kujon Zgłoś #721 Napisano 19 Października 2011 Witam Wszystkich, kupiłem parę dni temu VW Passat ( 2.0 TDI z 2007 r. ). Na dzień dzisiejszy autko ma przejechane prawie 200 tys km. Mam książkę serwisową ale tam nie jest napisane jaki olej był lany, choć ostatni wpis widnieje w październiku 2010 r. W przyszłym tygodniu chciałbym wymienić olej i mam parę pytań:1) Czy olej: CASTROL EDGE Turbo Diesel 5W/40 norma /specyfikacja 505,00 będzie najlepszy do tego silnika ( cena nie gra roli gdyż zależy m na tym abym zalał silnik najlepszym dla niego olejem ) czy może mam wybrać olej CASTROL EDGE 5W30 norma /specyfikacja 507,00 ? 2) Oczywiście z wymianą oleju będę wymieniał filtr oleju i powietrza ( jakie filtry oryginalne stosuje w moim aucie VW ponieważ chciałbym kupić taki sam ) Z góry dziękuję za szybką odpowiedź. Jeśli auto było serwisowane to masz zalane olej: - oryginalny VW 5W30 z normą 507 - lub Castrol Professional 5W30 z normą 507 innych marek olejów serwis nie leje. Co do filtrów oryginały dla VW robią: - oleju dla VW robi Maan - paliwa robi UFI - przeciwpyłkowy ... musiałbym patrzeć - powietrza - filtron Koszt oryginałów porównywalny jest z filtrami z rynku. [h=3][/h] ---------- Post added at 21:08 ---------- Previous post was at 21:05 ---------- A czym się różni olej który zamierzam kupić czyli: CASTROL EDGE 5W30 norma /specyfikacja 507,00 od SLX Professional Powerflow VW Longlife III 5W-30 http://allegro.pl/slx-professional-powerflow-vw-longlife-iii-5w-30-i1837984619.html ?? SLX to olej robiony dla i na serwisy, EDGE to na wolny rynek... niby olej ten sam, tyle że chyba SLX mniej podrabiają. Jedynie cena z tej aukcji jest nierealna, realna to max 46-48 zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartoszkg Zgłoś #722 Napisano 19 Października 2011 Ok, bardzo Ci dziękuję. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LshineG Zgłoś #723 Napisano 1 Listopada 2011 (edytowane) Ponad 3 tygodnie temu wymienilem olej w swoim passacie. Przebieg wtedy (według ksiazki i licznika) 200 tys. km. W ksiazce był lany Castrol 5w40 full syntetyk. Przez ten okres zrobiłem paskiem ok 500km. Kapały mi pojedyncze krople po wymianie, jednak myslalem ze moze przy wymianie filtru coś oleju kapło na sanki i że są to jakieś resztki. Jednak dzisiaj patrze a silnik cały jest tak jakby "spocony" od dołu, miska olejowa, okolice sanek, okolice korka wlewu oleju. Dodam, że: 1.Nie bierze oleju 2. Filtr jest dobrze dokręcony jak i miska olejowa. 3. Co teraz zrobić? zlac i zalac go półsyntetykiem czy mineralnym? I czy pocenie wtedy ustapi. Edytowane 1 Listopada 2011 przez LshineG Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Macek Zgłoś #724 Napisano 1 Listopada 2011 Jeżeli miska spocona to możesz wymienić uszczelkę pod miską, powinno pomóc i lać dalej syntetyk. Piszesz że oleju nie bierze , przegoń go dobrze po trasie to weźmie , nie widziałem silnika który nie brałby oleju . No chyba że obrotów 2000/min nie przekraczasz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LshineG Zgłoś #725 Napisano 2 Listopada 2011 Dzisiaj wjechałem samochodem na kanał i olej kapie z dwóch miejsc. 1. W miejscu gdzie jest prostąkat obok sanek 2. I olej spływa po misce jak jest strzałka i gromadzi się w kwadracie zaznaczonym na misce. Dodam jeszcze że przed wymiana oleju nic nie kapało. I tak się zastanawiam bo w sklepie mi doradził olej castrol 5w40 edge turbo diesel. I tym go zalałem i czy nie przedobrzyłem?? że powinnem go zalac zwykłym castrol magnatec 5w40.??. [ATTACH=CONFIG]68949[/ATTACH] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daron Zgłoś #726 Napisano 2 Listopada 2011 Dzisiaj wjechałem samochodem na kanał i olej kapie z dwóch miejsc.1. W miejscu gdzie jest prostąkat obok sanek 2. I olej spływa po misce jak jest strzałka i gromadzi się w kwadracie zaznaczonym na misce. Dodam jeszcze że przed wymiana oleju nic nie kapało. I tak się zastanawiam bo w sklepie mi doradził olej castrol 5w40 edge turbo diesel. I tym go zalałem i czy nie przedobrzyłem?? że powinnem go zalac zwykłym castrol magnatec 5w40.??. [ATTACH=CONFIG]68949[/ATTACH] Uszczelniacz wału, bądź uszczelka miski olejowej do wymiany, ale obstawiam uszczelniacz. Co do oleju to nie przedobrzyłeś to i to 5W40 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #727 Napisano 2 Listopada 2011 Dodam jeszcze że przed wymiana oleju nic nie kapało. I tak się zastanawiam bo w sklepie mi doradził olej castrol 5w40 edge turbo diesel. I tym go zalałem i czy nie przedobrzyłem?? a ile oleju kolega wlał, bo jest możliwość że przedobrzył kolega ale ilość jeśli aż tak rozszczelniło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LshineG Zgłoś #728 Napisano 2 Listopada 2011 (edytowane) Oleju weszło ok. +/- 3,7 litra. I na bagnecie pokazuje równe max. na równo z tymi kropeczkami. Czyli czeka mnie wymiana np. uszczelniacza wału. Czy może w książce są jakieś złe informacje (samochód sprowadzony z holandi) że był zalany castrol 5w40 a w rzeczywistości był zalany np. półsyntetykiem. Co teraz zrobić? Edytowane 2 Listopada 2011 przez LshineG Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jerzy07 Zgłoś #729 Napisano 2 Listopada 2011 ja zalałę Havoline Ultra S SAE 5W40 Passat B5 śilnik AWX przebieg 200 tyś proszę o opinie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Memciu Zgłoś #730 Napisano 2 Listopada 2011 Witam. Mam Paska b5 FL 1.9TDI 130KM, jaki model silnika nie wiem[awx czy avf]. przebieg 215 kkm, wcześniej przed kupnem auta był wlany mobil 1 5W50 ... Jaki olej z lepszej marki polecacie? Co myślicie o tym? http://www.ceneo.pl/2349655s Chcę dbać o silnik, jeśli chodzi o olej. Co do stylu jazdy czasem lubię depnąć ze skrzyżowania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Driver Zgłoś #731 Napisano 2 Listopada 2011 Proponuje Mobil 1 10w40 mam 235tys. przebiegu jezdze na tym oleju od 5 lat i wszystko jest ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tom-pl Zgłoś #732 Napisano 2 Listopada 2011 Proponuje Mobil 1 10w40 mam 235tys. przebiegu jezdze na tym oleju od 5 lat i wszystko jest ok. Kolego kiepsko doradzasz!, taki olej to jest dobry ale do silnika z pompą rotacyjną, a nie jak tutaj kolega ma pompki, specyfikacja 505.01 jest zalecana i raczej wymagana przez producenta i serwis jazda na innym oleju niż zaleca producent grozi poważnymi uszkodzeniami silnika" - cytat z książki serwisowej. Polecam Tylko i wyłącznie oleje typu 5w40 syntetyk np Castrol Edge, lub Mobil 1 wym co 15tys , lub 5w30 pełensyntetyk longlife do 30tys, oba ze specyfikacją 505.01 do silników z PD Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stade Zgłoś #733 Napisano 5 Listopada 2011 Proponuje Mobil 1 10w40 mam 235tys. przebiegu jezdze na tym oleju od 5 lat i wszystko jest ok. ja mam 257tys i tez lalem tego samego mobila.ostatnio wymienilem na motula 10w40 i powiem szczeze z reka na sercu,ze po tej zmianie kultura pracy motoru jest o niebo lepsza.na mobilu wszystko bylo ok oprocz glosnej pracy hydrauliki,nigdy nie podejrzewalem ze to moze byc wina samego oleju,nie raz stalem swoim AVG obok AFN-na bo to blizniacze silniki i moj zawsze zagluszal AFN-na.zaczelem wymieniac to i tamto ale efektu bylo brak,wiec myslalem juz ze ten typ tak ma. gdy zbilzala sie wymiana oleju,poczytalem ten temat i postanowilem zmienic na MOTULA gdzie naprawde sceptycznie na to patrzylem i to byl strzal w dziesiatke.zaraz po odpaleniu auta pojawil sie usmiech ale myslalem tez ze to tylko moja sugestia ze jest ciszej.naszczescie moja kobieta jak i pare znajomych potwierdzilo to samo "jest o wiele cichszy" a wymienilem tylko olej !! Ja nie jestem zadnym dystrybutorem olejow,jestem zwyklym "Kowalskim" i powiem szczeze ze bede lal ten olej do kazdego auta jakie posiadam i do kazdego jakie sobie jeszcze sprawie (oczywiscie zgodny z specyfikacja).Zaluje ze wczesniej musialem wpakowac tyle kasy w auto gdzie efektu jakiego oczekiwalem bylo brak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mnichu Zgłoś #734 Napisano 5 Listopada 2011 Dotyczy oleju do PD-ków. cześć. Dotychczasowo jeździłem na Valvoline DURABLEND 5W40 . Dziś zalalałem silnik olejem MOTUL SPECYFIC 5W40. Obydwa te oleje posiadają normę 505.01. Na pierwszy rzut oka wydawałoby się że silnik działa ciszej choć może to być autosugestia czytając ten temat wiele osób poleca Motula.... skusiłem się. Ale po 10 tys i przy następnej wymianie wypowiem się wiecej co do niego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #735 Napisano 6 Listopada 2011 Ja dziś zalałem AFN'a Valvoline Maxlife Diesel 10W40. Z pewnością będzie lepszy niż lany do tej pory Castrol Magnatec. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Syrop Zgłoś #736 Napisano 6 Listopada 2011 Leje cały czas Mobil1 ESP FORMULA i jest wszystko ok. http://www.mobil1.pl/produkty/esp-formula-5w-30.aspx Naprawde polecam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tppl1986 Zgłoś #737 Napisano 6 Listopada 2011 ja mam zalany mobil 2000 10w /40 i po 5 tkm byłem zmuszony dolac ok 200 ml takze nie ma silników co "nie biora" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pol7777 Zgłoś #738 Napisano 6 Listopada 2011 Leje cały czas Mobil1 ESP FORMULA i jest wszystko ok.http://www.mobil1.pl/produkty/esp-formula-5w-30.aspx Naprawde polecam. A poco lejesz taki olej jak nie masz filtra cząstek stałych? A pozatym nie wiem ale czy jak spełnia normę VW 507.00 to zawiera VW 505.01? Bo ty masz lać olej z taką normą!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adam204 Zgłoś #739 Napisano 6 Listopada 2011 A pozatym nie wiem ale czy jak spełnia normę VW 507.00 to zawiera VW 505.01spełnia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krecisie Zgłoś #740 Napisano 13 Listopada 2011 nie wiem jak to mozliwe ale lejąc castrol edge 5w 30 , nie ubylo wiecej niz 200ml.mozliwe to żeby silnik tak pracował? dokladnie pamietam ile wlalem do pustego silnika i ile wylałem. dodam, że dośc oszczędzam pedał gazu, równiez moja zona ktora bardzo czesto uzywa auta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach