diodakk Zgłoś #561 Napisano 26 Stycznia 2010 Witam szanownych Kolegów Wiele na forum o temperaturze silnika. W moim psociku temp silnika jest ok 10*C za niska (max 85*C jeśli go dobrze rozgrzeje). Obojętnie czy na postoju, czy w trasie, jakkolwiek ale trzyma średnio ok 80*C. Domniemywam że to termostat, bo wskazówki nie wariują, i dobrze trzyma te 80*C, ale rozumiem że to za mało. Nie podpinałem pod vaga bo nie mam, więc nie wiem. Zużycie paliwa po mieście to ok 7litrów, a to nie mało, tymbardziej że rzadko przekraczam prędkość 2 tyś. obr. Kilka pytań: 1.Czy jak się zagrzeje silnik, to mogę porównywać temp ze wskaźnika na liczniku i zmierzoną termometrem elektronicznym w zbiorniczku wyrównawczym (czy może przyłożyć do kadłuba silnika - gdzie?) 2.Jaki polecacie termostat (kolejność wg jakości), firma, model itp. do mojego silnika? 3.Gdzie w Kraku można kupić po dobrej cenie, ewentualnie sprawdzony klient na allegro? Pytanie z innej beczki: 4.Sprzęgło mi ślizga,więc pewnie do wymiany- jakiej firmy najlepiej i gdzie kupić w okolicach kraka i jakie ceny orientacyjnie? 5.Jakbyście mogli polecic jakiś dobry programik do diagnostyki, bo pełno tego na allegro a lepiej coś sprawdzonego. Pasacika mam od 3 miesięcy, więc dopiero poznaje autko jak i temat Pozdrawiam serdecznie diodak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marko002 Zgłoś #562 Napisano 26 Stycznia 2010 termostat u tego goscia http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=334850 polecam . juz kupywalem u niego nie raz i zawsze towar prawdziwy a nie jakas chinska podroba;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
prmx89 Zgłoś #563 Napisano 26 Stycznia 2010 Panowie sprawdzcie lepiej swiece ;] Zeby osiagnac 90 st w mrozie musialem przejechac jakies 30km, dzisiaj wymieniłem swiece zarowe na beru, okazało się ze 1 swieca na cztery utrzymuje sie przy zyciu;p teraz nie zrobie 4km a juz silniczek super rozgrzany do 90 st:D Klima bardzo szybko daje ciepłe powietrze az chce sie jezdzic, w ogole tak jakby auto odzyskało KOPA! oczywiscie dodaje ze wymienialem akumulator z zdechłego na nowy dzisiaj:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #564 Napisano 26 Stycznia 2010 A co ma piernik do wiatraka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
prmx89 Zgłoś #565 Napisano 26 Stycznia 2010 A co ma piernik do wiatraka a wygląda na to że dużo.. odpalanie rano silnika na mrozie do tej pory wiązało się z ogromnym strachem, a na drugim planie irytowało mnie to ze silnik łapie temperature roboczą dopiero po ok 25km jazdy... Mysle ze to zasługa swiec no bo co innego nowe swiece i po 3-4km w aucie mam taką saune + 90st na wskazniku az sie chce do auta wsiadac ;] btw przed wymianą termostatu czy czegos innego lepiej sprawdzac czy wszystkie swiece są na chodzie, jezeli nie - w pierwszej kolejnosci wymiana swiec, potem szukac innej przyczyny! pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ekd Zgłoś #566 Napisano 26 Stycznia 2010 Świece grzeją tylko kilka sekund po przekręceniu kluczyka, więc.... Co ma piernik do wiatraka? ---------- Post added at 19:19 ---------- Previous post was at 19:15 ---------- Poza tym u mnie właśnie wystąpił problem z temperaturą a świece wymieniłem 2 dni temu. Raczej termostat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #567 Napisano 26 Stycznia 2010 Pewnie, że termostat do wymiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
prmx89 Zgłoś #568 Napisano 26 Stycznia 2010 Świece grzeją tylko kilka sekund po przekręceniu kluczyka, więc.... Co ma piernik do wiatraka? To ja wiem, ale mi sie wydaje ze jak odpalam auto na 1 swiecy to BANKOWO silnik w czasie jazdy grzeje sie duuuzo dluzej! nie wiem o co chodzi ale moze dzieki sprawnym 4 swiecom, po uruchomieniu silnika od razu w calym silniku jest temperatura sprzyjajaca szybkiemu rozgrzaniu, gdy mialem 1 swiece sprawną silnik sie grzał jakies 20min i to na obrotach duzo wiekszych niz 2tys w ogole czytajac to forum myslalem ze termostat mam do wymiany w nastepnej kolejnosci.. ale po wymianie swiec juz jest wszystko ok! ;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M1A Zgłoś #569 Napisano 26 Stycznia 2010 Koledzy nie jestem w temacie diesla ale poczytajcie ten wątek od postu 105 http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=16083&page=6 jest tam o świecach podgrzewających płyn w dieslach lektura na pewno się przyda. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
prmx89 Zgłoś #570 Napisano 26 Stycznia 2010 Koledzy nie jestem w temacie diesla ale poczytajcie ten wątek od postu 105 http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=16083&page=6 jest tam o świecach podgrzewających płyn w dieslach lektura na pewno się przyda. Pozdrawiam. I własnie dzisiaj to zauwazylem u siebie oczywiscie po wymianie spalonych swiec, efekt? POWALAJĄCY! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niuteq Zgłoś #571 Napisano 26 Stycznia 2010 a ten czujnik tez jest gdzies obok termostatu? czujnik masz z lewej strony silnika blisko sciany grodziowej za EGR idze do niego kostka 4 pinowa jak cos to daj na gg to ci wytlumacze wymienialem go ok 2 m-c temu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tony_w Zgłoś #572 Napisano 27 Stycznia 2010 Świece grzeją tylko kilka sekund po przekręceniu kluczyka, więc.... Co ma piernik do wiatraka? a wygląda na to że dużo.. odpalanie rano silnika na mrozie do tej pory wiązało się z ogromnym strachem, a na drugim planie irytowało mnie to ze silnik łapie temperature roboczą dopiero po ok 25km jazdy... Mysle ze to zasługa swiec no bo co innego nowe swiece i po 3-4km w aucie mam taką saune + 90st na wskazniku az sie chce do auta wsiadac ;] Ale wiecie, że piszecie o różnych świecach... ekd - świece żarowe zapłonowe prmx89 - świece żarowe układu chłodzenia TDI robicie małe zamieszanie koledzy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aleksander1963 Zgłoś #573 Napisano 28 Stycznia 2010 1.Czy jak się zagrzeje silnik, to mogę porównywać temp ze wskaźnika na liczniku i zmierzoną termometrem elektronicznym w zbiorniczku wyrównawczym (czy może przyłożyć do kadłuba silnika - gdzie?) Temperaturę mierzysz w zbiorniczku wyrównawczym . Wskaźnik pokazuje tylko orientacyjną temperaturę więc może jest wszystko dobrze . pozostałe sprawy szeroko opisane na forum !!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
riotstarter Zgłoś #574 Napisano 31 Stycznia 2010 termostat GATES do dupy. Kupilem nowy i otwierał się przy zalaniu wrzątkiem jak tylko woda postała około minuty w czajniku już sie nie otwierał przy ponownym zalaniu. Kupilem WAHLERA i po sprawie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
diodakk Zgłoś #575 Napisano 6 Lutego 2010 Temperaturę mierzysz w zbiorniczku wyrównawczym . Wskaźnik pokazuje tylko orientacyjną temperaturę więc może jest wszystko dobrze . pozostałe sprawy szeroko opisane na forum !!! Zmierzyłem temperaturę w zbiorniczku, przy ok -5*C na zewnątrz, przejechanej trasie ok 30km, i ok 15 minut pracy w miejscu - wyszło ok 85*C. Wskazówka na zegarach też tak pokazywała. Wentylator w ogóle się nie włączył, dopiero po włączeniu klimy. Niemniej jednak jak jeżdżę to temp nie osiąga więcej jak 80*C bez względu czy długa czy krótka trasa. Jak widać wskazania zegarów nie odbiegają od pomiaru innym termometrem. Zachowuje się dokładnie tak jakby miał pracować przy 80*C. Czy aby nie jest to troszkę za mało? Gdzieś wczytałem na forum, że ktoś też tak miał, i po zmianie termostatu podniosła mu się temp do tych 90*C, a zużycie zmniejszyło się o ok 0,6litra. Czy ktoś mógłby to potwierdzić / zaprzeczyć? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M.G 1979 Zgłoś #576 Napisano 6 Lutego 2010 masz padniety termostat mialem to samo po wymiance termostatu wszystko ok temperaturka po 5 km zatrzymuje sie na 90 i tak utrzymuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
diodakk Zgłoś #577 Napisano 6 Lutego 2010 masz padniety termostat mialem to samo po wymiance termostatu wszystko ok temperaturka po 5 km zatrzymuje sie na 90 i tak utrzymuje Rozumiem że jego wada polega na "trzymaniu" niewłaściwej temp? Termostat Wahler będzie dobry (jako firma, bo typ już dobiorę bezpośrednio u sprzedawcy) Dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyggy Zgłoś #578 Napisano 6 Lutego 2010 Będzie dobry. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kalvin Zgłoś #579 Napisano 6 Lutego 2010 Właśnie dzisiaj jestem po wymianie termostatu (Wahler) a parę dni wcześniej miałem wymianę czujnika temperatury (oryginał ASO - dostałem niebieski). Objawy były takie że po wymianie czujnika temperatury temperatura była w trasie 50C i nie mniej ani więcej, na postoju 90C. Powietrze z klimy leciało słabo ciepłe. Wszystko wróciło do normy gdy wymieniłem termostat. Temperatura 90 stopni w trasie oraz na postoju. I co ważne z klimy zaczęło w końcu dobrze grzać ciepłym powietrzem. Termostat Wahler od tego gościa. Trzeba napisać (gg,email) do jakiego auta potrzebujesz i odpiszę jaka jest cena. http://www.moto.allegro.pl/item900107629_termostat_wahler_vw_audi_seat_tdi_d_td_golf_od_ss.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #580 Napisano 21 Lutego 2010 Zauwazylem, ze ostatnio chwile (30s-1min) po odpaleniu zimnego silnika wskazowka temp pokazuje rowne 50C. Wraz z dalsza jazda temp. po paru kilometrach zaczyna rosnac powoli do 90C i tak zostaje. Auto nagrzewa sie bez zmian. Jak dlugo u was wskazowka temp lezy ponizej 50C?? Tydzien temu przeprowadzilem pomiary VAG i wyszlo mi, ze wskazaniu G2 i G62 w miare sie pokrywaja (2-3C roznicy) rosnac rowno od ok 0C do ok 90C. Spalnie mam troche wieksze od jakiegos roku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach