prymas Zgłoś #121 Napisano 28 Marca 2011 No chyba ze wciskal auto-hold ,ale nie widze u ciebie DSG ,lub jak przycisk ci nie dziala . Wiec to jedna z opcji . Mozna przy zapietych na gaz nacisnac ,obojetnie czy z auto-hold czy nie, mozna wcisnac przycisk trzymajac wcisniety pedal hamulca , bo na samej stacyjce wystarczy sam przycisk naciskac . Mam skrzynię manualną, poza tym próbwałem facetowi wytłumaczyć, żeby wcisnął hamulec trzymając nacisną ręczny, ale nie dotarło - najprościej było kazać mu zapiąć pasy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bbbb Zgłoś #122 Napisano 29 Marca 2011 Zauważyłem, że hamulec ręczny(poprawna nazwa to pomocniczy) od czasu do czasu nie chce się sam zwolnić przy ruszaniu. Muszę go zwolnić normalnie tj. naciskając ten guzik. Innym razem działa prawidłowo. Zastanawia mnie co zaczyna się psuć. VCDS nie wykazuje żadnych błędów. Zaznaczam, że pasy mam zapięte. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
genesis Zgłoś #123 Napisano 29 Marca 2011 A masz zawsze zapięte pasy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
prymas Zgłoś #124 Napisano 29 Marca 2011 Kolega zaznaczał, że pasy ma zapięte, także pewnie miał zapięte, poza tym jeździć bez pasów nie wytrzyma chyba nikt, przy tym sygnale dźwiękowym... bbbb może siada sterownik hamulca, albo czujniki przy szczękach... u mnie, co prawda z przodu, ale na przeglądzie np. okazało się, że prawy zacisk się przyciął. Może u Ciebie z tyłu coś podobnego się zaczyna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Trokadero Zgłoś #125 Napisano 29 Marca 2011 Może padać czujnik pasów , tak miałem że chwilowo tracił kontakt i ręczny nie zawsze zwalniał . Wyjmij małą wtyczkę z dwoma przewodami (nie żółtą )pod zaślepką po lewej stronie kierowcy (wyeliminujesz kontrolę pasa kierowcy ) i pojeździj parę dni i zobaczysz czy się zwalnia . Jak tak to na pewno czujnik pasa kierowcy , w przeciwnym razie sterownik . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
asko Zgłoś #126 Napisano 29 Marca 2011 witam, szkoda pieniazkow. jesli jest penieta obudowa od silniczka to oznacza ze weszla wilgos do srodka a dokladniej na elementy obrotowe. mozna w latwy sposob to naprawic. wystarczy otworzyc obudowe i nawet wd-40 psiknac. po chwili wszystko dziala jak nalezy i 300-350 funow w kieszeni. ja po takiej naprawie jezdze juz ponad pol roku i wszystko jest ok. tutaj link z budowa tego ukladu: https://sites.google.com/site/1810martin/passat-b6-electric-park-brake w razie pytan, zapraszam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
asko Zgłoś #127 Napisano 29 Marca 2011 no wymiana prosta ale właśnie dzwoniłem do wielu ASO w całym UK i jak się okazuje to faktycznie maja problem z tzw Back order... znaczy nie ma silniczków i nic nie poradzisz.... .... a samochod jak piszczal tak piszczy dalej.... ja proponuje naprawe silniczkow. wlasnie to robilem i jest ok. jesli miales pękniętą obudowę to prawdopodobnie mechanizm w środku zardzewiał( bo silniczek raczej nie spalił) wystarczy otworzyc obudowe i troche wd-40 psiknąć ponownie przesmarowac dobrym smarem i wszystko wraca do normy. tutaj podaję linka do schematu budowy tego układu: https://sites.google.com/site/1810martin/passat-b6-electric-park-brake. w razie pytań zapraszam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
akwamark Zgłoś #128 Napisano 29 Marca 2011 WD może nie pomóc. W poszukiwaniu przyczyny tez dotarłem do zacisku i wyszło na to że przekładnia z kołem zataczającym sie jest totalnie zapieczona. Po rozebraniu jej okazało się ze łożyska na kole zataczającym są tak zardzewiałe iż nie ma już szansy na reanimacje, a wątpie żeby udało mi się takie kupić. Używany zacisk na allegro to jakieś 300-400 zł ale chyba nie będzie innego wyjścia. Ogólnie konstrukcja przekładni jest bardzo delikatna w szczególnosci obudowa. Plastik nie wytrzymuje napręzeń i pęka a wtedy dośrodka dostaje się wilgoć i wszystko rdzewieje. Polecam wszystki regularny przegląd obudowy w poszukiwaniu pęknięć to uchroni was przed kłopotami i kosztami Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bbbb Zgłoś #129 Napisano 29 Marca 2011 Trokadero, a gdzie szukać tej wtyczki i zaślepki dokładnie. Też tak po cichu domyślałem się, że to może być coś z zapinaniem pasów, ale po sprawdzeniu okaże się. Swoją drogą, chyba z przyzwyczajenia, jeżdżę zawsze w pasach mimo, że u mnie nie mam przypominajki-nie wiem dlaczego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
anglik Zgłoś #130 Napisano 30 Marca 2011 do "bbb" napewno masz zle zakodowany sterownik abs/esp mjalem taki sam przypadek jakis czas temu ....brak kontrolki pasow ,reczny nie odposzczal esp nie dzialalo ....sprawdz kody odpowiednie do sterownika i do modelu auta... pozdrowionka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bbbb Zgłoś #131 Napisano 30 Marca 2011 ESP chyba działa, bo mogę włączać i wyłączać przyciskiem. Ale trzeba sprawdzić dlaczego nie działa mi przypominajka o pasach, chociaż VCDS nie pokazuje błędu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Trokadero Zgłoś #132 Napisano 30 Marca 2011 Błędu nie pokaże jak jest wyłączona kontrola pasów . Złacze do wypięcia masz po lewej stronie koło fotela kierowcy(szyny fotela ) . Zdejmij zaślepkę i odłącz wtyk z dwoma przewodami (tylko nie żółta wtyczka ) . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
akwamark Zgłoś #133 Napisano 1 Kwietnia 2011 No i udało sie naprawic. Rozebrałem przekładnię, wymieniłem zardzewiałe łożyska. Dziś jeszcze obudowa schnie po klejeniu, jutro założe i zobaczę efekt. Ale tym sposobem udało się zredukować koszt to 73 zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
akwamark Zgłoś #134 Napisano 2 Kwietnia 2011 Dziś wszystko złożyłem, hamulec działa kontrolki zgasły i nie pokazuje już błędu. Tak więc udało się za 73zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yorg Zgłoś #135 Napisano 22 Kwietnia 2011 Miałem podobny kłopot 3 razy na przestrzeni 2 m-cy. Pierwszy raz: Wsiadam, zapalam silnik i chcę jechać ale hamulec ręczny nie daje. Zaciśnięty na maxa i nie pomaga walenie w przycisk. Odpiąłem klemę (UWAGA! Zostaw jedne drzwi otwarte, kluczyk przy sobie), kilka sekund… i pomogło. Drugi raz: zapalam silnik i wyrzuca mi błąd o uszkodzonym ręcznym, przy czym hamulec „odpuścił” samoczynnie. Zignorowałem ostrzeżenia i pojechałem. Kontrolka ciągle migała w czasie jazdy. Po przejechaniu 2 km zatrzymałem się i wyłączyłem silnik. Zapaliłem ponownie i… działa! Trzeci raz: zapalam i tak jak poprzednio, ostrzeżenie o uszkodzonym ręcznym. Olałem i pojechałem. Kontrolka cały czas migała. Po przejechaniu kilometra, samochodem szarpnęło, tak jakby ręczny zaskoczył na ułamek sekundy i od razu odpuścił. Wystraszyłem się bo szarpnęło w czasie jazdy po rondzie i to w zimę ale jakoś wyprowadziłem auto z poślizgu. Kontrolka przestała migać i od tamtej pory (7 m-cy) wszystko działa jak należy. Przeanalizowałem co mogłem robić źle. Teraz nigdy nie zapalam silnika w czasie gdy odblokowuję ręczny. Samokalibracja (widziałem to gdzieś na forum) też wchodzi w grę – może się skalibrował? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rogerstargard Zgłoś #136 Napisano 5 Maja 2011 Witam również mam problem z hamulcem elektrycznym, wyskoczył błąd 0981 nie mogę znaleźć opisu tego błędu, próbowałem wykasować ale nie można. Proszę o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #137 Napisano 5 Maja 2011 Witamrównież mam problem z hamulcem elektrycznym, wyskoczył błąd 0981 nie mogę znaleźć opisu tego błędu, próbowałem wykasować ale nie można. Proszę o pomoc poczytaj http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=58019&highlight=hamulec+r%EAcznyhttp://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=18985&highlight=hamulec+r%EAczny co do błędu Bezpiecznik S153* prawego światła mijania. Uszkodzony. *Tylko przy komputerach sterujących z nadzorowaniem świateł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rogerstargard Zgłoś #138 Napisano 6 Maja 2011 no i wszystko jasne silniczek w prawym kole nie działa, tylko nie wiem czy się spalił czy coś zablokowało, niestety jest nie rozbieralny. W Niemczech w serwisie koszt 240 euro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
s27 Zgłoś #139 Napisano 6 Maja 2011 jeżeli się zablokował to można wejść w adaptacje i spróbować odblokować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rogerstargard Zgłoś #140 Napisano 7 Maja 2011 (edytowane) jeżeli się zablokował to można wejść w adaptacje i spróbować odblokować a mógłbyś napisać jak to można zrobić, dopiero zaczynam prace z VAG K+CAN COMMANDER 1.4, jestem jeszcze trochę zielony. Edytowane 7 Maja 2011 przez rogerstargard Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach