Skocz do zawartości
pogromca

Wymiana licznika bez FIS na FIS - passat 3B i 3BG

Rekomendowane odpowiedzi

Kolego Pogromca a czy by mógł napisac jakiego numeru licznika szukac z 1/2 fis zeby go bez problemu VAG TACHO przeprogramowac. Bo z tego co sie doczytałem podałes numerki na licznik z pełnym fisem. Z góry dziękuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jakiego numeru licznika szukac z 1/2 fis zeby go bez problemu VAG TACHO przeprogramowac.

Taki sam numer tylko końcówka numeru będzie, dla licznikow w kilometrach 825 albo 827 dla liczników w milach 925 albo 927. Ja mam licznik z końcówką numeru 949 i będę go testował u siebie, może nic nie zepsuje. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

moj stary licznik mial nr 3B0920 805A a nowy 3B0920 827A

szczytale pamiec z starego licznika programem vagtacho i powtózyle procedure z nowym licznikiem skopiowale z starego licznika od początku do komórki $11B do pamieci z nowego licznika zapisale do pamieci licznika i niestety niedziala mi poprawnie wyswietlacz...odpala...na dodatek radio zada codu...co robie zle??jak zapisze pamiec z starego licznika do nowego to wszystko dziala ale bez wyswietlacza...

ma moze ktos opis co w ktorej komurce jest??

Z góry dziękuje.

pozdrawiam

 

O łamaniu innych zasad pisowni nie wspomnę...

Edytowane przez Duży

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

 

panowie pomozcie bo chce przelozyc licznik z malym wyswietlaczem (w zegarach) na ten z duzym (pomiedzy zegarami) i zastanawiam sie czy te metody podejda tez do tych licznikow z passata b5 rok 97 a nowy licznik bedzie z 99

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam

moj stary licznik mial nr 3B0920 805A a nowy 3B0920 827A

szczytale pamiec z starego licznika programem vagtacho i powtózyle procedure z nowym licznikiem skopiowale z starego licznika od początku do komórki $11B do pamieci z nowego licznika zapisale do pamieci licznika i niestety niedziala mi poprawnie wyswietlacz...odpala...na dodatek radio zada codu...co robie zle??jak zapisze pamiec z starego licznika do nowego to wszystko dziala ale bez wyswietlacza...

ma moze ktos opis co w ktorej komurce jest??

Z góry dziękuje.

pozdrawiam

 

Co to znaczy, że nie działa poprawnie wyświetlacz? Samochód odpala? Pokazuje jakieś błędy na liczniku?

 

 

witam

 

panowie pomozcie bo chce przelozyc licznik z malym wyswietlaczem (w zegarach) na ten z duzym (pomiedzy zegarami) i zastanawiam sie czy te metody podejda tez do tych licznikow z passata b5 rok 97 a nowy licznik bedzie z 99

 

Jest inna metoda, jak będziesz miał licznik to daj znać to Ci napiszę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam

 

panowie pomozcie bo chce przelozyc licznik z malym wyswietlaczem (w zegarach) na ten z duzym (pomiedzy zegarami) i zastanawiam sie czy te metody podejda tez do tych licznikow z passata b5 rok 97 a nowy licznik bedzie z 99

Na początek podaj dla pewności numery obydwóch liczników. Rozumiem,ze masz teraz licznik z komputerem MFA w zegarku a chcesz licznik z pełnym Fis? A ten licznik z 1999r. też jest bez szyny Can? Co do procedury to dotyczy ona tylko liczników w B5FL,jedynie moze podejdzie również pod auta z końca produkcji B5 ale z szyna Can ale w tej sprawie to najlepiej niech sie wypowie kolega Pogromca. Edytowane przez krzyś

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Procedura dotyczy tylko liczników z Immo 3, więc po FL.

Przed FL z immo 2 i 1 jest prosta sprawa, opis http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/Immo2-cluster-swapping.html

Po zamontowaniu licznika robimy adaptację[10], kanał 00, read, save. Wyłączamy zapłon i włączamy po ok minucie nie uruchamiając silnika.

Logujemy się do licznika za pomocą PINu (trzeba go znać) i dopasowujemy kluczyki( może być konieczna wymiana transponderów w kluczykach).

Wszo tak ogólnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolo wie co robi jest naprawde dobry mi pomógł i to bardzo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

poprostu swiecily mi wszystkie piksele na wyswietlaczu ale niewiem czego byla to wina wgrale jeszcze raz i wszystko zadzialalo...

tylko wyskoczyl mi blond CLIMATRONICu

01198 - Comfort Data Bus: Incorrect Software Version

35-00 - -:confused:

no i niewiem czy to przez wymiane licznika czy jest inna przyczyna tymbardzie ze klimatronic dziala poprawne

opis wymiany licznika na 6+ bardzio mi pomogl

pozdrawiam:)

Edytowane przez Duży

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tylko wyskoczyl mi blond CLIMATRONICu

01198 - Comfort Data Bus: Incorrect Software Version

35-00 - -

no i niewiem czy to przez wymiane licznika

 

Tak, bo licznik który teraz masz zamontowany jest nowszy od tego fabrycznego i różni się na pewno wersją oprogramowania, ale to w niczym nie przeszkadza, tyle że ten błąd będzie cały czas. Gdybyś wsadził licznik z końcówką 825 to by nie było błędu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie sporo się naczytałem i zamierzam zmienic licznik na pełny lub 1/2 fis. Mam 3b 99 stary licznik xxx920xxx bez komputera ,auto z klimą ręczną i tu rodzi się moje pytanie. Czy jak zamontuje nowy licznik będę musił zamontować osobno jakiś czujnik temperatury, i czy dużo muszę dorabiać w instalacji i czy wszystkie funkcje będą dzialaly i ostatnie pytanie jaki lepszy pełny czy 1/2 fis.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie sporo się naczytałem i zamierzam zmienic licznik na pełny lub 1/2 fis. Mam 3b 99 stary licznik xxx920xxx bez komputera ,auto z klimą ręczną i tu rodzi się moje pytanie. Czy jak zamontuje nowy licznik będę musił zamontować osobno jakiś czujnik temperatury, i czy dużo muszę dorabiać w instalacji i czy wszystkie funkcje będą dzialaly i ostatnie pytanie jaki lepszy pełny czy 1/2 fis.

Jeśli chcesz mieć temperaturę zewnętrzną na liczniku to będziesz musiał dołożyć czujnik,przewody powinny być w przedziale silnikowym,oprócz tego wiązkę do manetki,wymiana manetki.Wszystkie funkcje będą działały.Jeśli masz fabryczną nawi to pełny fis,jeśli nie to niekoniecznie.Pełny ładniej wygląda,ale i więcej kasy trzeba wyłożyć na licznik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rozmawiałem dziś z fachowcem który mi powiedział że wymiana licznika immo2 na immo 3 wiąże się z całkowitą utratą immobilajzera w aucie.Coś mi tu nie gra , proszę o odniesienie się do tego stwierdzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie dzisiaj założyłem sobie licznik 1/2fis bo miałem golasa wszystko poszło gładko autko pali ale mam jeden problem na wyswietlaczu licznika pojawia sie napis SERVICE JETZT dodam ze po podłączenu licznika taki napis też sie pojawiał i po zmianach wsadu w liczniku też to samo.

Proszę o rade. Nr starego licznika to 807A a nowego 827A

 

Uporałem sie juz z napisem servis jetzt ale mam jeszcze jeden błąd w 17 instruments którego nie mogę skasowac a na starym liczniku tego błędu nie było.

 

ten błąd to 01315 Transmision control module 49-00- no comunications

Edytowane przez andrzejek111

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Procedura dotyczy tylko liczników z Immo 3, więc po FL.

Przed FL z immo 2 i 1 jest prosta sprawa, opis http://www.ross-tech.com/vag-com/car...-swapping.html

Po zamontowaniu licznika robimy adaptację[10], kanał 00, read, save. Wyłączamy zapłon i włączamy po ok minucie nie uruchamiając silnika.

Logujemy się do licznika za pomocą PINu (trzeba go znać) i dopasowujemy kluczyki( może być konieczna wymiana transponderów w kluczykach).

Wszo tak ogólnie.

Cenna info kolego. A mozesz powiedzieć jakie adresy(komórki) przepisać ze starego licznika do nowego licznika w Passacie B5 bez Can aby ominąć procedure adaptacji licznika i ponownego kodowania kluczyków? A tak przy okazji w którym adresie jest zapisany przebieg i inne cenne informacje? Przy okazji tego przepisania nie bylaby potrzebna również wymiana transporterów w kluczykach. Z góry dziekuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ten błąd to 01315 Transmision control module 49-00- no comunications

Wygląda jakby licznik był zakodowany na wersję z automatyczną skrzynią biegów. Sprawdź jakie masz kodowanie CAN. Powinno być 00004 zdaje się, chyba że automat to 00006.

 

A mozesz powiedzieć jakie adresy(komórki) przepisać ze starego licznika do nowego licznika w Passacie B5 bez Can aby ominąć procedure adaptacji licznika i ponownego kodowania kluczyków? A tak przy okazji w którym adresie jest zapisany przebieg i inne cenne informacje? Przy okazji tego przepisania nie bylaby potrzebna również wymiana transporterów w kluczykach. Z góry dziekuje.

Ale nie ma potrzeby kombinować w tym przypadku z przepisywaniem wsadu bo cała procedura dopasowania zajmuje dosłownie 5 minut. Niektórzy na forum piszą że nie trzeba wymieniać transponderów w przypadku liczników z niebieskim podświetleniem. Jak odszukam swoje notatki z czasów, gdy miałem B5 '98 to napiszę co trzeba przekopiować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Niektórzy na forum piszą że nie trzeba wymieniać transponderów w przypadku liczników z niebieskim podświetleniem.

 

Potwierdzam na moim paszczku 98 rok, nie musiałem zmieniać transponderów.

PS: 2 minuty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale nie ma potrzeby kombinować w tym przypadku z przepisywaniem wsadu bo cała procedura dopasowania zajmuje dosłownie 5 minut. Niektórzy na forum piszą że nie trzeba wymieniać transponderów w przypadku liczników z niebieskim podświetleniem. Jak odszukam swoje notatki z czasów, gdy miałem B5 '98 to napiszę co trzeba przekopiować.
Ale dlaczego zaraz kombinowac? Praktycznej wiedzy nigdy nie za wiele :-) Ok. Tak wiec czekam na info z Twoich notatek.. A czy da sie raz jeszcze zakodowac transpondery równiez w kluczykach scyzorykach 433Mhz? Edytowane przez krzyś

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i wkoncu udało mi sie pozbyc błędu 01315 okazało sie ze licznik który nabyłem pochodził z auta z automatyczną skrzynią biegów a ja mam manuala. Zmieniłem kodowanie licznika 00006 na 00004 w can gatowey

i błędy znikneły a na wyswietlaczu licznika zamiast dwóch poziomych kresek mam teraz jedną.

A to wszystko za pomocą kolegi Pogromca dostaje odemnie punkcik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności