Verdan Zgłoś #281 Napisano 6 Października 2012 Witam. Wczoraj wymieniałem rozrząd, przy okazji zmieniłem kąty synchronizacji. Przed zmianą oscylowały między 1.7 - 2.8 (wskazania VAG). Postanowiłem to skorygować i ustawić bliżej zera. Wyszło wahanie między 0 - 0.6 - 1.1. Efekt: 1. Samochód stał się mułowaty (wolniej się rozpędza; nawet wciśnięcie gazu do podłogi niewiele zmienia). 2. Spalanie na postoju wzrosło z 0,3 litra na 0,5-0,6 litra/100 km. 3. Spalanie w trasie przy prędkości 80-90 km/h i lekkim gazowaniu (utrzymywaniu stałej prędkości) zmalało z 3,6 litra na 1,8 - 2,9 litra/100 km. 4. Spalanie przy ruszaniu chyba wzrosło - takie mam odczucia. Jedyny plus to niskie spalanie w trasie przy utrzymywaniu prędkości. Największy minus - mustang stał się mułem. Zamierzam jeździć na tych ustawieniach przez tydzień i zobaczyć czy coś się zmieni. Jeżeli nie to wracam do poprzednich kątów, gdzie samochód miał kopa i spalanie było zadawalające, czyli 1,7-2,8. Co Wy o tym myślicie? Będę wdzięczny za Wasze opinie i sugestie. Mój samochód: B5 (3B) 2001, 130 KM (AVF), 1.9 TDI-PD, s. automatyczna (tiptronic). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adam626GD Zgłoś #282 Napisano 6 Października 2012 Coś jest nie tak, albo jechales z górki albo na hamowaniu silnikiem bo 1,8 litra to nie ma możliwości aby samochod palił przy stabilnej jeździe. Musiałbys przejechać większy odcinek (np 30km w jedną i drugą stronę) i wtedy ocenić spalanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PaoloM86 Zgłoś #283 Napisano 8 Października 2012 Mi w piatek także robili kompletny rozrząd, no i niestety w weekend zauwazyłem ze auto jest jakby bardziej ospałe, wolniej wkreca sie na obroty. Sprawdzam synchronizacje i jest od 1.1-2.2 niestety nie jestem na 100% pewny jaka była przed zmianą kojarzy mi sie cos 0 do 0.6 bądź 0 do -0.6. Pan mechanik stwierdził ze limitem jest 3 i samochód nie powinien wogóle inaczej sie zachowywać,a to że wolniej sie wkręca to tylko moje dziwne odczucie, naszczescie zgodził sie przestawić synchronizacje. Jestem zły na siebie, że nie sprawdziłem sam wcześniej dokładnej synchronizacji. Mam nadzieję ze po kolejnych ustawieniach będzie już jak dawniej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ernieball Zgłoś #284 Napisano 8 Października 2012 Przestawienie o -1 czy +1 już daje widoczne rezultaty a Pan mechanik twierdzi, że do trzech nie powinien się inaczej zachowywać - pogratulować wiedzy:swirus Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Verdan Zgłoś #285 Napisano 9 Października 2012 a Pan mechanik twierdzi, że do trzech nie powinien się inaczej zachowywać - pogratulować wiedzy:swirus Dokładnie … pogratulować wiedzy. W ogóle ostatnio mam bardzo małe zaufanie do mechaników. Mi rozrząd robił kumpel, który sam sobie wszystko naprawia (ani razu nie był u mechanika). Niedawno jak byłem u jednego mechanika zapytać się o kilka spraw, temat spadł na olej do silnika, bo też chciałem wymienić na Castrol Edge Turbo Diesel 5W40 (505 01). Nie wierzyłem własnym oczom na to co widzę. Mechanik wziął pierwszy lepszy olej Castrola, który stał na półce i zaczął czytać tylnią etykietę czy olej ten przypadkiem spełnia normy, które mnie interesują. Ja, chociaż jestem laikiem (totalnym amatorem) z daleka (po rzucie okiem na butelkę) wiedziałem, że to na 100% nie jest to. Więc mówię mechanikowi jak butelka tego oleju wygląda i co na jej przodzie winno się znajdować. Odparł „a… tak, wiem wiem”. Błagam, co to miało być. Ja oczekuję po „fachowcu”, który z tego żyje, wiedzy a nie takich scen. Szkoda gadać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Broower Zgłoś #286 Napisano 9 Października 2012 Czy po przestawieniu kąta zmianie ulegną również wartości na pompkach? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PaoloM86 Zgłoś #287 Napisano 11 Października 2012 Przestawienie o -1 czy +1 już daje widoczne rezultaty a Pan mechanik twierdzi, że do trzech nie powinien się inaczej zachowywać - pogratulować wiedzy:swirus No niestety jestem tego świadom i mocno zdziwiło mnie podejście mechanika. Dodam tylko, że jestem co nieco zawiedziony ponieważ był to warsztat kilkakrotnie polecany na forum i chociaż ma nieco wyższe ceny to wołałem zapłacić i być spokojnym. Na plus jest to ze pozwolił podjechać i obiecał zmienić synchronizacje. Niestety narazie nie miałem czasu, oprócz tego, że samochód jest bardziej mułowaty to pali jeszcze około litra więcej na 100km. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Verdan Zgłoś #288 Napisano 11 Października 2012 (edytowane) Niestety narazie nie miałem czasu, oprócz tego, że samochód jest bardziej mułowaty to pali jeszcze około litra więcej na 100km. Może spróbuj mu dać wartości bliżej +3. Ja dzisiaj wróciłem do poprzednich (starych) kątów synchronizacji i jest o niebo lepiej. Obecnie mam (skacze mi) +1.1, +1.7, +2.8 i zmiana zauważalna od razu. Po włączeniu silnika spalanie zmalało do 0,4 litrów (na postoju). Postanowiłem z kolegą zrobić małą rundkę testową i autko żwawiej reaguje na gaz, szybciej wchodzi w obroty, podczas jazdy spalanie też zauważalnie spadło ... jednym słowem wrócił mój stary dobry kompan :-), takiego jakiego pamiętam. Teraz wiem, że nie ma co się sugerować tym, że bliżej 0 jest lepiej. Totalna nie prawda. Każdy samochód jest inny, a co za tym idzie inaczej będzie reagował na zmiany kąta synchronizacji. Takie są moje wnioski. Mojemu zdecydowanie służą te bliżej +3 (granicy). Edytowane 11 Października 2012 przez Verdan Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PaoloM86 Zgłoś #289 Napisano 16 Października 2012 Zmieniliśmy w końcu synchronizacje na 0.0 - 0.5 - 1.1 (w takim zakresie wahają sie wartości) Auto wydaje mi się jeździ po staremu Znalazłem też jakiś stary log z 2010 rok i tam miałem synchro na 0 - 0.6 zastanawiam się jeszcze jednak nad zmiana na 0.0 - minus 0.6, wtedy powinien szybciej otwierać wtrysk, przetestuje jak będzie odpowiednia pogoda i więcej czasu. Mechanik który robił rozrząd przestawił synchronizacje zgodnie z moim życzeniem natomiast do końca utrzymywał, że i tak nie mogę odczuć żadnej różnicy bo noram jest 3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Memciu Zgłoś #290 Napisano 16 Października 2012 Tak, norma niby jest +/- 3 ale nie każdemu ta norma służy. Nie każde auto dobrze działa z tą normą jak zauważyłem. Moje auto też mi się wydaje mułowate, a jeszcze nigdy nie bawiłem się kątem synchronizacji, muszę sprawdzić czy coś poprawi się gdy zmienię na troszkę inne parametry. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Misha1908 Zgłoś #291 Napisano 7 Listopada 2012 Witam, mam pytanie, dla mojego Passka (2002) TDI 1.9 6-biegowa skrzynia, jak sprawdzić na Vagu ustawienie tego kąta wtrysku? Próbuje i próbuje cały czas ale nic z tego, doszedłem do jednego bloku który podaje cztery wartosci na raz ale nie mam pojęcia czy to to. Jeśli ktoś byłbym łaskaw pomóc bowiem w sobote wracam do PL z niemiec i chce zeby wszystko grało. Pasek jeest "śpiący" po wstawieniu nowego rozrządu, do tego pasek napędzający alternator (podobno w dobrym stanie) pozostawiony przez mechanika jest pęknięty na ok 1,5 mm wiec w związku z tym pytam Was Panowie czy wymienić go czy nie przez wyjazdem do PL (trasa 1200km). Chciałbym również sprawdzic kąt ustawienia wtrysku bo jak pisałem auto reaguje na gaz dopiero po 2-3 sekundach po wymianie rozrządu oraz przy ruszaniu jeśli nie puszcza się go baardzo ostrożnie ze sprzęgła chce zgasnąć. Z góry dziękuję za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #292 Napisano 8 Listopada 2012 to nie kąt ustawień wtrysku tylko kąt synchronizacji rozrządu tak na początek po 2 zastanawiasz się czy pasek pęknięty wymienić jeszcze przed trasą 1200km ? gratuluje .... od razu nowy powinien być gdzie sprawdzić - grupa 4 "Synchro. angle -3..+3°Ck." tego szukaj ustawić to samemu pod vagiem to banał. Tylko jak będziesz ustawiał minimalne przesunięcia 1-2 mm i sprawdzać na nagrzanym silniku pow. 80 stopni a nie na ostro ^^ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Misha1908 Zgłoś #293 Napisano 8 Listopada 2012 to nie kąt ustawień wtrysku tylko kąt synchronizacji rozrządu tak na początekpo 2 zastanawiasz się czy pasek pęknięty wymienić jeszcze przed trasą 1200km ? gratuluje .... od razu nowy powinien być gdzie sprawdzić - grupa 4 "Synchro. angle -3..+3°Ck." tego szukaj ustawić to samemu pod vagiem to banał. Tylko jak będziesz ustawiał minimalne przesunięcia 1-2 mm i sprawdzać na nagrzanym silniku pow. 80 stopni a nie na ostro ^^ VAGiem COM 311 dam rade sprawdzic ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ernieball Zgłoś #294 Napisano 8 Listopada 2012 VAGiem COM 311 dam rade sprawdzic ? Oczywiście, że tak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Misha1908 Zgłoś #295 Napisano 8 Listopada 2012 Oczywiście, że tak. Jeszcze jedno pytanko ode mnie jesli ktoś by wiedział , czy łatwo zmienic ten pasek który napędza alternator? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #296 Napisano 9 Listopada 2012 bardzo łatwo, na parkingu nawet wymienisz , wystarczy 1 klucz ( 18 bądź 19 nie pamiętam dokładnie) by napinacz "odciągnąć" i pasek zdjąć. Tylko dobrze zapamiętaj sobie jak jest przeciągnięty bo możesz potem kombinować oraz dobrze na rolkach sprawdzić czy jest nałożony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michu409 Zgłoś #297 Napisano 9 Listopada 2012 bardzo łatwo, na parkingu nawet wymienisz , wystarczy 1 klucz ( 18 bądź 19 nie pamiętam dokładnie) by napinacz "odciągnąć" i pasek zdjąć. Tylko dobrze zapamiętaj sobie jak jest przeciągnięty bo możesz potem kombinować oraz dobrze na rolkach sprawdzić czy jest nałożony. tylko najpierw trzeba zdjąć pasek od napędu sprężarki klimatyzacji :jupi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #298 Napisano 9 Listopada 2012 auto reaguje na gaz dopiero po 2-3 sekundach po wymianie rozrządu oraz przy ruszaniu jeśli nie puszcza się go baardzo ostrożnie ze sprzęgła chce zgasnąć A ja bym sprawdził czy rozrząd nie jest czasem o ząbek przestawiony. Jak Ci się nie uda nic poprawić ustawieniem kąta, to koniecznie to sprawdź. U mnie przed wymianą było 0.0, po wymianie -0.6, różnicy żadnej nie było w zachowaniu auta. Stary rozrząd zdjąłęm, nowy założyłem. Ustawieniami pobawiłem się dopiero później ustawiając na 0.0. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Memciu Zgłoś #299 Napisano 13 Grudnia 2012 Witam. Ja mam dość dziwny problem, a dokładniej taki że śrubki od synchronizacji kąta są całkiem po lewej stronie[jeśli fasolka jest nad główną śrubą trzymającą koło zębate]. Jak przestawie je na środek auto całkowicie nie odpali, w prawo tak samo. Podejrzewam u siebie pompowtryski, a dokładniej mają one luzy [w szczególności 4 największy] i w tym muszę wymienić tą śrubę regulującą wraz z tym "grzybkiem" [tak to nazwać?] który jest pomiędzy pompowtryskiem a śrubą, ponieważ została tak wytarta że jest za blisko pompowtryska. Inne mają odpowiednią odległość od pompek przy docisku. Pytanie: CZY ten zły kąt może być od takowego problemu? Pytanie nr.2: Podobno te "grzybki" wraz ze śrubami są dwie wersje- jedne grzybki są wklęsłe a drugie wypukłe mają[podobno to te starsze]- wiecie może które lepiej kupić i czy te nowsze są skuteczniejsze? Podobno te starsze się wycierają jak to w moim przypadku widać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Attis3 Zgłoś #300 Napisano 28 Grudnia 2012 Witam wszystkich, podłączę się pod temat chociaż wiem, że to temat dla B5 - czy w Pasku B6 też w ten sposób ustawia się synchronizację?? Mam 2.0 TDI PD (BMP) i -2.4 do -2.7 w 004. Wydaje mi się, że po wymianie strasznie go zmuliło i jest bardzo głośny... Czy operacja wygląda dokładnie tak jak w b5 i czy ktoś wie jak się do tego zabrać?? Czy muszę zdejmować napinacz i pasek klinowy czy dam radę jakoś odchylić obudowę?? Pozdrawiam!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach