Skocz do zawartości
Gość sabo_75

Temperatura silnika

Rekomendowane odpowiedzi

2 czujniki oryginalne wymienione i caly czas jest taka sama roznica jesli blyby to blad czujnika to by raczej byla inna roznica a oby dwa pokazuja takie same odczyty na vagu 0 bledow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dopuszczalna różnica to <5*C ori również trafiają się wadliwe.

ok zaryzykuje jutro zaloze trzeci ori i zobacze co sie bedzie dzialo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie róznica to max 1 stopień

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie:)

W nawiązaniu do mojego problemu (#1555)

Nabyłem czujnik temperatury płynu

(http://t.iparts.pl/183/V10-72-0955/dokumenty/czujnik-temperatury-plynu-chlodzacego-vemo.jpg)

i wczoraj korzystając z dodatniej temperatury na zewnątrz próbowałem go wymienić. Ale nie mogę go zlokalizować:poddajesie

Może ma ktoś jakiś schemat albo fotkę która mi pomoże.

Z góry dzięki za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zdj_czujnik_silnik_AWT_1_8_T.jpg...zdj_krociec_cz_temp.jpg

 

Może pomoże.

Pokazuję na moim silniku. Przypuszczam, że u Ciebie podobnie.

Trzeba zdjąć węże powietrza odchylić i jest dostęp dłonią z gory [trochę ciasno]. Jeden wężyk poniżej o małej średnicy zdjąłem bez zdejmowania obejmy przy pomocy szczypiec trochę pokręcając.

Ja zawleczkę czujnika najpierw uwiązałem na druciku, bo może wypaść w zakamarki silnika i wypchnąłem/wyciągnąłem płaskim wkrętakiem. Wcześniej też kupiłem obejmy na węże, bo oryginalne były jednorazowego użytku-zaciskane specjalnym narzędziem. Jeśli chodzi o ubytek płynu to miałem ok. 25-50g w czasie wymiany czujnika.

Edytowane przez mirek-pas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za foto mirek-pas:)

Tak myślałem, że to gdzieś w tym miejscu. Tylko u mnie okazuje się że jest to ten drugi rodzaj czujnika

(http://www.iparts.pl/czesc/czujnik-temperatury-plynu-chlodzacego,vw,passat-variant-3b5-1997-05-2001-12,1-8-125km,121-1907-7933-100334-0-215-ws2605.html)

i skierowany jest do góry. Dostęp trochę utrudniony ale wtyczkę zdjąłem bez problemu. Nie próbowałem tylko wyciągać samego czujnika bo nie mam jeszcze na wymianę. Ale już zamówiony i jak tylko przyjdzie to zabiorę się za niego. Mam tylko nadzieję, że lekko wyjdzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie taki problem ze bardzo wolno sie grzeje, w najgorszych warunkach np -10 stopni odkrywam szybe, odpalam i jade bardzo spokojnie ok 1km do autostrady, jazda autostrada ok 100km/h na 6biegu przy obrotach 1550obr/min 90 stopni osiaga po przejechaniu 50km

w Serwisie mowia ze to normalka w tym silniku jesli sie jezdzi na niskich obrotach, ale komputer pokazuje juz przy 80km/h zeby 6 wbic a zimny potrafi 3 litry wiecej spalic

 

1.6 TDI 105KM CR DPF Bluemotion Technology 250Nm przy 1500-2500 obr/min

 

dzis na noc zapomnialem oslonic szyby, bylo z -1 jak odpalilem wlaczylem szybe max to po ok 7min wszystko odtajalo, silnik dalej byl zimny, wydaje mi sie ze to sprawka elektrycznego ogrzewania powietrza?

wpadlem na pomysl zeby zrobic cos ala elektryczne webasto ktore wraz z uruchomieniem silnika wraz z silnikiem dogrzewalo by wode minute do 90 stopni, dopiac to gdzies do weza, o akku sie nie martwie mam mocny, przystosowany do systemu start-stop ktorego nie urzywam.

 

jak dotychczas widzialem tylko takie do kontaktu,

(Elektrische Standheizung Motorvorwärmer ATO-Green 230Volt 3000Watt 60Gradale cena 100euro komplet)

trzeba by rozwijac i zwijac przedluzacz, a mi chodzi zeby to czerpalo prad z auta

moze ktos z was testowal juz takie wynalazki jak wyzej i moze cos o tym powiedziec, jak dlogo sie to grzeje? albo czy sa take na 12Volt?

Edytowane przez tdibluemotion

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
u mnie taki problem ze bardzo wolno sie grzeje, jazda autostrada ok 100km/h na 6biegu przy obrotach 1550obr/min 90 stopni osiaga po przejechaniu 50km

 

to i tak niezły wynik zimą. Jeździć z obrotami silnika min. 2000 [obojętnie który bieg] i przez pierwsze kilka km na wew. obiegu powietrza w kabinie.

Edytowane przez mirek-pas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to i tak niezły wynik zimą. Jeździć z obrotami silnika min. 2000 [obojętnie który bieg] i przez pierwsze kilka km na wew. obiegu powietrza w kabinie.

hmmm robilem i tak nie do konca mnie to zadowala, czy macie jakies dodatkowe pomysly na elektryczne dogrzewanie wody w czasie jazdy?

albo da sie jakos przerobic to na 12Volt

http://www.amazon.de/Elektrische-Standheizung-Motorvorw%C3%A4rmer-ATO-Green-2203/dp/B00STEKZG8/ref=sr_1_4?s=automotive&ie=UTF8&qid=1424088150&sr=1-4&keywords=Thermo+Teufel%C2%AE

 

http://www.amazon.de/Motor-Vorw%C3%A4rmer-230V-Serien-Anschluss/dp/B007H1TZUQ/ref=pd_sim_sbs_auto_8?ie=UTF8&refRID=1NX16HXC5MYDW7M8VRP2

 

ilu watami mogl bym obciazyc pasata tak by sie zadne bledy nie pojawily? ile wat produkuje alternator w moim modelu z systemem start-stop?

 

nastepne autko ktore w przyszlosci kupie bedzie napewno z oryginalnym webasto z pilotem

w standardzie daja jakies niepotrzebne drogie systemy start-stop ktore praktycznie nic nie daja w oszczednosci, a takiego systemu dogrzania silnika brak, ktory zdecydowanie obniza spalanie

Edytowane przez tdibluemotion

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wymieniłem termostat chłodnica parzy i auto na postoju się przegrzewa. Co to może być? Stary termostat (wahler) otwiera się ledwo co przy prawie 100 stopniach (sprawdzone w garnku za pomocą termometru), nowy prawidłowo.

Wiskoza chodzi cały czas lekko (dałem radę zatrzymać). Jest opcja uruchomić ją na stałe?

 

Podpiąłem pod kompa i czujnik pokazuje to co deska, tylko jak wejdę w instruments to temp silnika wynosi -100 stopni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie:)

W nawiązaniu do mojego problemu (#1555 i 1587)

Czujnik wymieniony ale nic to nie dało:nie

Podjechałem do 2 mechaników rozpytać co o tym moim problemie sądzą.

Pierwszy wskazuje ewentualnie na uszczelkę pod głowicą (czarny scenariusz) a jeśli test na obecność spalin w płynie wykluczy padniętą uszczelkę to będzie szukał czegoś innego. Dziś zrobię ten test to albo się potwierdzi z uszczelką albo nie zobaczymy. Jeśli uszczelka to koszt wstępnie około 1500 zł.:zeco

Drugi polukał na wentylator i na paski, niuchał czy nie czuć spalin ze zbiornika wyrównawczego ( i nie wyczuł) więc wskazuje na pompę wody. Z tego względu, że patrząc na paski z góry przy uruchomionym silniku da się zauważyć tak jakby bicie koła pasowego przy pompie. Koszt z wymianą pasków, pompy, termostatu i uszczelki pod pokrywą zaworów około 1000 zł.:gwizdze

Co do uszczelki to test na obecność spalin sprawę powinien wyjaśnić a co sądzicie o tej pompie? I czy konieczna jest wymiana pasków klinowych (według mechanika bardzo zużyte, według mnie nie) no i czy trzeba uszczelkę pod pokrywą zaworów tez koniecznie wymienić? Chodzi mi o koszty. Tu w okolicach Warszawy części są droższe i robocizna sięga granic mojej tolerancji. A u rodziców na wiosce mam taniego mechanika i te pozostałe rzeczy oprócz pompy wymienię u niego jeśli oczywiście ewentualnie pompa rozwiązała by sprawę przegrzewania się paska żebym mógł do niego dojechać 300km.

 

No i po teście wychodzi że jednak uszczelka:rozpaczpłyn w testerze na niskich obrotach zrobił się z niebieskiego zielony a na wyższych coraz bardziej żółty. To by pasowało chyba do objawów, na wolnych obrotach trzyma się temperatura, a na wysokich spaliny bardziej walą do układu i się grzeje.

Koszt naprawy wyceniony jak wcześniej pisałem na około 1500 zł.:dolamam

Edytowane przez anaceik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem podobny poniewaz wymienilem czujnik temperstury na nowy orginal oraz termostat walher i temparatura jest 80-85 stopni maxymalnie nigdy nie doszlo mi do 90:( coz to moze byc?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiesz 80 na liczniku a na wagu 72-74 stopnie. Wiem ze to nie oznacza ze sprawny i dobry jutro wymienie na kolejny a gdy to nie przyniesie efektu? I powiedz mi czy to moze miec tez wplyw na spalanie i na wskaznik komputera pokladowego. Na biegu jalowym przy wskazaniu na liczniku 80 stopni niby wyskakuje 0.9 litra

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak najbardziej przy błędnych wskazaniach spalanie będzie podwyższone.... Przed założeniem wrzucić do garnka,podgrzrwać i sprawdzić w jakiej temperaturze zaczyna się otwierać.

 

No i spalanie po miescie przy spokojnej jezdzie bieg do 2400 obrotow to pokazuje komputer średnie 8.5- 9.3 litra /100 troche duzo mi sie wydaje

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

A jesli po wymianie termostatu dalej bedzie to samo to co dalej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie pisalem na dolnyslask czy ktos pomoze mi zrobic logi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymienilem termostat na nowy i dalej to samo wydaje mi sie ze cos moze z elektryka albo cos.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam ponownie:)

W nawiązaniu do mojego problemu (#1555 i 1587)

Czujnik wymieniony ale nic to nie dało:nie

Podjechałem do 2 mechaników rozpytać co o tym moim problemie sądzą.

Pierwszy wskazuje ewentualnie na uszczelkę pod głowicą (czarny scenariusz) a jeśli test na obecność spalin w płynie wykluczy padniętą uszczelkę to będzie szukał czegoś innego. Dziś zrobię ten test to albo się potwierdzi z uszczelką albo nie zobaczymy. Jeśli uszczelka to koszt wstępnie około 1500 zł.:zeco

Drugi polukał na wentylator i na paski, niuchał czy nie czuć spalin ze zbiornika wyrównawczego ( i nie wyczuł) więc wskazuje na pompę wody. Z tego względu, że patrząc na paski z góry przy uruchomionym silniku da się zauważyć tak jakby bicie koła pasowego przy pompie. Koszt z wymianą pasków, pompy, termostatu i uszczelki pod pokrywą zaworów około 1000 zł.:gwizdze

Co do uszczelki to test na obecność spalin sprawę powinien wyjaśnić a co sądzicie o tej pompie? I czy konieczna jest wymiana pasków klinowych (według mechanika bardzo zużyte, według mnie nie) no i czy trzeba uszczelkę pod pokrywą zaworów tez koniecznie wymienić? Chodzi mi o koszty. Tu w okolicach Warszawy części są droższe i robocizna sięga granic mojej tolerancji. A u rodziców na wiosce mam taniego mechanika i te pozostałe rzeczy oprócz pompy wymienię u niego jeśli oczywiście ewentualnie pompa rozwiązała by sprawę przegrzewania się paska żebym mógł do niego dojechać 300km.

 

No i po teście wychodzi że jednak uszczelka:rozpaczpłyn w testerze na niskich obrotach zrobił się z niebieskiego zielony a na wyższych coraz bardziej żółty. To by pasowało chyba do objawów, na wolnych obrotach trzyma się temperatura, a na wysokich spaliny bardziej walą do układu i się grzeje.

Koszt naprawy wyceniony jak wcześniej pisałem na około 1500 zł.:dolamam

 

Witam ponownie.

Wracając do tematu jw. nie bardzo przekonywał mnie ten test uszczelki. Poszedłem w stronę pompy wody. Okazało się jednak że słusznie, pompa uwalona - wirnik ukręcony i pęknięty. Przy okazji wymiany pompy doszło jeszcze kilka drobiazgów pasek, koło pasowe, uszczelniacze, wymiana płynu. Po naprawie wydawało się że jest ok auto się nie przegrzewa wskazówka w pionie poza 90 C nie skacze ale w sumie nie miałem dłuższej trasy bo była to jazda po mieście na odcinku który wystarcza do nagrzania auta ale już dłuższej jazdy z pedałem wduszonym nie było. Wczoraj nadarzyła się okazja zrobić dłuższą jazdę. Na początku ok kreska na 90C lecimy bez uwag 100-110km/h. Po jakichś 10km zerkam na wskaźnik temperatury a tu stary koszmar wrócił:506:

Wskazówka znów poza 90 C objawy jak wcześniej.

I teraz pytanie co jeszcze może nie grać po wymianie pompy. Układ szczelny, chłodnica drożna, termostat się otwiera, choć nie sprawdzone w jakiej temperaturze tylko po podgrzaniu. Może jednak termostat, może za słabo się otwiera, za mała szczelina?

Poradźcie coś dobrzy ludzie bo święta się zbliżają i trzeba będzie:poddajesie trochę kilometrów zrobić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, jestem tutaj nowa i mam kilka pytań odnośnie temperatury jak pisze nie w tym miejscu przepraszam..

 

wracam właśnie od mechanika miałam kłopot z termostatem został wymieniony miesiąc temu przez miesiąc super po kilku kilometrach temp.90 stopni i ciepło w samochodzie od wczoraj kłopot z nagrzewaniem 90stopni osiąga po przejechaniu 30km do tego mam samochód na gaz wiec przełącza się dość późno mechanik nie chce mi tego naprawiać bo mówi, że tak ma być wszystko jest ok i wymyślam proszę o pomoc czy faktycznie tak musi być i czy jest to zdrowe dla silnika.

 

Dzięki ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Podpinam się pod temat, ponieważ poniekąd jest związany z termostatem. Otóż miałem uszkodzony termostat i w zimę pokonywane krótkie odcinki ( zbierało się masło pod korkiem ), olej wymieniany 3 tys km temu. Wymieniłem temrostat i wszytko ok tem 90 . Poleciałem w trasę i upss nie ma oleju ( trasa 300 km ). Doczłapałem się do stacji i dolałem olej przy przyspieszaniu biała chmura i smród. Po powrocie odstawiłem do mechanika diagnoza silnik do remontu, no ale pojechałem ( po dolaniu oleju ) do drugiego mechanika i cóż ten mówi, że nie pali na wszystkie świece i możliwe że cewka uszkodzona co okazało się prawdą ( świece brudne i jeden kabel walnięty ). Sprawdził ciśnienie i mówił, że w normie ( na dwóch cylindrach 12,5 i na dwóch 13,5 ). Po odpaleniu silnik pracuje ładnie bez falowania. Powiedziałem mu, że w trasie przy przyspieszaniu miałem chmurę dymu za sobą ( obecnie brak tego objawu ). Mechanik szuka dalej jednak mówi, że silnik jest ok. Macie jakieś propozycję co może być powodem. Jak coś opisałem niezrozumiale to proszę wybaczyć. Samochód stoi już 7 dzień u mechanika i nie mają pojęcia co jest. Drugi silnik czeka w rezerwacji, jedna mechanik mówi że to ostateczność.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Biez samochod i jezdzij, jak znowu opierniczy olej to sprawa jasna. A ze swiece olejem zalane i wypalone ze chodzic nie chce to tez moze byc wina apetytu na olej. Temperatura jest wyzsza i dzieja sie takie cuda.

 

Piotr, test na obecnosc spalin//co2 w ukladzie chlodzenia jest najbardziej miarodajny. Zdaza sie ze UPG do wymiany a mimo to nie wykrywa co2 ale jak juz wykaze to nie ma bata ze UPG cala.

Edytowane przez szymin89

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności