Skocz do zawartości
MłodyWilk22

Turbina w TDI - ma gwizdać czy nie???

Rekomendowane odpowiedzi

Ja mam rowniez 110KM AFN i tej turbiny nie slychac..

 

A ja tak z innej beczki.. Co sie dzieje z turbina jezeli podczas jazdy jesli wyprzedzzaam jakies auto turbo sie wylancza i trace moc..

Czy jest to mozliwe ze turbina sie zaciera ?? Co to za objaw i jak to naprawiac ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A ja tak z innej beczki.. Co sie dzieje z turbina jezeli podczas jazdy jesli wyprzedzzaam jakies auto turbo sie wylancza i trace moc..

Czy jest to mozliwe ze turbina sie zaciera ?? Co to za objaw i jak to naprawiac ??

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=53928&highlight=tryb+awaryjny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie turbina świszczy ,że aż przyjemnie posłuchać :) Ja osobiście słyszałem różne opinie. Jedni twierdzą ,że powinna świstać a drudzy zaś ,że nie powinna.. W każdym razie oby działała :rolleyes:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moja turbinka przed jak i po regeneracji świszczy 110 KM AFN.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Każda zdrowa turbina musi świstać . w koncu z racji obrotów świszcze!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no i tak jak koledzy mówią świszcze ale po regeneracji bardziej ten swist słychac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie turbiny nie słychać. Ale jest coć takiego jak odpalam zimny silnik to slychać gwizd delikatny jakby z rury wydechowej, nie wiem czy tak ma być, ale nic sie nie dzieje. Turbinka wyczyszczona jakies 7 tys temu, moc ma...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moją w ostatnie mrozy fajnie słychać (latem jest cicha, że tylko po wyłączeniu radia i nawiewu ją słychać). Najbardziej świszczy na postoju jak delikatnie wciskam i odpuszczam gaz, przy delikantym ruszaniu i przy toczeniu się w korku (2 bieg, obroty w okolicach 1100-1800). Nie mam już katalizatora, więc jest pewnie nieco głośniej niż w serii (ale jeżdże bez niego już kilka lat i wydaje mi się, że od początku zimy turbo jest głośniejsze). W załączniku mała próbka na postoju 1100-2000 obrotów (z kabiny, na zewnątrz jest jeszcze głośniej).

superb.rar

Edytowane przez ja456

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam. u mnie turbinke w środku auta raczej nie słychać. na zewnątrz coś tam słychać :) najważniejsze to to... że moc ma :) i to czuć bo wbija w fotel :)

 

pzdr :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

AJM przebieg 270tys km na liczniku (pewnie więcej ) i gwizda i to ładnie w środku przy jeździe przy włączonym radiu pasażer z tyłu słyszy jak ładnie gwizda , kiedyś mi kolega odwoził na weselicho moim paskiem to jak był ze 300m dalej to fajnie ją jeszcze było słychać, oczywiście przy delikatnych zmianach biegów tak od 1500 do 2200

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

no to nie masz sie z czego cieszyc rychły koniec sie zbliża :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledze nie gwizdała w silniku AJM i mu się silnik zatarł bo turbina wypiła cały olej i nawet żadna kontrolka się nie zapaliło od oleju , jak ma paść to padnie nawet jak gwizda czy nie .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

widocznie ukręcilo wirnik lub padło uszczelnienie ,gwizdanie jest typowym objawem zuzycia ułozyskowania a co za tym idzie łopatek(strony kompresora"zimnej")ktore szuraja po obudowie wycierajac sie (taki stan nie trwa zwykle długo gdyz nastepuje rozkalibrowanie wywazenia wirnika co powoduje zniszczenie turbosprezarki ,gwizd wywołuje powietrze przedostajace sie miedzy obudową turbosprezarki a łopatami wirnika .Oczywiscie mowie o gwizdzie nie o normalnej pracy bo to o czym piszesz u siebie to juz exterme :P nie napisalem tego złosliwie tylko sam przerabialem podobne dzwieki i wiem czym sie to konczy :) na nowej jest cisza jak makiem zasiał w porownaniu do tego co bylo wczesniej

Edytowane przez lafa0

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moj AFN coś tam gwiżdże ale mi sie to podoba. A od kolegi AFN którego ma już ponad 5 lat i zrobił tak już ponad 100tyś km jak gwizdała tak gwiżdże i nic się nie dzieje. Zatem jak bym nie rokował szybkiej śmierci turbawki jak niektórzy piszą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dlatego napisalem ze "gwizdanie" to pojecie względne wiec nie mylmy tego z normalna praca turbosprezarki bo widze ze niektorym sie wydaje ze im gwizda :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a u mnie jest coś takiego do 2000 obrotów jest cisza i nic nie słychać, a powyżej 2000 załącza się "gwizd"/"świst powietrza", wiem że to turbinka bo umiem odróżnić ten dźwięk od dźwięków pasków alternatora czy klimy. Ale czy taka jest prawidłowa praca?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moja przed regeneracja nie swistala i po tez jej nie slychac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moją turbinę idealnie zaczęło być słychać po wymianie oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi już gwiazda kolejne 60 tyś km. Ktoś kiedyś twierdził że jak gwizda, to zaraz poleci. Wsadziłbym takie twierdzenia między bajki. Nie jest to wykluczone, jednak stan turbiny sprawdza się tak jak stan opon. Nie słuchając ich oporu toczenia, tylko wychodzimy z samochodu i sprawdzamy bieżnik ;)

 

Gwizd to nie jest to co powinno determinować ocenę stanu turbiny.

 

(...)powyżej 2000 załącza się "gwizd"/"świst powietrza", wiem że to turbinka bo umiem odróżnić ten dźwięk od dźwięków pasków alternatora czy klimy. Ale czy taka jest prawidłowa praca?(...)

 

Możesz mieć niedużą nieszczelność w dolocie. Szum powietrza to nie jest to co powinieneś słyszeć z pod maski. Poszukaj na elastycznym łączeniu dolotu przy EGR (pomacaj z pod spodu czy nie ma tam oleju) oraz przy intercoolerze. Chyba że masz wydech przelotowy, on daje taki efekt, jakby samochód miał zaraz wciągnąć pod maskę wszystkie mijane znaki drogowe :)

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

Moj passat to 98 rocznik silnik 110km AFN 1.9 TDI. Dzisiaj zauwazylem ze turbina wydmuchuje mi przewod powietrza przez ktory ma zaciagac powietrze, prosze was o pomoc, co moze byc przyczyna tego?

dodaje zdjecie http://img502.imageshack.us/i/1001166.jpg/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności