J@ceq Zgłoś #1 Napisano 27 Kwietnia 2009 (edytowane) Aby zdemontować tapicerkę z tylnych drzwi to trzeba wyjąć zaślepkę z uchwytu do zamykania pod nią są śruby i u dołu w okolicach lampki od podświetlenia jest wkręt reszta siedzi na zatrzaskach Dokładnie jak piszesz. Ja to robiłem przy zamkniętych drzwiach. (opis częściowo pożyczyłem z forum bodajże od Marka) Odkręcasz śrubę na torx od dołu Boczki w drzwiach tylnych zdejmuje się prawie identycznie jak w przednich. Jedynie należy uważać aby nie porysować zaślepki (rączki do zamykania),- którą należy delikatnie wyjąć (wydłubać). tak wygląda zaślepka z drugiej strony Pod nią są 2 śruby trzymające boczek w środkowej części. (śrubokręt krzyżak) W moim przypadku jeszcze była korbka do szyb, w której zaślepkę podważamy i wysuwamy jak na zdjęciu Odkręcamy śrubkę krzyżakiem Teraz tapicerka trzyma się na zatrzaskach (bardzo często się łamią) dlatego należy je delikatnie odpinać (najlepiej dwoma płaskimi nożami stołowymi - robimy z nich takie nożyczki i lekko podważamy). zatrzasków jest 6 szt po 3 na stronie.- zatrzask trzeba umiejętnie podważyć, najlepiej złapać go z obu stron i podważyć. - jak odskoczą wszystkie zatrzaski boczek jeszcze nam nie spadnie - trzyma się na wewnętrznej uszczelce od szyby Tapicerka od góry (przy szybie) zawieszona jest na rancie drzwi, i trzeba ją z wyczuciem podnieść do góry. - zaczynając od strony kołka rygla zamka, można lekko podważyć (przy kołku) - jak boczek już zejdzie to uwaga na linkę klamki - Tu uwaga: (można rozłączyć wtyczkę dolnej lampki) - linka zablokowana jest wsuniętą plastykową tulejką (przy boczku) z pazurkiem na końcu pazurek, odchylamy go (zabezpiecza przed wypadnięciem tulejki) i wysuwamy od stronyklamki w stronę zamka. Po odpięciu wtyczek od elektroniki boczek odłożyć w bezpieczne miejsce.I bierzemy się za odpinanie metalowej blachy Najważniejsza czynność to ustawienie szyby a by w widocznym na zdjęciu otworze pokazał podwójny kołek przytrzymujący szybę. Za pomocą zagiętego druta (ja wykorzystałem szprychę) wyciągamy mniejszy kołek.... ....a następnie większy Ważna czynność szybę unieść do góry (bez tego nie odciągniemy blachy) i zamocować za pomocą taśmy bądź klina (ja użyłem taśmy jako mniej inwazyjnej) Kolejna czynność odkręcamy śruby (klucz 10) 7 szt. Lekko z wyczuciem odciągamy blachę. I cały środek drzwi jest do wglądu. Wszystkim którzy skorzystają z tego manuala życzę miłej pracy. Edytowane 10 Września 2009 przez J@ceq poprawa tytułu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miron Zgłoś #2 Napisano 24 Września 2009 a tak na marginesie , głównie chodzi mi o wymianę zamka to że nie działa światło w środku podczas otwierania drzwi , nie reaguje na pracę centralnego zamka i nie świeci światełko pod drzwiami to może być jego wina czyli zamka? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Buszmen Zgłoś #3 Napisano 24 Września 2009 a tak na marginesie , głównie chodzi mi o wymianę zamka to że nie działa światło w środku podczas otwierania drzwi , nie reaguje na pracę centralnego zamka i nie świeci światełko pod drzwiami to może być jego wina czyli zamka? Jak najbardziej! Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miron Zgłoś #4 Napisano 25 Września 2009 dzięki coś będę działał w tym kierunku pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert.wp1 Zgłoś #5 Napisano 27 Września 2009 Na początku proponuje ci dostać się do zamka , rozebrać go i przelutować styki. Miałem podobny problem ale w drzwiach przednich. Poprostu rozebrałem dostałem się do płytki i każdy styk na nowo przelutowałem. Od tamtej chwili wszytko jest OK. Jak rozebrać sam zamek znajdziesz na forum . Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Buszmen Zgłoś #6 Napisano 28 Września 2009 (edytowane) dzięki coś będę działał w tym kierunku pozdrawiam Zerknij sobie też tutaj: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=512793#post512793 Jeśli potrzebujesz jakieś dodatkowe zdjęcia z rozbiórki drzwi czy zamka, to podaj e-mail! Pozdrowionka! Edytowane 28 Września 2009 przez Buszmen Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
patryk1120 Zgłoś #7 Napisano 29 Września 2009 Witam,, chcialem zaczerpnac informacji na temat demontazu tylnego boczka drzwi. Opis wydaje sie rzetelny i tylko dziekowac, ale nigdy wczesniej tego nie rozbieralem i nie znam budowy wewnetrznej drzwi. Do rzeczy, mianowicie z klamki zewnetrznej spadla linka, wnioskuje, gdzyz na wyciagnietej klamce jej nie widac. drzwi od srodka mozna otworzyc normalnie, zamek centralny tez dziala i teraz pytanie czy musze rozbierac cale drzwi, lacznie z blacha zeby to "sprobowac" naprawic czy tylko sam boczek?? I czy z tym zatrzaskami jest naprawde rzezba bo dzis probowalem zdjac boczek ale cos nie dalem rady, po odkreceniu srub ciagnalem w gore al nic nie ruszylo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert.wp1 Zgłoś #8 Napisano 29 Września 2009 Cóż więcej mżona napisać, wszystko jest podane na górze wątku. Jeśli chodzi o zatrzaski to zakup je wcześniej na allegro i po kłopocie wstawisz nowe jeśli popękają. Skoro piszesz że po wyjęciu zaślepki nie widzsz linki od strony klamki to napewno spadła choć nie mam pojęcia jakim cudem ( może przerdzewiała ) skoro tak to będzie trzeba zakupić może z jakiejś używki. I tu zaczyna się problem bo będzie trzeba zdiąć wszystko od środka i jest z tym trochę pracy, bo trzeba ściągać wszystko razem z blachą i odkręcaniem zamka gdzie oprócz torksa będzie potrzeba klucz star M8 do odkręcenia 2 śrób zamka ( zaznaczam to nie jest torks ) spójż na te śruby przy otwartych drzwiach. Jakby co to pytaj przechodziłem rozbieranie drzwi 3 razy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
patryk1120 Zgłoś #9 Napisano 29 Września 2009 Dzieki za odpowiedz, wlasnie to potrzebowalem uslyszec odnosnie mojego problemu. Wlasciwie to ja takze sie zastanawiam jak mogla spasc ta linka, moze ten plastikowy klin sie rozsypal, bo raczej przerdzewienie linki bym wykluczal biorac pod uwage stan auta. Chyba na ten moment sobie odpuszcze robieranie, zwlaszcza, ze trzeba je cale rozbebeszyc, a przebywam w IE nie latwo o pomoc w razie problemow. Chcialbym zapytac o jeszcze jedno, w tylniej klamce , tej co dziala, na tej malej wkladce prz klamce (wlasciwi zaslepce) mam luz ok 2-3 mm wiem ze za ta wkladke odpowiada sruba pod uszczelka z boku ale ona jest dokrecona a mimo to jest luz, jaka moze byc tego przycyna?? Pozdrawiam i dzieki za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert.wp1 Zgłoś #10 Napisano 29 Września 2009 Tu trzeba uważać aby za mocno tą śrubą nie kręcić poniważ luzuje sę obejma blokująca wkładkę, jesteś w stanie docisnąć tą obejmę w momęcie demontarzu tapicerki i tej blachy. Taki trochę skomplikowany mechanizm zrobili zamiast dokręcać to zwykłą śrubą. Mi osobiście ta obejma odeszła cała przez co miałem ruchomą całą wkładkę i musiałem właśnie rozbierac drzwi ponownie. Z tąd pewnie ten nie znaczny luz, jeśli mimo to trzyma wkładkę to śpisz spokojnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ArturW Zgłoś #11 Napisano 25 Listopada 2009 A czy wie ktoś może czy da się wymienić tweetera w tylnych drzwiach bez zdejmowania boczka i bez uszkodzeia czegokolwiek? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol27 Zgłoś #12 Napisano 25 Listopada 2009 O jakiego twetera ci chodzi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ArturW Zgłoś #13 Napisano 25 Listopada 2009 no w tylnych drzwiach jest miejsce na tweetery, tuż przy klamce a że w domu mam komplet z poprzedniego auta to chciałbym je tam założyć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Buszmen Zgłoś #14 Napisano 25 Listopada 2009 (edytowane) no w tylnych drzwiach jest miejsce na tweetery, tuż przy klamce a że w domu mam komplet z poprzedniego auta to chciałbym je tam założyć Niestety będziesz musiał zdjąć tapicerkę,ale to jest prosta sprawa! Weź zerknij na mój post(nr.6) kilka postów wyże w tym temacie.Tam masz link do strony z opisem demontażu tapicerki w 3B ale w 3BG chyba specjalnych zmian nie było w mocowaniu tapicery... Pozdrawiam P.S. Dla sprostowania a raczej uzupełnienia ,tapicerka trzyma się na torxie na samym dole i dwóch śrubach pod uchwytem do zamykania drzwi! Edytowane 25 Listopada 2009 przez Buszmen Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol27 Zgłoś #15 Napisano 25 Listopada 2009 Soory pomyliło mi się z beeperem,i tak rozmyslałem o co chodzi:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emigrant Zgłoś #16 Napisano 15 Grudnia 2009 Witam! Chciałem tylko dwa słowa napisać super sprawa ten manual z demontażem tapicerki. Parę dni temu stanąłem przed przed koniecznością ściągnięcia tapicerki drzwi ponieważ zepsuła mi się klamka zewnętrzna. Z tapicerką sobie poradziłem nawet sprytnie ale poddałem się na tym panelu metalowym nie wiedziałem jak to ugryźć ale od czego się ma forum i takich ludzi jak ty. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxdax Zgłoś #17 Napisano 24 Stycznia 2010 Nie bardzo wiem jak wyciągnąć ten biały podwójny kołek przytrzymujący szybę z prowadnicą. Jak to ugryźć próbowałem drutem ale coś nie idzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Buszmen Zgłoś #18 Napisano 24 Stycznia 2010 (edytowane) Nie bardzo wiem jak wyciągnąć ten biały podwójny kołek przytrzymujący szybę z prowadnicą. Jak to ugryźć próbowałem drutem ale coś nie idzie. On dość ciasno siedzi!Spróbuj wepchnąć wewnetrzny do środka ale ostrożnie żeby nie na siłę bo można złamać ślizg na szynie prowadzącej;) W poście #6 masz linka do strony z opisem czynności! Edytowane 24 Stycznia 2010 przez Buszmen Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bochum80 Zgłoś #19 Napisano 24 Stycznia 2010 Kołek składa się z dwóch elementów - ten w środku rozpiera zewnętrzny Na rozebranie dwa sposoby: 1. Drutem zakrzywionym na końcu lub szprycha rowerową wyjmujesz najpierw wewnętrzną tulejkę, a później zewnętrzną 2. W przypadku gry rozbierasz całe drzwi wbij krzyżakiem do środka w takiej samej kolejności tulejki, po zdjęciu blachy je wyjmiesz z drzwi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxdax Zgłoś #20 Napisano 24 Stycznia 2010 (edytowane) Ok, z kołkiem sobie poradziłem, rozwierciłem go, no i pozbyłem sie blachy Edytowane 24 Stycznia 2010 przez maxdax Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach