Skocz do zawartości
Gość Mario777

[B6] Hamulec ręczny - Błąd

Rekomendowane odpowiedzi

No chyba ze wciskal auto-hold ,ale nie widze u ciebie DSG ,lub jak przycisk ci nie dziala . Wiec to jedna z opcji . Mozna przy zapietych na gaz nacisnac ,obojetnie czy z auto-hold czy nie, mozna wcisnac przycisk trzymajac wcisniety pedal hamulca , bo na samej stacyjce wystarczy sam przycisk naciskac .

 

Mam skrzynię manualną, poza tym próbwałem facetowi wytłumaczyć, żeby wcisnął hamulec trzymając nacisną ręczny, ale nie dotarło - najprościej było kazać mu zapiąć pasy ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem, że hamulec ręczny(poprawna nazwa to pomocniczy) od czasu do czasu nie chce się sam zwolnić przy ruszaniu. Muszę go zwolnić normalnie tj. naciskając ten guzik. Innym razem działa prawidłowo. Zastanawia mnie co zaczyna się psuć. VCDS nie wykazuje żadnych błędów. Zaznaczam, że pasy mam zapięte.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A masz zawsze zapięte pasy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolega zaznaczał, że pasy ma zapięte, także pewnie miał zapięte, poza tym jeździć bez pasów nie wytrzyma chyba nikt, przy tym sygnale dźwiękowym... ;)

 

bbbb może siada sterownik hamulca, albo czujniki przy szczękach... u mnie, co prawda z przodu, ale na przeglądzie np. okazało się, że prawy zacisk się przyciął. Może u Ciebie z tyłu coś podobnego się zaczyna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może padać czujnik pasów , tak miałem że chwilowo tracił kontakt i ręczny nie zawsze zwalniał . Wyjmij małą wtyczkę z dwoma przewodami (nie żółtą )pod zaślepką po lewej stronie kierowcy (wyeliminujesz kontrolę pasa kierowcy ) i pojeździj parę dni i zobaczysz czy się zwalnia . Jak tak to na pewno czujnik pasa kierowcy , w przeciwnym razie sterownik .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, szkoda pieniazkow. jesli jest penieta obudowa od silniczka to oznacza ze weszla wilgos do srodka a dokladniej na elementy obrotowe. mozna w latwy sposob to naprawic. wystarczy otworzyc obudowe i nawet wd-40 psiknac. po chwili wszystko dziala jak nalezy i 300-350 funow w kieszeni. ja po takiej naprawie jezdze juz ponad pol roku i wszystko jest ok. tutaj link z budowa tego ukladu:

https://sites.google.com/site/1810martin/passat-b6-electric-park-brake

w razie pytan, zapraszam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no wymiana prosta ale właśnie dzwoniłem do wielu ASO w całym UK i jak się okazuje to faktycznie maja problem z tzw Back order... znaczy nie ma silniczków i nic nie poradzisz.... .... a samochod jak piszczal tak piszczy dalej....

 

ja proponuje naprawe silniczkow. wlasnie to robilem i jest ok. jesli miales pękniętą obudowę to prawdopodobnie mechanizm w środku zardzewiał( bo silniczek raczej nie spalił) wystarczy otworzyc obudowe i troche wd-40 psiknąć ponownie przesmarowac dobrym smarem i wszystko wraca do normy. tutaj podaję linka do schematu budowy tego układu:

 

https://sites.google.com/site/1810martin/passat-b6-electric-park-brake. w razie pytań zapraszam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

WD może nie pomóc. W poszukiwaniu przyczyny tez dotarłem do zacisku i wyszło na to że przekładnia z kołem zataczającym sie jest totalnie zapieczona. Po rozebraniu jej okazało się ze łożyska na kole zataczającym są tak zardzewiałe iż nie ma już szansy na reanimacje, a wątpie żeby udało mi się takie kupić. Używany zacisk na allegro to jakieś 300-400 zł ale chyba nie będzie innego wyjścia. Ogólnie konstrukcja przekładni jest bardzo delikatna w szczególnosci obudowa. Plastik nie wytrzymuje napręzeń i pęka a wtedy dośrodka dostaje się wilgoć i wszystko rdzewieje. Polecam wszystki regularny przegląd obudowy w poszukiwaniu pęknięć to uchroni was przed kłopotami i kosztami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trokadero, a gdzie szukać tej wtyczki i zaślepki dokładnie. Też tak po cichu domyślałem się, że to może być coś z zapinaniem pasów, ale po sprawdzeniu okaże się. Swoją drogą, chyba z przyzwyczajenia, jeżdżę zawsze w pasach mimo, że u mnie nie mam przypominajki-nie wiem dlaczego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do "bbb" napewno masz zle zakodowany sterownik abs/esp mjalem taki sam przypadek jakis czas temu ....brak kontrolki pasow ,reczny nie odposzczal esp nie dzialalo ....sprawdz kody odpowiednie do sterownika i do modelu auta...

pozdrowionka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ESP chyba działa, bo mogę włączać i wyłączać przyciskiem. Ale trzeba sprawdzić dlaczego nie działa mi przypominajka o pasach, chociaż VCDS nie pokazuje błędu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Błędu nie pokaże jak jest wyłączona kontrola pasów . Złacze do wypięcia masz po lewej stronie koło fotela kierowcy(szyny fotela ) . Zdejmij zaślepkę i odłącz wtyk z dwoma przewodami (tylko nie żółta wtyczka ) .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i udało sie naprawic. Rozebrałem przekładnię, wymieniłem zardzewiałe łożyska. Dziś jeszcze obudowa schnie po klejeniu, jutro założe i zobaczę efekt. Ale tym sposobem udało się zredukować koszt to 73 zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś wszystko złożyłem, hamulec działa kontrolki zgasły i nie pokazuje już błędu. Tak więc udało się za 73zł ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny kłopot 3 razy na przestrzeni 2 m-cy. Pierwszy raz: Wsiadam, zapalam silnik i chcę jechać ale hamulec ręczny nie daje. Zaciśnięty na maxa i nie pomaga walenie w przycisk. Odpiąłem klemę (UWAGA! Zostaw jedne drzwi otwarte, kluczyk przy sobie), kilka sekund… i pomogło. Drugi raz: zapalam silnik i wyrzuca mi błąd o uszkodzonym ręcznym, przy czym hamulec „odpuścił” samoczynnie. Zignorowałem ostrzeżenia i pojechałem. Kontrolka ciągle migała w czasie jazdy. Po przejechaniu 2 km zatrzymałem się i wyłączyłem silnik. Zapaliłem ponownie i… działa! Trzeci raz: zapalam i tak jak poprzednio, ostrzeżenie o uszkodzonym ręcznym. Olałem i pojechałem. Kontrolka cały czas migała. Po przejechaniu kilometra, samochodem szarpnęło, tak jakby ręczny zaskoczył na ułamek sekundy i od razu odpuścił. Wystraszyłem się bo szarpnęło w czasie jazdy po rondzie i to w zimę ale jakoś wyprowadziłem auto z poślizgu. Kontrolka przestała migać i od tamtej pory (7 m-cy) wszystko działa jak należy. Przeanalizowałem co mogłem robić źle. Teraz nigdy nie zapalam silnika w czasie gdy odblokowuję ręczny. Samokalibracja (widziałem to gdzieś na forum) też wchodzi w grę – może się skalibrował?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

również mam problem z hamulcem elektrycznym, wyskoczył błąd 0981 nie mogę znaleźć opisu tego błędu, próbowałem wykasować ale nie można.

Proszę o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

również mam problem z hamulcem elektrycznym, wyskoczył błąd 0981 nie mogę znaleźć opisu tego błędu, próbowałem wykasować ale nie można.

Proszę o pomoc

poczytaj http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=58019&highlight=hamulec+r%EAczny

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=18985&highlight=hamulec+r%EAczny

co do błędu Bezpiecznik S153* prawego światła mijania. Uszkodzony. *Tylko przy komputerach sterujących z nadzorowaniem świateł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no i wszystko jasne silniczek w prawym kole nie działa, tylko nie wiem czy się spalił czy coś zablokowało, niestety jest nie rozbieralny. W Niemczech w serwisie koszt 240 euro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeżeli się zablokował to można wejść w adaptacje i spróbować odblokować

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jeżeli się zablokował to można wejść w adaptacje i spróbować odblokować

a mógłbyś napisać jak to można zrobić, dopiero zaczynam prace z VAG K+CAN COMMANDER 1.4, jestem jeszcze trochę zielony.

Edytowane przez rogerstargard

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności