Skocz do zawartości
pogromca

Wymiana licznika bez FIS na FIS - passat 3B i 3BG

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie czy może coś już wiadomo co z tym kodem do radia gdzie można go znaleść we wsadzie do licznika aby tak dopasować dane radio do auta żeby po odłączeniu klem nie pytało o kod?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie kupiłem sobię drugą gammę bo do swojej nie miałem kodu. Po włączeniu w aucie i wpisaniu kodu radio wyświetliło napis learn tak samo jak to bywało gdy mając jeszcze oryginalną gammę i oryginalny licznik odłączałem zasilanie a po podłączeniu radio komunikowało się z licznikiem, wtedy też był learn.

Po tym pierwszym wpisaniu kodu, licznik zapamiętał radio bo teraz jak odłączam moją nową gammę, nie muszę już wpisywać drugi raz kodu. Jest learn i radio zaczyna grać. Czyli wychodzi na to, że jeżeli mamy kod do nowej gammy i go wpiszemy to licznik automatycznie to zapamiętuje. Porównałem wsad z nowego licznika z przed włożenia nowej gammy i po włożeniu i zmieniły się pewne wartości, ale ni jak nie pasują mi do kodu nowej gammy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poka te nowe wsady to może też coś popatrzę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To chyba takie rzeczy są tylko w Gammie bo przy moim MFD (w org. miałem MCD i wtedy nie potrzba było wpisywać kodu) zawsze po odłoczeniu muszę wpisać kod.

Edytowane przez mpmichu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W takim razie chyba tak. Ja to wczoraj sprawdziłem bo wczoraj moja druga gamma przyszła.

Pogromca, o to te wsady. Różnica jest od adresu 245 do 252. Ten co ma w tytule gamma blaupunkt to ten po podłączeniu nowej gammy Kod 1753 W nocy próbowałem to przeanalizować ale nic mi nie wychodziło więc poszedłem spać :)

wsady- przed now? gamm? i po nowej gammie.rar

Edytowane przez Patrick

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uwaga, zaktualizowałem manual na pierwszej stronie. Dodałem opis dla modeli 3B oraz różne wsady w licznikach 3BG, kilka zdjęć.

Czytajcie i korzystajcie bo nie znajdziecie takich informacji na żadnym forum:)

Aha no i piszcie swoje uwagi i propozycje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Świetnie to opisałeś. Ja mogę tylko potwierdzić, że to jak najbardziej te mieszanie starej pamięci z nową działa bez problemu, jak pisałem wyżej u mnie już jeździ licznik z benzyny z końcówką numeru 7, a poprzedni miałem 9 czyli nowa organizacja pamięci.

Jeszcze raz dzięki Pogromca-na prawdę jesteś pogromcą liczników ;)

A z tą gammą coś wykombinowałeś może?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie sprobowalem zamontowac w angliku 3b rocznik 99, model 2000 1.8T z zegarem 3B0 920 920 licznik 1J0 920 946A mam swiadomosc ze nie bedzie mial immobilisera. Co prawda silnik odpalil ale na wyswietlaczu mam tylko informacje ktore mialem na starym fis, pozatym pokazuje tylko otwarcie drzwi kierowcy a na rysunku samochodu sa drzwi pasazera, nie reaguje na otwarcie innych drzwi czy klap, nie jest takze mozliwe przekodowanie licznika (946 oryginalnie mial 21414) powinien byc z moich informacji 00444, to co sie udalo ustwic to 00434 (4 na przedostatniej pozycji to ilosc cylindrow). Nie wiem czy wszystko w epromie mam dobrze powstawiane. Szczegolnie ze dane z pod adresu 020 i 040 (nie wiem za co odpowiadaja) sa w oryginalnym liczniku dluzsze o 4 bajty niz w tym z full fis. Prosze o sparwdzenie czy wszystko jest ok, ew informacje co jeszcze nalezaloby zmienic.

 

 

p.s. czy ktos moglby mnie poratowac wsadem do diesla 3B0920946C lub 3B0920846C

passat3b_konwersja.zip

Edytowane przez pawelkos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktos posiada dump pamieci flash z boxa tcm w wersji z literka A, mam box w wersji bez A i zastanawiam sie czy daloby sie przeprogramowac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wlasnie sprobowalem zamontowac w angliku 3b rocznik 99, model 2000 1.8T z zegarem 3B0 920 920 licznik 1J0 920 946A mam swiadomosc ze nie bedzie mial immobilisera. Co prawda silnik odpalil ale na wyswietlaczu mam tylko informacje ktore mialem na starym fis, pozatym pokazuje tylko otwarcie drzwi kierowcy a na rysunku samochodu sa drzwi pasazera, nie reaguje na otwarcie innych drzwi czy klap, nie jest takze mozliwe przekodowanie licznika (946 oryginalnie mial 21414) powinien byc z moich informacji 00444, to co sie udalo ustwic to 00434 (4 na przedostatniej pozycji to ilosc cylindrow). Nie wiem czy wszystko w epromie mam dobrze powstawiane. Szczegolnie ze dane z pod adresu 020 i 040 (nie wiem za co odpowiadaja) sa w oryginalnym liczniku dluzsze o 4 bajty niz w tym z full fis. Prosze o sparwdzenie czy wszystko jest ok, ew informacje co jeszcze nalezaloby zmienic.

Weź sobie lepiej wgraj do niego jakiś wsad od passata np. 947, to co masz jest od golfa/bory.

Otwartych drzwi raczej nie bedziesz miał pokazane bo to zależy od modułu komfortu.

 

Witam ponownie w temacie i ponawiam pytanie czy już może coś wiadomo jak zmienić wsad w liczniku, aby radio nie pytało o kod po odłączeniu akumulatora?

Jeśli o mnie chodzi to nie mam na razie czasu się tym zająć.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

mam pytanko

jak mam się dowiedzieć jaki licznik kupić żebym miał komputer pokładowy w moim autku

samochód to passat 1.9 tdi 115 KM 2000r wersia basic

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam

mam pytanko

jak mam się dowiedzieć jaki licznik kupić żebym miał komputer pokładowy w moim autku

samochód to passat 1.9 tdi 115 KM 2000r wersia basic

pozdrawiam

Przeczytaj ten wątek od początku między innymi 1 post

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Michał pytałeś mnie o zdjęcia a ja nie skumałem o co chodzi :)

 

Rewelacyjny opis przekładki, gdybym miał go przed nie męczyłbym Cie tyle czasu. Teraz tylko dokończę wyświetlanie informacji z radia i koniec zabawy na jakiś czas.

 

Serdeczne pozdrowienia i jeszcze raz dzięki za dotychczasową pomoc !

 

Pozdrawiam

CODI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam paska jak w opisie ... 1,9 tdi na pompowtryskach z 99 z 1/2 fis ... mam can???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam paska jak w opisie ... 1,9 tdi na pompowtryskach z 99 z 1/2 fis ... mam can???
Jak masz już u siebie licznik z 1/2 fis to masz licznik z can. Ale dla pewnosci podaj numer tego licznika,typu np:"3B0 920 ..."

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam pytanie moj pasek jest z automatyczna skrzynia biegow licznik bez fis i chcialbym zmienic na 1/2 badz caly fis czy ja musze szukac jakiegos specjalnego licznika do sutomatu czy pierwszy lepszy ktory posiada owy fis

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam mam pytanie moj pasek jest z automatyczna skrzynia biegow licznik bez fis i chcialbym zmienic na 1/2 badz caly fis czy ja musze szukac jakiegos specjalnego licznika do sutomatu czy pierwszy lepszy ktory posiada owy fis
Jeśli masz passata z 1997 roku tak jak w opisie to masz licznik bez szyny can. A jesli nie masz can-a to pamietaj w trakcie poszukiwań licznika,że nie ma liczników z wyświetlaczem 1/2 fis bez can! Powodzenia w poszukiwaniach,zwłaszcza pełnego fisa bez can ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

WITAM POGROMCA mam pytanie do Ciebie , bo widzę , ze jesteś obeznany w temacie mam passka z 98r model 99 silnik AFN no ale zegarki w nim to golasy. Zakupiłem sobie teraz nowe zegarki od modelu 99 z pół Fisem , i teraz mam pytanie co muszę zrobić aby mi to wszystko się zgrało? stare zegary to 3B0 919 861J a nowe to 3B0 920 822A czy te nowe będą pasować do mojego passka? czy będę musiał coś przerabiać? Możesz coś doradzić w tej sprawie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
WITAM POGROMCA mam pytanie do Ciebie , bo widzę , ze jesteś obeznany w temacie mam passka z 98r model 99 silnik AFN no ale zegarki w nim to golasy. Zakupiłem sobie teraz nowe zegarki od modelu 99 z pół Fisem , i teraz mam pytanie co muszę zrobić aby mi to wszystko się zgrało? stare zegary to 3B0 919 861J a nowe to 3B0 920 822A czy te nowe będą pasować do mojego passka? czy będę musiał coś przerabiać? Możesz coś doradzić w tej sprawie?

Nie będą pasować,nie masz w samochodzie Can,a nowe zegary są z Can , chyba że zastosujesz Can adapter,ale z tego co piszą na forum gra nie warta świeczki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla woli wscisłosci to jest dokładnie miniCan. Pełny Can został zastosowany w samochodach w rocznikach 2005 i wyżej.

Inaczej:

Masz samochod 1997-2000 - nie masz can

Masz samochod 2001-do 1 połowy 2005 (np. B5 Lift) - masz miniCan

Masz samochod 2005 w góre (np B6) - masz pełny Can

 

BTW: temat 1 liga i faktycznie nie ujrzysz podobnego na innych forach.

Pogromca szacun za włożony nakład pracy.

blesss...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności