Skocz do zawartości
Gość bigkamil

MFA-jak dołożyć ?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość thomaa

Witam,mam zapytanie.Czy do passata 1.9 TD z normalnymi zegarami czyli elektronicznymi bez linki da sie założyć liczniki mfa od 1.9 TDI,wiązke przewodów mam,przełączniki pod kierę też,możecie pomóc?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ktoś na forum miał cały schemat skrzynki bezpieczników i wtyczek z rozpiską, generalnie z tego co pamiętam dwie wtyczki wiecej niż przy "serii" jak odepniesz skrzynkę przekaźników to z tyłu masz szereg wolnych slotów i wystarczy dopasować generalnie "nowe" wtyki są obok dwóch wtyczek od zegarów byleby tylko piny pasowały

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy do passata 1.9 TD z normalnymi zegarami czyli elektronicznymi bez linki da sie założyć liczniki mfa od 1.9 TDI

zapytaj kolegę MichałB3td, albo poczytaj jego temat o passacie... ;) z tego co pamiętam (a mogę się mylić) to włożył on do b3 td licznik z b4 tdi...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale tylko włożył bo MFA nie będzie działać w TD ponieważ nie ma sterownika silnika...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale tylko włożył bo MFA nie będzie działać w TD ponieważ nie ma sterownika silnika...

Gdyby tak przemodzić liczniki od benzyny.....tylko spalanie potrzebuje podciśnienia a w TDI jest ono inaczej rozwiązane. W TD mozna by wpiąć się w serwo hamulcy, założyć jakąś dyszę dławiącą aby to spalanie było wyświetlane mniejsze .......

Jeśli w ori liczniki wkomponujemy zegar ze z wyświetlaczem z MFA a nawet prędkościomierz z wyśwetlaczem stanu kilometrów to cała pozostała lektryka będzie oryginalna czyli np. kontrolka świec i obrotomierz bo te muszą pozostać.

Jeśli TD ma liczniki VDO to wydaje mi się że liczniki benzyny też VDO maja podobną budowę w środku ida radę z dwóch zrobić jeden.

Najlepiej to kupić dwa osobne , od diesla z obrotomierzem i od benzyny z MFA i mamy z głowy nudne długie jesienno-zimowe wieczory.

Edytowane przez lebow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

ja jestem po dokładce mfa. Z racji zmiany licznika zmienił mi się przebieg. Czy istnieje możliwość ustawienia kilometrów głównych w nowym liczniku (elektroniczny). Czy raczej nie da rady? Bo na tym mam mniej km (wiem, powiecie, żebym się cieszył :P ) ale ja wolałbym mieć mniej więcej to co na wcześniejszym dla samego siebie. Jak ktoś coś wie na ten temat proszę o wiadomość może na priv, bo tu zaczną się zaraz jacyś handlarze pytać o cofanie itd..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się Lebow ze jak podłączysz waku od PB pod pompę to wskazania będą z kosmosu. Swego czasu uruchamiałem MFA w golfie 2. Nawet jak wszystko jest tak jak ma być to ine łatwo to wszystko wyskalować tak by pokazywało coś sensownego... - lepiej by było jakoś sygnał od waku jakoś z wychyleniem linki gazu w TD sprzegnąć - to by było i tak bardziej wiarygodne niż ciśnienie z wakupompy która ma je zawsze stałe. Wydajnosć sie zmienia z obrotami ale ciśnienie jest bardziej zależne od używania hamulca niż od gazowania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak podłączysz waku od PB pod pompę to wskazania będą z kosmosu

Zdaję sobie z tego sprawę.

 

Czy istnieje możliwość ustawienia kilometrów głównych w nowym liczniku (elektroniczny).

Powodzenia.....net milczy jak grób w tej kwestii.

Kiedyś szukałem i jedyne co znalazłem to jak kupowałeś nowy licznik od producenta lub z serwisu (lata temu) to nastawiali licznik wedle życzenia....dlatego tylko na niemieckich forach szło by coś znaleźć..o ile pokolenie które zajmowało się serwisem B3/B4 nie spoczęło na łonie Abrahama.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

macherzy od liczników zrobią ci to na pewno.. wiesz na necie wszystkie sprzedawane B4 mają przecież po 298 tys km ;)

gdzieś kiedyś widziałem programik i kabelek do zrobienia lącza między LPT a złaczem diagnostycznym w liczniku ( takie na 3 albo 4 piny nie pamiętam)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TUTAJ jest exel'owski plik z rozpiską skrzynki po polsku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
macherzy od liczników zrobią ci to na pewno.. wiesz na necie wszystkie sprzedawane B4 mają przecież po 298 tys km

gdzieś kiedyś widziałem programik i kabelek do zrobienia lącza między LPT a złaczem diagnostycznym w liczniku ( takie na 3 albo 4 piny nie pamiętam)

szukałem, ale nic nie znalazłem :/

Chyba pozostaje mi już tak latać :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Ja posiadam B6 2.0TDi i po przeczytaniu chyba miliona postów i kilkudziesięciu tematów na forum nie potrafię jednoznacznie odpowiedzieć sobie na pytanie czy mam MFA czy nie. Gdy zrobiłem tak jak jeden z forumowiczów wskazywał, żeby wejść do komputera:

1. kluczyk w zapłon

2. 3s przytrzymać przycisk dolny na manetce od wycieraczek (mam taki przycisk góra dół od sterowania średnim spalaniem etc.)

3. powinno się pokazać setup czy coś takiego

 

oczywiście nic się nie dzieje.

 

Mój licznik wygląda tak, że pomiędzy zegarami mam wyświetlacz gdzie pokazuje średnie spalanie (generalnie temat o spalaniu) komunikaty ostrzeżenia, wzór auta gdy są drzwi jakieś otwarte podczas jazdy, termometr oraz w zegarze prędkościomierza mam wyświetlacz elektroniczny prędkości na zmianę z przebiegiem. W zegarze obrotomierza jest zegarek.

 

Na manetce od wycieraczki mam z boku ten przycisk góra-dół oraz na spodzie manetki OK/RESET

 

pomóżcie please :)

Edytowane przez prajski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

 

Ja posiadam B6 2.0TDi i po przeczytaniu chyba miliona postów i kilkudziesięciu tematów na forum nie potrafię jednoznacznie odpowiedzieć sobie na pytanie czy mam MFA czy nie. Gdy zrobiłem tak jak jeden z forumowiczów wskazywał, żeby wejść do komputera:

1. kluczyk w zapłon

2. 3s przytrzymać przycisk dolny na manetce od wycieraczek (mam taki przycisk góra dół od sterowania średnim spalaniem etc.)

3. powinno się pokazać setup czy coś takiego

 

oczywiście nic się nie dzieje.

 

Mój licznik wygląda tak, że pomiędzy zegarami mam wyświetlacz gdzie pokazuje średnie spalanie (generalnie temat o spalaniu) komunikaty ostrzeżenia, wzór auta gdy są drzwi jakieś otwarte podczas jazdy, termometr oraz w zegarze prędkościomierza mam wyświetlacz elektroniczny prędkości na zmianę z przebiegiem. W zegarze obrotomierza jest zegarek.

 

Na manetce od wycieraczki mam z boku ten przycisk góra-dół oraz na spodzie manetki OK/RESET

 

pomóżcie please

udaj się do działu B6, nawet temat już Ci odpowiedni znalazłem:

forum.vw-passat.pl/threads/1742-quot-MFA-quot-i-quot-MFA-Plus-quot-roznice?highlight=mfa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Może ktoś ma doświadczenie w w takim temacie:

Zegary cyfrowe z MFA do paska 4, elementy wykonawcze wskazówek zrealizowane na ustrojach elektromagnetycznych jak w miernikach analogowych (nie silniczki krokowe). Czy to ile wychyla się wskazówka od obrotomierza zapisane jest we wsadzie czy zależy od zastosowanego ustroju? Chodzi o to, że chciałbym zastosować zegary z benzyny do diesla. Przy zamianie tarczy obrotomierza z opisem do diesla, potrzebuję aby wskazówka wychylała się więcej (no bo inna skala). Jak to zrobić, zmiana wsadu, ustroju, czy jeszcze inaczej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
chciałbym zastosować zegary z benzyny do diesla

Benzyna to impulsy z cewki a diesel to z alternatora...czyli trzeba zmierzyć jak wyglądają impulsy w obu wypadkach.

Jak to zrobić, zmiana wsadu, ustroju, czy jeszcze inaczej?

Tylko jakiś układ zmieniający częstotliwość mógłby to załatwić...uderz na inne forum, bardziej tematyczne.

Sam szukam jakiegoś rozwiązania zmieniającego oporność na inny zakres i tutaj nie uzyskałem żadnej podpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lebow a czego dokładnie szukasz... może bym ci coś pomógł..

co do obrotka to chodzi wam o przerobienie zegarów z mfa czy bez MFA?

- w zegarach z MFA temat jest raczej dużo bardziej skomplikowany niż sam obrotek.

A tak wogóle to w TDI obrotomierz chyba jest podłaczony pod komputer a nie pod alternator - trzeba by to jeszcze sprawdzić.

Ale pod alternator są podpięte dwa kabelki wzbudzenie i sygał obciążenia alternatora. W TD jest inaczej bo nie ma komputera.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A tak wogóle to w TDI obrotomierz chyba jest podłaczony pod komputer a nie pod alternator

Prawdopodobnie dopiero od zmiany mechanizmów zegarów czyli te na silniczkach krokowych.

Fakt, MFA do TDI to unikat ale czasem warto monitorować strony z aukcjami i czasem jakis tani egzemplarz się trafi.

 

czego dokładnie szukasz..

Konkretnie to chodzi mi o przerobienie wskazań czujnika poziomu LPG pod wskaźnik paliwa w zegarach, czyli zmianajakiegos tam zakresu oporności na inny.

Holendrzy mieli taki dodatek a u nas net milczy na ten temat, albo........

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do obrotka to chodzi wam o przerobienie zegarów z mfa czy bez MFA?

- w zegarach z MFA temat jest raczej dużo bardziej skomplikowany niż sam obrotek.

A tak wogóle to w TDI obrotomierz chyba jest podłaczony pod komputer a nie pod alternator - trzeba by to jeszcze sprawdzić.

Zegary są z MFA, a w skrócie to w aucie mam oryginalne zegary bez mfa na silnikach krokowych. Chciałem mieć z mfa i kupiłem w dobrej cenie ale ze sporym ryzykiem takie z MFA. Kupione zegary okazały się przerobione z benzyny wyskalowanej w milach. Ogólnie są chyba trochę starsze, bo jak pisałem elementy wykonawcze nie na silniczkach krokowych tylko ustrojach el-mag. Ktoś zegary trochę przerabiał, bo licznik przejechanych km jest w "km" a nie w milach, tylko na MFA są mile bo tam wyświetlacz nie ma segmentów od "km". O ile prędkościmerz pokazuje w miarę ok, to jak pisałem obrotomierz pokazuje za mało bo ma założoną skale od diesla. Nie wiem czy inwestować w zmianę wsadu, bo ktoś już to robił (zmiana mil na km), nie wiem tylko czy wsad miał z benzyny czy diesla. Na jakimś zagranicznym forum znalazłem info o przerabianiu zegarów z benzyny na diesle ale właśnie ten model zagarów podobno najbradziej kłopotliwy ;) Można użyć jakiegoś modułu do zmiany częstotliwości ale pewnie cena jego zakupu mija się z celem. Mam właśnie nadzieję, że może cos wsadem można zrobić lub tym ustrojem, który jest dość dziwny bo składa się z dwóch cewek i ośki, podczas pracy jedno napięcie rośnie a drugie maleje i to jeszcze nieliniowo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lebow a jaki jest czujnik w LPG? tam na pewno jest potencjometr czy sygnał jest napięciowy?

Jaki to jest potencjometr (rozwiązanie mechaniczne i wartość oporu)? Jaki ma być docelowo opór czykli jaki jest w czujniku w bajku?

podejrzewam ze datkowo problemem będzie liniowość czujnika z baku i z LPG bo potencjometry są raczej nieliniowe a taki z baku jeśli jest tak jak myślę będzie liniowy

 

co do tanich MFA to ja na razie znalazłem chyba za 500 zł do TDI... a i po 700 zł chodziły. Kiedyś dorabiałem MFA do golfa 2 teraz dorabiałem do galaxy i jakoś w pasku mi nie potrzebne chyba... Zwłaszcza że jak mam nastawnik przestawiony to spalanie i tak będzie głupoty pokazywać a inne rzeczy w MFA są mi jakoś nie specjalnie potrzebne... temperatura zewn jest na climatroniku a temp oleju wiele się w tdi nie zmienia przy normalnych jazdach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności