zoltan82 Zgłoś #121 Napisano 9 Stycznia 2010 Ja mam rowniez 110KM AFN i tej turbiny nie slychac.. A ja tak z innej beczki.. Co sie dzieje z turbina jezeli podczas jazdy jesli wyprzedzzaam jakies auto turbo sie wylancza i trace moc.. Czy jest to mozliwe ze turbina sie zaciera ?? Co to za objaw i jak to naprawiac ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Szymek.82 Zgłoś #122 Napisano 9 Stycznia 2010 A ja tak z innej beczki.. Co sie dzieje z turbina jezeli podczas jazdy jesli wyprzedzzaam jakies auto turbo sie wylancza i trace moc..Czy jest to mozliwe ze turbina sie zaciera ?? Co to za objaw i jak to naprawiac ?? http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=53928&highlight=tryb+awaryjny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
OGRODNIK Zgłoś #123 Napisano 9 Stycznia 2010 U mnie turbina świszczy ,że aż przyjemnie posłuchać Ja osobiście słyszałem różne opinie. Jedni twierdzą ,że powinna świstać a drudzy zaś ,że nie powinna.. W każdym razie oby działała Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
soften Zgłoś #124 Napisano 10 Stycznia 2010 Moja turbinka przed jak i po regeneracji świszczy 110 KM AFN. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passat1.8t Zgłoś #125 Napisano 10 Stycznia 2010 Każda zdrowa turbina musi świstać . w koncu z racji obrotów świszcze! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marwitko Zgłoś #126 Napisano 20 Stycznia 2010 no i tak jak koledzy mówią świszcze ale po regeneracji bardziej ten swist słychac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mlodyzx6r Zgłoś #127 Napisano 21 Stycznia 2010 U mnie turbiny nie słychać. Ale jest coć takiego jak odpalam zimny silnik to slychać gwizd delikatny jakby z rury wydechowej, nie wiem czy tak ma być, ale nic sie nie dzieje. Turbinka wyczyszczona jakies 7 tys temu, moc ma... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ja456 Zgłoś #128 Napisano 21 Stycznia 2010 (edytowane) Moją w ostatnie mrozy fajnie słychać (latem jest cicha, że tylko po wyłączeniu radia i nawiewu ją słychać). Najbardziej świszczy na postoju jak delikatnie wciskam i odpuszczam gaz, przy delikantym ruszaniu i przy toczeniu się w korku (2 bieg, obroty w okolicach 1100-1800). Nie mam już katalizatora, więc jest pewnie nieco głośniej niż w serii (ale jeżdże bez niego już kilka lat i wydaje mi się, że od początku zimy turbo jest głośniejsze). W załączniku mała próbka na postoju 1100-2000 obrotów (z kabiny, na zewnątrz jest jeszcze głośniej). superb.rar Edytowane 21 Stycznia 2010 przez ja456 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mnichu Zgłoś #129 Napisano 21 Stycznia 2010 witam. u mnie turbinke w środku auta raczej nie słychać. na zewnątrz coś tam słychać najważniejsze to to... że moc ma i to czuć bo wbija w fotel pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
byry007 Zgłoś #130 Napisano 21 Stycznia 2010 AJM przebieg 270tys km na liczniku (pewnie więcej ) i gwizda i to ładnie w środku przy jeździe przy włączonym radiu pasażer z tyłu słyszy jak ładnie gwizda , kiedyś mi kolega odwoził na weselicho moim paskiem to jak był ze 300m dalej to fajnie ją jeszcze było słychać, oczywiście przy delikatnych zmianach biegów tak od 1500 do 2200 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lafa0 Zgłoś #131 Napisano 21 Stycznia 2010 no to nie masz sie z czego cieszyc rychły koniec sie zbliża Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
byry007 Zgłoś #132 Napisano 22 Stycznia 2010 Koledze nie gwizdała w silniku AJM i mu się silnik zatarł bo turbina wypiła cały olej i nawet żadna kontrolka się nie zapaliło od oleju , jak ma paść to padnie nawet jak gwizda czy nie . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lafa0 Zgłoś #133 Napisano 22 Stycznia 2010 (edytowane) widocznie ukręcilo wirnik lub padło uszczelnienie ,gwizdanie jest typowym objawem zuzycia ułozyskowania a co za tym idzie łopatek(strony kompresora"zimnej")ktore szuraja po obudowie wycierajac sie (taki stan nie trwa zwykle długo gdyz nastepuje rozkalibrowanie wywazenia wirnika co powoduje zniszczenie turbosprezarki ,gwizd wywołuje powietrze przedostajace sie miedzy obudową turbosprezarki a łopatami wirnika .Oczywiscie mowie o gwizdzie nie o normalnej pracy bo to o czym piszesz u siebie to juz exterme nie napisalem tego złosliwie tylko sam przerabialem podobne dzwieki i wiem czym sie to konczy na nowej jest cisza jak makiem zasiał w porownaniu do tego co bylo wczesniej Edytowane 22 Stycznia 2010 przez lafa0 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
molo Zgłoś #134 Napisano 22 Stycznia 2010 Moj AFN coś tam gwiżdże ale mi sie to podoba. A od kolegi AFN którego ma już ponad 5 lat i zrobił tak już ponad 100tyś km jak gwizdała tak gwiżdże i nic się nie dzieje. Zatem jak bym nie rokował szybkiej śmierci turbawki jak niektórzy piszą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lafa0 Zgłoś #135 Napisano 22 Stycznia 2010 dlatego napisalem ze "gwizdanie" to pojecie względne wiec nie mylmy tego z normalna praca turbosprezarki bo widze ze niektorym sie wydaje ze im gwizda Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin_e36 Zgłoś #136 Napisano 22 Stycznia 2010 a u mnie jest coś takiego do 2000 obrotów jest cisza i nic nie słychać, a powyżej 2000 załącza się "gwizd"/"świst powietrza", wiem że to turbinka bo umiem odróżnić ten dźwięk od dźwięków pasków alternatora czy klimy. Ale czy taka jest prawidłowa praca? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karolb8 Zgłoś #137 Napisano 22 Stycznia 2010 moja przed regeneracja nie swistala i po tez jej nie slychac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtek.iwona Zgłoś #138 Napisano 23 Stycznia 2010 Moją turbinę idealnie zaczęło być słychać po wymianie oleju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artuj Zgłoś #139 Napisano 23 Stycznia 2010 Mi już gwiazda kolejne 60 tyś km. Ktoś kiedyś twierdził że jak gwizda, to zaraz poleci. Wsadziłbym takie twierdzenia między bajki. Nie jest to wykluczone, jednak stan turbiny sprawdza się tak jak stan opon. Nie słuchając ich oporu toczenia, tylko wychodzimy z samochodu i sprawdzamy bieżnik Gwizd to nie jest to co powinno determinować ocenę stanu turbiny. (...)powyżej 2000 załącza się "gwizd"/"świst powietrza", wiem że to turbinka bo umiem odróżnić ten dźwięk od dźwięków pasków alternatora czy klimy. Ale czy taka jest prawidłowa praca?(...) Możesz mieć niedużą nieszczelność w dolocie. Szum powietrza to nie jest to co powinieneś słyszeć z pod maski. Poszukaj na elastycznym łączeniu dolotu przy EGR (pomacaj z pod spodu czy nie ma tam oleju) oraz przy intercoolerze. Chyba że masz wydech przelotowy, on daje taki efekt, jakby samochód miał zaraz wciągnąć pod maskę wszystkie mijane znaki drogowe Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polan23 Zgłoś #140 Napisano 25 Stycznia 2010 witam Moj passat to 98 rocznik silnik 110km AFN 1.9 TDI. Dzisiaj zauwazylem ze turbina wydmuchuje mi przewod powietrza przez ktory ma zaciagac powietrze, prosze was o pomoc, co moze byc przyczyna tego? dodaje zdjecie http://img502.imageshack.us/i/1001166.jpg/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach