alexander.p Zgłoś #61 Napisano 15 Sierpnia 2009 pogromca, przekladam passaty z anglika na nasza strone. aktualnie mam paska 02r TDi licznik z 1/2 fis. procedura z pierwszego postu programem VAG-TACHO zadziala z podmianą licznika na europejski? pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #62 Napisano 16 Sierpnia 2009 Ja mam 1/2 fis i chce wymienic ja na pelny fis wiec wydaje mi sie ze etka pokazal 949ax,ale moze sie myle.Co do kabelkow to ja chce tylko pod navi zeby podczas ogladanie tv miec navi na liczniku No to licznik 949ax nie pójdzie po trzech kabelkach z navi. Wymaga on navi MFD G i tunera TMC. Licznik 947E(X) pójdzie po trzech kablach z MFD C/D. Czy masz podgląd na resztę informacji typu olej, ABS i poduchy?U mnie po podłączeniu zegarów z 2004 roku wywaliło takie błędy: Gbels Ty nie masz CAN-a w swoim passacie dlatego nic Ci nie działało po podpięciu tego licznika, a Albion ma już CAN, więc będzie mu to działać. W tym liczniku informacja o temperaturze jest podawana z ECU silnika magistralą CAN. A gdzie by tam jeszcze temperaturę po CANie robili. Albion sprawdź kodowanie klimatronika, czy ostatnia cyfra kodowania to 0 czy 1, ewentualnie zmień na 0. Na pinie 26 zielonej wtyczki licznika jest kabel? Tak samo na pinie nr 1 wtyczki 20-pinowej klimatronika? przekladam passaty z anglika na nasza strone. aktualnie mam paska 02r TDi licznik z 1/2 fis. procedura z pierwszego postu programem VAG-TACHO zadziala z podmianą licznika na europejski? Tak zadziała. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
alexander.p Zgłoś #63 Napisano 16 Sierpnia 2009 (edytowane) dzieki, po lifcie wystarczy ustawic jezyk komputera 1/2 FIS (km) oraz wymienic tarczke predkosci. a zadziala z licznikiem do rocznika 2000 *przed liftem? bo z tym mam problem.niestety Vagiem nie da sie przestawic spalania z mpg na l. Edytowane 16 Sierpnia 2009 przez alexander.p Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #64 Napisano 16 Sierpnia 2009 Musiałbyś wrzucić mu wsad z europejskiej wersji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gbels Zgłoś #65 Napisano 16 Sierpnia 2009 Gbels Ty nie masz CAN-a w swoim passacie dlatego nic Ci nie działało po podpięciu tego licznika, a Albion ma już CAN, więc będzie mu to działać. Wiem że nie mam Cana dlatego wywaliło tyle błędów;). Cytat:Napisał gbels W tym liczniku informacja o temperaturze jest podawana z ECU silnika magistralą CAN. A gdzie by tam jeszcze temperaturę po CANie robili. Albion sprawdź kodowanie klimatronika, czy ostatnia cyfra kodowania to 0 czy 1, ewentualnie zmień na 0. Na pinie 26 zielonej wtyczki licznika jest kabel? Tak samo na pinie nr 1 wtyczki 20-pinowej klimatronika? Nie tyle temperaturę tylko info od ECU do szafy szło już Canem, musiałbym jeszcze raz dokładnie wypytać się tego elektronika z Wołomina podobno większego magika jak on nie ma. To od niego taką informację uzyskałem. Kodowania klimatronika nie robiłem dla tego już więcej tą szafą z 2004 się nie bawiłem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
albion Zgłoś #66 Napisano 16 Sierpnia 2009 witam rozumiem Pogromco że sygnał o temperaturze podawany jest z panelu klimatronica a nie bezpośrednio z czujnika. Na porzednim zegarze nie było problemu(920 842)czyli nowe zegary inne kodowanie. Jeśli chodzi o kabelek to jest na 26 pin z tego co pamiętam brązowo-żółty jutro będe sprawdzał reszte jak się uda to napisze dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #67 Napisano 16 Sierpnia 2009 No to sprawdź to i napisz. Temperatura na FIS idzie od klimatronika, jest wyjście na pinie nr 1 we wtyczce 20-pinowej tak jak napisałem wyżej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pobs Zgłoś #68 Napisano 16 Sierpnia 2009 przekladam passaty z anglika na nasza strone jeśli zmieniasz tylko tarczki, to weź pod uwagę że w UK wersji na godzinie 12ej jest 120km/h, a w europejskiej 100km/h np licznik z 2004 roku będzie działał Ci, tylko nie będziez miał na 1000% podglądu na temperaturę zewnętrzną auta no to powiem ci że u mnie wszystko działa (2001) wymiama zegarów z licznika bez fisa = na pełny fis + tempomat + manetka do kompa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gbels Zgłoś #69 Napisano 16 Sierpnia 2009 no to powiem ci że u mnie wszystko działa (2001) Ba ale ty masz 2001 rocznik a on ma 2000 styczeń i to jeszcze przed liftem. Trzeba wziąść wszystkie informacje spisać i wrzucić do działu warsztat bo na forum golfa, audi i passata różnią się informację co do liczników i komunikacji. A tak z czystej ciekawości pokazuje ci na Fisie które drzwi masz otwarte + klapa bagażnika? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
alexander.p Zgłoś #70 Napisano 17 Sierpnia 2009 Cytat: Napisał alexander.p przekladam passaty z anglika na nasza strone jeśli zmieniasz tylko tarczki, to weź pod uwagę że w UK wersji na godzinie 12ej jest 120km/h, a w europejskiej 100km/h dokladnie tak jest Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
albion Zgłoś #71 Napisano 21 Sierpnia 2009 witam ponownie no i po tygodniu kombinacji z wyszukaniem przyczyny braku wyświetlania temperatury na fisie, nic kompletnie ,zmieniłem kodowanie tak jak mi Pogromca radził równierz nic już nie wiem co mam zrobić taka pierdoła a drażni aha i zauważyłem że brzęczyk który informuje o włączonych światłach równierz nie działa, a na starym liczniku działało orientuje się ktoś co go boli czyżby też kodowanie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #72 Napisano 22 Sierpnia 2009 Nie wiem jak masz teraz temperaturę podawaną, czy kabel idzie prosto z czujnika temperatury, czy od klimatronika z pinu nr 1. Sprawdzałeś czy jest ten pin obsadzony? Jeżeli nie ma tego pinu to musisz pociągnąć kabel od tego pinu do licznika a jeżeli jest to ciągniesz bezpośrednio od czujnika. Zależy jak miałeś do tej pory to zrobione. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
albion Zgłoś #73 Napisano 22 Sierpnia 2009 jest połaczenie między klimatronikiem a licznikiem,dzisiaj jeszcze raz rozebrałem to wszystko mając nadzieje że tem przewód może jest gdzieś uszkodzony ale jest sprawne. Sprawdzone wszystkie połączenia miernikiem A czy jest tak możliwość że w liczniku z 2003 r temperatura podawana jest na inny pin niż 26 ? Według schemtów jakie ja posiadam to nie możliwe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzyś Zgłoś #74 Napisano 22 Sierpnia 2009 (edytowane) fachowiec podszedł z komputeremcosik pocykał(wcześniej stwierdził żeby wszystko zagrało musi wyżucić immo)i jakież było jego zdziwienie kiedy auto odpaliło a jeszcze nie zdążył wyłączyć immo i zakodować kluczyków, dobrze bo zastają mi dwa nowe krypto na zapas, on zdziwiony ja jeszcze bardziej ale gra Co to za fachowiec,co twierdzi że trzeba immo wyłaczyć aby to działało? Zmień fachowca. Nie to że miałeś coś pogrzebane tylko poprostu miałeś szczeście:-) Zreszta są fachowcy,nawet na tym forum co potrafia przepisać ze starego do nowego licznika kod Immo, kod PIN,itp. i wsadzasz nowe zegary bez żadnej adaptacji i kodowania kluczyków.. Edytowane 23 Sierpnia 2009 przez krzyś Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #75 Napisano 23 Sierpnia 2009 Jeszcze w sprawie tej temperatury, to wg schematów jest to rozwiązane na 2 sposoby. Inaczej jest przed liftingiem a inaczej po. Przed liftem temperatura podawana jest z klimatronika, a po lifcie bezpośrednio z czujnika. Załączam dwa schematy, po lifcie i przed, które to obrazują. G17 to jest czujnik temperatury, J255 to klimatronic a J285 to licznik. Z tego wynikałoby że musisz pociągnąć kabel na pin 26 licznika usuwając tamten istniejący. Ciągniesz albo z tego połączenia T10k/9, to jest szarego koloru kostka 10-pinowa, pin nr 9, kolor kabla brązowo-żółty. Albo podłączasz się gdzieś z kablem w pobliżu klimatronika pinu T12/8. Wg schematu powinno to wtedy działać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gbels Zgłoś #76 Napisano 23 Sierpnia 2009 Wiec nie to że miałeś coś pogrzebane tylko poprostu miałeś szczeście i trafiłeś na ten sam kod immo co w starym liczniku Totalna bzdura, dawno już się tak nie uśmiałem. Zastanów się najpierw zanim coś napiszesz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
albion Zgłoś #77 Napisano 23 Sierpnia 2009 to chyba nie szczęście, mam wrażenie że łatwiej by mi było trafić w totka niż na taki sam kod immo w dwóch licznikach ale może się myle. Co do fachowca to fakt pewnie go zmienie bo sam więcej zrobiłem niż on mi pomógł szkoda tylko że nie ma takich więcej jak Pogromca za taką wiedze i pomoc powinien nas kasować, narazie piękne dzięki za schematy wywnioskowałem z nich że wystarczy wypiąć pin nr 1 z wtyczki 20pinowej i wpiąć w pin nr8 wtyczki 12-pinowej klimatronika, mam nadzieje tylko że czujniki temp. w obydwu modelach są takie same i działają na takich samych zakresach ,będe się zabierał za to na dniach jak się uda to napiszę. A co do brzeczka od świateł czy coś wiadomo?Sama pikawa sprawdzona działa ale nie przy włączonych światłach. mikrostyki w drzwiach też wykluczam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #78 Napisano 24 Sierpnia 2009 (edytowane) Ja kupiłem sobie ostatnio licznik 3B0920947D, jedyny jaki udało mi się trafić na angielskim ebay z pełnym wyświetlaczem. A szukam i szukam i nic. Ten jest od 1.8T z 2003roku, ale postanowiłem i tak go kupić bo cena niska, a skoro jest możliwość przeprogramowania to czemu nie. Chciałem pójść na łatwiznę i zrobić jak tu jest napisane-przekopiować część pamięci z mojego do tego nowego. Niestety, ten ma jeszcze starą organizacje pamięci-mój ma już nową (3B0920929A) i wszelkie moje próby porównywania i łączenia eepromów spełzły na niczym. Gdybym wiedział dokładnie gdzie w nich siedzi pin immo, może by coś z tego było, zmienił bym po prostu pin w tym nowym na mój, potem przekodowanie na benzynę i już. A tak cóż z tego, że vagtacho wyciągnąłem sobie piny jak mi to nic nie dało. Pozostaje mi teraz kupić pastylki i spróbować sposobu programowania i adaptacji. Może coś z tego będzie. Albo sprzedam ten licznik bo pełny fis do benzyny to raczej rzadkość ale musiałbym znów do swojego szukać już z nową pamięcią, żeby nie kombinować z programowaniem pastylek, a to też cud żeby wyrwać taki licznik. Może ktoś wie co należy wyciągnąć z mojego licznika do tego nowego? A przy okazji vag tacho 1.7 robi bez problemu licznik po 2004. EDIT: Okazało się, że mam vaga 2.2 mimo, że kupiłem jako 1.7 i tak też nazwany plik z programem przysłał mi sprzedawca. Tak więc vag tacho 1.7 nie zrobimy nowszych liczników. Jako ciekawostkę dodam, że przy tym łączeniu eepromów udało mi się wyświetlić ikonkę anteny odbierającej sygnał do zegarka-jest w lewym górnym rogu wyświetlacza zegarka. Niestety nie wiem które dokładnie wartoścci ją wyświetliły. Zawsze mnie zastanawiało czy idzie włączyć automatyczny zegar jak w omedze miałem skoro ikonka jest na wyświetlaczu. A wie ktoś gdzie siedzi kod do gammy w eepromie zegarów? Mój kod ktoś wyrwał z książki i nie wiem jaki jest. Póki mam swój licznik to nie problem ale po zmianie będe miał problem Edit: właśnie znalazłem gdzie siedzi pin Niestety muszę poczekać do następnego weekendu ze sprawdzeniem jak to zadziała w aucie Edytowane 25 Sierpnia 2009 przez Patrick Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #79 Napisano 24 Sierpnia 2009 A co do brzeczka od świateł czy coś wiadomo?Sama pikawa sprawdzona działa ale nie przy włączonych światłach. mikrostyki w drzwiach też wykluczam Możliwe że nie będzie działać, dlatego że po lifcie sygnał otwartych drzwi idzie magistralą CAN, a w Twoim passacie jeszcze nie. W starym liczniku masz w niebieskiej wtyczce pin nr 21 oznaczony jako "sygnał otwartych drzwi kierowcy", a w nowym już jest jako "niewykorzystany". Prawdopodobnie tu tkwi problem. Może ktoś wie co należy wyciągnąć z mojego licznika do tego nowego?A przy okazji vag tacho 1.7 robi bez problemu licznik po 2004. Mnie jakoś VAG tacho nie chciał ruszyć liczników od 2004 roku. Patrick jeżeli masz ochotę na małe testy to podeślij mi te dwa wsady to spróbuję coś przygotować i sprawdzisz bo sam pin te jeszcze za mało żeby auto odpaliło. Gdyby się udało to można by wrzucić tutaj instrukcje dla liczników od 2004 roku, bo sam osobiście nie miałem możliwości nigdy przetestować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #80 Napisano 24 Sierpnia 2009 Hehe, bardzo chętnie podam Ci te wsady, jeśli tylko chce Ci się bawić. Ja dopiero zaczynam zabawę z tym. Widzę różnicę co gdzie jest poprzestawiane, ale jeszcze nie wiem co za co odpowiada. Pozdrawiam wsady.rar Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach