Skocz do zawartości
MłodyWilk22

Turbina w TDI - ma gwizdać czy nie???

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Turbo2

turbina w pasku jest po prawej stronie czyli otwieramy sobie prawe okno i jedziemy przy jakims plocie budynku czy jak tam pasuje, zaczynam na 2 lub 3biegu od 1000obr, od 1200-1300 juz ja slychac, swista az do 2000 i troche powyzej potem jak przypuszczam jest max doladowanie kierownica reguluje cisnienie i czesc spalin ucieka bokiem turbina osiaga konkretne cisnienie do tego warkot 4cylinndrowca jest spory i gubimy dzwiek turbiny.

 

procz tego winno byc slychac w kabinie(uwielbiam ten dzwiek specjalnie jezdze w tym zakresie by sobie posluchac :D)

 

na jalowym biegu po gwaltownym dodaniu gazu tez mozna wychwycic turbine bardzo slaby dzwiek i krutko slyszalny ale jest

 

a wszystko to na silniku afn 110km.

 

na moc narazie nie narzekam fakt jest taki ze silnik ma juz swoje lata i utrata mocy moze byc, ale poki rozpedza sie do 200 i ponad w dosc szybkim tempie potwierdza fakt, ze turbina jeszcze jest sprawna...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dayv

110 km do 200..... uhuhuhhuhu....

u mnie swiszczy tylko w pare dni po wymianie filtrow powietrza i byc moze ma na to rownierz wplyw wymiana oleju. Ale teraz slychac delikatny swist jak sie mu depnie w okolice 3-3,5 tys. a przy 2 tys. nie slychac nic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Żuczek

Witaj Piotrek. Wreszcie ktoś kto mieszka nie za daleko :hurra:

Co do wytrzymałości turbinki to nie jest z tym źle. Ja osobiście mam b5 1.9 TDI z 1997 roku. Przejechane ma 396 tys i narazie nie mam na co narzekać. Co prawda kupiłem z pewnego źródła ale byłem ostatnio u mechanika i powiedział że turbinka jest w bardzo dobrym stanie. A co do gwizdania to bynajmniej moja nie gwiżdże.

 

Kiedyś taki jeden mechanik mi mówił że turbina w dobrym stanie ma nie gwizdać. Ale sami wiecie jak to jet. Każdy mówi co innego. Ja w każdym razie narazie nie narzekam.

 

Pozdrawiam wszystkich :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dx3x

w moim 2,5 v6 tdi turbina gwizdzy tak jak bym odrzutowcem lecial szczegolnie jak mu dam do tzw dechy :) 1 raz mam diesla i mosze powiedziec ze super jest ten odglos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dayv
w moim 2,5 v6 tdi turbina gwizdzy tak jak bym odrzutowcem lecial szczegolnie jak mu dam do tzw dechy :) 1 raz mam diesla i mosze powiedziec ze super jest ten odglos

 

poczytaj troche informacji .... bo jak bardzo gwizdze to lopatki wirnika sa uszkodzone....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dx3x

ale nie gwizdze tak ze cos jest nie tak tylko tak jak powinno :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Maciej007

Witam,

powinna grac jak z nut, w każdym razie u mnie poigrywa aż miło, jak nie gra to nie ma czym jechac niestety.

Pozdrawiam. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha
Witam,

powinna grac jak z nut, w każdym razie u mnie poigrywa aż miło, jak nie gra to nie ma czym jechac niestety.

Pozdrawiam. ;)

 

Że co ???

 

Turbina w PD (AVF/AWX/BGW) może być słyszalna ale tylko zupełnie minimalnie w okresie zimowym jak jeszcze silnik jest zmrożony lub zimny. W lecie generalnie nie ma prawa wogóle być słyszalna. W lecie jak się zapali silnik to prze 1km może być słyszalna potem zupełna cisza przy pełnej sprawności suszarki.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam AVF i z tym pogwizdywaniem jest tak jak pisze HHA

 

dodam tylko że w przedziale 1000 - 1200 obr/min

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie też po wymianie oleju turbinkę słychać (przyjemnie). Przed wymianą jej nie słyszałem, a że to pierwsza moja wymiana to nie mogę jeszcze powiedzieć czy z czasem przestanie być ją słychać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Primera

 

Nawet nie pokazuj takich wątków bo tylko KUBELT napisał tam coś sensownego i co całkowice trzyma się kupy. Reszta to teoretycy, ludzie całkowicie bez wiedzy i najzwyczajniej mówiąc ściemniacze, którzy nawet nie zadali sobie trudu poczytać teorii ani przyswoić sobie jakiejś wiedzy.

 

Plizz nie podsuwaj takich wątków bo czytanie aż mdli :zdegustowany:

HHA :spi:

Bez urazy Hani dla Twojej (duzej) wiedzy. Ale ja swoje zdanie tam wypowiedziane podtrzymuje. Przed napisaniem posta mialem awarie i wymiane turbo w swoim samochodzie wiec temat troche zgłebiałem ;-|. Konsultowałem sie z firma tuningowa (renomowana) i jak i zajmujaca sie regeneracja turbospreżarek. Napisałem gdzies bzdury? Pytam z ciekawosci bo nie lubie zyc w niewiedzy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość peryhelium

Witam

Po raz pierwszy mam autko z turbo i nie za bardzo wiem czym różni sie obsługa takiego ustrojstwa od innych. O co chodzi z tym odczekaniem przed wyłączeniem silnika po zakończeniu jazdy? Czy, a jeżeli tak to jak długo silnik ma sobie grzechotać przed wyłączeniem, zwłaszcza jak nie słyszę turbiny w trakcie jazdy, a czuję, ze jak dociskam, to w pewnym momencie dostaje kopa? Wogóle na co zwracać uwagę w trakcie codziennej eksploatacji?? Bo w sumie jestem zajebiście zadowolony z tego auta, a jego pakowność mnie powala, dzisiaj wiozłem 4 europalety :] .

Kłaniam się pięknie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

JA mam AFN-a i kilka miesiecy temu czisilem turbo .

Od poczatku swistala a teraz tak ladnie jest slyszalna ,ze slychac przy zamknietych oknach ale ten swist w AFN to nie nowosc.

 

W PD juz tak nie jest slyszalna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dalej podtrzymuje swoja opinie ze, jak dmuchawka swiszczy....gwizdze to jest cos nie tak :dobani:

 

Mam przedlubany program na wyzsze cisnienia doladowania i nadal nie gwizdze !!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przeciez ciagle ktos pisze ,ze w PD nie slychac ..a Ty dalej swoje

przeciez w passaaacie sa rozne turbiny

 

co ma sie popsuc to sie popsuje

co sie piesci to sie rozpier... w "oczach" takie moje zdanie

a nadgorliwosc gorsza od faszyzmu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Krawcol
O co chodzi z tym odczekaniem przed wyłączeniem silnika po zakończeniu jazdy? Czy, a jeżeli tak to jak długo silnik ma sobie grzechotać przed wyłączeniem

Chodzi o to, że turbina podczas jazdy osiąga bardzo wysokie obroty... A po zatrzymaniu się samochodem musi ona zwolnić... Jeśli po ostrej jeździe wyłączysz silnik, to turbina nie ma smarowania, ale nadal się kręci... To jest najprostszy sposób żeby skrócić życie tego urządzenia... Dlatego po jeździe wskazane jest pozostawienie włączenogo silnika na obrotach jałowych z jakies 20-30 sekund, chyba że rzeczywiście szalałeś-to wówczas może warto odczekać minutkę. Trzeba dać turbinie chwilę na zwolnienie obrotów na smarowaniu. Nie wyłączaj silnika zaraz po zatrzymaniu się :!:

Niektórzy wypowiadali się, że warto odczekać kilka minut po dłuższej jeździe-moim zdaniem to jest zbyt długi czas-nie ma takiej potrzeby.

 

Dalej podtrzymuje swoja opinie ze, jak dmuchawka swiszczy....gwizdze to jest cos nie tak
przeciez w passaaacie sa rozne turbiny

A ja za cholerę nie rozumiem tej dyskusji... Jak napisał Archos, są różne turbiny... U mnie w 1.9 TDI świszczy i lekko szumi, a w 2.5 TDI słychać naprawdę jedynie delikatny gwizd (i to tylko przy uchylonych oknach, podczas mocnego przyspieszania)...

To w żadnym wypadku nie jest dla mnie wyznacznikiem stanu turbiny... Przecież wiele razy słyszałem nowe samochody, w których turbina gwiżdże lub prawie w ogóle jej nie słychać :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość iti1

W AWX nie slychać turbiny....to prawda...moja sie trochę "poci" oleju bierze mi jakis 1 litr na 10000 km, mysle ze to OK, ale musze ja sprawdzić w ASO,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kojot

A moze kots mi powie jak powinien wygladac numer turbiny bo tam sa jakies dwa ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bkolodz

Sorki ze wracam do starego tematu. Od kilku dni jestem posiadaczem AVF 131PS. Ja tam żadnych gwizdów nie słyszę, moze czasem syknięcie, ale to piękny dzwięk.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sorki ze wracam do starego tematu. Od kilku dni jestem posiadaczem AVF 131PS. Ja tam żadnych gwizdów nie słyszę, moze czasem syknięcie, ale to piękny dzwięk.

 

Ja posiadam od miesiaca Passata AVF 130 rocznik 2004 (listopad:) ), tez nie slysze turbiny wogole, nie sprawdzalem przy otwartej masce ale napewno bedzie ciezko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności