Skocz do zawartości
Gość sabo_75

Temperatura silnika

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanownych Kolegów :)

Wiele na forum o temperaturze silnika. W moim psociku temp silnika jest ok 10*C za niska (max 85*C jeśli go dobrze rozgrzeje). Obojętnie czy na postoju, czy w trasie, jakkolwiek ale trzyma średnio ok 80*C.

Domniemywam że to termostat, bo wskazówki nie wariują, i dobrze trzyma te 80*C, ale rozumiem że to za mało. Nie podpinałem pod vaga bo nie mam, więc nie wiem. Zużycie paliwa po mieście to ok 7litrów, a to nie mało, tymbardziej że rzadko przekraczam prędkość 2 tyś. obr.

 

Kilka pytań:

1.Czy jak się zagrzeje silnik, to mogę porównywać temp ze wskaźnika na liczniku i zmierzoną termometrem elektronicznym w zbiorniczku wyrównawczym (czy może przyłożyć do kadłuba silnika - gdzie?)

2.Jaki polecacie termostat (kolejność wg jakości), firma, model itp. do mojego silnika?

3.Gdzie w Kraku można kupić po dobrej cenie, ewentualnie sprawdzony klient na allegro?

Pytanie z innej beczki:

4.Sprzęgło mi ślizga,więc pewnie do wymiany- jakiej firmy najlepiej i gdzie kupić w okolicach kraka i jakie ceny orientacyjnie?

5.Jakbyście mogli polecic jakiś dobry programik do diagnostyki, bo pełno tego na allegro a lepiej coś sprawdzonego.

 

Pasacika mam od 3 miesięcy, więc dopiero poznaje autko jak i temat

 

Pozdrawiam serdecznie

diodak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie sprawdzcie lepiej swiece ;] Zeby osiagnac 90 st w mrozie musialem przejechac jakies 30km, dzisiaj wymieniłem swiece zarowe na beru, okazało się ze 1 swieca na cztery utrzymuje sie przy zyciu;p teraz nie zrobie 4km a juz silniczek super rozgrzany do 90 st:D Klima bardzo szybko daje ciepłe powietrze az chce sie jezdzic, w ogole tak jakby auto odzyskało KOPA! oczywiscie dodaje ze wymienialem akumulator z zdechłego na nowy dzisiaj:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co ma piernik do wiatraka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A co ma piernik do wiatraka

 

 

a wygląda na to że dużo.. ;) odpalanie rano silnika na mrozie do tej pory wiązało się z ogromnym strachem, a na drugim planie irytowało mnie to ze silnik łapie temperature roboczą dopiero po ok 25km jazdy... Mysle ze to zasługa swiec no bo co innego ;) nowe swiece i po 3-4km w aucie mam taką saune + 90st na wskazniku az sie chce do auta wsiadac ;]

 

 

btw przed wymianą termostatu czy czegos innego lepiej sprawdzac czy wszystkie swiece są na chodzie, jezeli nie - w pierwszej kolejnosci wymiana swiec, potem szukac innej przyczyny! pozdrawiam! :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Świece grzeją tylko kilka sekund po przekręceniu kluczyka, więc.... Co ma piernik do wiatraka? :D

 

---------- Post added at 19:19 ---------- Previous post was at 19:15 ----------

 

Poza tym u mnie właśnie wystąpił problem z temperaturą a świece wymieniłem 2 dni temu. Raczej termostat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie, że termostat do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Świece grzeją tylko kilka sekund po przekręceniu kluczyka, więc.... Co ma piernik do wiatraka?

 

To ja wiem, ale mi sie wydaje ze jak odpalam auto na 1 swiecy to BANKOWO silnik w czasie jazdy grzeje sie duuuzo dluzej! nie wiem o co chodzi ale moze dzieki sprawnym 4 swiecom, po uruchomieniu silnika od razu w calym silniku jest temperatura sprzyjajaca szybkiemu rozgrzaniu, gdy mialem 1 swiece sprawną silnik sie grzał jakies 20min i to na obrotach duzo wiekszych niz 2tys :D

 

w ogole czytajac to forum myslalem ze termostat mam do wymiany w nastepnej kolejnosci.. ale po wymianie swiec juz jest wszystko ok! ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy nie jestem w temacie diesla ale poczytajcie ten wątek od postu 105

 

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=16083&page=6

 

jest tam o świecach podgrzewających płyn w dieslach lektura na pewno się przyda.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledzy nie jestem w temacie diesla ale poczytajcie ten wątek od postu 105

 

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=16083&page=6

 

jest tam o świecach podgrzewających płyn w dieslach lektura na pewno się przyda.

Pozdrawiam.

 

I własnie dzisiaj to zauwazylem u siebie :) oczywiscie po wymianie spalonych swiec, efekt? POWALAJĄCY!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a ten czujnik tez jest gdzies obok termostatu?

czujnik masz z lewej strony silnika blisko sciany grodziowej za EGR idze do niego kostka 4 pinowa jak cos to daj na gg to ci wytlumacze wymienialem go ok 2 m-c temu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Świece grzeją tylko kilka sekund po przekręceniu kluczyka, więc.... Co ma piernik do wiatraka?
a wygląda na to że dużo.. odpalanie rano silnika na mrozie do tej pory wiązało się z ogromnym strachem, a na drugim planie irytowało mnie to ze silnik łapie temperature roboczą dopiero po ok 25km jazdy... Mysle ze to zasługa swiec no bo co innego nowe swiece i po 3-4km w aucie mam taką saune + 90st na wskazniku az sie chce do auta wsiadac ;]

Ale wiecie, że piszecie o różnych świecach... ;)

ekd - świece żarowe zapłonowe

prmx89 - świece żarowe układu chłodzenia TDI

 

robicie małe zamieszanie koledzy ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1.Czy jak się zagrzeje silnik, to mogę porównywać temp ze wskaźnika na liczniku i zmierzoną termometrem elektronicznym w zbiorniczku wyrównawczym (czy może przyłożyć do kadłuba silnika - gdzie?)
Temperaturę mierzysz w zbiorniczku wyrównawczym . Wskaźnik pokazuje tylko orientacyjną temperaturę więc może jest wszystko dobrze . pozostałe sprawy szeroko opisane na forum !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

termostat

GATES do dupy. Kupilem nowy i otwierał się przy zalaniu wrzątkiem jak tylko woda postała około minuty w czajniku już sie nie otwierał przy ponownym zalaniu.

Kupilem WAHLERA i po sprawie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Temperaturę mierzysz w zbiorniczku wyrównawczym . Wskaźnik pokazuje tylko orientacyjną temperaturę więc może jest wszystko dobrze . pozostałe sprawy szeroko opisane na forum !!!

 

 

 

Zmierzyłem temperaturę w zbiorniczku, przy ok -5*C na zewnątrz, przejechanej trasie ok 30km, i ok 15 minut pracy w miejscu - wyszło ok 85*C. Wskazówka na zegarach też tak pokazywała. Wentylator w ogóle się nie włączył, dopiero po włączeniu klimy. Niemniej jednak jak jeżdżę to temp nie osiąga więcej jak 80*C bez względu czy długa czy krótka trasa. Jak widać wskazania zegarów nie odbiegają od pomiaru innym termometrem. Zachowuje się dokładnie tak jakby miał pracować przy 80*C. Czy aby nie jest to troszkę za mało? Gdzieś wczytałem na forum, że ktoś też tak miał, i po zmianie termostatu podniosła mu się temp do tych 90*C, a zużycie zmniejszyło się o ok 0,6litra.

Czy ktoś mógłby to potwierdzić / zaprzeczyć?

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
masz padniety termostat mialem to samo po wymiance termostatu wszystko ok temperaturka po 5 km zatrzymuje sie na 90 i tak utrzymuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
masz padniety termostat mialem to samo po wymiance termostatu wszystko ok temperaturka po 5 km zatrzymuje sie na 90 i tak utrzymuje

 

Rozumiem że jego wada polega na "trzymaniu" niewłaściwej temp?

Termostat Wahler będzie dobry (jako firma, bo typ już dobiorę bezpośrednio u sprzedawcy)

 

Dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Będzie dobry. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dzisiaj jestem po wymianie termostatu (Wahler) a parę dni wcześniej miałem wymianę czujnika temperatury (oryginał ASO - dostałem niebieski).

 

Objawy były takie że po wymianie czujnika temperatury temperatura była w trasie 50C i nie mniej ani więcej, na postoju 90C. Powietrze z klimy leciało słabo ciepłe.

 

Wszystko wróciło do normy gdy wymieniłem termostat.

Temperatura 90 stopni w trasie oraz na postoju.

I co ważne z klimy zaczęło w końcu dobrze grzać ciepłym powietrzem.

 

Termostat Wahler od tego gościa. Trzeba napisać (gg,email) do jakiego auta potrzebujesz i odpiszę jaka jest cena.

 

http://www.moto.allegro.pl/item900107629_termostat_wahler_vw_audi_seat_tdi_d_td_golf_od_ss.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zauwazylem, ze ostatnio chwile (30s-1min) po odpaleniu zimnego silnika wskazowka temp pokazuje rowne 50C. Wraz z dalsza jazda temp. po paru kilometrach zaczyna rosnac powoli do 90C i tak zostaje. Auto nagrzewa sie bez zmian. Jak dlugo u was wskazowka temp lezy ponizej 50C??

 

Tydzien temu przeprowadzilem pomiary VAG i wyszlo mi, ze wskazaniu G2 i G62 w miare sie pokrywaja (2-3C roznicy) rosnac rowno od ok 0C do ok 90C.

Spalnie mam troche wieksze od jakiegos roku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności