Skocz do zawartości
sylwek1972

Uszkodzony katalizator 1.8T AWT

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Wiem że było już wiele o katalizatorze, ale nigdy nikt nie napisał przy jakim przebiegu i jakie objawy są uszkodzonego katalizatora w 1.8T. Otóż wymieniałem w sobotę katalizator w swoim pasku, przebieg 210 tyś km ( może ma więcej tego nie wiem) i co zobaczyłem po wymianie:

Katalizator totalnie zapchany wkład zapadł sie w środku, co widać cofnął sie do tyłu jakieś 2cm. Teraz turbina oddycha i jak bym miał nowe auto.

Rozpisywałem sie ostatnio że auto słabo ciągnie, robiłem logi, stawiałem na

turbinę, a tu taki zonk. Najlepsze jest to że nie było żadnych błędów tylko jeden P1556 za niskie doładowanie, żadnych z katalizatora.

20090509.jpg

20090509(001).jpg

20090509(002).jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzie kupiłeś katalizator?

Ile cię wyniosła wymiana?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj!

Katalizator kupiłem na Allegro za 600 pln z przesyłką oryginalny od AUDI A6.

Pasuje bez przeróbek. Przebieg 100 tyś km. trzeba szukać takich okazji inaczej w ASO 4500 pln.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

miałeś szczęście - ciężko znaleźć kata do 1.8 awt w dobrym stanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szkoda że nie zrobiłem zdjęcia tego założonego katalizatora. koszt wymiany,

bo zapomniałem napisać 100 pln. Chciałem jeszcze dodać że katalizator w AWT jest metalowy nie ceramiczny!!!. Resztki które są wypadły były metalowe. Tu mam link do aukcji gdzie kupiłem katalizator http://www.allegro.pl/item599541551_katalizator_spalin_audi_a6_c5_1_8_turbo_euro_3.html

Edytowane przez sylwek1972
dodanie linku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jesli ktos robil duze przeglady w aso, to mozna pocisnac taki katalizator z gwarancji dobrej wwoli np. z udzialem 80%

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...a nie wiążesz problemu z katalizatorem z instalacją LPG? :|

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj Marek!

Oczywiście że wiąże , najprawdopodobniej dzięki LPG skończył żywot tak szybko. Na gazie auto przejechało jakieś 100 tyś km, więc na pewno się do tego przyczyniło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wymieniałeś go może u Toranagi w Zabrzu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

haha byłem tam z tym samym problemem kilka minut po Tobie

też poluje na katalizator, pali mi się kontrolka i błąd mam 16804, sprawdziłem już wszystko co mogłem zostało już tylko wymienić katalizator.

Pytałem się u toranagi o wstawienie rurki ale nie chciał się tego podjąć ze względu na 2 lambdy. Polecił zakupić używany dobry katalizator.

Edytowane przez Arturo456

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przeszukując internet trafiłem na regenerowany katalizator. Zdziwiło mnie jednak, że wejścia na sondy ma obok siebie. Czy to już producent zrobił gotowca do oszukania lambdy? W ogóle takie regenerowane katalizatory dają rade? Cena tego cuda to 900zł + wysyłka :eek:

kat1.jpg

kat2.jpg

kat9.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj!

Mądre rozwiązanie w razie czego jak będzie wyskakiwał check-engine to można przełożyć sondę i gotowe. Lepsze to niż wydać 4500 tyś w ASO.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W ogóle takie regenerowane katalizatory dają rade? Cena tego cuda to 900zł + wysyłka

położenie sond sugeruje, że ten katalizator mógłby być pusty w środku ;) A trik z tulejką jest znany i stosowany od dawna...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jest to w 100% skuteczne? Nie będzie żadnych błędów na desce czy trybu awaryjnego?

Może pochwali się ktoś pustym katem z taka tulejką dla sondy jak się sprawuje taki modzik :D

Edytowane przez Arturo456

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie będzie - od czasu do czasu pojawi się check, ale nigdy nie bedzie wiadomo czy to w związku z katalizatorem, czy w związku z instalacją LPG (bo rozumiem, że tylko posiadacze LPG mają interes z zapchanym katalizatorem). Zawsze można sobie program napisać nowy, w którym wartości alarmowe z drugiej sondy będą poprzesuwane tak, że mogła by pracować nawet w prostej rurze bez katalizatora...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem po wymianie katalizatora (na ten z allegro niby regenerowany). Jego regeneracja polegała chyba tylko na wypolerowaniu obudowy i pomalowaniu końcówek natomiast wkład jest ok.

Przebieg mojego auta to ~200tys km. Fabryczny katalizator był zatkany, wkład katalizatora cały ale odbity od obudowy. Potrząsanie katem skutkowało "szelątaniem" całego wkładu w środku.

 

Po wymianie autko lata jak rakieta.. przy naciśnięciu gazu na 1szym biegu prawie natychmiast mam 6krpm :D. Auto mam kilka tygodni i już pogodziłem się z mułem 1.8T a tu taka niespodzianka :622:.

 

Czek jeszcze się nie zaświecił ale muszę trochę pojeździć i będę wiedział to na 100% chociaż po takiej zmianie dynamiki auta spodziewam się, że już się nie pojawi.

 

Zatkany kat to zuo :634:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a mam pytanko. Czy zmiana Kata na przelotowke jest mozliwa ? nie pociagnie za soba jakis konsekwencji ? oprocz przegladow oczywiscie hehe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość 201ty

Kurde tak czytam i chyba wypruje swojego kata czym prędzej. Mam AEB więc wstawię rurę przelotową. Ostatnio ustawiłem się z passatem B4 2.0 150KM i szliśmy równo. Dopiero gdy przekroczyliśmy 160km/h zacząłem lekko odchodzić. Jeżdżę A4 która jest 200kg lżejsza od paska b5 i 140 od paska b4. Turbo ładuje 0.6bara zaworki sprawdzone, nieszczelności brak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wycięcie katalizatora w 1.8T AWT (pisze o moim przypadku taki silnik mam) jak najbardziej jest możliwe. Jeśli nie masz drugiej sondy (za katalizatorem) to niema problemu, jeśli masz to druga sonda na tulejce ~7mm wyżej niż oryginał. Oczywiście u diagnosty nie przejdzie przeglądu po wycięciu ale na desce czeka nie powinno być.

 

Dziś wieczorkiem sprawdziłem moje 1.8T na A4 gliwice-katowice... miód malina wgniata w fotel że hej :)

Już zrobiłem ponad 100km (wcześniej przed wymianą kata obowiązkowo 100-150km wywalało czeka) i naprawde to inne auto noż to, kture zakupiłem kilka tygodni temu :580: Wcześniej miałem muła teraz mała rakietka :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności