Skocz do zawartości
MłodyWilk22

Turbina w TDI - ma gwizdać czy nie???

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jeżeli na prędkiego chcesz sprawdzić stan turbo,to zdejmij rurę biegnącą z turbiny do filtra powietrza,i w otworze turbiny złap za koniec wirnika,i sprubój nim poruszyć w górę i wdół. Jeżeli jest wyczuwalny luz,to znaczy że długo jóż nie pojeździsz,i trzeba pomyśleć o regeneracji,lub wymianie na nową

 

Taki luz (oby nie za duży,tzn. żeby śmigiełka nie tarły o obudowę) jest dopuszczalny. Więc nie wprowadzaj kogoś w błąd jak nie masz pojęcia.

 

---------- Dodano o 20:20 ---------- Poprzednia wiadomość o 20:20 ----------

 

Witam.

Jeżeli na prędkiego chcesz sprawdzić stan turbo,to zdejmij rurę biegnącą z turbiny do filtra powietrza,i w otworze turbiny złap za koniec wirnika,i sprubój nim poruszyć w górę i wdół. Jeżeli jest wyczuwalny luz,to znaczy że długo jóż nie pojeździsz,i trzeba pomyśleć o regeneracji,lub wymianie na nową

 

Taki luz (oby nie za duży,tzn. żeby śmigiełka nie tarły o obudowę) jest dopuszczalny. Więc nie wprowadzaj kogoś w błąd jak nie masz pojęcia.

Poza tym odpisałeś na posta z przed 5 lat nie wiem po co i w dodatku takie głupoty.

Edytowane przez lancer83

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cytat Zamieszczone przez halski67 Zobacz posta

Ja wywalilem kat i zaczela gwizdac. Efekt dzwiekowy jakbym jechal 400 konnym tirem a tu tylko 110 :/

Person 186 000 ? Ty powaznie piszesz bo mi troche glupio, u mnie na szafie ponad 280 a szacuje ponad pol miliona.

Kolego,nie widzę żadnego powodu do zażenowania.Cuda naturalnie się zdarzają,choć osobiście nie widziałem 13-letniego silnika kontrukcji Diesla z podanym przez Kolegę powyżej przebiegiem,lecz skoro ma Mu to samopoczucie poprawiać...

 

Oj Panowie...To widzę że większość z Was pomyka tylko furami z małym przebiegiem....(nowymi ,czy nowymi inaczej?).

Mam mój ukochany VW Jetta 1,6Td (nie wiem z jakim przebiegiem-niby 350 + pewnie + 100) Turbina jest ori ,śwista, oleju nie bierze

Mój pasztet 350 na blacie ,śwista od 220-bo z takim przebiegiem kupiłem ,oleju nie bierze (turbo ori!!!) Logi wzorowe.

Nie mam zielonego pojęcia o co Wam chodzi....

Ps.Jak przestanie świstać to wtedy będzie powód do zmartwień.....

Edytowane przez marek29

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jóż
:wmorde

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cytat Zamieszczone przez cisnienie1 Zobacz posta

jóż

 

Ehh...Kiedy to było...

To pamiętam.Dyktando w podstawówce na całą stronę i zonk! Dwa błędy w wyrazie na 3 litery...Masakra!

Moja Pani nauczycielka miała "polew" na cały rok szkolny.

To były czasy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ile ludzi tyle zdań i co najlepsze, każdy ma wedle swojego mniemania rację :kciuki

Z racji, że dopiero co odebrałem auto od mechanika po wymianie turbo, jestem na bieżąco.

Przed zmianą, nie dość że wychlał mi 3l oleju na 10tkm, turbina zazwyczaj gwizdała i z perspektywy czasu, stwierdzam, że wtedy kiedy gwizdała, pasztet kiepsko wkręcał się na obroty, a powyżej 3tys rpm to już nie było mowy.

Teraz jest cisza i idzie prawie jak szatan ( ale nadal nie radzi sobie z Almerą 2,2 Di 110 KM )

 

Jaki z tego wniosek? Każdy wyciągnie wygodny dla siebie :D

Edytowane przez herson

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie to zależy od egzemplarzu. U mnie silniczek AHU 90 koni, bez żadnych modów, 250 tyś na zegarku, oleju nic nie bierze, ori turbo i nawet szmeru nie słychać. Pasek zrywny jest ( 90 kucy -> zrywny hehehe) i da się bujnąć do 160. U znajomego turbo świszcze, gwiżdże a jedzie normalnie - tak jak mój

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

VWitajcie,

Wczoraj wymienilem turbo, przewod smarujacy turbo i olej. Poprzednia turbina chodzila bardzo cicho. Obecna.. chodzi jakos dziwnie.. bardzo podobnie do tej z filmiku:

http://www.youtube.com/watch?v=cgIB3AX7Jws&feature=related

Mozecie podpowiedziec o co kaman? przy wkladaniu "nowej" turbiny (uzywka ale bez luzow, sucha) zalany byl olej do turbiny.

Logi wykonam jak kupie OBD albo jak znajde dzis kogos z Lodzi z forum? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mi tak turbina pracuje świeżo po zmianie oleju na nowy, po 2-3 dniach jeżdżenia przestaje....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie gwizda turbina i według mnie to normalny objaw:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
u mnie gwizda turbina i według mnie to normalny objaw:)

 

No ok, ale ja sie pytam o konkretny gwizd = takie cos jak na filmiku.. zobacz prosze, czy masz podobnie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
VWitajcie,

Wczoraj wymienilem turbo, przewod smarujacy turbo i olej. Poprzednia turbina chodzila bardzo cicho. Obecna.. chodzi jakos dziwnie.. bardzo podobnie do tej z filmiku:

http://www.youtube.com/watch?v=cgIB3AX7Jws&feature=related

Mozecie podpowiedziec o co kaman? przy wkladaniu "nowej" turbiny (uzywka ale bez luzow, sucha) zalany byl olej do turbiny.

Logi wykonam jak kupie OBD albo jak znajde dzis kogos z Lodzi z forum? :)

Miałem kiedyś Audi z 90konnym silnikiem turbo gwizdało tak samo jak u Ciebie ,myślałem że jest padnięte dałem je do remontu i skasowali mnie 700zł i było tak samo ,normalny objaw w moim AVF jak jest zimny na wyższych obrotach jest też słyszalne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie z kolei nie było turbiny słychać niemal wcale do nie dawna, choć wiem, że dobrze działała. Następnie natchnięty lekturą forum :) usunąłem katalizator z samochodu i odtąd turbo troszkę zaczęło świszczeć co jest przyjemne dla ucha...Najbardziej w przedziale 1500-2400, później jest już za głośno i niknie w orkiestrze diesla..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A u mnie od samego poczatku gwizdze turbo przy gazowaniu a czasami na wolnych obrotach turbo samo zaczyna gwizdzec coraz glosniej i glosniej ( prawie jak pogotowie na sygnale hehe) i przestaje dopiero jak dodam gazu i po jakims czasie znowu zaczyna a przy gazowaniu zawsze gwizdnie.

 

:kwasnyTak gwizdze moja w AVF przy 150k mil

. CO wy na to? Jest ok czy do remontu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A u mnie od samego poczatku gwizdze turbo przy gazowaniu

Super...to znaczy że żyje....

czasami na wolnych obrotach turbo samo zaczyna gwizdzec coraz glosniej i glosniej ( prawie jak pogotowie na sygnale hehe) i przestaje dopiero jak dodam gazu i po jakims czasie znowu zaczyna

Super...Twój EGR cały czas działa...I nie musisz czyścić.

Jest ok czy do remontu

Jeżeli masz na wydanie pieniądze to kup np. nowe felgi ,Car audio itd.

Jeśli masz za dużo do wyślij O.Dyrektorowi....:zly:

CO wy na to?

Nic...po prostu jeździj ,dbaj o samochód ,a jak zacznie dymić/żłopać olej (w co nie wierzę) i będzie słaby a logi mizerne to wtedy napisz.

Nie szukaj "dziury w całym".

Pozdrówki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak gwizdze moja w AVF przy 150k mil
. CO wy na to? Jest ok czy do remontu?

 

U mnie gwiżdże identycznie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie czujesz mocnego ciągu od 1700-1800 obrotów, to bym stawiał na regeneracje turbiny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeżeli nie czujesz mocnego ciągu od 1700-1800 obrotów, to bym stawiał na regeneracje turbiny.

Człowieku..jesteś nowy.Nie siej zamętu.Jeżeli nie czujesz ciągu to napisz do bravo girl.

Powodów może być mnóstwo.Od "sławetnych" podciśnień ,przez N75 do "zapieczonych łopatek" kończąc na zapchanym dolocie (ew. kacie).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam koledzy."Trenuje" teraz VW Bora't 115 AJM turbine tak słychać ze ludzie się oglądają.Gwizd jest tylko pod obciążeniem od 1800 do ok 3000obr. po odjeciu gazu (jak nie ciągnie-cichnie) Nie dymi,ma ducha,oleju nie bierze :hmm tylko ten gwizd... słychac to BARDZO w kabinie.Po wypieciu węza od sztangi CISZA.może jakieś sugestie??

mój plan na jutro :mlask

sprawdzić luz na ośce turbo

podmienic zawór n75

"macanto-oględziny" dolotu :lol

może jakieś sugestie??

P.S.siatke wydechu wymieniłem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a możę to nie turbo tylko vacum? Vacum jak zaczyna byc obciążana też zaczyna gwizdać. Ja to u siebie zauważyłem jak się EGR włącza albo długo się dusi na hamulec.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności