Grucha... Zgłoś #101 Napisano 7 Listopada 2013 Proszę również o odkodowanie błędu związanego z układem powietrza wtórnego. Błąd dotyczy układu SAI czyli powietrza wtórnego, które służy do szybkiego rozgrzewania katalizator na zimnym silniku. Może być uszkodzona pompa powietrza wtórnego, albo któryś z przekaźników lub zaworków sterujących w układzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fejb Zgłoś #102 Napisano 7 Listopada 2013 Dzięki za odpowiedź. Ma to jakiś wpływ na spalanie? Skoro działa na zimnym silniku to na rozgrzanym już powinno być ok? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #103 Napisano 7 Listopada 2013 Nie koniecznie, ale jeśli powoduje jakąś nieszczelność w układzie dolotowym to może trochę mieszać w składzie mieszanki. Jak ustawiają Ci się korekty w grupie 032? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal Polak Zgłoś #104 Napisano 8 Listopada 2013 Podzielam zdanie kolegi, awaria pompy nie ma zadnego wplywu na spalanie (przynajmniej na logike nie powinna), jedynie na toksycznosc spalin na zimnym silniku. P.S. Co prawda to nie Passat ale w C5 jak mi sie skonczyla pompa, jedynym problemem byl blad kompa, ale calosc rozwiazalem odpowiednim ukladem zastepczym Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fejb Zgłoś #105 Napisano 8 Listopada 2013 Czyli jak rozumiem, pompa powietrza wtórnego działa tylko przy zimnym silniku tak? Czy komp wykaże niską sprawność kata jeśli ta owa pompa ledwo ciągnie? Czy są to dwie zupełnie niezależne usterki? Niska skuteczność katalizatora = wyższe spalanie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses Zgłoś #106 Napisano 8 Listopada 2013 Niska skuteczność katalizatora = wyższe spalanie? ..nie, za to więcej substancji toksycznych w atmosferze Czyli jak rozumiem, pompa powietrza wtórnego działa tylko przy zimnym silniku tak? ...przy niedogrzanym katalizatorze, pompa powietrza wtórnego to tylko ekologia Czy komp wykaże niską sprawność kata jeśli ta owa pompa ledwo ciągnie? ..jak najbardziej może wykazać to błędem 16804 Czy są to dwie zupełnie niezależne usterki? po odpowiedziach wywnioskujesz że mogą być powiązane Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fejb Zgłoś #107 Napisano 30 Listopada 2013 Witam Dalej walczę z tematem, a teraz dodatkowo zauwazyłem: - dymi na biało przy nagrzanym silniku - plynu chlodniczego nie ubywa, max stan, olej również max - czuć ostry zapach spalin przy nagrzanym silniku (w tej białej chmurze;)) - spalanie w trasie wychodzi ok 10 l/100km - 90-100km/h - błędy stałe - zam mała skuteczność katalizatora, bład 16804 - układ doprowadzania powietrza wtórnego nieprawidłowy przepływ, bład 16795 Ma ktoś jakiś pomysł? Dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodzik Zgłoś #108 Napisano 30 Listopada 2013 Masz vag zrób logi dynamiczne. ---------- Dodano o 14:40 ---------- Poprzednia wiadomość o 14:39 ---------- Co do błedów albo nowy kat, emulator albo wycięcie programowe sai naprawa albo wycięcie w programie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fejb Zgłoś #109 Napisano 14 Grudnia 2013 Nie mam Vaga, a i dostępnością ciężko u mnie. Wymieniłem 1 sondę i błędy zniknęły. Jednak auto dalej pali dużo jak dla mnie. Dziś zatankowałem pod korek po wymianie lambdy i na 156 km spalił 19.46 l PB ;/ Średnia 12,47. Głównie miasto z tych 156 może 50 trasa. Czy to ja wariuje czy to normalny wynik dla tego silnika? Pozdrawiam P.S. Dziwi mnie fakt kopcenia na biało na rozgrzanym silniku. Przy przyśpieszaniu zostaje biała zasłona za autem. Płynu chłodzącego nie ubywa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fejb Zgłoś #110 Napisano 16 Grudnia 2013 Załączam logi dynamiczne. Może ktoś zerknąć i ocenić co może być nie tak? http://wyslijto.pl/plik/10ynq0qdfr dziękuję z góry! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #111 Napisano 16 Grudnia 2013 A więc tak logi przerobiłem za Ciebie. http://vaglog.rtnet.pl/grucha_406_152817.html http://vaglog.rtnet.pl/grucha_406_152816.html http://vaglog.rtnet.pl/grucha_406_152815.html Te logi robiłeś na PB po kasowaniu błędów? Jeśli tak to możliwe, że pompa paliwa siada bo jest ubogo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fejb Zgłoś #112 Napisano 16 Grudnia 2013 (edytowane) Dzięki:) Dobrze jest obracać się w gronie doświadczonych osób jakby co służę pomocą w tematach PSA HDi Nie wiem czy były kasowane. Występują błędy : P0420 - za mała skuteczność katalizatora P0411 - nieprawidłowy przepływ układu doprowadzania powietrza wtórnego. Silnik pracuje równo i nie szarpie. Kopa ma w miarę jak na ten motor (nie mam porównania). Czy w silniku 2.0 była montowana taka sama pompa paliwa? Mam dostęp do anglika. P.S. tak na PB, gazu nie ma i nie bedzie;) co masz na myśli ubogo? Czy ma to wpływ na większe spalanie? Edytowane 16 Grudnia 2013 przez Fejb Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #113 Napisano 16 Grudnia 2013 To jak tylko masz PB to możliwe, że już pompa ma dość. Jak masz jak to zmierz ciśnienie paliwa, a jak nie masz jak, a masz pod ręką pompę to zmień. Wystarczy sam wkład, który powinien być taki sam. Jak to uczynisz to zrobisz loga dynamicznego z grup 002+033. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adam84 Zgłoś #114 Napisano 29 Grudnia 2013 CZy brzeczenie na wolnych obrotach moze byc spowodowane rozleceniem sie kata?tylko ze auto jezdzi normalnie zero bledów.czasami jak sie zagrzeje to tak jakby moc spadala ale moze to autosugestia.niewiem co dalej z tym robic czy jezdzic jeszcze? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert-o Zgłoś #115 Napisano 29 Grudnia 2013 Kup sobie stetoskop i do dzieła Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piter88 Zgłoś #116 Napisano 29 Grudnia 2013 Witam. Coś mi dzwoni w silniku... słychać to gdy gaszę silnik, lub gdy puszczam gaz i auto schodzi z obrotów. 1.8t anb 175tys. (takie metaliczne trrr trrr trrr) Dodam, że słychać to z okolicy turbiny i robi się ona lekko czerwona. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert-o Zgłoś #117 Napisano 29 Grudnia 2013 Przeczytaj post wyżej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fejb Zgłoś #118 Napisano 23 Stycznia 2014 Witam Czy i jak duży wpływ na spalanie ma druga sonda lambda za katalizatorem? Czy jej awaria może być sygnalizowana poprzez błąd - niska sprawność katalizatora? Pozdrawiam i dziękuje za odpowiedź. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roger18sx Zgłoś #119 Napisano 23 Stycznia 2014 Druga sonda nie ma wpływu na spananie.KIedys rozleciał mi się kat kupiłem inny urzywany dostałem z nim 2 sondy i zamontowałem.Ta druga była uszkodzona i wywaliło zaraz błąd tej sondy ale błędu wydajnosci kata nie było wiec założyłem sprawna.Pewnie jak jest uszkodzona to trzeba troche pojeździć zeby wyskoczył. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
archi4lo Zgłoś #120 Napisano 24 Stycznia 2014 Witam, u mnie również pali się check i wywala błąd 16804. Myślałem początkowo, że może jest to spowodowane zbyt bogatą mieszanką LPG bo taki błąd też mi się pojawił. Dla sprawdzenia wykasowałem błąd i jeździłem na samej benzynie ale po 40km check od nowa sie pojawił. Gaz wiadoma sprawa- wyreguluje, jednak jak widać po jeździe na benzynie gaz nie powodował błędu 16804. przy okazji regulacji gazu będę zakładał emulator sondy ale z tego co czytałem zbyt często to nie pomaga więc zastanawiam się nad założeniem zamiennika katalizatora. Czytałem, że nie jest to najgorsze rozwiązanie a nawet auto wtedy jest bardziej żwawe. Co o tym sądzicie? http://allegro.pl/katalizator-zamiennik-audi-passat-1-8t-1-6-2-0-kat-i3870886347.html I drugie pytanie- co wtedy z drugą sondą? Nie będzie wywalała błędu? pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach