak i właściciel.

 

Dostosuję się do wskazówek i jeszcze raz bardzo dziękuję za pomoc w temacie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jeździsz do 1,5k obr. max no to możesz i 30km go grzać ale w to wątpię.

No tak właśnie jeżdzę: 1700-2000. Po co więcej skoro przy 2000 obrotów mam ponad 120 km/h.

 

I takie wskazania mam jedynie w trasie, gdy temperatura jest poniżej -5 i niżej. Jak jest w okolicach ZERA, to normalnie trzyma 90 na blacie. TE PRZYPADŁOSCI NIE DOTYCZĄ JAZDY W MIEŚCIE. Więc i to należy wziąć pod uwagę.

 

Na Twoim miejscu sprawdziłbym jak masz podgrzewacz płynu w postaci świec żarowych

Nie ma u mnie czegos takiego.

 

Co do drugiego cytatu nie ma tu kompletnie znaczenia w czasie dogrzewania auta od zimnego czy ustawisz na HI czy na 18* czy na 25*. Ważniejsze w tym wszystkim jest ustawienie siły nadmuchu czy na full czy na 2 kreski

A to już niech sie martwi ten, co manualnie tym steruje. Jak dam na 20 stopni to ledwo dmucha a jak dam na 24-25 to wtedy wieje. A co za tym idzie - mocniej wieje, szybciej chłodzi nagrzewnicę.

 

 

U mnie wymiana termostatu i czujnika tydzień temu na 100% sprawne sprawdzane

No ja też wymieniłem termostat na nowy, wszystko sprawdzone i tak ma być. Ten typ tak ma. Zresztą u paru innych znajomych w dieslach jest podobnie. Jak są mrozy, to dłuuuugo się wskazówka podnosi i potem w trasie wchodzi na 90 i spada do 75.

 

EDIT//

 

Co by nie być gołosłownym i podeprzeć sie faktami...... poszperałem na forum Audi i Seata EXEO.

Sprawa jest więc taka - ze ten typ tak ma.

 

ZWRÓĆCIE UWAGĘ, że dotyczy to silników TDI-CR a nie zwykłych diesli klekotów :fajny

 

 

Cytat z forum (oczywiscie jest ich więcej, ale skompresowałem to do najistotniejszych kwestii):

 

Ten typ silnika tak ma . Silniki CR słabo sie nagrzewają w niskich temperaturach.

Te silniki mają bardzo wysoką sprawnosc i dlatego tak sie dzieje. Jednym słowem, jeżeli chcecie dobrą temp to niestety nie na spokojnej, powolnej, oszczędnej jeździe. Przy dynamicznej jeździe i obrotach powyzej 2000-2200 będzie 90 stopni.

 

I dodatkowo z forum niemieckiego (skan kwitu) - gdzie gość to reklamował w serwisie ASO Audi.

 

d93c1fb6502c5657.jpg

 

 

Silniki TDI-CR będą miały wahania temperatury w zakresie 50-90 bry2.gif

 

 

Jeszcze jakieś pytania? biggrin.gif

Edytowane przez Danek75

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ja też wymieniłem termostat na nowy, wszystko sprawdzone i tak ma być. Ten typ tak ma. Zresztą u paru innych znajomych w dieslach jest podobnie. Jak są mrozy, to dłuuuugo się wskazówka podnosi i potem w trasie wchodzi na 90 i spada do 75.

 

Wydaję mi się to trochę niedorzeczne. :bezzebow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To przeczytaj DOKŁADNIE CAŁY mój ostatni wpis - po "EDIT" :fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam Panowie problem z niedogrzewającym się silnikiem. Polega on na tym, że wskaźnik na zegarach pokazuje 90 st. ale górny wąż od chłodnicy jest zimny. Wymieniony był kompletny rozrząd z pompa wody ( oryginalny ) i termostat Wahler. Samochód jest po chipie. Spalanie się zwiększyło. Na postoju przy włączonym ogrzewaniu wskaźnik temp. spada. doradźcie, co to może być, bo ręce opadają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temperatura na postoju może Ci maleć bo masz niskie obroty i najzwyczajniej ciecz chłodzi się przez nagrzewnice. Podepnij sobie Vaga pod auto i sprawdź, może czujnik walnięty i dlatego spalanie wzrosło , chociaz chyba nie powinno być aż takiej różnicy. A no i spalanie wzrosło bo masz chipa :) Sam nigdy nie mialem auta z chipem ale spadek spalania po chipie to wg mnie zwykla bajka

 

i druga kwestia, kiedy zauważyłeś ze silnik przestał się dogrzewać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niedogrzane auto zauważyłem po chipie. Po wymianie rozrzadu gorny waz byl cieply i temp. nie spadala nawet jak mialem ogrzewanie na nogi, szybe i przod. Postał 3 dni i zaczęło sie to dziać. Może termostat sie wiesza ?. Wydaje mi sie, ze czujnik temp. nie ma nic do niedogrzanego silnika, ale do spalania owszem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pomyśl co ma chip wspólnego z dogrzewaniem....
Kolego, czytaj ze zrozumieniem :). Odpowiedziałem na pytanie, które zadał forumowicz Cytuję : i druga kwestia, kiedy zauważyłeś ze silnik przestał się dogrzewać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co ma czujnik do niedogrzanego silnika ?. Czujnik może mieć wpływ na spalanie, a nie na niedogrzanie silnika. Jutro wymienie termostat i zobaczę,co się będzie działo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Danek75 zgadzam sie z tym co piszesz. To samo powiedzieli mi w Aso i przytoczyli przyklad kilku Tiguanow CR i Passatow.

Ale ja mam porownanie z dwoma kolegami - superby 4x4 2.0 170 koni czyli to samo co moj Pasek. I dwoch kolegow kolejnych: jeden ma alltracka 177 koni CR.

Drugi najpopularniejszy 2.0 140 koni CR. Passat b7.

Wszyscy bez wyjatku - gdy do nich dzwonie, jaka by nie byla temp, nigdy im wskazowka nie drgnela! Zawsze 90 st. Czy minus20 czy plus 40.

A ja po miescie mam non stop 90. Atylko wjade na autostrade, 70 st i mniej.

Dlatego chce zobaczyc czy wymiana termostatu pomoze... Ale aso chce mi przod demontowac, lampy i alternator. A to nie wystarczy tylko alternator ??? Po co zderzak ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie nawet alternatora nie trzeba było wykręcać. Ciężej się wymienia - ale da sie. Tym bardziej bez ściągania przodu :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale mowisz o B6... a ja wlasnie chcialbym sie kogos poradzic czy w b7 sie da bez zdejmowania przodu zderzaka i lamp.... bo mysle ze aso chce mnie naciagnac. 206 brutto termostat... ale wszystko z wymiana wyliczyli mi 1200 zł !!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale mowisz o B6...

 

Ja mówię o Audi :D A silniki w VW i Audi mają prawie identyczną konstrukcję.

Jak znajdziesz ogarnietego mechanika - oczywiscie nie w ASO, to ci to zrobi bez ściagania przodu w twoim pasku...

Edytowane przez Danek75

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jutro moj mechanik ma wymienic. A czy mam zalac g12 czy g13 ??? Bo w serwisie mozna kupic g13 a e sklepach u mnie w miejscowosci zazwyczaj widzialem g12.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności