Skocz do zawartości
Gość bigkamil

MFA-jak dołożyć ?

Rekomendowane odpowiedzi

chodzi tylko o liczniki elektroniczne

a jeśli licznik ma czujnik gala czy jak on się tam nazywa to nie można to jakoś tego połączyć ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To ja zapytam w imieniu brata, chce dołożyć MFA do swojego B3 RP, ale chciałby przełączniki (wycieraczki i kierunki) wpasować od B4. Czy wszystko pasuje p&p ??
Co do wtyczek od tempo i MFA to musisz sprawdzić wizualnie czy są takie same. Natomiast jeśli chodzi o same manetki wycieraczek i kierunków to pasują, brat w swojej B3 ma wajchy z B4.

PozdraVWiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ma być fachowo to obudowa kolumny też przydałaby sie z B4 -zespolony kierunków=większy włącznik awaryjnych....ale...

jeśli różnica jest tylko w plasticzku włącznika to oczywiście można przełożyć ze starego zespolonego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A ja mam pytanie - czy w angielskim mfa da się zmienić na wyświetlaczu mile na km? pytam, bo tarcza prędkościomierza ma dwie skale - mile i km, ale czy mfa też?
też swego czasu szukałem w necie informacji i niestety nic. W B4 nie można się podłączyć vagiem do licznika co możliwe jest np w sharanach i wystarczy tam zmienić tylko jedną cyferkę aby zmienić mile na km. Próbowałem też wszelakich kombinacji serwisowych i też nic, swoją drogą w climatroniku łatwo zmienić Celsjusze na Farady. Wg elektrody zmienić się da jedynie na stole u elektronika ale żadnego opisu nie znalazłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W sharanie tez nie zmienisz tak łatwo mil na km chyba że po 2000 roku. W starszym da się ale do zaniku napięcia. Jako drugie auto mam galaxy i dość dużo szukałem informacji na ten temat.

Nie ma lekko w starszych autach

Same ceny liczników z MFA do nowszych aut są niższe bo liczniki były częstsze niż np w Pasku B4.

W galaxie po 2000 roku nawet w niektórych wystarczy same kodowanie licznika zmienić żeby mieć MFA bez zmiany licznika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Czy ktoś się orientuje czy licznik z MFA od VR6 będzie pasował do silnika 1.8.

Mam na myśli prawidłowe wskazania obrotomioerza. Na obrotomierzu od VR6 - jest namalowana mała cyferka "6" ,co to oznacza?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mała cyferka "6" ,co to oznacza?
Może 6 garów...? ;) Nie wiem skąd w benzyniaku idzie sygnał do obrotomierza ale jeśli jest liczony np po ilości impulsów elektrycznych na świeczki (z cewki?) to w 1.8 przy 4 garach na jeden obrót wału korbowego będą 4 sygnały a w verce 6. Czyli obrotek będzie oszukiwał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

 

Czy ktoś się orientuje czy licznik z MFA od VR6 będzie pasował do silnika 1.8.

Mam na myśli prawidłowe wskazania obrotomioerza. Na obrotomierzu od VR6 - jest namalowana mała cyferka "6" ,co to oznacza?

było na forum. nie pasuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
było na forum. nie pasuje.

 

Czytałem tematy o przekładce licznika i nie zwróciłem uwagi na VR6 , niestety kupiłem już ten licznik razem z wiązką ,ma 27 przewodów.

 

Oprócz licznika ,co tam jeszcze może oszukiwać ? Licznik dawcy (VR6) , to pełny elektronik, bez podciśnienia z tyłu .

Sygnał do wskaźnika zużycia paliwa idzie z 27 pinu w ecu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Oprócz licznika ,co tam jeszcze może oszukiwać ?

Akurat licznik będzie okey tyko impulsator na skrzynie musisz jeszcze sobie załatwić..no chyba że już masz...gorzej jednak z tym obrotomierzem....ale jeśli jest to wersja liczników z obrotkiem wciskanym w płytę na trzy bolce to wystarczy wymienić sam obrotomierz.

 

Sygnał do wskaźnika zużycia paliwa idzie z 27 pinu w ecu.

Czy czasem liczniki które kupiłeś nie są od B4 ?

A skąd wiesz z jakiego pinu idzie sygnał?

Bo w 2,8 AAA nr 27 to akurat zasilanie....ale to są dane z pierwszej wersji VR6 ..moz później były inne sterowniki.

Jednak były zmiany ..młodsze pod 27 mają jakiś "Idle air control (IAC) valve"

a jeszcze młodsze mają "Idle speed control (ISC) actuator"...jakoś pod spalanie mi to nie podchodzi.

Edytowane przez lebow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Akurat licznik będzie okey tyko impulsator na skrzynie musisz jeszcze sobie załatwić..no chyba że już masz...gorzej jednak z tym obrotomierzem....ale jeśli jest to wersja liczników z obrotkiem wciskanym w płytę na trzy bolce to wystarczy wymienić sam obrotomierz.

 

 

Miałem na myśli obrotomierz, a napisałem "licznik"- moja wina. Czujnik Halla na skrzynie mam.

Mam toPassat B3 VR6 Licznik.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam to

Niby od B3. Zatem obrotek powinien być wciskany , bezproblemowa wymiana.

A z tym pinem 27 to skad masz informacje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A z tym pinem 27 to skad masz informacje?

 

Z najdokładniejszej amatorskiej książki ,z jakiej miałem okazje korzystać.

vw passat so wirdst gemacht.jpg

vw passat so wirdst gemacht

 

Z AD- tam są informacje naprowadzające,

 

Prześwietlając przewód z ECU pin27 do skrzynki bezp. (wisi wolny za skrzynką, kolor fioletowo -biały) kolor taki jak na schematach i w wiązce od licznika pin26.

(wygląda na sygnał z prędkościomierza na srzyni biegów)

 

27 pin- mowa o ECU z 1.8 ABS Mono Motronic 1993 rok- ostatni miesiąc produkcji przed B4, nie o sterowniku VR6.

 

Przed wymianą licznika zagrzałem silnik do załączenia wentylatorów i zapamiętałem odczyt wskaźnika temp. cieczy. W liczniku VR6- po nagrzaniu do tej samej temp. Wskazówka wskaźnika temp. pokazała minimalnie niższą temp.

Może to inne czujniki cieczy w VR6

Licznik jest z 1993

 

Ciekawe jakie obroty pokaże wskaźnik stanu kilometrów po wprowadzeniu w tryb serwisowy. Muszę pozakładać i podłączyć manetki z MFA i tempomatem.

Edytowane przez alekzmi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś wie.

 

Jak bym wstawił czujnik tepm. zew. z 21 wieku zamiast dedykowanego-pokarze prawidłową temperaturę?

 

Auto jak w podpisie.

 

kurde , zapomniałem edytować post wyżej,

sory

Edytowane przez alekzmi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak bym wstawił czujnik tepm. zew. z 21 wieku

A znasz jego parametry?

Poszukaj na forum jakie ma ori a potem możesz dobierać...wszystko mozliwe że nic sie przez lata nie zmieniło poza wyglądem wtyczką... ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szukałem, i właśnie nie wiem jak z tymi parametrami.

Nowy dedykowany w ASO pewnie nie dostępny, a na alledrogo widziałem ori za 23 zł. Tyle że 21 wiek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak bym wstawił czujnik tepm. zew. z 21 wieku zamiast dedykowanego-pokarze prawidłową temperaturę?
Kolega do B4 wstawił czujnik temp. zewn. z B6 i śmiga. Tylko pomierzył rezystancje obu i do tego z B6 musiał dolutować chyba jakiś tranzystor. Gdzieś w necie chyba znalazł opis co i jak dolutować aby było oki i śmiga :D

PozdraVWiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Artur.

Byłem dziś w ASO. Czujnik dedykowany wciąż dostępny.

Kupię i nie będę drutować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Drodzy koledzy, jestem posiadaczem Paska B4 1.9 tdi 90 km bez mfa, mam taki oto licznik:

 

http://img04.allegroimg.pl/photos/oryginal/22/79/58/19/2279581927

 

Zależy mi jedynie na pokazywaniu spalania. Temperatur, długości trasy etc nie koniecznie głównie spalanie. Co musiał bym dokupić? Kompletne zegary z mfa na alledrogo kosztują 300zł trochę to za drogo jak na moje możliwości a dochodzi jeszcze robocizna dla kogoś kto to będzie robił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności