michal_tmi Zgłoś #1441 Napisano 7 Stycznia 2015 Do pierwszego cytatu , albo termostat albo czujnik przekłamuje, 90* licznikowe a co lepsza nawet vag-owe to osiąga przy tej temp. po 10 km, chyba że jeździsz do 1,5k obr. max no to możesz i 30km go grzać ale w to wątpię. Na Twoim miejscu sprawdziłbym jak masz podgrzewacz płynu w postaci świec żarowych czy są sprawne bo jak go masz i takie temp. łapie przy czujniku i termostacie dobrym to masz świeczki uwalone albo prąd nie dochodzi. Co do drugiego cytatu nie ma tu kompletnie znaczenia w czasie dogrzewania auta od zimnego czy ustawisz na HI czy na 18* czy na 25*. Ważniejsze w tym wszystkim jest ustawienie siły nadmuchu czy na full czy na 2 kreski np. Climatronik i tak się otworzy na max grzanie niezależnie jaką temp. ustawisz a jak osiągnie wartość zadaną przez Ciebie to zacznie dopiero sobie klapką regulować od zimne/ciepłe. Kanał diagnostyczny 1 pozycja tam pokazuje temp. wnętrza auta. Ważne by nie ustawiać wiatraka na full tylko góra na 2 czy 3 kreski to szybciej się zagrzeje. U mnie wymiana termostatu i czujnika tydzień temu na 100% sprawne sprawdzane wielkorkotnie. Dziś temp. -6 stopni jazda do 2,5k obr. przy przyspieszaniu na 1-2-3 biegu do 3k czasami. 6km i temp. na liczniku 90* czyli vagowe 82 na 100% jest ( sprawdzane przy wymianie w garażu. Do tego miałem 3 świeczki spalone od podgrzewania. Świece grzeją do ~81* potem ecu je wyłącza. Temp. na 23* i 3 kreski. Dodatkowo nie mam osłony pod silnikiem co też zwiększa czas nagrzewania. Ciekawostka- poprzedni termostat puszczał tak przy 82* a czujnik temp. kłamał na rozgrzanym tylko i na wskazaniach na licznik ~10* Koszta nie są duże wiec wymiana tego i tego + 1l płynu koncentrat g12. Temp. łapał po minimum 15km przy -5 stopniach i to nie spokojniej jazdy. Świeczki z podgrzewacza jednak robią dobrą robotę bo 3 miałem spalone. Bardzo dobrze kolega pisze. Temperatura na minusie (w aucie po nacy) to nie ważne czy 21 czy 23 czy 24 stopnie ustawione klapka od mieszania powietrza będzie i tak otwarta na maxa ale kluczowe będzie ile wentylator będzie odbierał tego ciepła z nagrzewnicy, im większe obroty tym więcej ciepła odbierze. Odkąd ten temat i temat o czujniku temperatury zaczął odżywać obserwuję u siebie wskazania temperatury i po 3km normalnej jazdy przy -2 temperatura już zaczyna rosnąć. Po 6km jest już 90* na wskaźniku. I ogólnie to im zimniej to trwa to trochę dłużej ale NA PEWNO nie 30km! To nie jest normalne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wladek1181 Zgłoś #1442 Napisano 7 Stycznia 2015 To lekko nie macie w tych dieselkach zimą A no właśnie mam pytanie odnośnie temperatury. Nie chodzi o moje go Paska a o żony Seata, siedzi w nim silnik 1.9 SDI i szczerze powiem że już się szykowałem do wymiany termostatu bo np przy -10*C i przy jeździe po mieście nie ma szans żeby złapała 90*C, max który zaobserwowałem to jakieś 75*C mało tego jak ostatnio stałem przed przejazdem kolejowym dłuższą chwilę to i z tych 75*C temperatura zaczęła spadać pomimo że silnik pracował. Na trasie znów jest prawie 90*C i nic nie spada. To normalne w dieslu? Miałem podejrzenia o termostat ale teraz już sam nie wiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michcio1985 Zgłoś #1443 Napisano 7 Stycznia 2015 (edytowane) termostat na 100% sprawny, ogrzewanie manualne na pół gwizdka,wiatrak w zależności od potrzeb na 1 góra na 2. pełne 90st. łapie po10-12km normalnej jazdy poza miastem(2tyś/obr) w temp. minusowych do -10st - - - - - aktualizacja - - - - - WLADEK1181 normalne, zwłaszcza że zazwyczaj kobiety sie nie patyczkują z ogrzewaniem i dają na full od razu;) u mnie na pełnym ogrzewaniu i nawiewie na 2 lub 3 też wskazówka opada na postoju i zaraz po ruszeniu wskakuje na 90. Edytowane 7 Stycznia 2015 przez michcio1985 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #1444 Napisano 7 Stycznia 2015 dev14, tą sytuację którą opisywałem, to mogę powiedzieć, że samochód nie przekraczał 1,5k obrotów przy zmianie biegów i max jechałem 80 km/h. Patrząc na wszystkie wpisy, to normalne jest z tym nagrzewaniem u mnie ? Nie wiem jak ma zbudowane b6 układ ale na pewno u Ciebie będzie OK, tu akurat mam porównanie z sprawnym autem B6 powiedzmy nowszym niemieckim- nie sprowadzanym tylko dalej jeżdżącym w niemcowni i ich serwisach, i w mrozach na -19 stopni musiał wyłączyć praktycznie ogrzewanie by silnik załapał temp. jak załapał to już nie spadła w czasie jazdy. I prośba nie męcz tego auta... 1,5k obr. rozumie na zimnym z 500 metrów góra 1kilometr ale później... Śmiało 2-2,5 na zimnym jechać można. Jak buta w podłogę się nie wciśnie to turbina jak i całą reszta maksymalnych dawek nie daje, więc śmiało przyspieszać a każdy będzie zadowolony silnik jak i właściciel. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cypber Zgłoś #1445 Napisano 8 Stycznia 2015 Parę dni temu wymieniłem termostat, bo samochód ledwo łapał 70 st. Teraz po przejechaniu około 6km mam już prawie 90 (ogrzewanie na max, 0 st. na dworze). Z ciekawości sprawdziłem stary termostat. Okazało się, ze już w temperaturze 40 - 50 st. otwierał się w 1/4. przy 70 st. prawie całkowicie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maaju Zgłoś #1446 Napisano 9 Stycznia 2015 Z tymi termostatami to ja wogule mam przejścia ha ha:D Teraz to jak tylko jakieś auto kupuje pierwsze co patrze czy też będzie do wymiany;) Od malucha przez golfa, volvo, punto, passata, polówkę no i teraz kolejne punto które kupiłem kilka dni temu w każdym na dzień dobry szedł termostat do wymiany....ja nie wiem czy po prostu ludzie wogule nie zwracają uwagi na to czy jak... No i najlepszym sposobem na diagnozę termostatu jest moim zdaniem metoda namacywalna czyli sprawdzanie temperatury rury wychodzącej do chłodnicy z termostatu...jak tylko robi się ciepła przed osiągnięciem zadanej temp na blacie to wiadomo że do wymiany. Koszty na prawdę nie są duże robota prosta a efekty ogromne:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zbijar Zgłoś #1447 Napisano 9 Stycznia 2015 I prośba nie męcz tego auta... 1,5k obr. rozumie na zimnym z 500 metrów góra 1kilometr ale później... Śmiało 2-2,5 na zimnym jechać można. Jak buta w podłogę się nie wciśnie to turbina jak i całą reszta maksymalnych dawek nie daje, więc śmiało przyspieszać a każdy będzie zadowolony silnik jak i właściciel. Dostosuję się do wskazówek i jeszcze raz bardzo dziękuję za pomoc w temacie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #1448 Napisano 9 Stycznia 2015 (edytowane) jeździsz do 1,5k obr. max no to możesz i 30km go grzać ale w to wątpię. No tak właśnie jeżdzę: 1700-2000. Po co więcej skoro przy 2000 obrotów mam ponad 120 km/h. I takie wskazania mam jedynie w trasie, gdy temperatura jest poniżej -5 i niżej. Jak jest w okolicach ZERA, to normalnie trzyma 90 na blacie. TE PRZYPADŁOSCI NIE DOTYCZĄ JAZDY W MIEŚCIE. Więc i to należy wziąć pod uwagę. Na Twoim miejscu sprawdziłbym jak masz podgrzewacz płynu w postaci świec żarowych Nie ma u mnie czegos takiego. Co do drugiego cytatu nie ma tu kompletnie znaczenia w czasie dogrzewania auta od zimnego czy ustawisz na HI czy na 18* czy na 25*. Ważniejsze w tym wszystkim jest ustawienie siły nadmuchu czy na full czy na 2 kreski A to już niech sie martwi ten, co manualnie tym steruje. Jak dam na 20 stopni to ledwo dmucha a jak dam na 24-25 to wtedy wieje. A co za tym idzie - mocniej wieje, szybciej chłodzi nagrzewnicę. U mnie wymiana termostatu i czujnika tydzień temu na 100% sprawne sprawdzane No ja też wymieniłem termostat na nowy, wszystko sprawdzone i tak ma być. Ten typ tak ma. Zresztą u paru innych znajomych w dieslach jest podobnie. Jak są mrozy, to dłuuuugo się wskazówka podnosi i potem w trasie wchodzi na 90 i spada do 75. EDIT// Co by nie być gołosłownym i podeprzeć sie faktami...... poszperałem na forum Audi i Seata EXEO. Sprawa jest więc taka - ze ten typ tak ma. ZWRÓĆCIE UWAGĘ, że dotyczy to silników TDI-CR a nie zwykłych diesli klekotów :fajny Cytat z forum (oczywiscie jest ich więcej, ale skompresowałem to do najistotniejszych kwestii): Ten typ silnika tak ma . Silniki CR słabo sie nagrzewają w niskich temperaturach.Te silniki mają bardzo wysoką sprawnosc i dlatego tak sie dzieje. Jednym słowem, jeżeli chcecie dobrą temp to niestety nie na spokojnej, powolnej, oszczędnej jeździe. Przy dynamicznej jeździe i obrotach powyzej 2000-2200 będzie 90 stopni. I dodatkowo z forum niemieckiego (skan kwitu) - gdzie gość to reklamował w serwisie ASO Audi. Silniki TDI-CR będą miały wahania temperatury w zakresie 50-90 Jeszcze jakieś pytania? Edytowane 9 Stycznia 2015 przez Danek75 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek24dm Zgłoś #1449 Napisano 9 Stycznia 2015 No ja też wymieniłem termostat na nowy, wszystko sprawdzone i tak ma być. Ten typ tak ma. Zresztą u paru innych znajomych w dieslach jest podobnie. Jak są mrozy, to dłuuuugo się wskazówka podnosi i potem w trasie wchodzi na 90 i spada do 75. Wydaję mi się to trochę niedorzeczne. :bezzebow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #1450 Napisano 9 Stycznia 2015 To przeczytaj DOKŁADNIE CAŁY mój ostatni wpis - po "EDIT" :fajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dival Zgłoś #1451 Napisano 12 Stycznia 2015 Witam. Mam Panowie problem z niedogrzewającym się silnikiem. Polega on na tym, że wskaźnik na zegarach pokazuje 90 st. ale górny wąż od chłodnicy jest zimny. Wymieniony był kompletny rozrząd z pompa wody ( oryginalny ) i termostat Wahler. Samochód jest po chipie. Spalanie się zwiększyło. Na postoju przy włączonym ogrzewaniu wskaźnik temp. spada. doradźcie, co to może być, bo ręce opadają. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuj0n Zgłoś #1452 Napisano 12 Stycznia 2015 Temperatura na postoju może Ci maleć bo masz niskie obroty i najzwyczajniej ciecz chłodzi się przez nagrzewnice. Podepnij sobie Vaga pod auto i sprawdź, może czujnik walnięty i dlatego spalanie wzrosło , chociaz chyba nie powinno być aż takiej różnicy. A no i spalanie wzrosło bo masz chipa Sam nigdy nie mialem auta z chipem ale spadek spalania po chipie to wg mnie zwykla bajka i druga kwestia, kiedy zauważyłeś ze silnik przestał się dogrzewać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dival Zgłoś #1453 Napisano 12 Stycznia 2015 niedogrzane auto zauważyłem po chipie. Po wymianie rozrzadu gorny waz byl cieply i temp. nie spadala nawet jak mialem ogrzewanie na nogi, szybe i przod. Postał 3 dni i zaczęło sie to dziać. Może termostat sie wiesza ?. Wydaje mi sie, ze czujnik temp. nie ma nic do niedogrzanego silnika, ale do spalania owszem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dival Zgłoś #1454 Napisano 12 Stycznia 2015 Pomyśl co ma chip wspólnego z dogrzewaniem.... Kolego, czytaj ze zrozumieniem . Odpowiedziałem na pytanie, które zadał forumowicz Cytuję : i druga kwestia, kiedy zauważyłeś ze silnik przestał się dogrzewać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dival Zgłoś #1455 Napisano 12 Stycznia 2015 A co ma czujnik do niedogrzanego silnika ?. Czujnik może mieć wpływ na spalanie, a nie na niedogrzanie silnika. Jutro wymienie termostat i zobaczę,co się będzie działo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mlody_tm Zgłoś #1456 Napisano 12 Stycznia 2015 Danek75 zgadzam sie z tym co piszesz. To samo powiedzieli mi w Aso i przytoczyli przyklad kilku Tiguanow CR i Passatow. Ale ja mam porownanie z dwoma kolegami - superby 4x4 2.0 170 koni czyli to samo co moj Pasek. I dwoch kolegow kolejnych: jeden ma alltracka 177 koni CR. Drugi najpopularniejszy 2.0 140 koni CR. Passat b7. Wszyscy bez wyjatku - gdy do nich dzwonie, jaka by nie byla temp, nigdy im wskazowka nie drgnela! Zawsze 90 st. Czy minus20 czy plus 40. A ja po miescie mam non stop 90. Atylko wjade na autostrade, 70 st i mniej. Dlatego chce zobaczyc czy wymiana termostatu pomoze... Ale aso chce mi przod demontowac, lampy i alternator. A to nie wystarczy tylko alternator ??? Po co zderzak ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #1457 Napisano 12 Stycznia 2015 U mnie nawet alternatora nie trzeba było wykręcać. Ciężej się wymienia - ale da sie. Tym bardziej bez ściągania przodu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mlody_tm Zgłoś #1458 Napisano 13 Stycznia 2015 Ale mowisz o B6... a ja wlasnie chcialbym sie kogos poradzic czy w b7 sie da bez zdejmowania przodu zderzaka i lamp.... bo mysle ze aso chce mnie naciagnac. 206 brutto termostat... ale wszystko z wymiana wyliczyli mi 1200 zł !!!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #1459 Napisano 13 Stycznia 2015 (edytowane) Ale mowisz o B6... Ja mówię o Audi A silniki w VW i Audi mają prawie identyczną konstrukcję. Jak znajdziesz ogarnietego mechanika - oczywiscie nie w ASO, to ci to zrobi bez ściagania przodu w twoim pasku... Edytowane 13 Stycznia 2015 przez Danek75 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mlody_tm Zgłoś #1460 Napisano 15 Stycznia 2015 Jutro moj mechanik ma wymienic. A czy mam zalac g12 czy g13 ??? Bo w serwisie mozna kupic g13 a e sklepach u mnie w miejscowosci zazwyczaj widzialem g12. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach