Sonic B4 Zgłoś #81 Napisano 3 Grudnia 2011 chodzi tylko o liczniki elektroniczne a jeśli licznik ma czujnik gala czy jak on się tam nazywa to nie można to jakoś tego połączyć ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artkon Zgłoś #82 Napisano 3 Grudnia 2011 To ja zapytam w imieniu brata, chce dołożyć MFA do swojego B3 RP, ale chciałby przełączniki (wycieraczki i kierunki) wpasować od B4. Czy wszystko pasuje p&p ??Co do wtyczek od tempo i MFA to musisz sprawdzić wizualnie czy są takie same. Natomiast jeśli chodzi o same manetki wycieraczek i kierunków to pasują, brat w swojej B3 ma wajchy z B4.PozdraVWiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #83 Napisano 4 Grudnia 2011 Wtyczki są takie same, można przekładać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #84 Napisano 4 Grudnia 2011 Jeśli ma być fachowo to obudowa kolumny też przydałaby sie z B4 -zespolony kierunków=większy włącznik awaryjnych....ale... jeśli różnica jest tylko w plasticzku włącznika to oczywiście można przełożyć ze starego zespolonego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #85 Napisano 5 Grudnia 2011 A ja mam pytanie - czy w angielskim mfa da się zmienić na wyświetlaczu mile na km? pytam, bo tarcza prędkościomierza ma dwie skale - mile i km, ale czy mfa też? też swego czasu szukałem w necie informacji i niestety nic. W B4 nie można się podłączyć vagiem do licznika co możliwe jest np w sharanach i wystarczy tam zmienić tylko jedną cyferkę aby zmienić mile na km. Próbowałem też wszelakich kombinacji serwisowych i też nic, swoją drogą w climatroniku łatwo zmienić Celsjusze na Farady. Wg elektrody zmienić się da jedynie na stole u elektronika ale żadnego opisu nie znalazłem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1robert Zgłoś #86 Napisano 7 Grudnia 2011 W sharanie tez nie zmienisz tak łatwo mil na km chyba że po 2000 roku. W starszym da się ale do zaniku napięcia. Jako drugie auto mam galaxy i dość dużo szukałem informacji na ten temat. Nie ma lekko w starszych autach Same ceny liczników z MFA do nowszych aut są niższe bo liczniki były częstsze niż np w Pasku B4. W galaxie po 2000 roku nawet w niektórych wystarczy same kodowanie licznika zmienić żeby mieć MFA bez zmiany licznika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
alekzmi Zgłoś #87 Napisano 13 Stycznia 2012 Witam Czy ktoś się orientuje czy licznik z MFA od VR6 będzie pasował do silnika 1.8. Mam na myśli prawidłowe wskazania obrotomioerza. Na obrotomierzu od VR6 - jest namalowana mała cyferka "6" ,co to oznacza? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artkon Zgłoś #88 Napisano 13 Stycznia 2012 mała cyferka "6" ,co to oznacza?Może 6 garów...? Nie wiem skąd w benzyniaku idzie sygnał do obrotomierza ale jeśli jest liczony np po ilości impulsów elektrycznych na świeczki (z cewki?) to w 1.8 przy 4 garach na jeden obrót wału korbowego będą 4 sygnały a w verce 6. Czyli obrotek będzie oszukiwał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #89 Napisano 13 Stycznia 2012 Witam Czy ktoś się orientuje czy licznik z MFA od VR6 będzie pasował do silnika 1.8. Mam na myśli prawidłowe wskazania obrotomioerza. Na obrotomierzu od VR6 - jest namalowana mała cyferka "6" ,co to oznacza? było na forum. nie pasuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
alekzmi Zgłoś #90 Napisano 13 Stycznia 2012 było na forum. nie pasuje. Czytałem tematy o przekładce licznika i nie zwróciłem uwagi na VR6 , niestety kupiłem już ten licznik razem z wiązką ,ma 27 przewodów. Oprócz licznika ,co tam jeszcze może oszukiwać ? Licznik dawcy (VR6) , to pełny elektronik, bez podciśnienia z tyłu . Sygnał do wskaźnika zużycia paliwa idzie z 27 pinu w ecu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #91 Napisano 13 Stycznia 2012 (edytowane) Oprócz licznika ,co tam jeszcze może oszukiwać ? Akurat licznik będzie okey tyko impulsator na skrzynie musisz jeszcze sobie załatwić..no chyba że już masz...gorzej jednak z tym obrotomierzem....ale jeśli jest to wersja liczników z obrotkiem wciskanym w płytę na trzy bolce to wystarczy wymienić sam obrotomierz. Sygnał do wskaźnika zużycia paliwa idzie z 27 pinu w ecu. Czy czasem liczniki które kupiłeś nie są od B4 ? A skąd wiesz z jakiego pinu idzie sygnał? Bo w 2,8 AAA nr 27 to akurat zasilanie....ale to są dane z pierwszej wersji VR6 ..moz później były inne sterowniki. Jednak były zmiany ..młodsze pod 27 mają jakiś "Idle air control (IAC) valve" a jeszcze młodsze mają "Idle speed control (ISC) actuator"...jakoś pod spalanie mi to nie podchodzi. Edytowane 13 Stycznia 2012 przez lebow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
alekzmi Zgłoś #92 Napisano 13 Stycznia 2012 Akurat licznik będzie okey tyko impulsator na skrzynie musisz jeszcze sobie załatwić..no chyba że już masz...gorzej jednak z tym obrotomierzem....ale jeśli jest to wersja liczników z obrotkiem wciskanym w płytę na trzy bolce to wystarczy wymienić sam obrotomierz. Miałem na myśli obrotomierz, a napisałem "licznik"- moja wina. Czujnik Halla na skrzynie mam. Mam to Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #93 Napisano 13 Stycznia 2012 Mam to Niby od B3. Zatem obrotek powinien być wciskany , bezproblemowa wymiana. A z tym pinem 27 to skad masz informacje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
alekzmi Zgłoś #94 Napisano 13 Stycznia 2012 (edytowane) A z tym pinem 27 to skad masz informacje? Z najdokładniejszej amatorskiej książki ,z jakiej miałem okazje korzystać. vw passat so wirdst gemacht Z AD- tam są informacje naprowadzające, Prześwietlając przewód z ECU pin27 do skrzynki bezp. (wisi wolny za skrzynką, kolor fioletowo -biały) kolor taki jak na schematach i w wiązce od licznika pin26. (wygląda na sygnał z prędkościomierza na srzyni biegów) 27 pin- mowa o ECU z 1.8 ABS Mono Motronic 1993 rok- ostatni miesiąc produkcji przed B4, nie o sterowniku VR6. Przed wymianą licznika zagrzałem silnik do załączenia wentylatorów i zapamiętałem odczyt wskaźnika temp. cieczy. W liczniku VR6- po nagrzaniu do tej samej temp. Wskazówka wskaźnika temp. pokazała minimalnie niższą temp. Może to inne czujniki cieczy w VR6 Licznik jest z 1993 Ciekawe jakie obroty pokaże wskaźnik stanu kilometrów po wprowadzeniu w tryb serwisowy. Muszę pozakładać i podłączyć manetki z MFA i tempomatem. Edytowane 13 Stycznia 2012 przez alekzmi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
alekzmi Zgłoś #95 Napisano 4 Lutego 2012 (edytowane) Może ktoś wie. Jak bym wstawił czujnik tepm. zew. z 21 wieku zamiast dedykowanego-pokarze prawidłową temperaturę? Auto jak w podpisie. kurde , zapomniałem edytować post wyżej, sory Edytowane 4 Lutego 2012 przez alekzmi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #96 Napisano 5 Lutego 2012 Jak bym wstawił czujnik tepm. zew. z 21 wieku A znasz jego parametry? Poszukaj na forum jakie ma ori a potem możesz dobierać...wszystko mozliwe że nic sie przez lata nie zmieniło poza wyglądem wtyczką... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
alekzmi Zgłoś #97 Napisano 5 Lutego 2012 Szukałem, i właśnie nie wiem jak z tymi parametrami. Nowy dedykowany w ASO pewnie nie dostępny, a na alledrogo widziałem ori za 23 zł. Tyle że 21 wiek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artkon Zgłoś #98 Napisano 6 Lutego 2012 Jak bym wstawił czujnik tepm. zew. z 21 wieku zamiast dedykowanego-pokarze prawidłową temperaturę?Kolega do B4 wstawił czujnik temp. zewn. z B6 i śmiga. Tylko pomierzył rezystancje obu i do tego z B6 musiał dolutować chyba jakiś tranzystor. Gdzieś w necie chyba znalazł opis co i jak dolutować aby było oki i śmiga PozdraVWiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
alekzmi Zgłoś #99 Napisano 6 Lutego 2012 Dzięki Artur. Byłem dziś w ASO. Czujnik dedykowany wciąż dostępny. Kupię i nie będę drutować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mateusztbg91 Zgłoś #100 Napisano 16 Kwietnia 2012 Drodzy koledzy, jestem posiadaczem Paska B4 1.9 tdi 90 km bez mfa, mam taki oto licznik: http://img04.allegroimg.pl/photos/oryginal/22/79/58/19/2279581927 Zależy mi jedynie na pokazywaniu spalania. Temperatur, długości trasy etc nie koniecznie głównie spalanie. Co musiał bym dokupić? Kompletne zegary z mfa na alledrogo kosztują 300zł trochę to za drogo jak na moje możliwości a dochodzi jeszcze robocizna dla kogoś kto to będzie robił. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach