Skocz do zawartości
sylwek1972

Uszkodzony katalizator 1.8T AWT

Rekomendowane odpowiedzi

Proszę również o odkodowanie błędu związanego z układem powietrza wtórnego.

Błąd dotyczy układu SAI czyli powietrza wtórnego, które służy do szybkiego rozgrzewania katalizator na zimnym silniku. Może być uszkodzona pompa powietrza wtórnego, albo któryś z przekaźników lub zaworków sterujących w układzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź.

Ma to jakiś wpływ na spalanie?

Skoro działa na zimnym silniku to na rozgrzanym już powinno być ok?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie koniecznie, ale jeśli powoduje jakąś nieszczelność w układzie dolotowym to może trochę mieszać w składzie mieszanki. Jak ustawiają Ci się korekty w grupie 032?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podzielam zdanie kolegi, awaria pompy nie ma zadnego wplywu na spalanie (przynajmniej na logike nie powinna), jedynie na toksycznosc spalin na zimnym silniku. P.S. Co prawda to nie Passat ale w C5 jak mi sie skonczyla pompa, jedynym problemem byl blad kompa, ale calosc rozwiazalem odpowiednim ukladem zastepczym ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak rozumiem, pompa powietrza wtórnego działa tylko przy zimnym silniku tak?

Czy komp wykaże niską sprawność kata jeśli ta owa pompa ledwo ciągnie?

Czy są to dwie zupełnie niezależne usterki?

Niska skuteczność katalizatora = wyższe spalanie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Niska skuteczność katalizatora = wyższe spalanie?

 

..nie, za to więcej substancji toksycznych w atmosferze

 

 

 

Czyli jak rozumiem, pompa powietrza wtórnego działa tylko przy zimnym silniku tak?

 

...przy niedogrzanym katalizatorze, pompa powietrza wtórnego to tylko ekologia

 

 

 

 

 

Czy komp wykaże niską sprawność kata jeśli ta owa pompa ledwo ciągnie?

 

..jak najbardziej może wykazać to błędem 16804

 

 

Czy są to dwie zupełnie niezależne usterki?

 

po odpowiedziach wywnioskujesz że mogą być powiązane

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dalej walczę z tematem, a teraz dodatkowo zauwazyłem:

- dymi na biało przy nagrzanym silniku - plynu chlodniczego nie ubywa, max stan, olej również max

- czuć ostry zapach spalin przy nagrzanym silniku (w tej białej chmurze;))

- spalanie w trasie wychodzi ok 10 l/100km - 90-100km/h

- błędy stałe - zam mała skuteczność katalizatora, bład 16804

- układ doprowadzania powietrza wtórnego nieprawidłowy przepływ, bład 16795

Ma ktoś jakiś pomysł?

Dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz vag zrób logi dynamiczne.

 

---------- Dodano o 14:40 ---------- Poprzednia wiadomość o 14:39 ----------

 

Co do błedów albo nowy kat, emulator albo wycięcie programowe sai naprawa albo wycięcie w programie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mam Vaga, a i dostępnością ciężko u mnie.

Wymieniłem 1 sondę i błędy zniknęły. Jednak auto dalej pali dużo jak dla mnie.

Dziś zatankowałem pod korek po wymianie lambdy i na 156 km spalił 19.46 l PB ;/

Średnia 12,47. Głównie miasto z tych 156 może 50 trasa.

Czy to ja wariuje czy to normalny wynik dla tego silnika?

Pozdrawiam

P.S. Dziwi mnie fakt kopcenia na biało na rozgrzanym silniku. Przy przyśpieszaniu zostaje biała zasłona za autem. Płynu chłodzącego nie ubywa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A więc tak logi przerobiłem za Ciebie. ;)

http://vaglog.rtnet.pl/grucha_406_152817.html

http://vaglog.rtnet.pl/grucha_406_152816.html

http://vaglog.rtnet.pl/grucha_406_152815.html

Te logi robiłeś na PB po kasowaniu błędów? Jeśli tak to możliwe, że pompa paliwa siada bo jest ubogo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki:)

Dobrze jest obracać się w gronie doświadczonych osób ;) jakby co służę pomocą w tematach PSA HDi ;)

Nie wiem czy były kasowane.

Występują błędy :

P0420 - za mała skuteczność katalizatora

P0411 - nieprawidłowy przepływ układu doprowadzania powietrza wtórnego.

Silnik pracuje równo i nie szarpie. Kopa ma w miarę jak na ten motor (nie mam porównania).

Czy w silniku 2.0 była montowana taka sama pompa paliwa? Mam dostęp do anglika.

P.S. tak na PB, gazu nie ma i nie bedzie;) co masz na myśli ubogo? Czy ma to wpływ na większe spalanie?

Edytowane przez Fejb

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jak tylko masz PB to możliwe, że już pompa ma dość. Jak masz jak to zmierz ciśnienie paliwa, a jak nie masz jak, a masz pod ręką pompę to zmień. Wystarczy sam wkład, który powinien być taki sam.

Jak to uczynisz to zrobisz loga dynamicznego z grup 002+033.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

CZy brzeczenie na wolnych obrotach moze byc spowodowane rozleceniem sie kata?tylko ze auto jezdzi normalnie zero bledów.czasami jak sie zagrzeje to tak jakby moc spadala ale moze to autosugestia.niewiem co dalej z tym robic czy jezdzic jeszcze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kup sobie stetoskop i do dzieła :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Coś mi dzwoni w silniku... słychać to gdy gaszę silnik, lub gdy puszczam gaz i auto schodzi z obrotów. 1.8t anb 175tys. (takie metaliczne trrr trrr trrr) Dodam, że słychać to z okolicy turbiny i robi się ona lekko czerwona.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj post wyżej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Czy i jak duży wpływ na spalanie ma druga sonda lambda za katalizatorem?

Czy jej awaria może być sygnalizowana poprzez błąd - niska sprawność katalizatora?

Pozdrawiam i dziękuje za odpowiedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Druga sonda nie ma wpływu na spananie.KIedys rozleciał mi się kat kupiłem inny urzywany dostałem z nim 2 sondy i zamontowałem.Ta druga była uszkodzona i wywaliło zaraz błąd tej sondy ale błędu wydajnosci kata nie było wiec założyłem sprawna.Pewnie jak jest uszkodzona to trzeba troche pojeździć zeby wyskoczył.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, u mnie również pali się check i wywala błąd 16804. Myślałem początkowo, że może jest to spowodowane zbyt bogatą mieszanką LPG bo taki błąd też mi się pojawił. Dla sprawdzenia wykasowałem błąd i jeździłem na samej benzynie ale po 40km check od nowa sie pojawił. Gaz wiadoma sprawa- wyreguluje, jednak jak widać po jeździe na benzynie gaz nie powodował błędu 16804. przy okazji regulacji gazu będę zakładał emulator sondy ale z tego co czytałem zbyt często to nie pomaga więc zastanawiam się nad założeniem zamiennika katalizatora. Czytałem, że nie jest to najgorsze rozwiązanie a nawet auto wtedy jest bardziej żwawe. Co o tym sądzicie?

 

http://allegro.pl/katalizator-zamiennik-audi-passat-1-8t-1-6-2-0-kat-i3870886347.html

 

I drugie pytanie- co wtedy z drugą sondą? Nie będzie wywalała błędu?

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności