gbels Zgłoś #81 Napisano 24 Sierpnia 2009 Mnie jakoś VAG tacho nie chciał ruszyć liczników od 2004 roku. Pamiętasz tą szafę od paska 2004 bez pinu z pełnym Fisem co mi kiedyś dałeś namiar? Mój Vag Tacho 2,5 ruszył ten licznik i jak by co mam wsad i pin immo do niego. Jak chcesz to Ci podeśle go do testów na emaila. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #82 Napisano 25 Sierpnia 2009 jakbyś mógł i mi wysłać było by fajnie. [email protected] Dzięki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PACZYZ Zgłoś #83 Napisano 26 Sierpnia 2009 czy jest na to jakaś rada? po wymianie w 3b 99 licznika xxx920xxx bez fis na licznik z 3bg z 1/2 fis wszystko działa oprócz brzęczka zapalonych świateł (po wyciągnięciu kluczyka).Proszę o podpowiedz jak to naprawić? wykluczam krańcówki w drzwiach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #84 Napisano 26 Sierpnia 2009 Przecież Pogromca napisał: Możliwe że nie będzie działać, dlatego że po lifcie sygnał otwartych drzwi idzie magistralą CAN, a w Twoim passacie jeszcze nie. W starym liczniku masz w niebieskiej wtyczce pin nr 21 oznaczony jako "sygnał otwartych drzwi kierowcy", a w nowym już jest jako "niewykorzystany". Prawdopodobnie tu tkwi problem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PACZYZ Zgłoś #85 Napisano 26 Sierpnia 2009 Przeczytałem, nie chcę montować jakiś tam sygnalizatorków z allegro, może ktoś uporał się z tym problemem i podrzuci rozwiązanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość ryncyk Zgłoś #86 Napisano 29 Sierpnia 2009 witam wszystkich... Jestem zupełnie nowiuteniki...:/studiowałem dość dokładnie to forum i jetsem troszke skołowany...;/// bo drodzy koledzy posiadam przełożonego anglika 99r 1.9TDI z kom. w zegarku i moze koś bedzie miał cierpliwość i podpowiedział mi od początku do końca jak ma sie zabrac za wymiane tego licznika na pełny Fis.... Z góry dziekuje i POZDRAWIAM..!!!!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #87 Napisano 30 Sierpnia 2009 Pogromca jesteś genialny!!!! Normalnie nie wiem jak Ci dziękować!? Wgrałem pierwszy zmodyfikowany przez Ciebie wsad i auto przyjęło licznik jakby od zawsze tam był. Licznik z benzyny z wcześniejszą organizacją pamięci działa bez problemu w dieslu w którym licznik już miał nową organizacje. Przebieg wyświetla się bez problemu (w moim 1/2 główny był na dole, w tym jest na górze), obroty wyświetlane są prawidłowo mimo, że nie zmieniłem tarczki. Chciałem tarczkę zamienić dopiero po upewnieniu się, że licznik będzie działał, ale skoro wskazuje dobrze, to nie będe już kombinował-nie przeszkadza mi większa skala. Mam tylko jeszcze jedno pytanie. Co z kodem do radia gamma? Czy też go przekopiowałeś? Bo niestety nie mam go,ale wcześniej to nie był problem bo licznik go pamiętał i po odłączeniu aku łaczył się z radiem i radio grało dalej. Nie wiem jak będzie teraz. Mam plan jak go odnaleźć, ale to dpiero mogę próbować za 2 tygodnie jak będe w pl-zczytam eeprom rodziców passata w którym znam kod i go odnajdę w ten sposób. Jeszcze raz dzięki! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #88 Napisano 31 Sierpnia 2009 Super ciesze się, że się udało, teraz tylko ładnie to opracuję i wstawię w tym temacie instrukcję. W sprawie kodu do radia to niestety nie wiem dokładnie gdzie on się znajduje, mam parę typów ale to znowuż trzeba by przetestować. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mpmichu Zgłoś #89 Napisano 31 Sierpnia 2009 Odnośnie tego kodu do radia mam pytanie czy we wsadzie do licznika jest on zapisany tylko w jednym miejscu czy w kilku? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alvares Zgłoś #90 Napisano 31 Sierpnia 2009 Kiedy można sie spodziewać manuala do 3B bez CAN? Ewentualnie tak na szybkiego czym różni sie wymiana szafy w 3B od tych w 3BG? Jakie wiązki kabli są potrzebne i gdzie sie wpiąć? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #91 Napisano 31 Sierpnia 2009 (edytowane) Dzięki jeszcze raz. Co do kodu radia, jeśli masz jakieś typy to podaj a przyłącze się do poszukiwań-w sumie to korci mnie, żeby odłączyć aku i zobaczyć czy się gamma zablokuje, ale nie chce mi się znów starego licznika wkładać jak się zablokuje I tak jak już pisałem, myślę, że znajdę go dość łatwo jeśli on tam jest, tylko jak będe w PL za 2 tyg to zgram eeprom rodziców paska i potem go odszukam w nim, bo go znam. Problemem będzie tylko umieszczenie go w moim nowym liczniku ze starą organizacją pamięci (końcówka 7), bo, zarówno passat rodziców jak i mój to 2004 z nowszym typem licznika(końcówka 9). Może ktoś kto ma licznik z końcówką 7 i zna swój kod do radia i ma vag tacho, byłby w stanie odszukać gdzie on siedzi? Pogromca, porównałem sobie te dwa wsady, które mi przesłałeś i zauważyłem, że różnice są w adresach 1214-1264. I ten, który działa ma dane z licznika full fis, a ten drugi z mojego 1/2. Wiesz za co te dane odpowiadają? Kusi mnie, żeby spróbować ten drugi wsad. I jeszcze mam pytanie: wiązka z pierwszego zdjęcia w manualu ta o numerze 000 979 018 to jest ta, która potrzebna jest mi do podłączenia gammy z fisem?, czy jest to kompletna wiązka P&P ? Edytowane 31 Sierpnia 2009 przez Patrick Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #92 Napisano 31 Sierpnia 2009 Kiedy można sie spodziewać manuala do 3B bez CAN? Ewentualnie tak na szybkiego czym różni sie wymiana szafy w 3B od tych w 3BG? Jakie wiązki kabli są potrzebne i gdzie sie wpiąć? Manual będzie w tym tygodniu najprawdopodobniej. Ale sam montaż manetki jest identyczny jak w 3BG, kable się kładzie tak samo i wszystko jest to samo. Inaczej się programuje licznik i to będę opisywał. Pogromca, porównałem sobie te dwa wsady, które mi przesłałeś i zauważyłem, że różnice są w adresach 1214-1264. I ten, który działa ma dane z licznika full fis, a ten drugi z mojego 1/2. Wiesz za co te dane odpowiadają? Kusi mnie, żeby spróbować ten drugi wsad.I jeszcze mam pytanie: wiązka z pierwszego zdjęcia w manualu ta o numerze 000 979 018 to jest ta, która potrzebna jest mi do podłączenia gammy z fisem?, czy jest to kompletna wiązka P&P ? Te dane nie mają nic do rzeczy, są identyczne w każdym wsadzie więc nie wgrywaj tego nawet. Ten numer kabla to jest kabel zakończony pinem, który pasuje do kostki 32-pin licznika. Do gammy musisz zakupić kostkę mini-iso zieloną 4A0972643A oraz trzy piny do niej 000979131. Natomiast nie wiem czy połączenie poprzez 3 kabelki w ogóle ruszy z tym licznikiem, bo on już tylko po Canie się komunikuje, więc raczej nic z tego nie będzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #93 Napisano 31 Sierpnia 2009 Po canie mówisz? Tego nie przewidziałem To w sumie psu na budę mi ta cała podmiana-zyskałem tylko fajne autko na wyświetlaczu. Przepraszam, że tyle pytam, ale czy wiesz jak zrobić połączenie po canie? jakiś moduł czy co? Co do tych wsadów-no właśnie są różne te dane, i versja pierwsza ma z full fis a ta druga z 1/2. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #94 Napisano 1 Września 2009 Po canie mówisz? Tego nie przewidziałem To w sumie psu na budę mi ta cała podmiana-zyskałem tylko fajne autko na wyświetlaczu. Przepraszam, że tyle pytam, ale czy wiesz jak zrobić połączenie po canie? jakiś moduł czy co?Co do tych wsadów-no właśnie są różne te dane, i versja pierwsza ma z full fis a ta druga z 1/2. Nie da rady adapterem itp. W ogóle to zastanawiam się jak VW to rozwiązał, ale wydaje mi się, że w wersji z dużym FIS od modelu 2004 nie było już gammy tylko deltę wsadzali a właśnie delta wykorzystuje CAN. Te wsady się różnią jak mówisz ale później zauważyłem już jak Ci je wysłałem, że jednak tego fragmentu nie trzeba zmieniać, dlatego nie wgrywaj go. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alvares Zgłoś #95 Napisano 1 Września 2009 (edytowane) Manual będzie w tym tygodniu najprawdopodobniej. Ale sam montaż manetki jest identyczny jak w 3BG, kable się kładzie tak samo i wszystko jest to samo. Inaczej się programuje licznik i to będę opisywał.Manetki mam zamontowane (steruje nimi MFA, są chyba takie same). Kable są takie same jak do 3BG? (skoro kładzie się tak samo to podejrzewam ze tak, ale wole zapytać), jeśli nie planuje montować ori radia i navi to czy w ogóle bedą te kable potrzebne? Jeśli tak to do czego? Czekamy więc na opis programowania. Edytowane 1 Września 2009 przez Alvares Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #96 Napisano 1 Września 2009 Manetki mam zamontowane (steruje nimi MFA, są chyba takie same).Kable są takie same jak do 3BG? (skoro kładzie się tak samo to podejrzewam ze tak, ale wole zapytać). Czekamy więc na opis programowania. To masz prostą sprawę bo żadnych kabli nie ciągniesz, chyba że chcesz podłączać pod FIS radio gamma VW lub navi. Opis wkrótce. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #97 Napisano 1 Września 2009 Nie da rady adapterem itp. W ogóle to zastanawiam się jak VW to rozwiązał, ale wydaje mi się, że w wersji z dużym FIS od modelu 2004 nie było już gammy tylko deltę wsadzali a właśnie delta wykorzystuje CAN. Spróbować warto-ja mam gamme a ten licznik full fis to 2003 więc może się uda podłączyć radio-jak nie spróbuje to się nie dowiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alvares Zgłoś #98 Napisano 3 Września 2009 Pogromco, zgralem wsad ze starego (niebieskiego) licznika, zgrałem wsad z nowego (zielonego) licznika, zamieniłem wartości w zielonym liczniku wg opisu z postu pierwszego do komórki $11B, zapisałem jako nowy wsad, wgrałem nowy wsad do zielonego licznika, odłączyłem mase na chwile, podłaczam mase, przekrecam kluczyk i pojawił sie kominukat "def", (juz myślałem że coś uje..łem), na forum znalazłem ze niby wsad zły, więc wgralem z powrotem ori wsad do zielonego (licznik i kabel ok), wiec jeszcze raz nowy wsad, i znowu "def", co z tym zrobić? (jesli ma to jakies znaczenie to mam dołozony alarm z funkcją immobilaizera, licznik zielony zapewne immo 1, a niebieski immo 2) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzyś Zgłoś #99 Napisano 3 Września 2009 Pogromco, zgralem wsad ze starego (niebieskiego) licznika, zgrałem wsad z nowego (zielonego) licznika, zamieniłem wartości w zielonym liczniku wg opisu z postu pierwszego do komórki $11B, zapisałem jako nowy wsad, wgrałem nowy wsad do zielonego licznika, odłączyłem mase na chwile, podłaczam mase, przekrecam kluczyk i pojawił sie kominukat "def", (juz myślałem że coś uje..łem), na forum znalazłem ze niby wsad zły, więc wgralem z powrotem ori wsad do zielonego (licznik i kabel ok), wiec jeszcze raz nowy wsad, i znowu "def", co z tym zrobić? (jesli ma to jakies znaczenie to mam dołozony alarm z funkcją immobilaizera, licznik zielony zapewne immo 1, a niebieski immo 2) Ten opis dotyczy liczników w Passatach B5FL i z immo 3. Prosze czytać uważnie:-) Kolega pogromca na dniach obiecał umieścic taki opis dla Passata B5 bez can czyli tak jak Twój. Cierpliwości:-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alvares Zgłoś #100 Napisano 3 Września 2009 Ale sam montaż manetki jest identyczny jak w 3BG, kable się kładzie tak samo i wszystko jest to samotak się rozpędziłem że nie dotarło do mnie że Inaczej się programuje licznik i to będę opisywał. Moja wina Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach