Skocz do zawartości
Gość Mario777

[B6] Hamulec ręczny - Błąd

Rekomendowane odpowiedzi

Tak bezpieczniki byly sprawdzane. Usterka rozwiazana, trzeba bylo odlaczyc sterownik, i napieciem bez sterownika ruszyc tloki, sterownik nie dal rady ruszyc bo prawdopodobnie byly za mocno wcisniete tloki. Po podlaczeniu sterownika wszystko dziala jak nalezy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podlaczylem auto pod VCDSa i mam m.in taki blad

Address 53: Parking Brake Labels: 3C0-907-801-53.lbl

Part No SW: 3C0 907 801 B HW: 3C0 907 801 B

Component: EPB VC8HC001 013 0001

Revision: 013

Coding: 0000012

Shop #: WSC 05311 000 00000

VCID: 2142E7DAC793FC14

 

2 Faults Found

02443 - Control Head

008 - Implausible Signal - MIL ON

Freeze Frame:

Fault Status: 11111000

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 61

Reset counter: 62

Mileage: 210680 km

Time Indication: 0

Date: 2011.07.30

Time: 07:23:24

 

Freeze Frame:

Voltage: 14.08 V

Count: 46

 

02443 - Control Head

012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00111100

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 62

Reset counter: 98

Mileage: 209016 km

Time Indication: 0

Date: 2011.06.29

Time: 17:18:11

 

Freeze Frame:

Voltage: 11.49 V

Count: 40

 

Ekspertem nie jestem ale wyglada mi na padniety przycisk. Czy ktos po domowemu ten przycisk naprawial? Bo ponoc tam sa tylko dwie blaszki, z ktorych jedna zbytnio (albo za bardzo) sie wygina i dlatego nie daje sygnalu do puszczenia recznego.

Wiem, ze 100pln to maly wydatek, ale po co placic VW, jak mozna to przeznaczyc na lepsze cele;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ostatnio wymieniałem przycisk i wszystko wcześniej opisałem, nowy jest podobno poprawiony z kolejną literką,

z czystej ciekawości zaglądałem do środka i stwierdzam że szkoda czasu na zabawę, blaszek tam nie widziałem, jest plastikowa drabinka która musi przycisnąć na 2 przyciski ( takie jak w pilocie od alarmu ) by dobrać się do środka należy odlutować taśmę i dopiero wyjąć tą jak ja nazwałem plastikową - ruchomą drabinkę, zrezygnowałem z zabawy a mam zapędy do naprawy takich bzdur - lubię to ale odpuściłem sobie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie, odnośnie modułu hamulca ręcznego, czy jest taka możliwość żeby był padnięty a zacisk nie działał tylko z jednej strony?, druga chodzi normalnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podobno mechanizmy zacisków różnią się w zależności od rocznika produkcji. Mam błąd lewego zacisku- resistance to movement. Chciałem wymienić cały zacisk, ale podobno tenowsze roczniki mają inny mechanizm, poprawiony i nie za bardzo pasuje do starszego rocznika. Próbpwał może ktoś coś na to zaradzić?? tzn. żeby założyć nowszy poprawiony mechanizm do starszego modelu??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Do wczoraj jeździłem z niedziałającym hamulcem (po włączeniu zapłonu pojawiał się gong i info o popsutym hamulcu - początkowo głównie w mroźne dni, potem na stałe) po kilkukrotnym naciśnięciu przycisku czasami udawało się zaciągnąć / zwolnić hamulec. Próbowałem wymienić przycisk na taki używany z allegro ale przyczyna dalej nie ustąpiła. odłączenie akumulatora również nie pomagało. Przed wymianą sterownika postanowiłem jeszcze zajrzeć do przycisku są tam 2 swiche, naciśnięcie przycisku powoduje zwolnienie jednego i naduszenie drugiego. Przy sprawdzeniu multimetrem okazało się że ten swich który w stanie spoczynku powinien być zwarty był czasami zwarty(a czasami przerywał) i stąd brał się błąd i blokada hamulca. do przycisku pomiędzy swiche a kołyskę włożyłem kawałek podwójnie złożonej taśmy izolacyjnej i jak ręką odjął. Wniosek nasuwa się taki : zanim zainwestujecie w drogą naprawę warto sprawdzić czy nie wyrobił się luz na kołysce, a wtedy wystarczy tylko " mała podkładka", Konstrukcja tego pstryczka jest na tyle dokładna że wystarczy niewielkie niedopasowanie żeby przestał działać.

Powodzenia

 

Bardzo przydatna instrukcja, właśnie zrobiłem podobnie, jeździłem tak chyba rok, bo bałem się za to zabrać lecz jest to proste jak konstrukcja gwoździa:) dodam tylko że nie musiałem składać taśmy na dwa razy, pojedynczą przykleiłem wzdłuż kołyski do tych wypustek co naciskają na przyciski, efekt zdumiewający. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bardzo przydatna instrukcja, właśnie zrobiłem podobnie, jeździłem tak chyba rok, bo bałem się za to zabrać lecz jest to proste jak konstrukcja gwoździa:) dodam tylko że nie musiałem składać taśmy na dwa razy, pojedynczą przykleiłem wzdłuż kołyski do tych wypustek co naciskają na przyciski, efekt zdumiewający. Pozdrawiam

 

Od czasu kiedy zamieściłem posta z tą metoda minęły 2 lata. Kilka dni temu problem jednak powrócił - myślę właśnie nad wymianą całego przycisku. Jeżeli w moim ASO nie będą chcieli nie wiadomo ile to wymieniam cały. Ale doraźnie wymienię tylko podkładkę może jeszcze uda sie go reanimować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Od czasu kiedy zamieściłem posta z tą metoda minęły 2 lata. Kilka dni temu problem jednak powrócił - myślę właśnie nad wymianą całego przycisku. Jeżeli w moim ASO nie będą chcieli nie wiadomo ile to wymieniam cały. Ale doraźnie wymienię tylko podkładkę może jeszcze uda sie go reanimować.

 

przycisk to koszt 110 zł bez rabatów, szkoda zdrowia by się stresować, kupić nowy i zapomnieć na jakiś czas a podobno nowsze mają poprawioną konstrukcję

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...No i z nadmiaru czasu rozebrałem jeszcze raz pstryczka i tym razem podkleiłem na kropelkę malutkie podkładki z blistra bezpośrednio do switchy. Puki co gra jak nowy (zobaczymy jak długo tym razem). Do serwisu w Gdańsku dzwoniłem i tak : Groblewski 200zł, Plichta 120zł za ten sam pstryczek. Narazie gra więc nie wymieniam, 120 zł fakt że nie jest to dużo ale niema takiej satysfakcji jak z samodzielnej naprawy ;-) Pozdrowienia dla fanów Adama Słodowego.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

potrzebuję szybkiej odpowiedzi :dupablada

wywaliły mi dwa błędy hamulca i nie można ich usunąć (na otwartych silniczkach):

 

środa,21,Grudzień,2011,15:03:01:25863

Wersja VCDS: AKP 10.6.5

 

Adres 53: Hamulec postojowy Plik etykiet: 3C0-907-801-53.lbl

Oznaczenie elementu: 3C0 907 801 G HW: 3C0 907 801 G

Komponent i/lub wersja: EPB VD8HC005 013 0005

Kodowanie: 0000012

Kod serwisu: WSC 20734 123 90487

VCID: 264803EEE87B

 

2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:

02432 - napięcie zasilania lewego silnika hamulca postojowego (V282)

011 - Przerwa w obwodzie - MIL zapalona

Ramka zamrożona:

Stan błędu: 11111011

Priorytet błędu: 1

Częstotliwość błędu: 2

Wew.licznik błędów: 3

Przebieg: 183416 km

Wskaźnik czasu: 0

Data: 2011.12.20

Czas: 02: 19:28

 

Ramka zamrożona:

Napięcie: 10.97 V

Zliczanie: 116

 

02432 - napięcie zasilania lewego silnika hamulca postojowego (V282)

012 - usterka elektryczna w obwodzie - MIL zapalona

Ramka zamrożona:

Stan błędu: 11111100

Priorytet b3edu: 1

Częstotliwość błędu: 7

Wew.licznik błędów: 3

Przebieg: 183416 km

Wskaźnik czasu: 0

Data: 2011.12.20

Czas: 00:04:07

 

Ramka zamrożona:

Napięcie: 11.39 V

Zliczanie: 86

 

Aku rozłączałem i już naładowałem, ale dalej lipa.

Okablowanie do silniczka sprawdziłem, wygląda ok, przy okazji wymieniam klocki (były dość mocno zjechane), prawy hamulec otwiera się w teście, lewy ani drgnie, oddzieliłem silniczek od zacisku.

Jak sprawdzić silniczek ?

Gdzie jeszcze luknąć :(

Z góry dzięki za info.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jacek poruszaj kabelkami przy przycisku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jacek poruszaj kabelkami przy przycisku.
robiłem to jako pierwsze :(

gdzieś jeszcze po drodze od sterownika, do zacisku są jakieś ruchome łącza ? gdzie w ogóle jest sterownik, ? ehh, mam już nerwa ....

spróbuję podłączyć silniczek na drugą stronę ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, sterownik siedzi pod tunelem srodkowym. Musisz wymontowac caly tunel i dopiero ujzysz sterownik :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, sterownik siedzi pod tunelem srodkowym. Musisz wymontowac caly tunel i dopiero ujzysz sterownik
niezbyt miła wiadomość, ale dzięki :)

Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A nie masz pękniętej obudowy silniczka dość częsta usterka o tej porze roku, dostaje się wilgoć przymarza i awaria gotowa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A nie masz pękniętej obudowy silniczka dość częsta usterka o tej porze roku, dostaje się wilgoć przymarza i awaria gotowa.
wiesz, co, tak mi się wydawało, jak była całość w komplecie (nie skupiłem się aż tak dokładnie nad tym), po rozłożeniu nie widzę tej kreski i teraz nie wiem, czy to była tylko ryska, czy faktycznie pęknięcie, jutro obadam dokładniej wszystko, łącznie z podłączeniem pod drugą mańkę.

na razie dzięki.

autko w zasadzie stoi w garażu ....

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

robił ktoś update sterownika ręcznego ? ile to kosztuje w aso ?

Na 99% muszę wykonać tę operację, znowu wychodzi słabe aku :( a ten sterownik jest na to wrażliwy.

Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Coś mi się wydaje, że masz podobną usterkę do mojej. podczas wymiany klockow i tarcz rozladowal sie akumulator i nie dalo rady zacisnąć tłokow. jedynie co pomogło to dostanie się do sterownika, odłączenie go i tłoczki cofnąć prądem bez sterownika. Niestety dostanie się do tego sterownika nie należy do prostej czynności. Gdzieś na forum jest instrukcja jak dostać się do tego nieszczęsnego sterownika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gdzieś na forum jest instrukcja jak dostać się do tego nieszczęsnego sterownika.
wiem, wiem, pod navi jest, mam instrukcję z elsy.

Oprócz tych błędów, to nie mogę ich zamknąć z vcds-a, a mam w pozycji otwartej.

patrz : Special Notes

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/02432

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/02433

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proponuje podjechac do dobrego mechaniora który ogarnie sprawę, u mnie tez na poczatku chcieli robic update sterownika ale koles padł na pomysł zeby ryszyć tłoki 12V bez sterownika i wszystko ruszylo, sterownik podłączyl i wszystko działało jak należy, skalibrował, przyuczył grubość klocka i hula bez problemów do dzisiaj, a po wymianie klockow i tarcz tez z poziomu vcdsa nie chcialy tłoki drgnąć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności